LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Sanders meubelstad in Amsterdam service is waardeloos
Sanders meubelstad in Amsterdam service is waardeloos
Sanders meubelstad in Amsterdam service is waardenloos, koop daar nooit wat
Ik heb een bankstel + een leder poef in leder categorie 30 de aller sterkste leer soort die zij in hun assortiment hadden bij Sanders meubelstad in Amsterdam bestelt. Na het tekenen van de overeenkomst, kreeg ik 3 dagen later een email van Sanders meubelstad waar in stond dat de fabriek geen leder categorie 30 meer maakte. Toen heb ik hun gebeld en gezegd dat ik van de overeenkomst af wou zien, dat kon niet zij mevrouw van de Sanders meubelstad. Een week later belde ze mij weer terug met de mededeling dat de fabriek de leder in categorie 30 voor ze ging maken. Ik vind het zo een raar verhaal eerst kon het niet dan weer wel. Ik vermoed dat ze mij wouden bedonderen. Mijn vraag is het mogelijk dat de lere bankstel kan getaxeerd op de echtheid of misschien weet iemand in Amsterdam een deskundig op gebied van leer.
Dit is de email die ik kreeg van Sanders meubelstad:
Subject: Bestelling
Date: Sat, 12 Nov 2011 11:02:35 +0100
From: [email protected]
To: Z. [email protected]
Geachte mevr Z.
Via deze weg willen wij u bedanken voor de order die u bij ons geplaatst heeft.
Betreft het leer dat u heeft uitgekozen wil ik u informeren dat er een wijziging plaats vind.
Zoals u wilde wordt het de kleur Bisque, de leersoort die u besteld had is leder Verona maar deze is omgezet in leder Bonanza.
De reden van deze omzetting is dat u een grove print wenst in het leer en dat is bij het leder Bonanza, er zal hiervoor geen meerprijs berekend worden.
Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd.
Vriendelijke groet,
[persoonsgegevens verwijderd door de moderator]
Sanders meubelstad wouden zonder mijn toestemming ander soort leder genaamd Bonanza grof print voor mij bestellen (terwijl ik Verona leder categorie 30 bestelt had) en dat lieten ze via een e-mail weten. Ik heb de winkel gelijk gebeld en duidelijk gemaakt dat ze dat niet kunnen maken en dat ik daar niet mee zal akkoord gaan. De volgende dag ben ik naar de winkel gegaan, ik had de overeenkomst en een kopie van de email die zij naar me hadden gestuurd meegenomen. Ik liep de winkel binnen en de manager kwam gelijk op me af en hij zij laten we in me kantoor gaan zitten andere klanten hoefden niet alles te weten. Ik weigerde dus we bleven in de winkelen, ik begon gelijk over de e-mail die zij naar me toe hadden gestuurd waar in stond dat zij iets anders voor mij gingen bestellen zonder dat ik het heb gezien de manager ging het het ontkennen langzamerhand werd ik steeds bozer ik vroeg hem letterlijk weet je dat zeker hij knikte heel braafjes ja ja "dat doen wij niet zij hij wij overleggen alles netjes met de klant"
Toen gaf ik hem de kopie van de email zijn reactie was ''hoe kan dat? Nou dit moet een misverstand'' en nu vroeg ik hem hebben wij nog overeenkomst of niet ja zij hij alleen de fabriek maakt de leder categorie 30 niet meer maar leder categorie 27 is net zo sterk als cat. 30 en het is goed koop ook. Maar dat was niet de afspraak ik gaf hem de overeenkomst, ik zij tegen hem kun je het alsjeblieft hard op voorlezen ''waarom zei hij'' toen zij ik tegen hem in de overeenkomst staat de omschrijving van wat ik heb bestelt en dat hoor ik te krijgen anders moet je mijn aankoop bedrag van 500,00 euro terug geven want de bankstel en de poef samen waren ze 2.500 euro. Zijn antwoord was ik heb je alle mogelijkheden aangeboden maar het lijkt erop dat je uit bent op problemen ik zij tegen hem pardon. Toen zij hij ''ik mag je aankoopbedrag niet terug geven je moet contact opnemen met ons klantenservice zij gaan daar over'' ik werd echt pissig. Ik ben naar huis gegaan toen heb ik Sanders meubelstad klantenservice gebeld en die vertelden we gaan een oplossing zoeken dan bellen wij jou terug. 