LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ROFRA Meubelen
-
- Berichten: 32257
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: ROFRA Meubelen
[quoteOvereenkomst : Rofra haalt ook de meubels uit china en azie.....][/quote]Weet ik. Indertijd ben ik regelmatig bij Rofra wezen kijken, en ze hebben heus wel spullen die goed van kwaliteit zijn. Zonder meer. Ze zijn ook één van de weinigen die spullen hadden die helemaal mijn smaak waren. Ook zonder meer.
Echter, ik heb ook wel dingen gezien waar ik direct mijn twijfels over had. Waarom weet ik niet, het was meer een gevoel denk ik.
Echter, ik heb ook wel dingen gezien waar ik direct mijn twijfels over had. Waarom weet ik niet, het was meer een gevoel denk ik.
Re: ROFRA Meubelen
VERSCHRIKKELIJK ROFRA
Ook wij zijn leuk geholpen in de winkel.
We hebben een drie zits bankstel, love seat en twee stoeltjes gekocht.
De leverdatum was al een probleem voor ze, zoals ik hier meer lees een bekend probleem. 15 oktober hebben we dit alles besteld en 1 februari konden we alles eindelijk ophalen. In huis bleek de verkeerde stof op de stoeltjes te zitten, we hebben de volgende dag gelijk met het hoofdkantoor gebeld, daar zeiden ze dat we voor dit probleem de winkel moesten bellen. In de winkel zeiden ze dat we het hoofdkantoor moesten bellen of de stoeltjes misschien in het magazijn stonden. Dit is het bekende van het kastje naar de muur verhaal.
De stoeltjes moesten opnieuw besteld worden en dit zou weer tien tot twaalf weken duren. Wij hadden hier geen zin meer in en hebben hiervoor geen nieuwe order gedaan. Na heel veel onredelijke telefoontjes, [de telefoon gooien ze er gewoon op als ze er zelf niet meer uitkomen]belde de winkel. Ze konden de stoeltjes binnen acht tot tien weken leveren. Wij hadden hier geen vertrouwen in en hadden de buik er flink vol van. Ze willen ons vijfendertig procent laten betalen omdat ze kosten gemaakt hebben, wij vinden dat ze dit maar bij de leverancier moeten claimen. Het is per slot hun fout. Een week later belden ze ons op om hun excuus te maken, ze konden de stoeltjes nu plotseling na twee/drie weken leveren en we kregen dan een bon van vijftig euro om in de winkel te besteden, maar wie heeft hier dan nog vertrouwen in. Ik koop trouwens nooit meer wat bij rofra. De stoeltjes zijn ondertussen opgehaald, dat moest want anders zouden we ze accepteren zeiden ze. Ons geld hebben we nog steeds niet, het gaat om 1.550,00 euro. Wij hopen het hele bedrag terug te krijgen en dat er geen vijfendertig procent vanafgehaald word, hier hebben we recht op. Kunnen we trouwens niet met z'n allen iets aan rofra doen dit is toch allemaal te gek voor woorden ? Succes allemaal.
Ook wij zijn leuk geholpen in de winkel.
We hebben een drie zits bankstel, love seat en twee stoeltjes gekocht.
De leverdatum was al een probleem voor ze, zoals ik hier meer lees een bekend probleem. 15 oktober hebben we dit alles besteld en 1 februari konden we alles eindelijk ophalen. In huis bleek de verkeerde stof op de stoeltjes te zitten, we hebben de volgende dag gelijk met het hoofdkantoor gebeld, daar zeiden ze dat we voor dit probleem de winkel moesten bellen. In de winkel zeiden ze dat we het hoofdkantoor moesten bellen of de stoeltjes misschien in het magazijn stonden. Dit is het bekende van het kastje naar de muur verhaal.
