LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Scandic bedden
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 12 jun 2009 10:26
Scandic bedden
Wie kent dit bedrijf? Ze zitten in Delft, Zeist, Hilversum en Zaandam. Vorige week een soort optie genomen op een boxspring. Ineens begint het een beetje te knagen. Het was geen luxe winkel en dus ging ik een beetje googlen en op de bon op zoek naar een k.v.k nummer. Dat staat er dus niet op. Er staat alleen dat de voorwaarden zijn gedeponeerd bij de k.v.k te Hilversum.
Ik heb hiervoor een bed gekocht bij de matrassenfabriek en na een maand zakte het matras door. Kregen een nieuw matras maar ook deze zakte door. Uiteindelijk hebben we bijjna al ons geld terug gekregen en het bed is weer opgehaald. We zijn dus een beetje huiverig dat we weer een soort van miskoop doen. Bij Scandic waren ze uiterst vriendelijk maar misschien een beetje te. Er kon met gemak wat van de prijs af, we konden zelfs een leenbed krijgen om de periode te overbruggen. Klinkt te mooi om waar te zijn. Waar ik een beetje bang voor ben is dat als er toch iets met het bed aan de hand te zijn het bedrijf bv ineens falliet is.
Nou ja een heel verhaal maar wie kent het bedrijf?
Ik heb hiervoor een bed gekocht bij de matrassenfabriek en na een maand zakte het matras door. Kregen een nieuw matras maar ook deze zakte door. Uiteindelijk hebben we bijjna al ons geld terug gekregen en het bed is weer opgehaald. We zijn dus een beetje huiverig dat we weer een soort van miskoop doen. Bij Scandic waren ze uiterst vriendelijk maar misschien een beetje te. Er kon met gemak wat van de prijs af, we konden zelfs een leenbed krijgen om de periode te overbruggen. Klinkt te mooi om waar te zijn. Waar ik een beetje bang voor ben is dat als er toch iets met het bed aan de hand te zijn het bedrijf bv ineens falliet is.
Nou ja een heel verhaal maar wie kent het bedrijf?
Re: Scandic bedden
volgens mij is deze zaak opgeheven
ik kan hem nergens vinden.
ik kan hem nergens vinden.
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 31 okt 2008 18:00
Re: Scandic bedden
Hallo Wollie,
Je moet oppassen met Skandic, de eigenaar van deze zaak in al verscheidende keren failliet gegaan met andere bedrijven van hem! Als je er koopt, doe dan vooral geen aanbetaling! Erg betrouwbaar is het niet!
Je moet oppassen met Skandic, de eigenaar van deze zaak in al verscheidende keren failliet gegaan met andere bedrijven van hem! Als je er koopt, doe dan vooral geen aanbetaling! Erg betrouwbaar is het niet!
Re: Scandic bedden
Ik heb in zeist een schitterende boxspring combinatie gekocht, binnen 3 weken was alles gratis gemonteerd...
Ik hoefde pas te betalen nadat de monteur klaar was met monteren, en via de bank..
Ik ben zeer vriendelijk en profesioneel geholpen... deze mensen zijn geen verkopers maar adviseurs..
Voor mij een 10 met een griffel....
Ik hoefde pas te betalen nadat de monteur klaar was met monteren, en via de bank..
Ik ben zeer vriendelijk en profesioneel geholpen... deze mensen zijn geen verkopers maar adviseurs..
Voor mij een 10 met een griffel....
Re: Scandic bedden
Ze mogen onder de KVK van een filiaal werken en dus lastig te vinden...
Kijk ook hoe lang ze bestaan en sommige gaan wel erg vaak failliet en dus weg garantie....
Koop dus nooit bij nieuwe winkel waarvan de hoofdvestiging nog niet in telefoonboek of goudengids te vinden is want dat vermelden kost meestal iets meer dan jaar.....
Bij Kwantum of Leen Bakker heb je zelfs meer zekerheid...
