LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Seats and Sofa's Amersfoort

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
xTessax94
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jun 2014 11:54

Seats and Sofa's Amersfoort

Ongelezen bericht door xTessax94 »

Geachte,

10 April 2014 zou onze bank klaar zijn, na zelf te moeten bellen(!) hebben we te horen gekregen dat de bank inderdaad klaar al stond. Zaterdag 12 April 2014 hebben wij onze bank bij Seats and Sofa’s in Amersfoort opgehaald, helaas zat daar het huishoudpakket niet bij en dat zou de week erna binnen komen. Het pakket kwam niet binnen en kregen we te horen (waar we zelf achteraan moest bellen, alweer) dat het pakket eind Mei pas zou komen. (2 maanden later?!) We hebben op het pakket gerekend en missen dat dus echt. In deze 2 maanden hebben we geen apparaten gehad en zelfs apparaten moeten lenen zoals een stofzuiger wat onmisbaar is.

Nou is het ook nog eens het geval dat we zondag 13 April al constateerde dat de stof van de bank (2-hoek-2) in de hoek op het zitkussen nu al niet meer strak zit zoals het op de andere zitvlakken nog wel is en dat het stuk is ingezakt. Dat is niet zoals het hoort, daarom heb ik gebeld naar het filiaal in Amersfoort. We kregen 2 opties te horen:
- De bank terugbrengen zodat ze er dan naar kijken.
- Een brief opsturen met de beschrijving van het probleem en eventueel een foto.

(Van iemand anders die ook bij Seats and Sofa’s een bank heeft gehaald hadden ook een probleem met dat de bank dat het niet klopte, na een telefoontje kwamen ze de dag erna langs om de bank te reparen, tot nu toe na 14 jaar is het een prima bank geweest, zo kan het dus ook? Dit is iets wat niet meer dan normaal is lijkt mij?!)

We heb dus gekozen voor het laatste, de reden is dat we niet willen dat de bank voor een bepaalde tijd weg is. Onze vraag is dus of de bank ‘gerepareerd’ moet worden en eventueel als het mogelijk is gewoon bij ons thuis, of dat er een nieuwe gemaakt word en wij in de tussentijd de hoek nog kunnen houden? We hopen dus op deze manier dat het niet nodig is dat we een tijdje zonder bank (of de hoek) zitten.

Ik hoop u genoeg te hebben geïnformeerd en dat dit op een fijne manier opgelost kan worden.

Met vriendelijke groet,


--------------------------

Deze brief hebben wij eind April dus verstuurd, we hebben nog gebeld na 1 week (rond 7 Mei) om te vragen of de brief binnen was. Het antwoord was dat we binnen 10 werkdagen antwoord zouden krijgen. 2 weken later belde we weer(21 mei) waarin ik zei dat ik niet erg tevreden ben met hoe het loopt omdat ik niet terug gebeld word zoals beloofd en niet gereageerd word op de brief, de 10 werkdagen waren
namelijk al voorbij. We zouden (weer) terug gebeld worden wat (uiteraard) niet gebeurd is.
Maandag 2 Juni hebben we nogmaals gebeld, en kregen het verzoek te horen de brief in de
mail te sturen (wat niet gebruikelijk is). In het telefoontje heb ik ook gemeld als ik na een
week niks had gehoord ik er klaar mee ben en de bank kom inleveren en het geld terug wil.
(als dreigement)

Ook vroegen we tijdens mijn telefoontje op 7 Mei hoe het met het huishoud pakket zat, en ik kreeg (naar mijn idee een beetje grof) te horen dat we gebeld worden als het binnen is, maar zoals u misschien kan begrijpen heb ik daar geen vertrouwen meer in dat dat gaat gebeuren. Op de dag van vandaag (16 Juni) nog geen telefoontje over het huishoud pakket gehad en is ook nog niet binnen.
Dinsdag 10 Juni weer gebeld of mijn mail al was aangekomen, diegene die de mail behandelt is niet aanwezig kreeg ik te horen. Ik zou die woensdag of donderdag gebeld worden door de persoon in kwestie, natuurlijk weer niet gebeurt, donderdag 12 Juni weer zelf gebeld om 5 uur, lang genoeg de kans gehad dacht ik zo. De persoon in kwestie was net naar huis en te druk om het mailtje even op te zoeken, ik zou vrijdag 13 Juni gebeld worden, natuurlijk weer niet gebeurt!!! Zaterdag 14 Juni hebben we een brief ontvangen als reactie op onze brief verstuurd op 29 April (waarop we na 10 werkdagen een reactie zouden hebben, nu 35 werkdagen verder !) , we mogen naar de service dag komen op 1 Juli om onze bank in te leveren en word ter plekke beoordeeld.

Ik ben ten einde raad, wat moet ik doen? Ik kook van woede !
Laatst gewijzigd door xTessax94 op 16 jun 2014 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Seats and Sofa's Amersfoort

Ongelezen bericht door tenormin »

Ik zou zeggen: aansluiten in rijen van 3: http://www.klachtenkompas.nl/seats-and-sofas-0
Je moet nooit voor het gratis huishoudpakket gaan (zoals de meesten) en dat je iemand kent die spullen van Seats&Sofa's al 14 jaar kunnen gebruiken, nou, dat is werkelijk een sprookje, die hebben geboft. Deze toko is eigenlijk de eerste die men links moet laten liggen. Kijk eens op Google hoeveel klachten er zijn, niet te filmen. Maar ja, die gratis apparaatjes, hé?

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Seats and Sofa's Amersfoort

Ongelezen bericht door sjoegel »

Dat huishoudpakket was niet gratis. Het heeft u veel ergernis gekost maar daar bent u nu wel achter. De firma Seats en sofa's geeft echt niets gratis weg. Er zijn onnoemelijk veel klachten over deze firma wiens klantonvriendelijkheid spreekwoordelijk is.

Gesloten