De stoeltjes moesten opnieuw besteld worden en dit zou weer tien tot twaalf weken duren. Wij hadden hier geen zin meer in en hebben hiervoor geen nieuwe order gedaan. Na heel veel onredelijke telefoontjes, [de telefoon gooien ze er gewoon op als ze er zelf niet meer uitkomen]belde de winkel. Ze konden de stoeltjes binnen acht tot tien weken leveren. Wij hadden hier geen vertrouwen in en hadden de buik er flink vol van. Ze willen ons vijfendertig procent laten betalen omdat ze kosten gemaakt hebben, wij vinden dat ze dit maar bij de leverancier moeten claimen. Het is per slot hun fout. Een week later belden ze ons op om hun excuus te maken, ze konden de stoeltjes nu plotseling na twee/drie weken leveren en we kregen dan een bon van vijftig euro om in de winkel te besteden, maar wie heeft hier dan nog vertrouwen in. Ik koop trouwens nooit meer wat bij rofra. De stoeltjes zijn ondertussen opgehaald, dat moest want anders zouden we ze accepteren zeiden ze. Ons geld hebben we nog steeds niet, het gaat om 1.550,00 euro. Wij hopen het hele bedrag terug te krijgen en dat er geen vijfendertig procent vanafgehaald word, hier hebben we recht op. Kunnen we trouwens niet met z'n allen iets aan rofra doen dit is toch allemaal te gek voor woorden ? Succes allemaal.
Re: ROFRA Meubelen
Heb je Frank Slot al benadert bij Rofra ? Hij lost dit direct voor je op.
Re: ROFRA Meubelen
Wij hebben al heel vaak gebeld met rofra.
De servicemedewerkster Antoinette doet aardig maar verbind je niet door, ze zegt dat ze alles met de direktie overlegt.
Bij de administratie werkt een christien of christina, zij klapt de telefoon erop als het haar te heet onder de voeten wordt.
Bij de planning zeggen ze eerst dat hij er is maar als je dan vraagt of ze je door willen verbinden is hij ineens niet aanwezig en krijg je afdeling service weer.
Je komt echt geen steek verder.
fam Schraal.
De servicemedewerkster Antoinette doet aardig maar verbind je niet door, ze zegt dat ze alles met de direktie overlegt.
Bij de administratie werkt een christien of christina, zij klapt de telefoon erop als het haar te heet onder de voeten wordt.
Bij de planning zeggen ze eerst dat hij er is maar als je dan vraagt of ze je door willen verbinden is hij ineens niet aanwezig en krijg je afdeling service weer.
Je komt echt geen steek verder.
fam Schraal.
Re: ROFRA Meubelen
De familie Schraal heeft inderdaad de verkeerde kleur stoel meegenomen uit ons magazijn.
We hebben alles geprobeerd om dit naar tevredenheid op te lossen,we konden de goede kleur leveren met een levertijd van nog geen 2 weken, waar normaal 8 weken voor staat. Hier is de familie niet mee akkoord gegaan…..
Onze medewerkers staan iedereen netjes te woord, alleen als mensen gaan schelden, vloeken en tieren hebben ze toestemming de verbinding te verbreken. Dit verwacht je trouwens ook niet van mensen die op Urk wonen.
Wat betreft onze ex-medewerker Annaike 41, je bent nog steeds welkom op ons kantoor om je frustraties te uiten.
Met vriendelijke groet,
Frank Slot
We hebben alles geprobeerd om dit naar tevredenheid op te lossen,we konden de goede kleur leveren met een levertijd van nog geen 2 weken, waar normaal 8 weken voor staat. Hier is de familie niet mee akkoord gegaan…..
Onze medewerkers staan iedereen netjes te woord, alleen als mensen gaan schelden, vloeken en tieren hebben ze toestemming de verbinding te verbreken. Dit verwacht je trouwens ook niet van mensen die op Urk wonen.
Wat betreft onze ex-medewerker Annaike 41, je bent nog steeds welkom op ons kantoor om je frustraties te uiten.
Met vriendelijke groet,
Frank Slot
Re: ROFRA Meubelen
Oef.... Wat een bizarre discussie is dit geworden.... Heeft niet zo veel meer met de bedoeling van dit forum te maken hè Heer Slot en Hr/Mw. Witte Angora?