3 dagen later belde ze mij terug, toen vertelden ze we hebben de fabriek gevraagd of ze een uitzondering konden maken en als nog de bank leveren maar de fabriek ging daar niet mee akkoord. De man die ik aan de lijn had zij waarom neem je niet leder categorie 27 die is sterker en ook goedkoper dat verhaal ken ik inmiddels wel ik wil mijn aankoop bedrag terug want je voldoet niet meer aan de voorwaarde van de overeenkomst toen zij hij ''ik mag je het geld niet terug geven want daar zit een voorwaarde aan vast namelijk je moet 30% afkoop bedrag betalen'' ik werd woest ik dacht ik hoor het niet goed toen zei hij ''daarom probeer ik je te helpen'' wat aardig van je zij ik tegen hem sarcastisch bedoelt ik dacht wat heb ik nou weer op me afgeroepen. Fijn hij ging voor mij naar een oplossing zoeken een week later toen belde een mevrouw van Sanders meubelstad en opeens was het geen probleem meer de Bonny bankstel kleur Bisque fijn print leder Verona categorie 30 en de Bonny poef kleur Bisque fijn print leder Verona categorie 30 konden geleverd worden. Ik kreeg een argwaan het voelde alsof dat zij mij gingen bedonderen dat ik als nog categorie 27 krijg geleverd en ik betaal alsnog volle tarief voor categorie 30 want voor Sanders meubelstad is het makelijk om stickertjes van andere categorie op de doos te plakken. Ik wil van de koop af maar het gaat niet. Nu moet ik gewoon wachten tot dat Sanders Meubelstad de bankstel en de poef gaat bezorgen en dan pas kan de bank getaxeerd worden op de echtheid van de leder. Alleen is de vraag waar vind je taxateur die dat doet,(verstand heeft van leder).
Groet, Nora
Ik heb een bankstel + een leder poef in leder categorie 30 de aller sterkste leer soort die zij in hun assortiment hadden bij Sanders meubelstad in Amsterdam bestelt. Na het tekenen van de overeenkomst, kreeg ik 3 dagen later een email van Sanders meubelstad waar in stond dat de fabriek geen leder categorie 30 meer maakte. Toen heb ik hun gebeld en gezegd dat ik van de overeenkomst af wou zien, dat kon niet zij mevrouw van de Sanders meubelstad. Een week later belde ze mij weer terug met de mededeling dat de fabriek de leder in categorie 30 voor ze ging maken. Ik vind het zo een raar verhaal eerst kon het niet dan weer wel. Ik vermoed dat ze mij wouden bedonderen. Mijn vraag is het mogelijk dat de lere bankstel kan getaxeerd op de echtheid of misschien weet iemand in Amsterdam een deskundig op gebied van leer.
Dit is de email die ik kreeg van Sanders meubelstad:
Subject: Bestelling
Date: Sat, 12 Nov 2011 11:02:35 +0100
From: [email protected]
To: Z. [email protected]
Geachte mevr Z.
Via deze weg willen wij u bedanken voor de order die u bij ons geplaatst heeft.
Betreft het leer dat u heeft uitgekozen wil ik u informeren dat er een wijziging plaats vind.
Zoals u wilde wordt het de kleur Bisque, de leersoort die u besteld had is leder Verona maar deze is omgezet in leder Bonanza.
De reden van deze omzetting is dat u een grove print wenst in het leer en dat is bij het leder Bonanza, er zal hiervoor geen meerprijs berekend worden.
Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd.
