LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sanders Meubelstad - verkeerde bank

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
RikBiesheuvel
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 nov 2012 11:28

Sanders Meubelstad - verkeerde bank

Ongelezen bericht door RikBiesheuvel »

Beste lezer,

Op donderdag 9 augustus 2012 heb ik samen met mijn vriendin diverse meubelstukken besteld bij Sanders Meubelstad in Heerlen. De hoekbank stond precies zoals we hem wilden hebben in de showroom en daarnaast hebben wij ook de plattegrond van ons appartement meegenomen, waar ook een hoekbank ingetekend staat. De verkoper heeft deze plattegrond bestudeerd en ons ook nog tips gegeven over diverse zaken.

Toen de bank geleverd werd, bleek de hoek echter aan de andere kant te zitten waardoor de bank niet te plaatsen is in onze woonkamer. Ik heb de bank vervolgens geweigerd en contact opgenomen met de klantenservice. Het vervelende is dat nu blijkt dat de bank volgens de bon wél goed geleverd is maar de verkoper de bank verkeerd op de order heeft gezet (waar mijn handtekening dus onder staat)

De bank stond goed in de showroom én op onze plattegrond. We hebben het niet over opstelmogelijkheden gehad, aangezien wij via deze 2 middelen duidelijk konden maken hoe we de bank wilden hebben. Ik kan dan ook geen reden verzinnen waarom ik, gezien de plattegrond, de hoek aan de andere kant zou willen hebben. Daarbij wist ik niet eens dat de bank in een andere opstelling te krijgen is, simpelweg omdat dit nooit ter sprake is gekomen. Verder kan ik ook geen reden verzinnen waarom de verkoper bewust de hoek aan de andere kant heeft getekend, aangezien we zeer duidelijk zijn geweest en niet hebben getwijfeld over een andere opstelling.

Mijn handtekening staat inderdaad op de bestelbon. Dat komt omdat ik er vanuit ben gegaan dat de verkoper kundig genoeg is om onze wensen juist te vertalen in een order. Ik ben akkoord gegaan met de indeling zoals we die in de winkel afgesproken hebben, namelijk een indeling overeenkomend met de plattegrond en de bank in de showroom. Het klopt inderdaad dat ik het zelf ook had kunnen zien, maar we hebben veel in één keer besteld (bank, 6 eetkamerstoelen, dressoir, tv-meubel, salontafel… voor duizenden euro’s) en daarbij woonden we nog (lang) niet in het appartement, waardoor ik geen indeling in mij hoofd had zitten. Dat verklaart voor mij nog steeds niet waarom de bank in spiegelbeeld op de order staat, aangezien er met geen woord over een andere indeling is gesproken.

Verder wil de klantenservice vooral het eigen hachje redden.. Ik koop voor een groot bedrag aan meubels bij Sanders en ik kan opdraaien voor de kosten van het omruilen van de foutieve bank. Op de dag van levering heb ik contact gehad met de klantenservice welke mij heeft ‘aangeraden’ om de bank toch te accepteren en volledig te betalen, wat uiteraard een waardeloos advies is vanuit de consument gezien. Vervolgens biedt Sanders aan een nieuwe bank te bestellen als ik ongeveer €1200(!!) bijbetaal. Dat is naderhand teruggebracht naar €700, maar is gezien de situatie nog steeds volstrekt belachelijk. Het laatste bod wat ik vandaag heb gekregen is €600 bijbetalen (en minimaal 12 weken wachten op de juiste bank).

Ik vind het een waardeloze gang van zaken. Ik koop bij een winkel als Sanders vanwege de kwaliteit en de service. De verkoper schrijft de bank verkeerd op, de klantenservice wil mij flink laten bijbetalen. Ik heb hier voor duizenden euro’s aan meubelstukken gekocht, dat is geld waar ik lang voor gespaard heb. In elk bedrijf kunnen fouten gemaakt worden, maar los het dan wel fatsoenlijk op!