Re: ROFRA Meubelen
Hoi meneer Slot,
Uw bericht op dit forum zegt genoeg over u en rofra, hoe jullie over klanten denken en het nog even aandikken met wat leugens over vloeken en schelden.
Waar haalt u deze onzin vandaan. Wij hadden haar gewoon vastgepraat met de eigen voorwaarden van jullie en zijn steeds vriendelijk gebleven.
Wij vragen al twee weken naar u of iemand anders van de direktie maar nooit is er iemand aanwezig.
Toevallig dat we hier op dit forum voor het eerst iets van u moeten horen.
Wij hopen dat we met onze ervaring veel mensen kunnen waarschuwen zodat ze er niet intrappen om bij jullie iets te kopen. Aangezien onze telefonnummers bij u bekend zijn is het raar dat u niet gewoon even belt. U mag ook altijd even langskomen met het resterende bedrag. Kunt u gelijk onze nieuwe stoeltjes bekijken. Deze zijn natuurlijk wel in een andere zaak gekocht. Een zaak die langer garantie geeft dan de voordeur en zich aan levertijden kan houden. Een zaak die haar klanten een warm hart toedraagt en je niet achteraf de grond intrapt.
In eerlijkheid zal het recht zegevieren en de getekende cmr waarop staat dat jullie een verkeerde order retour halen zal ons daar zeker bij helpen.
Vriendelijke groeten uit Urk.
Uw bericht op dit forum zegt genoeg over u en rofra, hoe jullie over klanten denken en het nog even aandikken met wat leugens over vloeken en schelden.
Waar haalt u deze onzin vandaan. Wij hadden haar gewoon vastgepraat met de eigen voorwaarden van jullie en zijn steeds vriendelijk gebleven.
Wij vragen al twee weken naar u of iemand anders van de direktie maar nooit is er iemand aanwezig.
Toevallig dat we hier op dit forum voor het eerst iets van u moeten horen.
Wij hopen dat we met onze ervaring veel mensen kunnen waarschuwen zodat ze er niet intrappen om bij jullie iets te kopen. Aangezien onze telefonnummers bij u bekend zijn is het raar dat u niet gewoon even belt. U mag ook altijd even langskomen met het resterende bedrag. Kunt u gelijk onze nieuwe stoeltjes bekijken. Deze zijn natuurlijk wel in een andere zaak gekocht. Een zaak die langer garantie geeft dan de voordeur en zich aan levertijden kan houden. Een zaak die haar klanten een warm hart toedraagt en je niet achteraf de grond intrapt.
In eerlijkheid zal het recht zegevieren en de getekende cmr waarop staat dat jullie een verkeerde order retour halen zal ons daar zeker bij helpen.
Vriendelijke groeten uit Urk.
Re: ROFRA Meubelen
Allereerst maar weer het punt wat iedereen ontgaat. Dit topic word vooral gevoed door mensen die er niets mee te maken hebben, maar graag hun mening ventileren. Ongevraagd. Inhoudelijk voegen zij niets toe voor zowel de gedupeerde alsmede de "boosdoener".
Graag kiezen zij een kant en gaan vervolgens "grappig" lopen doen, ook al hebben ze niets met deze zaak te maken.
Witte angora, sjoegel, etc zijn hier prima voorbeelden van. Ipv nuttige tips geven ze "hilarisch" commentaar of nog liever: hun eigen mening, terwijl dit natuurlijk meer wegheeft van chatten dan inhoudelijk reageren op een topic.
Laat dit topic met rust als je niets nuttigs te melden hebt, of geen betrokkene bent.
@ Frank, je bedoelingen zijn goed om de zaken die op dit forum staan alsnog op te pakken. Alleen doe je het niet helemaal goed. Het verloop van deze zaken kun je beter niet op het forum bespreken, omdat het voor bepaalde mensen (die er meestal ook nog niets mee te maken hebben) nooit goed is.
Beter is het om de mensen uit te nodigen voor een gesprek en de oplossing achter gesloten deuren te houden. Een tevreden klant zal weinig problemen hebben om zijn reactie van het forum te verwijderen. Win win bb.