Maar gezien de kwaliteit en beperkte garantie kies ik toch liever Ikea....
Mijn Binnenveringsmatras heeft 25 jaar garantie en die is dus wel betrouwbaar en nog goedkoper dan Leen Bakker of Kwantum, dus op aanbieding wachten hoeft niet eens....
Mijn vorige matras waar na 10 jaren duidelijk te zien was dat wij geen Viagra nodig hebben.... is door kinderen mishandeld en heeft 3 maanden buiten als spring kussen gewerkt...
Ondanks nog meer vlekken nog steeds niet kapot en door gemeente als zwerfvuil helaas afgevoerd!
Dus zelfs misbruiken voor Uw kinderen is toegestaan!
Welke winkel durft deze garantie te geven?
Kijk ook hoe lang ze bestaan en sommige gaan wel erg vaak failliet en dus weg garantie....
Koop dus nooit bij nieuwe winkel waarvan de hoofdvestiging nog niet in telefoonboek of goudengids te vinden is want dat vermelden kost meestal iets meer dan jaar.....
Bij Kwantum of Leen Bakker heb je zelfs meer zekerheid...
Maar gezien de kwaliteit en beperkte garantie kies ik toch liever Ikea....
Mijn Binnenveringsmatras heeft 25 jaar garantie en die is dus wel betrouwbaar en nog goedkoper dan Leen Bakker of Kwantum, dus op aanbieding wachten hoeft niet eens....
Mijn vorige matras waar na 10 jaren duidelijk te zien was dat wij geen Viagra nodig hebben.... is door kinderen mishandeld en heeft 3 maanden buiten als spring kussen gewerkt...
Ondanks nog meer vlekken nog steeds niet kapot en door gemeente als zwerfvuil helaas afgevoerd!
Dus zelfs misbruiken voor Uw kinderen is toegestaan!
Welke winkel durft deze garantie te geven?
Re: Scandic bedden
stofzuigertje schreef:Ze mogen onder de KVK van een filiaal werken en dus lastig te vinden...
Kijk ook hoe lang ze bestaan en sommige gaan wel erg vaak failliet en dus weg garantie....
Koop dus nooit bij nieuwe winkel waarvan de hoofdvestiging nog niet in telefoonboek of goudengids te vinden is want dat vermelden kost meestal iets meer dan jaar.....
Bij Kwantum of Leen Bakker heb je zelfs meer zekerheid...
Maar gezien de kwaliteit en beperkte garantie kies ik toch liever Ikea....
Mijn Binnenveringsmatras heeft 25 jaar garantie en die is dus wel betrouwbaar en nog goedkoper dan Leen Bakker of Kwantum, dus op aanbieding wachten hoeft niet eens....
Mijn vorige matras waar na 10 jaren duidelijk te zien was dat wij geen Viagra nodig hebben.... is door kinderen mishandeld en heeft 3 maanden buiten als spring kussen gewerkt...
Ondanks nog meer vlekken nog steeds niet kapot en door gemeente als zwerfvuil helaas afgevoerd!
Dus zelfs misbruiken voor Uw kinderen is toegestaan!
Welke winkel durft deze garantie te geven?
Top dat jij geen viagra nodig hebt (lekker belangrijk overigens)
Garantie van 25 jaar is totaal overbodig en een nietszeggend spelletje van de ikea, ik gooi het matras er echt na 8 jaar uit ivm hygiene , gewoon lekker een fris matras na die jaren, btw een binnenveringsmatras??? Daar laat ik me hond nog niet op slapen, en ga je nou echt beddenzaken vergelijken met Leen Bakker????
Re: Scandic bedden
Ikea heeft van goedkope rotzooi die maar €54,95 kost voor 80x200 meter binnenvering tot matrassen van €399 van top kwaliteit en die kosten elders dan ruim €1000,-
Ik heb gezien waar enkele gemaakt worden en die duurste komen dus uit een bekend Merk leverancier en op de Tijk na hetzelfde.....
