LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ROFRA Meubelen
Re: ROFRA Meubelen
koop nooit niets bij rofra alleen maar elende.
wij kochten een kast bij rofra in oktober 2007
10 tot 12 weken levertijd
zeiden ze na 17 weken ben toch maar gaan bellen waar die bleef
hij is onderweg mevrouw de kast moet met de boot komen.
een week later nee mevrouw de kast is nog niet binnen moet met de vrachtwagen uit ik weet niet waar komen is toch niet te geloven ik heb toen een aangetekende brief gestuurd dat ze die kast binnen 2 weken konden leveren anders hoefde ik hem niet meer nou dat gebeurden ook de kast kwam maar hij was beschadigd stonk heel erg naar de verf
was echt niet normaal de monteur kwam en zei dat hij er niets aan kon doen na heel veel telefoontjes met de vriendelijke dames daar dus niet werd ik doorverbonden met een meneer die met veel moeite zei dat ik een andere kast zou krijgen die kreeg ik op 2 oktober ik ging hem shoonmaken en ik dacht ik zie er iets aan wat bleek de houten latten op het glas waren breder en de kast was zelfs 9cm korter ik gelijk dezelfde dag weer gebeld nou ze konden er niets meer aan doen want ik had getekend is toch niet normaal hoe ze met je omgaan ik heb fotos gemaakt van de twee kasten je ziet duidelijk het verschil uiteindelijk kon ik de oude kast terug krijgen met de plekken is toch niet te geloven al die mensen die bij rofra werken deugen niet hebben geen respect voor mensen zielige mensen als je voor rofra werkt, ze moesten zich schamen. ben heel boos.
wij kochten een kast bij rofra in oktober 2007
10 tot 12 weken levertijd
zeiden ze na 17 weken ben toch maar gaan bellen waar die bleef
hij is onderweg mevrouw de kast moet met de boot komen.
een week later nee mevrouw de kast is nog niet binnen moet met de vrachtwagen uit ik weet niet waar komen is toch niet te geloven ik heb toen een aangetekende brief gestuurd dat ze die kast binnen 2 weken konden leveren anders hoefde ik hem niet meer nou dat gebeurden ook de kast kwam maar hij was beschadigd stonk heel erg naar de verf
was echt niet normaal de monteur kwam en zei dat hij er niets aan kon doen na heel veel telefoontjes met de vriendelijke dames daar dus niet werd ik doorverbonden met een meneer die met veel moeite zei dat ik een andere kast zou krijgen die kreeg ik op 2 oktober ik ging hem shoonmaken en ik dacht ik zie er iets aan wat bleek de houten latten op het glas waren breder en de kast was zelfs 9cm korter ik gelijk dezelfde dag weer gebeld nou ze konden er niets meer aan doen want ik had getekend is toch niet normaal hoe ze met je omgaan ik heb fotos gemaakt van de twee kasten je ziet duidelijk het verschil uiteindelijk kon ik de oude kast terug krijgen met de plekken is toch niet te geloven al die mensen die bij rofra werken deugen niet hebben geen respect voor mensen zielige mensen als je voor rofra werkt, ze moesten zich schamen. ben heel boos.
Re: ROFRA Meubelen
In 1985 kocht ik onze eerste meubelen bij rofra in zwolle,in de jaren die volgden hebben wij ,maar ook mijn ouders en verdere familie leden,steeds meer meubelen bij hun besteld .Wij zijn in die 23 jaar altijd zeer tevreden over hun geweest.Er ging wel eens iets verkeerd,maar waar niet.Dit werd netjes opgelost.Wij hebben groot respect voor wat dit bedrijf heeft gepresteerd in al deze afgelopen jaren.Van 1 klein winkeltje naar een megabedrijf met heel veel personeel en toeleveranciers.
Jullie moeten niet alleen kijken na de negatieve dingen,maar het positieve is veel beter,wat zal me dat een wereld worden met al die zuurpruimen anders.
DUS KOOP BIJ ROFRA EN NIET MEER ZEUREN(ze doen hun best ik weet het beter, echt!!!!!!)Groetjes uit Hoogeveen
Herman,
Jullie moeten niet alleen kijken na de negatieve dingen,maar het positieve is veel beter,wat zal me dat een wereld worden met al die zuurpruimen anders.
DUS KOOP BIJ ROFRA EN NIET MEER ZEUREN(ze doen hun best ik weet het beter, echt!!!!!!)Groetjes uit Hoogeveen
Herman,
Re: ROFRA Meubelen
Hier dan nog een positief verhaal : Ik heb nog nooit iets bij Rofra gekocht en ben super tevreden daarover !