Edit: Trouwens, het is natuurlijk ook wel fijn dat als je mensen uitnodigt, je dit persoonlijk doet en niet via een forum. Vaak kom je met een goed gesprek al een heel eind. Mocht je er met beide partijen alsnog niet uitkomen, laat de zaak dan voorkomen.
Bovendien vergeten mensen vaak dat 10 klachten op b.v. 1000 verkochte artikelen slechts 1% is. Ziggo ligt hier b.v. ook altijd onder vuur, maar is in principe geen slechte provider. Laat er eens 1000 (overdreven aantal) klachten over ziggo op het forum staan, terwijl ze 3(+) miljoen klanten (werkelijk) hebben. Procentueel gezien valt het dan mee. Vervelende voor die 1000 mensen, maar dat betekend wel dat er meer dan 3 miljoen tevreden gebruikers zijn.
Iig probeert rofra er nog iets van te maken, ook al is er misschien soms tussenkomst van het forum nodig. Dit kan niet van elk bedrijf gezeg worden.
Graag kiezen zij een kant en gaan vervolgens "grappig" lopen doen, ook al hebben ze niets met deze zaak te maken.
Witte angora, sjoegel, etc zijn hier prima voorbeelden van. Ipv nuttige tips geven ze "hilarisch" commentaar of nog liever: hun eigen mening, terwijl dit natuurlijk meer wegheeft van chatten dan inhoudelijk reageren op een topic.
Laat dit topic met rust als je niets nuttigs te melden hebt, of geen betrokkene bent.
@ Frank, je bedoelingen zijn goed om de zaken die op dit forum staan alsnog op te pakken. Alleen doe je het niet helemaal goed. Het verloop van deze zaken kun je beter niet op het forum bespreken, omdat het voor bepaalde mensen (die er meestal ook nog niets mee te maken hebben) nooit goed is.
Beter is het om de mensen uit te nodigen voor een gesprek en de oplossing achter gesloten deuren te houden. Een tevreden klant zal weinig problemen hebben om zijn reactie van het forum te verwijderen. Win win bb.
Edit: Trouwens, het is natuurlijk ook wel fijn dat als je mensen uitnodigt, je dit persoonlijk doet en niet via een forum. Vaak kom je met een goed gesprek al een heel eind. Mocht je er met beide partijen alsnog niet uitkomen, laat de zaak dan voorkomen.
Bovendien vergeten mensen vaak dat 10 klachten op b.v. 1000 verkochte artikelen slechts 1% is. Ziggo ligt hier b.v. ook altijd onder vuur, maar is in principe geen slechte provider. Laat er eens 1000 (overdreven aantal) klachten over ziggo op het forum staan, terwijl ze 3(+) miljoen klanten (werkelijk) hebben. Procentueel gezien valt het dan mee. Vervelende voor die 1000 mensen, maar dat betekend wel dat er meer dan 3 miljoen tevreden gebruikers zijn.
Iig probeert rofra er nog iets van te maken, ook al is er misschien soms tussenkomst van het forum nodig. Dit kan niet van elk bedrijf gezeg worden.
Laatst gewijzigd door D2Freak31 op 23 feb 2010 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: ROFRA Meubelen
Klachten zijn ook normaal en helemaal niet erg. De manier waarop er met klachten om wordt gegaan echter wel. Tuurlijk; Rofra heeft tot 4 x toe onze stoelen teruggehaald en geprobeerd te repareren. Hartstikke goeie service, hebben we ook altijd gezegd. Het is alleen niet gelukt! Het materiaal deugt niet en de behandeling ervan ook niet, dat is inmiddels echt wel duidelijk. Kan ook gebeuren! maar dan blijft er wel maar één oplossing over; geld terug. Zowel wettelijk gezien als op het gebied van klantvriendelijkheid.
Maar wat doet Rofra; die proberen de schuld van het falende materiaal in de schoenen van de klant te schuiven en daar zijn ze al maanden mee bezig, terwijl wij op stoelen zitten die nog steeds hard in kwaliteit achteruit gaan...