Ik heb gezien waar enkele gemaakt worden en die duurste komen dus uit een bekend Merk leverancier en op de Tijk na hetzelfde.....
Re: Scandic bedden
We hebben 5 weken geleden een electrische boxspring gekocht bij
scandic bedden amersfoort.
Deze is gisteren bezorgd en ik moet zeggen dat we dit veel eerder hadden moeten doen.
positieve dingen mogen ook gezegd worden .
andre
scandic bedden amersfoort.
Deze is gisteren bezorgd en ik moet zeggen dat we dit veel eerder hadden moeten doen.
positieve dingen mogen ook gezegd worden .
andre
Re: Scandic bedden
Ik wil ook graag even een positieve opmerking maken over Scandic Bedden.
Bij Scandic zag ik een mooie elektrische boxspring voor een redelijke prijs, maar door de berichten op dit forum werd ik enigszins afgeschrokken.
Omdat men mij in de winkel (Zaandam) vertelde dat ik niets hoefde aan te betalen en dat het gehele bedrag contant kon worden voldaan bij aflevering durfde ik het risico wel te nemen.
Ik ben bij het bestellen vriendelijk geholpen, het bed is netjes op tijd thuis bezorgd, door de chauffeur helemaal in elkaar gezet en het bed ziet er prachtig uit.
Tot nu toe dus gewoon een hele positieve ervaring met deze winkel gehad. Het leek me wel zo netjes om dat ook even te vermelden. Zeker omdat de negatieve berichten die mij initieel zo hebben afgeschrokken bij nader inzien niet echt (empirisch) beargumenteerd zijn.
Bij Scandic zag ik een mooie elektrische boxspring voor een redelijke prijs, maar door de berichten op dit forum werd ik enigszins afgeschrokken.
Omdat men mij in de winkel (Zaandam) vertelde dat ik niets hoefde aan te betalen en dat het gehele bedrag contant kon worden voldaan bij aflevering durfde ik het risico wel te nemen.
Ik ben bij het bestellen vriendelijk geholpen, het bed is netjes op tijd thuis bezorgd, door de chauffeur helemaal in elkaar gezet en het bed ziet er prachtig uit.
Tot nu toe dus gewoon een hele positieve ervaring met deze winkel gehad. Het leek me wel zo netjes om dat ook even te vermelden. Zeker omdat de negatieve berichten die mij initieel zo hebben afgeschrokken bij nader inzien niet echt (empirisch) beargumenteerd zijn.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 03 apr 2012 17:57
Re: Scandic bedden
nu ondertussen bijna 2 maanden geleden een matras daar gekocht via Groupon.
Maximale levertijd was 5 weken. maar helaas nog steeds niets ontvangen. Als je t mij vraagt ook niet netjes van uit Groupon maar ook vanuit dit bedrijf die ze daadwerkelijk moet leveren.
Nou moet ik zelf achter mijn bestelling aan gaan (ze laten ook niet weten of er vertraging is of niet).
Na het lezen van deze verhalen had ik ook liever niets gekocht hier ...
Hopen dat ik nog wel iets kan ontvangen.
Maximale levertijd was 5 weken. maar helaas nog steeds niets ontvangen. Als je t mij vraagt ook niet netjes van uit Groupon maar ook vanuit dit bedrijf die ze daadwerkelijk moet leveren.
Nou moet ik zelf achter mijn bestelling aan gaan (ze laten ook niet weten of er vertraging is of niet).
Na het lezen van deze verhalen had ik ook liever niets gekocht hier ...
Hopen dat ik nog wel iets kan ontvangen.
Re: Scandic bedden
En Willyfreak heb jij je matras ontvangen??