Re: ROFRA Meubelen
Het leek allemaal goed te gaan met de bestelde eettafel die we besteld hadden bij rofrahome in de villa arena in amsterdam. Ik was zo verliefd op de tafel!!! Eindelijk kreeg ik de brief met de datum dat hij gebracht zou worden. (binnen de 10 weken, joeppie). Mijn vriend had vrij genomen die dag. De vrachtwagen stond voor de deur en de mannen vroegen of ze eerst even konden plassen ........ Ik woon in amsterdam 2 hoog. Ze vertelden al gelijk dat de tafel niet de trap op kon. Ze hebben het niet eens geprobeerd. Okee, dat kan, zulke mensen weten die dingen. Dus de vrachtwagen met onze tafel maakte weer rechtsomkeert. Vergeet ik nog te vertellen dat ik 2 weken van tevoren gebeld heb om te vertellen dat ik wel op 2 hoog woon. Oh, was het antwoord, dat maakt niet uit hoor, onze chauffeurs zijn heel ervaren, die weten er wel raad mee. Niet dus.....
Ik de volgende dag gebeld; ene meneer xxxx aan de telefoon gehad van de planning. Ja mevrouw, u moet een lift huren de volgende keer dat we komen..... ik was stomverbaasd. Moet ik dat doen? dat is toch geen service? Dat ik dan een bedrag extra moet betalen ok, maar dat ik dat allemaal zelf moet regelen en zo plannen dat jullie tegelijk aankomen.......... Ja, mevrouw, wij gaan daar niet tusen zitten. Al met al kreeg ik wel een telefoonnummer van een bedrijf hier in amsterdam die wel meer gehuurd werd door mensen. Ik die man gebeld. Aardige man van A2. Ik het verhaal verteld. Ja zegt hij, dat klopt ze zijn niet erg servicegericht, ik ken ze wel. Nou ik had alles geregeld met de man, alles in orde dacht ik.
Ik had die dag (2e vrije dag dus) vrij genomen; word ik 's morgens vroeg gebeld door ene meneer xxxxx. Ja sorry mevrouw, ik heb een vervelende mededeling voor u. De tafel die u vanmiddag zou krijgen is verkocht aan een andere client. WAT??? ja, sorry, hij stond waarschijnlijk in de weg of zo...... pfffffffffffffffffff ik was witheet!!!! niet zozeer nog op die man; die klonk erg oprecht en vond het ook heel erg vervelend voor ons. Ik de man van de lift bellen: jemig, zegt hij dat is ook wat. Je hebt geen geluk wijffie. Nee, inderdaad, wat heet.
Fidele man, rekende ons geen geld gelukkig.
Ik weer bellen met de bekende man van de planning. Ja, mevrouw, we moeten weer een nieuwe afspraak maken hoorde ik. Ik zeg: weet u ook waarom ik een nieuwe afspraak moet maken. Nee, waarom eigenlijk zegt hij. Nou, omdat jullie mijn tafel aan een ander hebben verkocht. Ik sarcastisch dubbel van het lachen aan de telefoon. Gemaakt medeleven van die man. Interesseerde het geen ene bal allemaal. Nou andere datum dus: precies een datum dat ik absoluut geen vrij kon nemen dus. Nee mevrouw, dat kan absoluut niet. Ik zeg: jullie hebben de fout gemaakt, zorg ook maar dat je het aan mij goed maakt. Nou, ik kon op mijn hoofd gaan staan, maar nee hoor. Ik mijn vriend weer bellen................ na veel wikken en wegen en vergadering die moest worden geannuleerd......ok, mijn vriend is vrij volgende week donderdag...........................
IK HOU MIJN HART VAST!!!!
al met al: een ontzettende slechte service dus bij dit bedrijf. Ik koop er nooit en te nimmer meer en zorg er ook voor dat iedereen die ik ken dit verhaal hoort.
Ik de volgende dag gebeld; ene meneer xxxx aan de telefoon gehad van de planning. Ja mevrouw, u moet een lift huren de volgende keer dat we komen..... ik was stomverbaasd. Moet ik dat doen? dat is toch geen service? Dat ik dan een bedrag extra moet betalen ok, maar dat ik dat allemaal zelf moet regelen en zo plannen dat jullie tegelijk aankomen.......... Ja, mevrouw, wij gaan daar niet tusen zitten. Al met al kreeg ik wel een telefoonnummer van een bedrijf hier in amsterdam die wel meer gehuurd werd door mensen. Ik die man gebeld. Aardige man van A2. Ik het verhaal verteld. Ja zegt hij, dat klopt ze zijn niet erg servicegericht, ik ken ze wel. Nou ik had alles geregeld met de man, alles in orde dacht ik.