Hier gaat m.i. echt iets mis in de wijze waarop Rofra met haar klanten en hun klachten om gaat.
Maar wat doet Rofra; die proberen de schuld van het falende materiaal in de schoenen van de klant te schuiven en daar zijn ze al maanden mee bezig, terwijl wij op stoelen zitten die nog steeds hard in kwaliteit achteruit gaan...
Hier gaat m.i. echt iets mis in de wijze waarop Rofra met haar klanten en hun klachten om gaat.
Re: ROFRA Meubelen
We hebben hier zoiets als moderatie. Een aangestelde moderator bepaalt wat wel en wat niet kan. Hij kan ingrijpen wanneer een discussie uit de hand loopt of "offtopic" raakt.D2Freak31 schreef:Laat dit topic met rust als je niets nuttigs te melden hebt, of geen betrokkene bent.
Wat heeft Ziggo hier nu weer mee te maken ?D2Freak31 schreef: Bovendien vergeten mensen vaak dat 10 klachten op b.v. 1000 verkochte artikelen slechts 1% is. Ziggo ligt hier b.v. ook altijd onder vuur, maar is in principe geen slechte provider. Laat er eens 1000 (overdreven aantal) klachten over ziggo op het forum staan, terwijl ze 3(+) miljoen klanten (werkelijk) hebben. Procentueel gezien valt het dan mee. Vervelende voor die 1000 mensen, maar dat betekend wel dat er meer dan 3 miljoen tevreden gebruikers zijn.
Ken je het gezegde : "De pot verwijt de ketel....."
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 03 mar 2010 20:27
Re: ROFRA Meubelen
ik zeeer slechte ervaringen met Rofra. Voor veel geld meubels gekocht die er op het eerste oog mooi uitzien, maar die bij aflevering van zeer slechte kwaliteit zijn. Terugsturen heeft weinig zin, want je krijgt het meubelstuk in een nog slechtere staat terug. Alleen maar ellende hiervan gehad! De jongen die de meubel bij ons kwam ophalen - in dienst van rofra - gaf zelf aan geen meubels bij rofra te kopen ondanks dat hij 40% korting krijgt. Hij had al te veel stukkende meubels afgeleverd en opgehaald.
Re: ROFRA Meubelen
hallo ook wij hebben klachten niet om het matriaal maar wel om de levering van spullen en de service van het hoofd kantoor wij hebben in januarie 2010 leuke spullen gekocht meubels enz in de haag Megastore de vrouw die ons hielp was heel aardig en netjes alles was te bestellen en te leveren binnen 4 a 5 weken alleen het bankstel dat werd 10 weken zij die vrouw dat vonden we best de meubels werden binnen 4 weken bezorgd alles zag er goed uit dat moet ik ook zeggen maar nu komt het de stoelen voor onze eethoek werden uit gesteld naar eind februarie oke dat kon maar na bellen met het hoofd katoor konden ze niet zeggen wanneer ze kwamen tot mijn vrouwe 3 weken geleden belde met het hoofd katoor en zijden dat de stoelen nu eind maart echt komen maar dat de het bankstel weer 10 weken ging duren dus ik was er gelijk klaar mee ik naar de winkel maar die vrouw was er niet wel iemand anders maar daar wil ik het maar niet overhebben.....................later in de week die vrouw gesproken en die vonden het ook raar en niet leuk tegen overons want wij kregen niet te horen van het hoofd kantoor waarom het verlaat werd ik zij 2 weken extra oke maar 10 weken dus 20 weken bij elkaar .die vrouw in de winkel heeft ons heel fijn tewoord gestaan en had berip hoe wij ons voelden zij bellen en emails sturen om alles uit de kast te krijgen maar ook hun komen er niet door voor de klant tot ze naar een paar dagen te horen kreeg dat we een leenbank konden krijgen dus ik in overleg met mijn vrouw water bij de wijn gedaan en vonden dat wel oke tot we algelopen vrijdag een emailkregen van haar dat de stoelen nu ook in mei komen