Vriendelijke groet,
[persoonsgegevens verwijderd door de moderator]
Sanders meubelstad wouden zonder mijn toestemming ander soort leder genaamd Bonanza grof print voor mij bestellen (terwijl ik Verona leder categorie 30 bestelt had) en dat lieten ze via een e-mail weten. Ik heb de winkel gelijk gebeld en duidelijk gemaakt dat ze dat niet kunnen maken en dat ik daar niet mee zal akkoord gaan. De volgende dag ben ik naar de winkel gegaan, ik had de overeenkomst en een kopie van de email die zij naar me hadden gestuurd meegenomen. Ik liep de winkel binnen en de manager kwam gelijk op me af en hij zij laten we in me kantoor gaan zitten andere klanten hoefden niet alles te weten. Ik weigerde dus we bleven in de winkelen, ik begon gelijk over de e-mail die zij naar me toe hadden gestuurd waar in stond dat zij iets anders voor mij gingen bestellen zonder dat ik het heb gezien de manager ging het het ontkennen langzamerhand werd ik steeds bozer ik vroeg hem letterlijk weet je dat zeker hij knikte heel braafjes ja ja "dat doen wij niet zij hij wij overleggen alles netjes met de klant"
Toen gaf ik hem de kopie van de email zijn reactie was ''hoe kan dat? Nou dit moet een misverstand'' en nu vroeg ik hem hebben wij nog overeenkomst of niet ja zij hij alleen de fabriek maakt de leder categorie 30 niet meer maar leder categorie 27 is net zo sterk als cat. 30 en het is goed koop ook. Maar dat was niet de afspraak ik gaf hem de overeenkomst, ik zij tegen hem kun je het alsjeblieft hard op voorlezen ''waarom zei hij'' toen zij ik tegen hem in de overeenkomst staat de omschrijving van wat ik heb bestelt en dat hoor ik te krijgen anders moet je mijn aankoop bedrag van 500,00 euro terug geven want de bankstel en de poef samen waren ze 2.500 euro. Zijn antwoord was ik heb je alle mogelijkheden aangeboden maar het lijkt erop dat je uit bent op problemen ik zij tegen hem pardon. Toen zij hij ''ik mag je aankoopbedrag niet terug geven je moet contact opnemen met ons klantenservice zij gaan daar over'' ik werd echt pissig. Ik ben naar huis gegaan toen heb ik Sanders meubelstad klantenservice gebeld en die vertelden we gaan een oplossing zoeken dan bellen wij jou terug. 3 dagen later belde ze mij terug, toen vertelden ze we hebben de fabriek gevraagd of ze een uitzondering konden maken en als nog de bank leveren maar de fabriek ging daar niet mee akkoord. De man die ik aan de lijn had zij waarom neem je niet leder categorie 27 die is sterker en ook goedkoper dat verhaal ken ik inmiddels wel ik wil mijn aankoop bedrag terug want je voldoet niet meer aan de voorwaarde van de overeenkomst toen zij hij ''ik mag je het geld niet terug geven want daar zit een voorwaarde aan vast namelijk je moet 30% afkoop bedrag betalen'' ik werd woest ik dacht ik hoor het niet goed toen zei hij ''daarom probeer ik je te helpen'' wat aardig van je zij ik tegen hem sarcastisch bedoelt ik dacht wat heb ik nou weer op me afgeroepen. Fijn hij ging voor mij naar een oplossing zoeken een week later toen belde een mevrouw van Sanders meubelstad en opeens was het geen probleem meer de Bonny bankstel kleur Bisque fijn print leder Verona categorie 30 en de Bonny poef kleur Bisque fijn print leder Verona categorie 30 konden geleverd worden. Ik kreeg een argwaan het voelde alsof dat zij mij gingen bedonderen dat ik als nog categorie 27 krijg geleverd en ik betaal alsnog volle tarief voor categorie 30 want voor Sanders meubelstad is het makelijk om stickertjes van andere categorie op de doos te plakken. Ik wil van de koop af maar het gaat niet. Nu moet ik gewoon wachten tot dat Sanders Meubelstad de bankstel en de poef gaat bezorgen en dan pas kan de bank getaxeerd worden op de echtheid van de leder. Alleen is de vraag waar vind je taxateur die dat doet,(verstand heeft van leder).
Groet, Nora
Laatst gewijzigd door Radar op 30 dec 2011 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).
Re: Sanders meubelstad in Amsterdam service is waardeloos
Vervelend verhaal. Alleen, als ze uiteindelijk zeggen dat ze beide artikelen kunnen leveren zoals ze op de koopovereenkomst staan, moet u ze wel de kans geven om dit te kunnen realiseren.
Hoe je erachter komt dat ze geen stickers o.i.d. hebben verwisseld op het uiteindelijke product zodat het net lijkt alsof ze cat 30 hebben geleverd, durf ik niet te vermelden. Misschien zijn er experts die de kwaliteit van het leer kunnen achterhalen? Bij zoveel twijfel zou ik ook een kwaliteitscontrole o.i.d. willen.