Ik had die dag (2e vrije dag dus) vrij genomen; word ik 's morgens vroeg gebeld door ene meneer xxxxx. Ja sorry mevrouw, ik heb een vervelende mededeling voor u. De tafel die u vanmiddag zou krijgen is verkocht aan een andere client. WAT??? ja, sorry, hij stond waarschijnlijk in de weg of zo...... pfffffffffffffffffff ik was witheet!!!! niet zozeer nog op die man; die klonk erg oprecht en vond het ook heel erg vervelend voor ons. Ik de man van de lift bellen: jemig, zegt hij dat is ook wat. Je hebt geen geluk wijffie. Nee, inderdaad, wat heet.
Fidele man, rekende ons geen geld gelukkig.
Ik weer bellen met de bekende man van de planning. Ja, mevrouw, we moeten weer een nieuwe afspraak maken hoorde ik. Ik zeg: weet u ook waarom ik een nieuwe afspraak moet maken. Nee, waarom eigenlijk zegt hij. Nou, omdat jullie mijn tafel aan een ander hebben verkocht. Ik sarcastisch dubbel van het lachen aan de telefoon. Gemaakt medeleven van die man. Interesseerde het geen ene bal allemaal. Nou andere datum dus: precies een datum dat ik absoluut geen vrij kon nemen dus. Nee mevrouw, dat kan absoluut niet. Ik zeg: jullie hebben de fout gemaakt, zorg ook maar dat je het aan mij goed maakt. Nou, ik kon op mijn hoofd gaan staan, maar nee hoor. Ik mijn vriend weer bellen................ na veel wikken en wegen en vergadering die moest worden geannuleerd......ok, mijn vriend is vrij volgende week donderdag...........................
IK HOU MIJN HART VAST!!!!
al met al: een ontzettende slechte service dus bij dit bedrijf. Ik koop er nooit en te nimmer meer en zorg er ook voor dat iedereen die ik ken dit verhaal hoort.
Re: ROFRA Meubelen
wij hebben 07-09-2007 4 eetkamerstoelen bij Rofra in Almere geleverd gekregen welke wij in augustus 2007 daar gekocht hebben. na ruim 13 maanden oktober 2008 ontdekten wij barsten bij 2 stoelen in de poten en wel zodanig dat je er niet meer op kan zitten, wij een brief naar rofra gestuurd met de klachten. Inmiddels een brief van hun terug gekregen met de mededeling dat ze maar 1 jaar garantie geven en dat we dus niet geholpen worden vanwege een verlopen garantietermijn. Wij denken dat een stoel toch wel langer mee moet gaan dan 1 jaar en dat men dus de stoeltjes zou moeten vervangen. U begrijpt dat wij hier nooit meer zullen kopen
Han en Maria Bakker
Almere
Han en Maria Bakker
Almere
Re: ROFRA Meubelen
He herman, Olaf ken ik ook in zijn oude BMW 5 serie. Doet de groothandel Conberry in Vaasen. Onderdeel van Rofra. Het is een gladde paling !
-
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 03 mei 2007 21:03
Re: ROFRA Meubelen
Herman is een van de weinige tevreden klantjes van de firma Rofra meubelen.Hier alvast een nieuwtje het filiaal.VillaArena Amsterdam dat tegen het failisament loopt?Dit heb is zo vernomen uit betrouwbare bron.Ze vertrekken wanneer het huurcontaract is verlopen.(of eerder natuurlijk)Dus mensen weer een meubelzaak minder.Maar wel een die we niet zullen missen.En oja 1 tip.Koop er niet want het ise en groot drama, de gehela order afhandeling.Fijne Feestdagen toegewenst alvast.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 04 jan 2009 10:08
Re: ROFRA Meubelen
beste lezers,
Wij kopen regelmatig meubelen bij rofra en zijn zeer tevreden over hun.ze hebben mooie meubelen voor weinig geld,en als je niet tevreden bent wordt het netjes opgelost.
Mvrgrt Harrie
Wij kopen regelmatig meubelen bij rofra en zijn zeer tevreden over hun.ze hebben mooie meubelen voor weinig geld,en als je niet tevreden bent wordt het netjes opgelost.
Mvrgrt Harrie
Re: ROFRA Meubelen
Ik wilde jullie niet onthouden op het vervolg van de eetkamertafel.
Welnu, na 3 vrije dagen (1x kon het niet naar boven, 2x was mijn tafel aan een ander verkocht en joechee de 3x eindelijk gelukt)
Prachtige tafel: ik was in mijn nopjes dan toch nog........
