LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Seats and Sofas
Seats and Sofas
ik zag net een item over seats en sofa's en een klant die problemen hiermee had, natuurlijk heel vervelend als iets niet naar wens is en je een lange levertijd hebt, dat begrijp ik volkomen, maar (weet dat ik tegen zere benen ga schoppen) was Antoinette Hertzenberg niet erg drammerig en mening op leggend aan de heer Jan Kleij (weet niet of ik het goed schrijf) van seats en sofa's, het verdient misschien niet de schoonheidsprijs hoe zij handelen, maar ik vraag mij oprecht af als consument ( geen enkele betrokkenheid bij meubelzaken)of het te recht is dat bedrijven zo behandelt worden en een bepaalde richting opgeduwd worden, dat alles hun fout is, endat wat wij willen als consument altijd waar en te recht is????
dus mijn vraag is eigenlijk: is het te recht dat bedrijven altijd zo "ter rechten " worden gesteld door dit soort programma's
daar wil ik nog aan toe voegen dat mensen van 4 factoren uitgaan
intern stabiel: ik wil een nieuwe bank
intern instabiel: gaat een nieuwe bank wel staan en blijf ik die mooi vinden
extern stabiel: verschillende mensen kunnen op de bank zitten, daar is bank voor bedoelt
extern instabiel: de bank zakt door als er een paar "boven gemiddeld gewicht"mensen op gaan zitten
dus mijn vraag is eigenlijk: is het te recht dat bedrijven altijd zo "ter rechten " worden gesteld door dit soort programma's
daar wil ik nog aan toe voegen dat mensen van 4 factoren uitgaan
intern stabiel: ik wil een nieuwe bank
intern instabiel: gaat een nieuwe bank wel staan en blijf ik die mooi vinden
extern stabiel: verschillende mensen kunnen op de bank zitten, daar is bank voor bedoelt
extern instabiel: de bank zakt door als er een paar "boven gemiddeld gewicht"mensen op gaan zitten
Laatst gewijzigd door Radar op 21 feb 2017 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.
Re: Seats and Sofas
ik heb totaal geen binding met dit bedrijf en ben absoluut niet in deze sector werkzaam, maar ik ben toch wel nieuwsgierig wat het sociaal-psychologisch effect is van dit soort drammerige items en tv programma's en of dat er voornamelijk negatieve reacties komen ( de mens is van nature geneigd naar negativiteit) of juist hele positieve reacties ( 7 X P reacties staat tot 1 X N reactie)
dank u wel, maar was er al een topic over het hinderlijk en vooral sturende gedrag van mevr H op dit onderwerp al???? daar gaat het mij om, dat mensen in negativiteit worden mee getrokken, terwijl ervanuit de leverancier( nee geen enkele binding met die sector of what so ever) er een redelijk verhaal werd verteld maar dit om wille van de "media aandacht" er een negatieve sluier wordt opgetrokken.breien schreef:U had kunnen reageren op het al bestaande bericht i.p.v een nieuw topic openen. Dan blijft het forum overzichtelijk.
-
Wij hebben juli 2014 2 banken gekocht bij seats and sofas. Er werd ons toen verteld over de 12 tot 14 weken levertijd, helaas werden onze banken pas na 16 weken geleverd. Eind oktober 2014 kregen wij onze banken.
Ruim anderhalf jaar hebben wij heerlijk kunnen zitten op onze banken, tot in de zomer van 2016 er problemen ontstonden in de driezitsbank. De kussens begonnen door te zitten. Daarom zijn wij op 5 september 2016 naar seats ands sofas deventer gegaan om te overleggen hoe dit probleem opgelost ging worden. We werden toen doorverwezen naar de website waar wij een formulier in moesten vullen. Dit hebben wij meteen gedaan en hebben hierbij wat foto's toegevoegd. Seats and sofas heeft ons toen een brief gestuurd waarin vermeld stond dat wij de bank naar de vestiging in deventer moesten brengen op een bepaalde datum. Op die dag zou Holland Meubel Repair naar de bank kijken en de bank repareren. De conclusie was dat de lijm in de zitting los zou laten. De bank is toen anderhalve week in Deventer geweest waar deze opnieuw verlijmd zou worden. Helaas na 4 weken kwam hetzelfde probleem weer terug. We zijn weer naar de winkel geweest en na een pittig gesprek hebben wij voor elkaar gekregen dat Holland Meubel Repair nu bij ons thuis zou komen om naar de bank te kijken. Er is inderdaad een medewerker van HMR bij ons thuis geweest en kwam weer met de conclusie dat de lijm los liet en de zitting weer opnieuw verlijmd moest worden. De bank moest hiervoor naar het atelier in Rotterdam.
De bank is bij ons thuis opgehaald en is ruim 2 weken in Rotterdam geweest. Hier zou de zitting uit de bank zijn gehaald en opnieuw verlijmd. Wij hebben de bank op dinsdag terug gekregen en helaas na 3 dagen ontstonden er weer problemen.
Weer terug naar Seats and Sofas, weer een pittig gesprek volgde. Nu kwam Seats and Sofas met de oplossing om een nieuwe vulling in de bank te zetten. Holland Meubel Repair zou hiervoor weer bij ons thuis komen en deze vulling terplekke op maat maken voor onze bank. Maar dit was helaas niet zo. De medewerker van Holland Meubel Repair heeft de vulling van de bank meegenomen en heeft de rest van de bank laten staan. De vulling zou in Rotterdam besteld worden en zou met 2 a 3 weken bij ons geleverd en geplaatst worden. Wij zijn ondertussen 3 weken verder en er is nog geen zicht op wanneer de vulling geleverd wordt.