dus jullie begrijpen nu wel dat je dan uitgedak gaat ik die vrouwbellen en zij nu is het over ik ga vandaag wel ff bellen nau dan krijg je weer iemand die als je de hr Frankslot wil spreken altijd in bespreking is heb ook alles uitgelegd maar altijd word er gezegd geef het door maar daar heb ik niks aan ze moeten de klanten te vreden stellen maar dat is ook verrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr gezocht leen bank leen stoelen wat heb je er aan ze moeten eerlijk zijn waarom het telaat is maar gesmoesjes met boot of conteners die niet naar binnen mogen ik zal ook niet meer bij ze kopen en mensen ook vertellen slechten service het personeel in den haag is toppie dat mag ook gezegd worden
hoop op antwoord via jammer genoeg deze weg
peter uit den haag
hoop op antwoord via jammer genoeg deze weg
peter uit den haag
Re: ROFRA Meubelen
Inmiddels in onze zaak weer een brief gekregen met...een uitnodiging voor een kop koffie. We zijn in een rechtzaak verwikkeld, maar of we toch even naar Vaassen willen rijden met onze stoelen, zodat Dhr. Slot er nog eens een keertje rustig naar kan kijken.... Terwijl we - zelfs via dit forum! - al zo vaak hebben aangegeven uitgepraat te zijn. Het ontgaat de firma Rofra blijkbaar waarom wij ons ooit genoodzaakt zagen deze zaak via een advocaat op te lossen. Wij willen niet meer!!! Pfffff dik een jaar zijn we nu bezig..... En de stoelen blijven maar achteruit gaan....
Re: ROFRA Meubelen
Heeft U inmiddels nieuwe stoelen ?
Re: ROFRA Meubelen
Nieuwe stoelen van Rofra bedoelt u? Nee en dat willen we ook niet. We hebben een advocaat ingeschakeld omdat we ons geld terug willen. Ik wil hier op het forum niet te veel kwijt over het vervolg van de zaak, maar we gaan er vanuit dat we ons geld terug gaan krijgen.
Re: ROFRA Meubelen
Na 30 jaar in de meubelbranche werkzaam te zijn geweest met veel plezier doet het mijn veel pijn wat ik hier allemaal lees,en niet alleen met Rofra.
Die heer Slot wat een oen om hier op dit forum zijn mening te geven,los die problemen op het bedrijf intern op en praat normaal met je KLANTEN en erken je fouten, laat alle meubels nakijken voor dat ze geleverd worden.
Blijkbaar heeft hij nog nooit met consumenten te maken gehad en alleen met winkeliers.
Ik denk dat gewoon de mentaliteit bij de mensen van Rofra niet goed zit,en dat ligt meestal aan het managment die alle klachten klakeloos afwijzen en alleen maar dollartekens in de ogen hebben.
Die heer Slot wat een oen om hier op dit forum zijn mening te geven,los die problemen op het bedrijf intern op en praat normaal met je KLANTEN en erken je fouten, laat alle meubels nakijken voor dat ze geleverd worden.
Blijkbaar heeft hij nog nooit met consumenten te maken gehad en alleen met winkeliers.
Ik denk dat gewoon de mentaliteit bij de mensen van Rofra niet goed zit,en dat ligt meestal aan het managment die alle klachten klakeloos afwijzen en alleen maar dollartekens in de ogen hebben.
Re: ROFRA Meubelen
Nieuwe meubelen krijg je nooit. Vakkundig herstel is heel redelijk.Missysop schreef:Hi,
.....en zij kwamen met de conclusie de meubelen op te halen en te repareren, en wij zitten dan 2 weken zonder meubelen, nou aan me nooit niet.
Re: ROFRA Meubelen
Een auto moet ook terug naar de garage, ben je ook zo een lange tijd kwijt.crazyme schreef:Nieuwe meubelen krijg je nooit. Vakkundig herstel is heel redelijk.Missysop schreef:Hi,
.....en zij kwamen met de conclusie de meubelen op te halen en te repareren, en wij zitten dan 2 weken zonder meubelen, nou aan me nooit niet.