Maar helaas, ik liep om de tafel heen: 1 inlegblad was beschadigd!!!!
Een formulier gedownload en opgestuurd: nu maar weer afwachten dan he? Kijken of ze idd zo'n goede service hebben als de vorige schrijver doet geloven. Ik heb er eigenlijk na deze hele heisa geen vertrouwen meer in.
enne...... als ze idd weggaan uit villa arena: ik ben er blij om in ieder geval: waarom heb je hier een meubelwinkel in amsterdam als je mensen verplicht zelf een verhuislift te huren en te regelen: zou toch service moeten zijn ....... (en dat in amsterdam waar het gros wrs toch wel een lift nodig moet hebben)
Ik hou jullie weer op de hoogte!!
Welnu, na 3 vrije dagen (1x kon het niet naar boven, 2x was mijn tafel aan een ander verkocht en joechee de 3x eindelijk gelukt)
Prachtige tafel: ik was in mijn nopjes dan toch nog........
Maar helaas, ik liep om de tafel heen: 1 inlegblad was beschadigd!!!!
Een formulier gedownload en opgestuurd: nu maar weer afwachten dan he? Kijken of ze idd zo'n goede service hebben als de vorige schrijver doet geloven. Ik heb er eigenlijk na deze hele heisa geen vertrouwen meer in.
enne...... als ze idd weggaan uit villa arena: ik ben er blij om in ieder geval: waarom heb je hier een meubelwinkel in amsterdam als je mensen verplicht zelf een verhuislift te huren en te regelen: zou toch service moeten zijn ....... (en dat in amsterdam waar het gros wrs toch wel een lift nodig moet hebben)
Ik hou jullie weer op de hoogte!!
-
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 03 mei 2007 21:03
Re: ROFRA Meubelen
Waar blijft onze vriend @Herman. H ???Mischien heeft hij nog wel een positief verhaal over deze niet zo heel betrouwbare meubelzaak te vetellen?
Re: ROFRA Meubelen
Het is ECHT ECHT ECHT Waar!!!!! We hebben de schade gemeld bij rofra home via het gedownloade formulier. We kregen netjes bericht of we ook foto's wilden nemen en opsturen. Dat hebben we dus gedaan. We waren ook heel benieuwd wat hun reactie zou zijn.
Dit is letterlijk de tekst van de brief die wij binnenkregen van rofra:
"" uw serviceformulier is in goede orde ontvangen. Uit de klachtomschrijving maken wij op, dat er een stuk uit de rand van het tussenblad eraf is gebroken. De meubelen zijn geleverd op 18 december 2008. U heeft getekend voor goede staat ontvangen. Volgens artikel 5 van onze leveringsvoorwaarden dient u gebreken en uiterlijke tekortkommingen tijdens levering te controleren. Wij moeten deze klacht dan ook helaas afwijzen. Met vriendelijke groeten namens rofra home, mw. I. Berdo, hoofd afdeling service""
Wat een vervelend BEDRIJF. Sorry voor het taalgebruik maar ik heb er geen andere woorden voor. En bij de de naam hoofd afdeling service vraag ik me af welke service ze bedoelen.
Een voorbeeld voor rodra: ik heb ooit een glazen tafel gekocht. Getekend voor goede ontvangst. Toen we de tafel beter bekeken bleek er een stuk glas te ontbreken. We hebben gebeld en....... niets aan de hand. De tafel is gewoon omgeruild voor een nieuwe!!! En zo hoort het ook.
Ik heb niets dan slechte woorden over voor dit bedrijf. Zo'n slechte slechte service. Ik zal er ook voor zorgen dat iedereen die ik ken dit zal weten.
Dit is letterlijk de tekst van de brief die wij binnenkregen van rofra:
"" uw serviceformulier is in goede orde ontvangen. Uit de klachtomschrijving maken wij op, dat er een stuk uit de rand van het tussenblad eraf is gebroken. De meubelen zijn geleverd op 18 december 2008. U heeft getekend voor goede staat ontvangen. Volgens artikel 5 van onze leveringsvoorwaarden dient u gebreken en uiterlijke tekortkommingen tijdens levering te controleren. Wij moeten deze klacht dan ook helaas afwijzen. Met vriendelijke groeten namens rofra home, mw. I. Berdo, hoofd afdeling service""
Wat een vervelend BEDRIJF. Sorry voor het taalgebruik maar ik heb er geen andere woorden voor. En bij de de naam hoofd afdeling service vraag ik me af welke service ze bedoelen.
