LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Seats and Sofas Drachten verschrikkelijke garantie
Seats and Sofas Drachten verschrikkelijke garantie
Hallo allemaal,
In oktober 2013 hebben wij, na drie jaar sparen, een bank uitgezocht bij de seats and sofas in Drachten. Dit liep aanvankelijk allemaal goed en begin december werd deze bank ook geleverd. Echter bleek de bank te pluizen en was hij al doorgezakt voordat wij erop gezeten hadden. Na wat telefonisch contact en uiteindelijk na het sturen van een brief naar het hoofdkantoor hebben wij begin februari de bank teruggebracht en ter reparatie aangeboden. De volgende dag al werden we gebeld dat de bank terug ging naar de fabriek en aan het eind van de week werd er al gezegd dat er een nieuwe bank geleverd zou worden.
Nadat we herhaaldelijk telefonisch van het kastje naar de muur zijn gestuurd, hebben we contact opgenomen met het juridisch loket. Zij hebben de voorwaarden bestudeerd en kwamen tot de conclusie dat zij volgens hun eigen voorwaarden het bedrag moeten terugstorten. De aanvraag voor de terugstorting is per aangetekende brief eind april verstuurd, maar tot op de dag vandaag hebben wij niets gehoord van de Seats and Sofas in Drachten. Ook heet hoofdkantoor van de Seats and Sofas heeft niets van zich laten horen.
We zijn nu ten einde raad aangezien het juridisch loket alleen een gang naar de rechter als mogelijkheid ziet. Maar wij hebben geen rechtsbijstandsverzekering en zijn verder ook niet voldoende op de hoogte om zo'n zaak aan te kunnen spannen. Zijn hier nog mensen die een andere mogelijkheid zien?
===================
[update]
Na veel bellen bleek uiteindelijk de seats and sofas de brief wel te hebben ontvangen. Ze vonden zelf dat ze in hun recht stonden en vertelden dat een week later de bank zou komen. Ik heb dit per mail laten bevestigen en inderdaad leverde de seats and sofas de bank.... Dezelfde bank... Inclusief doorgezakte hoek. Weer contact opgenomen met seats and sofas en we "mogen de bank terugbrengen" zodat deze hersteld kan worden. Na lang denken begrijp ik waarom ze dezelfde bank hebben meegegeven. Nu kan het hele spelletje opnieuw beginnen. Waarom had ik ook niet beter gekeken toen we hem ophaalden, kan mezelf wel voor mijn kop slaan. Wat kan ik nu nog doen?
In oktober 2013 hebben wij, na drie jaar sparen, een bank uitgezocht bij de seats and sofas in Drachten. Dit liep aanvankelijk allemaal goed en begin december werd deze bank ook geleverd. Echter bleek de bank te pluizen en was hij al doorgezakt voordat wij erop gezeten hadden. Na wat telefonisch contact en uiteindelijk na het sturen van een brief naar het hoofdkantoor hebben wij begin februari de bank teruggebracht en ter reparatie aangeboden. De volgende dag al werden we gebeld dat de bank terug ging naar de fabriek en aan het eind van de week werd er al gezegd dat er een nieuwe bank geleverd zou worden.
Nadat we herhaaldelijk telefonisch van het kastje naar de muur zijn gestuurd, hebben we contact opgenomen met het juridisch loket. Zij hebben de voorwaarden bestudeerd en kwamen tot de conclusie dat zij volgens hun eigen voorwaarden het bedrag moeten terugstorten. De aanvraag voor de terugstorting is per aangetekende brief eind april verstuurd, maar tot op de dag vandaag hebben wij niets gehoord van de Seats and Sofas in Drachten. Ook heet hoofdkantoor van de Seats and Sofas heeft niets van zich laten horen.
We zijn nu ten einde raad aangezien het juridisch loket alleen een gang naar de rechter als mogelijkheid ziet. Maar wij hebben geen rechtsbijstandsverzekering en zijn verder ook niet voldoende op de hoogte om zo'n zaak aan te kunnen spannen. Zijn hier nog mensen die een andere mogelijkheid zien?
===================
[update]
Na veel bellen bleek uiteindelijk de seats and sofas de brief wel te hebben ontvangen. Ze vonden zelf dat ze in hun recht stonden en vertelden dat een week later de bank zou komen. Ik heb dit per mail laten bevestigen en inderdaad leverde de seats and sofas de bank.... Dezelfde bank... Inclusief doorgezakte hoek. Weer contact opgenomen met seats and sofas en we "mogen de bank terugbrengen" zodat deze hersteld kan worden. Na lang denken begrijp ik waarom ze dezelfde bank hebben meegegeven. Nu kan het hele spelletje opnieuw beginnen. Waarom had ik ook niet beter gekeken toen we hem ophaalden, kan mezelf wel voor mijn kop slaan. Wat kan ik nu nog doen?