Hoe je erachter komt dat ze geen stickers o.i.d. hebben verwisseld op het uiteindelijke product zodat het net lijkt alsof ze cat 30 hebben geleverd, durf ik niet te vermelden. Misschien zijn er experts die de kwaliteit van het leer kunnen achterhalen? Bij zoveel twijfel zou ik ook een kwaliteitscontrole o.i.d. willen.
-
- Berichten: 4625
- Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19
Re: Sanders meubelstad in Amsterdam service is waardeloos
Wat is de specificatie van Leder Categorie 30 ?
(Hetzelfde geldt voor categorie 27)
Als je dit niet weet heb je geen poot om op te staan en kunnen ze je alles in de maag splitsen. Weet jij veel wat je krijgt ..
(Hetzelfde geldt voor categorie 27)
Als je dit niet weet heb je geen poot om op te staan en kunnen ze je alles in de maag splitsen. Weet jij veel wat je krijgt ..
Re: Sanders meubelstad in Amsterdam service is waardeloos
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 3&t=108922
Ga nu niet overal je verhaal neerkwakken. Dat wordt zo'n rommeltje en is tegen de forumregels.
Ga nu niet overal je verhaal neerkwakken. Dat wordt zo'n rommeltje en is tegen de forumregels.
Re: Sanders meubelstad in Amsterdam service is waardeloos
@
De zaak ligt heel simpel: als dit bedrijfje niet kan of wil leveren wat er in de overeenkomst staat, dan dient zij de aankoopsom per direkt te restitueren. Doen ze dat niet, dan zou ik een (goede) advocaat inschakelen en alle kosten in- en buiten rechte op hen verhalen.
Sukses, Maxiem.
De zaak ligt heel simpel: als dit bedrijfje niet kan of wil leveren wat er in de overeenkomst staat, dan dient zij de aankoopsom per direkt te restitueren. Doen ze dat niet, dan zou ik een (goede) advocaat inschakelen en alle kosten in- en buiten rechte op hen verhalen.
Sukses, Maxiem.
Re: Sanders meubelstad in Amsterdam service is waardeloos
Het is nog veel simpeler dan Maxiempje ( ) roept.
Het bedrijf geeft aan dat ze wel in de juiste kwaliteit kunnen leveren.
Haal een staaltje op bij dat bedrijf van het leer wat je hebt gekocht en controleer bij levering of het geleverde overeenkomt met het staal.
Leuker kan ik het niet maken, wel gemakkelijker
Het bedrijf geeft aan dat ze wel in de juiste kwaliteit kunnen leveren.
Haal een staaltje op bij dat bedrijf van het leer wat je hebt gekocht en controleer bij levering of het geleverde overeenkomt met het staal.
Leuker kan ik het niet maken, wel gemakkelijker
Re: Sanders meubelstad in Amsterdam service is waardeloos
nora76
Overigens is jouw verhaal weer een mooi voorbeeld, dat je NOOIT een aanbetaling moet doen.
Maxiem.
Overigens is jouw verhaal weer een mooi voorbeeld, dat je NOOIT een aanbetaling moet doen.
Maxiem.
Re: Sanders meubelstad in Amsterdam service is waardeloos
Eens.Overigens is jouw verhaal weer een mooi voorbeeld, dat je NOOIT een aanbetaling moet doen
Echter, zonder aanbetaling kan winkelier nog steeds stellen recht te hebben op annuleringskosten indien je de overeenkomst niet naleeft.
Re: Sanders meubelstad in Amsterdam service is waardeloos
16again
Dit lijkt me eerder een gevalletje van: de winkelier komt zijn verplichtingen niet na.
Maxiem.
Dit lijkt me eerder een gevalletje van: de winkelier komt zijn verplichtingen niet na.
Maxiem.
Re: Sanders meubelstad in Amsterdam service is waardeloos
Daar twisten de winkel en de koper nog over. In eerste instantie was leersoort niet leverbaar en boodt de winkel naar eigen zeggen een zeer goed alternatief, en daarna waren de meubels "ineens" weer wel leverbaar in bestelde leersoort. Dan lijkt mij dat er in dit stadium (nog....) geen sprake is van niet nakomen van de overeenkomst.Dit lijkt me eerder een gevalletje van: de winkelier komt zijn verplichtingen niet na.
Niet nakoming kan pas vastgesteld worden na levering, tip van crazyme is zeker aanrader:
Haal een staaltje op bij dat bedrijf van het leer wat je hebt gekocht en controleer bij levering of het geleverde overeenkomt met het staal.