Een voorbeeld voor rodra: ik heb ooit een glazen tafel gekocht. Getekend voor goede ontvangst. Toen we de tafel beter bekeken bleek er een stuk glas te ontbreken. We hebben gebeld en....... niets aan de hand. De tafel is gewoon omgeruild voor een nieuwe!!! En zo hoort het ook.
Ik heb niets dan slechte woorden over voor dit bedrijf. Zo'n slechte slechte service. Ik zal er ook voor zorgen dat iedereen die ik ken dit zal weten.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 10 feb 2009 12:00
Re: ROFRA Meubelen
Wij hebben schade aan een glasplaat van de salontafel, schade aan twee poten van de stoel, een tafel die eerst met fouten geleverd werd en nu met een afgebroken wiel en twee eettafelstoelen waar de vering stuk van was. En niet te vergeten een lamp waar BOKTOR in zat.
De glasplaat word niet vergoed en naar de rest gaan ze nu ALS HET GOED IS kijken...
Ook hebben we 2 musa sofas waarvan de kussens erg snel slap zijn geworden.... hebben meer mensen deze ervaringen????
Naar boven
De glasplaat word niet vergoed en naar de rest gaan ze nu ALS HET GOED IS kijken...
Ook hebben we 2 musa sofas waarvan de kussens erg snel slap zijn geworden.... hebben meer mensen deze ervaringen????
Naar boven
Re: ROFRA Meubelen
Beste Marieke,
je moet geen dingen zeggen die niet waar zijn.
Ik werk niet bij Rofra,wel veel bij hun gekocht.
Ik heb mn zegje gedaan.
Veel succes met klagen.
Herman
je moet geen dingen zeggen die niet waar zijn.
Ik werk niet bij Rofra,wel veel bij hun gekocht.
Ik heb mn zegje gedaan.
Veel succes met klagen.
Herman
Re: ROFRA Meubelen
Met stijgende verbazing heb ik de verhalen over Rofra gelezen. Als ik dit eerder had geweten, had ik er niet gekocht.
Ik heb twee sofa's besteld die 18 december werden geleverd. Gelukkig dat ik bij het verwijderen van het plastic zag dat een exemplaar een lelijke winkelhaak had aan de zijkant. De twee bezorgers hadden dat "niet gezien".
De gescheurde bank werd weer meegenomen, maar mij werd wel gevraagd of ik alvast de twee banken wilde afrekenen. De grapjas, ik dacht het niet.
Tot op heden heb ik niets meer van Rofra vernomen. Zeker 5 keer heb ik contact opgenomen en telkens wordt mij verteld dat ik zal worden teruggebeld. Nu 8 weken later weet ik nog steeds niet of het überhaupt opgelost wordt.
Ik heb twee sofa's besteld die 18 december werden geleverd. Gelukkig dat ik bij het verwijderen van het plastic zag dat een exemplaar een lelijke winkelhaak had aan de zijkant. De twee bezorgers hadden dat "niet gezien".
De gescheurde bank werd weer meegenomen, maar mij werd wel gevraagd of ik alvast de twee banken wilde afrekenen. De grapjas, ik dacht het niet.
Tot op heden heb ik niets meer van Rofra vernomen. Zeker 5 keer heb ik contact opgenomen en telkens wordt mij verteld dat ik zal worden teruggebeld. Nu 8 weken later weet ik nog steeds niet of het überhaupt opgelost wordt.
Re: ROFRA Meubelen
Tja, ik denk nu achteraf ook, had ik maar eerst even op internet gekeken. Ook een goeie tip, check of een bedrijf CBW erkend is. Maar helaas ook wij lopen tegen de muur op die Rofra om de afdeling klantenservice heeft gebouwd... Achteraf snappen we nu ook ineens de opmerking van de verkoopster in Den Haag, controleer de kast goed, en als u niet tevreden bent gelijk weer mee teruggeven...
Ons verhaal, kast kimbery gekocht in Den Haag eind okt, op zich op tijd geleverd, en bij het bezorgen gelijk de opmerking toegevoegd dat er een beschadiging op de kast zat, een stukje afgebroken. De dag erna bij daglicht en bij het schoonmaken van de kast gezien dat er een behoorlijke streep aan de voorkant van de kast zit, waarschijnlijk doordat het hout niet goed bevestigd is en er speling is ontstaan.