Ik heb 6 weken geleden een matras besteld, eigenlijk in volledig vertrouwen van Groupon, maar nu ik radar site goed doorlees begin ik lichtelijk te twijfelen, op de groupon werd aangegeven binnen 6 weken, over 2 dagen zijn de 6 wkn voorbij, heb ze dan ook vandaag een mail gestuurd met de vraag of mijn matras onderweg is, ben zo benieuwd....
Ik heb 6 weken geleden een matras besteld, eigenlijk in volledig vertrouwen van Groupon, maar nu ik radar site goed doorlees begin ik lichtelijk te twijfelen, op de groupon werd aangegeven binnen 6 weken, over 2 dagen zijn de 6 wkn voorbij, heb ze dan ook vandaag een mail gestuurd met de vraag of mijn matras onderweg is, ben zo benieuwd....
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 09 mei 2012 22:33
Re: Scandic bedden
Ik wou ook wel een reactie plaatsen en helaas een negatieve.
Ook ik heb de elektrische boxspring Vision besteld via Groupon op 19 december 2011.
Bij de aankoop stond vermeld levertijd van 10 weken.
Nu loopt de wachttijd dus dicht in de buurt van 6 maanden.
Telfonisch contact, is mij nog steeds niet gelukt, continue Voicemail van Scandic bedden.
E-mails (3) Stuks wordt niet op gereageerd, en dus ook geen uitleg gegeven over de reden van de vertraging.
Na zelf te lezen op de site van Scandic over problemen met de leverancier, ben ik wijzer geworden.
-Twee weken geleden, werd ik dan toch gebeld door Scandic, of ik maar wou zorgen dat ik op 9 mei thuis ben, vanwege de levering van de boxspring.
Vrij genomen van mijn werk, vakantiedag ingeleverd, hele dag gewacht,...
Niks geleverd.
Nu ben ik van mening dat ik mijn deel als consument ben nagekomen om meteen het volledige bedrag van 1500 euro over te maken, bij aankoop. Alleen de verkoper blijkt in gebreke.
Besluit: Ik annuleer de complete bestelling, en ga wel ergens anders kijken.
+ Groupon, daar werd ik wel constant goed te woord gestaan en geholpen.
Ook ik heb de elektrische boxspring Vision besteld via Groupon op 19 december 2011.
Bij de aankoop stond vermeld levertijd van 10 weken.
Nu loopt de wachttijd dus dicht in de buurt van 6 maanden.
Telfonisch contact, is mij nog steeds niet gelukt, continue Voicemail van Scandic bedden.
E-mails (3) Stuks wordt niet op gereageerd, en dus ook geen uitleg gegeven over de reden van de vertraging.
Na zelf te lezen op de site van Scandic over problemen met de leverancier, ben ik wijzer geworden.
-Twee weken geleden, werd ik dan toch gebeld door Scandic, of ik maar wou zorgen dat ik op 9 mei thuis ben, vanwege de levering van de boxspring.
Vrij genomen van mijn werk, vakantiedag ingeleverd, hele dag gewacht,...
Niks geleverd.
Nu ben ik van mening dat ik mijn deel als consument ben nagekomen om meteen het volledige bedrag van 1500 euro over te maken, bij aankoop. Alleen de verkoper blijkt in gebreke.
Besluit: Ik annuleer de complete bestelling, en ga wel ergens anders kijken.
+ Groupon, daar werd ik wel constant goed te woord gestaan en geholpen.
Re: Scandic bedden
Afgelopen jaar heb ik ook (helaas) bij Scandic een bed gekocht in Amsterdam ZO. Het leek te mooi voor woorden; er kon her en der nog wel wat van de prijs af, boxpsring was nu tijdelijk voor de helft van de prijs (blijkt achteraf dat dit het hele jaar door is en meer als een soort outlet fungeerd). Er was wel een levertijd van 8 weken, nou dit werden er ook al gauw 12.