Re: ROFRA Meubelen
Na de aankoop van een sidetable weten wij nu ook wat voor bedrijf Rofra home is.
Rofra Home beweert een Serviceafdeling te hebben maar in de praktijk klopt deze naam niet. Na aankoop van een Side table barst er na ongeveer twee weken, met veel lawaai één van de planken. Ook het bovenblad werkt en past nu langs de randen niet meer op het onderstel waardoor ongelakte delen zichtbaar zijn en is het bovenblad gebarsten. Vervolgens hebben wij een klachtenformulier met foto's ingestuurd waarop wij als reactie kregen dat dit ligt aan de gemiddelde relatieve vochtigheid bij ons thuis. Deze zou volgens de brief niet overeenstemmen met de relatieve vochtigheid van 50-60% waarop het meubel is afgestemd waardoor onze klacht buiten de “garantie” valt.
Het is wel heel vreemd van Rofra om zonder ook maar enig idee te hebben van de luchtvochtigheid in onze woning dit als oorzaak aangeeft. Het feit dat een houten meubel bij normaal gebruik onder volstrekt normale omstandigheden binnen enkele weken werkt en barst wordt blijkbaar niet als vreemd gezien. De veronderstelling klopt ook nog eens niet aangezien de luchtvochtigheid in onze woning hier wel degelijk aan voldoet.
Wel kregen wij nog het aan “aanbod” om de tafel zelf naar de dichtstbijzijnde Rofra winkel te brengen en deze dan voor € 50,- te laten maken. Het idee om ook nog maar een euro aan Rofra te betalen is voor ons na bovenstaande ervaring uiteraard niet aan de orde.
Rofra Home beweert een Serviceafdeling te hebben maar in de praktijk klopt deze naam niet. Na aankoop van een Side table barst er na ongeveer twee weken, met veel lawaai één van de planken. Ook het bovenblad werkt en past nu langs de randen niet meer op het onderstel waardoor ongelakte delen zichtbaar zijn en is het bovenblad gebarsten. Vervolgens hebben wij een klachtenformulier met foto's ingestuurd waarop wij als reactie kregen dat dit ligt aan de gemiddelde relatieve vochtigheid bij ons thuis. Deze zou volgens de brief niet overeenstemmen met de relatieve vochtigheid van 50-60% waarop het meubel is afgestemd waardoor onze klacht buiten de “garantie” valt.
Het is wel heel vreemd van Rofra om zonder ook maar enig idee te hebben van de luchtvochtigheid in onze woning dit als oorzaak aangeeft. Het feit dat een houten meubel bij normaal gebruik onder volstrekt normale omstandigheden binnen enkele weken werkt en barst wordt blijkbaar niet als vreemd gezien. De veronderstelling klopt ook nog eens niet aangezien de luchtvochtigheid in onze woning hier wel degelijk aan voldoet.
Wel kregen wij nog het aan “aanbod” om de tafel zelf naar de dichtstbijzijnde Rofra winkel te brengen en deze dan voor € 50,- te laten maken. Het idee om ook nog maar een euro aan Rofra te betalen is voor ons na bovenstaande ervaring uiteraard niet aan de orde.
Re: ROFRA Meubelen
Walgelijk waarom? Dit verschilt ook weer per auto of garage.Missysop schreef:Oh walgelijke reactie zeg!
Als ik mijn auto bij de garage breng dat krijg ik gewoon een leen auto mee.. hoe moet ik in godsnaam eten zonder tafel kom op zeg mensen. Ik heb trouwens de Rofra gesproken en eerlijk waar ze hebben het prima opgelost. Na het lezen van dit forum was ik echt heel erg huiverig geworden maar wij zijn er samen uit gekomen en binnenkort heb ik hopelijk goede meubels waarbij het hout niet gaat werken! Mijn gevoel voor Rofra is weer zoals hij was
Je kan toch wel even eens eten op de bank of een tuintafel? Soms maken mensen echt een probleem om niks. Ben blij voor je dat het opgelost is. Hout dat niet gaat werken?