Klantenservice begin januari amper te bereiken, sowieso wordt de telefoon nooit gelijk opgenomen en lijkt het wel beleid te zijn om als de klant betaald heeft 'm zover mogelijk van je af te houden, o.a. ook door het standaard antwoord wat ik een paar berichtjes hiervoor ook al heb gelezen.... "U heeft getekend voor goede staat ontvangen. Volgens artikel 5 van onze leveringsvoorwaarden dient u gebreken en uiterlijke tekortkommingen tijdens levering te controleren. Wij moeten deze klacht dan ook helaas afwijzen. Met vriendelijke groeten namens rofra home, mw. I. Berdo, hoofd afdeling service"" " Die mevrouw Berdo heeft een makkelijke baan zeg! Geen telefoontjes aannemen + standaard brieven versturen. Waarschijnlijk in de hoop op die manier 50% van de klagers af te schepen?? Er komt bij ons binnenkort een servicemonteur langs, geen idee wanneer, die afspraak viel niet te maken en ik heb zo'n vermoeden dat dit een langdurend verhaal gaat worden..
Ik roep daarom mensen op om hun ervaringen op dit forum te zetten, wellicht dat op die manier organisaties als tros radar of de consumentenbond hier extra aandacht aan gaan besteden!
Ons verhaal, kast kimbery gekocht in Den Haag eind okt, op zich op tijd geleverd, en bij het bezorgen gelijk de opmerking toegevoegd dat er een beschadiging op de kast zat, een stukje afgebroken. De dag erna bij daglicht en bij het schoonmaken van de kast gezien dat er een behoorlijke streep aan de voorkant van de kast zit, waarschijnlijk doordat het hout niet goed bevestigd is en er speling is ontstaan.
Klantenservice begin januari amper te bereiken, sowieso wordt de telefoon nooit gelijk opgenomen en lijkt het wel beleid te zijn om als de klant betaald heeft 'm zover mogelijk van je af te houden, o.a. ook door het standaard antwoord wat ik een paar berichtjes hiervoor ook al heb gelezen.... "U heeft getekend voor goede staat ontvangen. Volgens artikel 5 van onze leveringsvoorwaarden dient u gebreken en uiterlijke tekortkommingen tijdens levering te controleren. Wij moeten deze klacht dan ook helaas afwijzen. Met vriendelijke groeten namens rofra home, mw. I. Berdo, hoofd afdeling service"" " Die mevrouw Berdo heeft een makkelijke baan zeg! Geen telefoontjes aannemen + standaard brieven versturen. Waarschijnlijk in de hoop op die manier 50% van de klagers af te schepen?? Er komt bij ons binnenkort een servicemonteur langs, geen idee wanneer, die afspraak viel niet te maken en ik heb zo'n vermoeden dat dit een langdurend verhaal gaat worden..
Ik roep daarom mensen op om hun ervaringen op dit forum te zetten, wellicht dat op die manier organisaties als tros radar of de consumentenbond hier extra aandacht aan gaan besteden!
Re: ROFRA Meubelen
Ook wij hebben, helaas, een kast gekocht bij Rofra. Gelukkig is onze kast niet zo erg beschadigd als bij andere mensen maar toch.
De onderste deurtjes lopen niet goed, waardoor de kast niet volledig te gebruiken is. En de binnenkant van de kast was zwart toen wij hem kochten, maar wij hebben nu een witte binnenkant.
In eerste instantie werd de kast al na 2 weken geleverd, maar op aanwijzing van de chauffeurs (er werken daar dus ook nog eerlijke mensen!) hebben wij hem niet aangenomen. Na een paar weken hadden wij nog niets gehoord en heb ik zelf contact gezocht met Rofra. Uiteindelijk werd de kast in maart pas geleverd. Helemaal blij met de kast heb ik hem in ontvangst genomen. En ja, ook bij mij hadden de chauffeurs erg veel haast, dus heb ik niet goed genoeg gevoeld en gekeken. Bij het schoonmaken viel mij op dat de onderste deurtjes niet goed open en dicht gingen, maar daar maakte ik mij geen zorgen om. Dat zou garantie zijn. Bij het inruimen viel mij ineens op dat de kleur niet goed was. Geeft niks dacht ik nog, garantie!
Inmiddels heb ik wel 5 keer een serviceformulier en een foto van de kast zoals hij in de showroom stond verzonden, maar inderdaad ook geen reactie gekregen.
De sfeer in de mailtjes die ik ontvang worden wel steeds grimmiger. Ik besloot vandaag eens te gaan zoeken op internet en ben best geschrokken van alle verhalen. Ook bij ons zal het wel artikel 5 worden. En daar baal ik heel erg van. Gelukkig is het niet ernstig beschadigd zoals bij sommige mensen maar niet zoals wij hem besteld hadden.