Voor mij NOOIT meer Sanders

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Sanders Meubelstad - verkeerde bank

Ongelezen bericht door crazyme »

U maakt wel een redelijke kans bij de geschillencommissie denk ik.

Wat is precies de omschrijving op uw orderbon ?

RikBiesheuvel
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 nov 2012 11:28

Re: Sanders Meubelstad - verkeerde bank

Ongelezen bericht door RikBiesheuvel »

Met de kennis die ik nu heb staat het inderdaad goed op de bon. 2,5 zits arm rechts, 1 zits eiland links. Dit moet dus precies andersom zijn. Ik heb in één keer veel spullen besteld, het is me blijkbaar niet opgevallen (want je hebt het over veel verschillende zaken, zoals de details van de verschillende artikelen, de standaard onderhoudsvoorschriften, etc).

16again
Berichten: 16493
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Sanders Meubelstad - verkeerde bank

Ongelezen bericht door 16again »

daarnaast hebben wij ook de plattegrond van ons appartement meegenomen, waar ook een hoekbank ingetekend staat
Achteraf heb je daar weinig aan vrees ik.
Ik koop bij een winkel als Sanders vanwege de kwaliteit en de service
Dat is gewoon een van de vele ketens van de Mandemakers groep.

box45
Berichten: 81
Lid geworden op: 05 nov 2009 17:26

Re: Sanders Meubelstad - verkeerde bank

Ongelezen bericht door box45 »

u denkt zittend in de bank de arm rechts en de verkoper of verkoopster weet dat het gebruikelijk is om uit te gaan van voorstaand, staat er een tekening op de verkooporder? dit ter bevestiging hetgeen genoteerd is.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Sanders Meubelstad - verkeerde bank

Ongelezen bericht door crazyme »

RikBiesheuvel schreef:Met de kennis die ik nu heb staat het inderdaad goed op de bon. 2,5 zits arm rechts, 1 zits eiland links. Dit moet dus precies andersom zijn. Ik heb in één keer veel spullen besteld, het is me blijkbaar niet opgevallen (want je hebt het over veel verschillende zaken, zoals de details van de verschillende artikelen, de standaard onderhoudsvoorschriften, etc).
Het is gebruikelijk om een boekbank op te schrijven van links naar rechts (voorstaand)

De omschrijving zoals u aangeeft kan dus helemaal niet en had opgemerkt moeten worden.

RikBiesheuvel
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 nov 2012 11:28

Re: Sanders Meubelstad - verkeerde bank

Ongelezen bericht door RikBiesheuvel »

Om hier nog even op te reageren: ik heb vandaag telefoon gehad van de klantenservice en de bank wordt gratis omgeruild! Uiteindelijk is alles toch nog goed afgelopen, dat de bank in februari geleverd wordt vanwege de lange productietijd neem ik graag op de koop toe. Ik ben blij dat Sanders toch de klachten van haar klanten bekijkt en er uiteindelijk een oplossing is gekomen, hoewel het er in eerste instantie niet op leek.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Sanders Meubelstad - verkeerde bank

Ongelezen bericht door crazyme »

RikBiesheuvel schreef: Voor mij NOOIT meer Sanders
Mooi, dan kan die laatste zin ook weg :D

RikBiesheuvel
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 nov 2012 11:28

Re: Sanders Meubelstad - verkeerde bank

Ongelezen bericht door RikBiesheuvel »

Tja, nu jij 'm gequote hebt heeft dat weinig doel ;) Maar alsnog, het is netjes dat de klantenservice het goed oplost. Dat geeft toch weer vertrouwen in het bedrijf.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Sanders Meubelstad - verkeerde bank

Ongelezen bericht door crazyme »

RikBiesheuvel schreef:Tja, nu jij 'm gequote hebt heeft dat weinig doel ;) Maar alsnog, het is netjes dat de klantenservice het goed oplost. Dat geeft toch weer vertrouwen in het bedrijf.
Haha, je hebt gelijk. :mrgreen:

Gesloten