Het bed werdt dan eindelijk bij ons afgeleverd en toen bleek het verkeerde topmatras te zijn geleverd + misten we de 2 hoezen waarvoor we betaald hadden, kan gebeuren denk je dan nog. Na contact te hebben gehad met de winkel eigenaar hierover verontschuldigde hij zich en zou hij het in orde gaan maken. Topmatras is 3 weken later pas omgeruild en weer geen hoezen. Weer telefonisch contact en hij vond dat ik de hoezen maar terug moest sturen. Heel vreemd dat ik moet gaan betalen voor een fout wat hen maken. Uiteindelijk gaf hij aan de hoezen naar mij toe te zenden, uiteindelijk ontvangen terwijl het bed er al bijna 2 maanden stond... Op het moment dat ik de hoes eromheen wilde doen past hij niet... Ik de maat nakijken op de hoes en blijkt dat hij mij 2x hoeslakens heeft gestuurd met de maten 160x200 terwijl wij 180x200 hebben. Ik had al zoveel discussies met die filiaalleider gehad en was er helemaal klaar mee en heb mijn broertje de hoezen gegeven. Hoe moeilijk kan het zijn denk je dan?
Nu een half jaar verder is het bed ook absoluut niet wat je van het mooie verhaal mag verwachten. Het bed is aan 1 kant al stuk aan de onderzijde en in het midden staat het bed ook omhoog. Dan denk je hoe kan dit in vredesnaam? Ik heb nog heel bewust aangegeven dat ik met reuma kamp en echt een goed bed nodig heb. Ik kom met nog meer rugpijn uit dan hiervoor en weet gewoon niet meer wat te doen? Ik kan ze wel weer contacten, maar ik wordt laconiek te woord gestaan en gewoon niet serieus genomen, daarbij zijn ze nauwelijks tot niet bereikbaar op het filiaalnummer of continue in gesprekstoon.
Wat moet ik hiermee? Eigenlijk is er gewoon € 1.100,-- weggegooid want er moet gewoon een ander bed komen...
Het bed werdt dan eindelijk bij ons afgeleverd en toen bleek het verkeerde topmatras te zijn geleverd + misten we de 2 hoezen waarvoor we betaald hadden, kan gebeuren denk je dan nog. Na contact te hebben gehad met de winkel eigenaar hierover verontschuldigde hij zich en zou hij het in orde gaan maken. Topmatras is 3 weken later pas omgeruild en weer geen hoezen. Weer telefonisch contact en hij vond dat ik de hoezen maar terug moest sturen. Heel vreemd dat ik moet gaan betalen voor een fout wat hen maken. Uiteindelijk gaf hij aan de hoezen naar mij toe te zenden, uiteindelijk ontvangen terwijl het bed er al bijna 2 maanden stond... Op het moment dat ik de hoes eromheen wilde doen past hij niet... Ik de maat nakijken op de hoes en blijkt dat hij mij 2x hoeslakens heeft gestuurd met de maten 160x200 terwijl wij 180x200 hebben. Ik had al zoveel discussies met die filiaalleider gehad en was er helemaal klaar mee en heb mijn broertje de hoezen gegeven. Hoe moeilijk kan het zijn denk je dan?
Nu een half jaar verder is het bed ook absoluut niet wat je van het mooie verhaal mag verwachten. Het bed is aan 1 kant al stuk aan de onderzijde en in het midden staat het bed ook omhoog. Dan denk je hoe kan dit in vredesnaam? Ik heb nog heel bewust aangegeven dat ik met reuma kamp en echt een goed bed nodig heb. Ik kom met nog meer rugpijn uit dan hiervoor en weet gewoon niet meer wat te doen? Ik kan ze wel weer contacten, maar ik wordt laconiek te woord gestaan en gewoon niet serieus genomen, daarbij zijn ze nauwelijks tot niet bereikbaar op het filiaalnummer of continue in gesprekstoon.
Wat moet ik hiermee? Eigenlijk is er gewoon € 1.100,-- weggegooid want er moet gewoon een ander bed komen...