Ik zal deze week nog eens een bezoek brengen aan de winkel om daar mijn ongenoegen te uiten. En, mocht daar niets uitkomen regel ik mijn eigen schadevergoeding wel. Normaal zou ik dit nooit doen, maar voel mij nu wel genoodzaakt. Via Rofra is dus geen enkele service te verwachten. Ik heb zo mijn eigen "kopersvoorwaarden".
Als ik zo alle klachten lees, is het misschien eens tijd dat Radar aandacht besteed aan deze oplichtingspraktijken van deze firma. Dit mag toch zo niet!
De onderste deurtjes lopen niet goed, waardoor de kast niet volledig te gebruiken is. En de binnenkant van de kast was zwart toen wij hem kochten, maar wij hebben nu een witte binnenkant.
In eerste instantie werd de kast al na 2 weken geleverd, maar op aanwijzing van de chauffeurs (er werken daar dus ook nog eerlijke mensen!) hebben wij hem niet aangenomen. Na een paar weken hadden wij nog niets gehoord en heb ik zelf contact gezocht met Rofra. Uiteindelijk werd de kast in maart pas geleverd. Helemaal blij met de kast heb ik hem in ontvangst genomen. En ja, ook bij mij hadden de chauffeurs erg veel haast, dus heb ik niet goed genoeg gevoeld en gekeken. Bij het schoonmaken viel mij op dat de onderste deurtjes niet goed open en dicht gingen, maar daar maakte ik mij geen zorgen om. Dat zou garantie zijn. Bij het inruimen viel mij ineens op dat de kleur niet goed was. Geeft niks dacht ik nog, garantie!
Inmiddels heb ik wel 5 keer een serviceformulier en een foto van de kast zoals hij in de showroom stond verzonden, maar inderdaad ook geen reactie gekregen.
De sfeer in de mailtjes die ik ontvang worden wel steeds grimmiger. Ik besloot vandaag eens te gaan zoeken op internet en ben best geschrokken van alle verhalen. Ook bij ons zal het wel artikel 5 worden. En daar baal ik heel erg van. Gelukkig is het niet ernstig beschadigd zoals bij sommige mensen maar niet zoals wij hem besteld hadden.
Ik zal deze week nog eens een bezoek brengen aan de winkel om daar mijn ongenoegen te uiten. En, mocht daar niets uitkomen regel ik mijn eigen schadevergoeding wel. Normaal zou ik dit nooit doen, maar voel mij nu wel genoodzaakt. Via Rofra is dus geen enkele service te verwachten. Ik heb zo mijn eigen "kopersvoorwaarden".
Als ik zo alle klachten lees, is het misschien eens tijd dat Radar aandacht besteed aan deze oplichtingspraktijken van deze firma. Dit mag toch zo niet!
Re: ROFRA Meubelen
ook wij hebben een bijzonder nare ervaring met rofra home, maar na ruim anderhalf jaar bellen, bellen, bellen en schrijven kunnen wij gelukkig meedelen dat we het aankoopbedrag teruggestort hebben gekregen, helaas zijn we wel een hele nare ervaring rijker
wij kochten in 2007 een prachtige kast bij rofra.
na 12 weken werd de kast geleverd en ook wij ontdekten, nadat de chauffeurs waren vertrokken dat er allerlei "kleine"zaken niet in orde waren en omdat de kast niet goedkoop was besloten wij er niet mee akkoord te gaan.
toen begon voor ons de ellende.....
de kast is na wat gesteggil en nog een goede wil opgehaald door rofra home om volledig gerepareerd te worden.
om een lang verhaal kort te maken ....er is bijzonder slordig met onze kast, maar ook met ons als klant omgesprongen en dat heeft ons veel energie, geld(telefoongesprekken) e.d gekost.
maar zoals ik al meldde, in januari 2009,was het inmiddels al meer dan een half jaar geleden dat we de kast in huis hadden gehad, hebben wij ons aankoopbedrag terug onvangen
WIJ KOPEN GEEN MEUBELS MEER BIJ ROFRA HOME.
wij kochten in 2007 een prachtige kast bij rofra.
na 12 weken werd de kast geleverd en ook wij ontdekten, nadat de chauffeurs waren vertrokken dat er allerlei "kleine"zaken niet in orde waren en omdat de kast niet goedkoop was besloten wij er niet mee akkoord te gaan.
toen begon voor ons de ellende.....
de kast is na wat gesteggil en nog een goede wil opgehaald door rofra home om volledig gerepareerd te worden.
om een lang verhaal kort te maken ....er is bijzonder slordig met onze kast, maar ook met ons als klant omgesprongen en dat heeft ons veel energie, geld(telefoongesprekken) e.d gekost.
maar zoals ik al meldde, in januari 2009,was het inmiddels al meer dan een half jaar geleden dat we de kast in huis hadden gehad, hebben wij ons aankoopbedrag terug onvangen
WIJ KOPEN GEEN MEUBELS MEER BIJ ROFRA HOME.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 29 apr 2009 00:05
Re: ROFRA Meubelen
Tjonge, al deze reakties is schrikken. Wat wat is Rofra een prettige winkel als je daar rond loopt. Sfeer is super, je wordt er helemaal klaar voor gemaakt om iets te kopen.
