LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Salontafel kapot bij aankoop, nagestelling niet mogelijk

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Archer28
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 aug 2010 20:37

Salontafel kapot bij aankoop, nagestelling niet mogelijk

Ongelezen bericht door Archer28 »

Hi allemaal,

Zo´n 2 weken terug heb ik bij de Praxis een salontafel gekocht. Bij thuiskomst bleek echter de glasplaat kapot te zijn. Direct de Praxis gebeld en zij zouden een nieuwe glasplaat bestellen. Vandaag krijg ik echter te horen dat de leverancier dit model niet meer kan leveren en de tafel was ook niet meer op voorraad. Mijn keuze was nu of tafel terugbrengen (en mijn geld terug krijgen) of zelf alle vestigingen afbellen met de hoop dat ze ergens nog een zelfde tafel hebben staan.

Nu heb ik van een vriend een begrepen dat Praxis moet zorgen dat ik alsnog een vervangende glasplaat krijg. In hoeverre klopt dit? Of komt de Praxis mij al genoeg tegemoet met de optie om de tafel weer in te leveren? (iets wat ik eigenlijk niet wil, omdat ik eindelijk het model heb gevonden waar ik al tijden naar zocht :( )

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Salontafel kapot bij aankoop, nagestelling niet mogelijk

Ongelezen bericht door tennis »

Praxis voldoet aan zijn plicht, om jou het geld terug te geven.
Dus jou schade is beperkt, en ik vind goed opgelost.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Salontafel kapot bij aankoop, nagestelling niet mogelijk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Archer28 schreef:Hi allemaal,

Zo´n 2 weken terug heb ik bij de Praxis een salontafel gekocht. Bij thuiskomst bleek echter de glasplaat kapot te zijn. Direct de Praxis gebeld en zij zouden een nieuwe glasplaat bestellen. Vandaag krijg ik echter te horen dat de leverancier dit model niet meer kan leveren en de tafel was ook niet meer op voorraad. Mijn keuze was nu of tafel terugbrengen (en mijn geld terug krijgen) of zelf alle vestigingen afbellen met de hoop dat ze ergens nog een zelfde tafel hebben staan.

Nu heb ik van een vriend een begrepen dat Praxis moet zorgen dat ik alsnog een vervangende glasplaat krijg. In hoeverre klopt dit? Of komt de Praxis mij al genoeg tegemoet met de optie om de tafel weer in te leveren? (iets wat ik eigenlijk niet wil, omdat ik eindelijk het model heb gevonden waar ik al tijden naar zocht :( )
Als ze aangeven dat het niet meer geleverd kan worden door leverancier dan houdt het op.
Zou de tafel inleveren en op zoek gaan naar een andere, zonder glasplaat heb je er ook niets aan.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Salontafel kapot bij aankoop, nagestelling niet mogelijk

Ongelezen bericht door crazyme »

Archer28 schreef:Nu heb ik van een vriend een begrepen dat Praxis moet zorgen dat ik alsnog een vervangende glasplaat krijg. In hoeverre klopt dit?
Niet. De optie die u geboden is lijkt mij heel redelijk. Wie zegt dat de glasplaat niet tijdens vervoer door uzelf is gebroken ?

Jannes22
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 jan 2009 16:22

Re: Salontafel kapot bij aankoop, nagestelling niet mogelijk

Ongelezen bericht door Jannes22 »

kan gebeuren. Goede en passende oplossing van de Praxis.

poespas
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 feb 2009 15:18

Re: Salontafel kapot bij aankoop, nagestelling niet mogelijk

Ongelezen bericht door poespas »

Hele nette oplossing van Praxis.
Zijn genoeg winkels die jou zelf de schuld geven en zeggen bekijk t maar.

Wel jammer van je droomtafel :(

Gesloten