Laatst gewijzigd door raice op 06 jun 2014 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Seats and Sofas Drachten verschrikkelijke garantie
Zoek een deurwaarder welke uw vordering op basis van no cure no pay incasseert.
Geen incassobureau, want zij moeten in een later stadium toch ook een deurwaarder inschakelen.
Laat ook de mogelijke kosten in een worst-case scenario voorrekenen. Kosten voor een dagvaarding en griffierecht zal u zelf moeten betalen.
De kans is echter groot dat ze na een dagvaarding wel over de brug komen.
Geen incassobureau, want zij moeten in een later stadium toch ook een deurwaarder inschakelen.
Laat ook de mogelijke kosten in een worst-case scenario voorrekenen. Kosten voor een dagvaarding en griffierecht zal u zelf moeten betalen.
De kans is echter groot dat ze na een dagvaarding wel over de brug komen.
Bedankt Crazyme,
Ik wist niet dat dit mogelijk was, vanmiddag maar direct op zoek naar zo'n bedrijf.
Ik wist niet dat dit mogelijk was, vanmiddag maar direct op zoek naar zo'n bedrijf.
Wat is er verschrikkelijk aan hun garantie? Ze willen de bank toch repareren c.q. vervangen voor een nieuwe?
Op papier lijkt de garantie ook prima en ze geven ook aan de bank te willen repareren, maar helaas blijft het nog steeds bij woorden. Misschien had ik als titel beter kunnen kiezen voor "slechte after sale" want de garantiebepaling op zich is wel goed. Alleen de daadwerkelijke afhandeling verloopt ontzettend dramatisch.
Ik zou zeggen, sluit u aan bij de klachtenrij; dit is maar 1 site van de vele klachten die er over Seats&Sofa's zijn. http://www.klacht.nl/seats-and-sofas/raice schreef:Op papier lijkt de garantie ook prima en ze geven ook aan de bank te willen repareren, maar helaas blijft het nog steeds bij woorden. Misschien had ik als titel beter kunnen kiezen voor "slechte after sale" want de garantiebepaling op zich is wel goed. Alleen de daadwerkelijke afhandeling verloopt ontzettend dramatisch.
ZO! Ik wist niet dat er zoveel klachten waren. 82 klachten 0% opgelost... Zou hem gister plaatsen maar er kwam een foutmelding ipv een invulformulier.
Google: klachten Seats & Sofa's en je vind meerdere klachtensites. Of anders http://www.klachten.nl/seats-en-sofasraice schreef:ZO! Ik wist niet dat er zoveel klachten waren. 82 klachten 0% opgelost... Zou hem gister plaatsen maar er kwam een foutmelding ipv een invulformulier.
Probeer anders deze: http://www.klachtenbond.nl/Afspraken/Se ... Sofa's.htmraice schreef:ZO! Ik wist niet dat er zoveel klachten waren. 82 klachten 0% opgelost... Zou hem gister plaatsen maar er kwam een foutmelding ipv een invulformulier.
Google er maar op los, zoals gezegd, nog meer sites.
Nou gister maar weer gebeld, en vandaag belden ze me zelfs terug! Op mijn tweede brief komt dan na 3 weken een reactie. Hoewel ik de voorwaarden voor het opzeggen van het contract inmiddels uit mijn hoofd ken en ze dus beter kon uitleggen dan de verkoper, werd mijn verzoek tot ontbinding van het contract afgewezen. Ondanks dat ik voldoe aan alle voorwaarden en zelfs Seats and Sofas een extra kans heb geboden om de bank te leveren heb ik geen recht op mijn 1000 euro. Volgende week (belofte nummer 4) word de bank geleverd en ik ben verplicht deze af te nemen. Wat een verschrikkelijk bedrijf! Samen met het juridisch loket nogmaals door mijn brief en de voorwaarden heen gegaan. Maar ik sta toch echt in mijn recht. Ik had inmiddels de raad van Crazyme opgevolgd en een deurwaarder gevraagd, maar ik ben bang dat die nu ook niets uit kan richten.
inmiddels het topic geupdate, ik hoop dat iemand nog een idee heeft. Ik ben ten einde raad.
@raice, http://www.consuwijzer.nl/Voorbeeldbrieven
Geef je alleen weinig kans bij de firma list en bedrog. Maar dat zal je inmiddels allemaal wel gelezen hebben. Zo vreselijk jammer dat men eerst bij S&S koopt vóór zo'n toko binnen te stappen en niet eerst op internet leest. Maar ja, is passé. Succes met je brief.
Geef je alleen weinig kans bij de firma list en bedrog. Maar dat zal je inmiddels allemaal wel gelezen hebben. Zo vreselijk jammer dat men eerst bij S&S koopt vóór zo'n toko binnen te stappen en niet eerst op internet leest. Maar ja, is passé. Succes met je brief.