En daarna gaat het dus fout. Ben benieuwd hoe de afhandeling gaat lopen. Onze stoelen zitten al na 1 week door. Dat is een produkteigenschap. En de tafel heeft een tweetal afwerkingsfouten. Die worden erkend en opgelost. Tafel wordt opgehaald. Afwachten....
Hou het forum op de hoogte.
En daarna gaat het dus fout. Ben benieuwd hoe de afhandeling gaat lopen. Onze stoelen zitten al na 1 week door. Dat is een produkteigenschap. En de tafel heeft een tweetal afwerkingsfouten. Die worden erkend en opgelost. Tafel wordt opgehaald. Afwachten....
Hou het forum op de hoogte.
Re: ROFRA Meubelen
Na mijn verhaal van de vorige keer ben ik nog maar eens naar de winkel gegaan om daar mijn beklag te doen. Werden heel lief geholpen door een verkoopster. Ook zij vond het heel erg vervelend allemaal en zou haar best gaan doen.
Een aantal weken later, afgelopen maandag, kreeg ik ineens een telefoontje van Rofra dat mijn kast wordt omgeruild. Dat was even schrikken, had het niet meer verwacht na alle verhalen op internet.
Op dinsdag heb ik een brief ontvangen dat de kast eraan komt. Het is dus echt waar!!
Nu nog wel even afwachten of de kast goed is.
Dus voor alle andere mensen, wie weet is het roer omgegooid bij Rofra en is dit een goed teken voor iedereen!
Succes allemaal.
Een aantal weken later, afgelopen maandag, kreeg ik ineens een telefoontje van Rofra dat mijn kast wordt omgeruild. Dat was even schrikken, had het niet meer verwacht na alle verhalen op internet.
Op dinsdag heb ik een brief ontvangen dat de kast eraan komt. Het is dus echt waar!!
Nu nog wel even afwachten of de kast goed is.
Dus voor alle andere mensen, wie weet is het roer omgegooid bij Rofra en is dit een goed teken voor iedereen!
Succes allemaal.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 03 mei 2009 18:03
Re: ROFRA Meubelen
Ook wij zijn de ongelukkige bezitters van Rofra meubels.
Wij hebben daar een poos geleden twee stoffen banken gekocht.
Omdat we ook katten hebben wilden we van tevoren weten of de bekleding ook in de wasmachine kon. "Geen probleem" was het antwoord van de verkoopster van Rofra in Zwolle. Ook zat er een label op de bekleding dat deze op 30 graden gewassen kon worden.
Het antwoord van de verkoopmevrouw en het label dat de stof in de wasmachine kon heeft ons toen overgehaald om de bankjes aan te schaffen.
Hadden we het maar NOOIT gedaan! Want u raadt het al, de bekleding van de bank kon dus NIET gewassen worden ondanks het label en ondanks de toezegging dat dit geen probleem was.
Het gevolg na 1 wasbeurt op 30 graden; de bekleding is op de naden compleet uitgescheurd en daarnaast zeker een aantal centimeters gekrompen.
Voor ons nooit geen Rofra meubeltjes meer!
Wij hebben daar een poos geleden twee stoffen banken gekocht.
Omdat we ook katten hebben wilden we van tevoren weten of de bekleding ook in de wasmachine kon. "Geen probleem" was het antwoord van de verkoopster van Rofra in Zwolle. Ook zat er een label op de bekleding dat deze op 30 graden gewassen kon worden.
Het antwoord van de verkoopmevrouw en het label dat de stof in de wasmachine kon heeft ons toen overgehaald om de bankjes aan te schaffen.
Hadden we het maar NOOIT gedaan! Want u raadt het al, de bekleding van de bank kon dus NIET gewassen worden ondanks het label en ondanks de toezegging dat dit geen probleem was.
Het gevolg na 1 wasbeurt op 30 graden; de bekleding is op de naden compleet uitgescheurd en daarnaast zeker een aantal centimeters gekrompen.
Voor ons nooit geen Rofra meubeltjes meer!