We zijn nu al met al ruim een half jaar bezig en het probleem is nog steeds niet opgelost. Wat kunnen wij nog doen?
Ruim anderhalf jaar hebben wij heerlijk kunnen zitten op onze banken, tot in de zomer van 2016 er problemen ontstonden in de driezitsbank. De kussens begonnen door te zitten. Daarom zijn wij op 5 september 2016 naar seats ands sofas deventer gegaan om te overleggen hoe dit probleem opgelost ging worden. We werden toen doorverwezen naar de website waar wij een formulier in moesten vullen. Dit hebben wij meteen gedaan en hebben hierbij wat foto's toegevoegd. Seats and sofas heeft ons toen een brief gestuurd waarin vermeld stond dat wij de bank naar de vestiging in deventer moesten brengen op een bepaalde datum. Op die dag zou Holland Meubel Repair naar de bank kijken en de bank repareren. De conclusie was dat de lijm in de zitting los zou laten. De bank is toen anderhalve week in Deventer geweest waar deze opnieuw verlijmd zou worden. Helaas na 4 weken kwam hetzelfde probleem weer terug. We zijn weer naar de winkel geweest en na een pittig gesprek hebben wij voor elkaar gekregen dat Holland Meubel Repair nu bij ons thuis zou komen om naar de bank te kijken. Er is inderdaad een medewerker van HMR bij ons thuis geweest en kwam weer met de conclusie dat de lijm los liet en de zitting weer opnieuw verlijmd moest worden. De bank moest hiervoor naar het atelier in Rotterdam.
De bank is bij ons thuis opgehaald en is ruim 2 weken in Rotterdam geweest. Hier zou de zitting uit de bank zijn gehaald en opnieuw verlijmd. Wij hebben de bank op dinsdag terug gekregen en helaas na 3 dagen ontstonden er weer problemen.
Weer terug naar Seats and Sofas, weer een pittig gesprek volgde. Nu kwam Seats and Sofas met de oplossing om een nieuwe vulling in de bank te zetten. Holland Meubel Repair zou hiervoor weer bij ons thuis komen en deze vulling terplekke op maat maken voor onze bank. Maar dit was helaas niet zo. De medewerker van Holland Meubel Repair heeft de vulling van de bank meegenomen en heeft de rest van de bank laten staan. De vulling zou in Rotterdam besteld worden en zou met 2 a 3 weken bij ons geleverd en geplaatst worden. Wij zijn ondertussen 3 weken verder en er is nog geen zicht op wanneer de vulling geleverd wordt.
We zijn nu al met al ruim een half jaar bezig en het probleem is nog steeds niet opgelost. Wat kunnen wij nog doen?
en ja misschien verkeerde topic, maar vraag me op recht af waarom ( vele topic lezende maar niet reagerende ( puur geïnteresseerd in het menselijk handelen ) waarom veel oorzaken extern worden gezocht en niet intern
Omdat verantwoordelijkheid over eigen handelen niet meer bestaat.BUNA schreef:en ja misschien verkeerde topic, maar vraag me op recht af waarom ( vele topic lezende maar niet reagerende ( puur geïnteresseerd in het menselijk handelen ) waarom veel oorzaken extern worden gezocht en niet intern
+1crazyme schreef:Omdat verantwoordelijkheid over eigen handelen niet meer bestaat.BUNA schreef:en ja misschien verkeerde topic, maar vraag me op recht af waarom ( vele topic lezende maar niet reagerende ( puur geïnteresseerd in het menselijk handelen ) waarom veel oorzaken extern worden gezocht en niet intern
ja ik als kind van eind jaren zeventig en dan echt eind jaren zeventig (echt tegen 80 aan) heb altijd mee gekregen, als er iets niet goed gaat in je leven op welke manier dan ook, erken je fout en probeer het op een redelijke en billijke manier op te lozen, maar leg nooit de fout bij een ander neer,
Maar zoals in het item waar het overgaat is de ander fout ( kon niet eens op fatsoenlijke manier uit praten in programma) en de consument is altijd slachtoffer
Maar zoals in het item waar het overgaat is de ander fout ( kon niet eens op fatsoenlijke manier uit praten in programma) en de consument is altijd slachtoffer
De mevrouw uit de uitzending was met woning plattegrond naar S&S geweest, haar wensen qua inrichting kenbaar gemaakt, en desondanks verkoopt de "adviseur" een bank die niet gaat passen. Lijkt me duidelijk dat S&S hier steken heeft laten vallen.crazyme schreef:Omdat verantwoordelijkheid over eigen handelen niet meer bestaat.
Bij de meneer in de uitzending was de bank al 2 weken te laat. Bij CBW aangesloten winkel was dat reden genoeg geweest voor kosteloze ontbinden van de koop. Door de m.i. onredelijk bezwarende voorwaarden van S&S , zat deze meneer echter aan annuleringskosten vast.
Volgens de voorwaarden mag S&S tot 6 maanden na leverdatum alsnog leveren, bij de in de branche gebruikelijke CBW voorwaarden is dit slechts 1 maand.
Ik reageerde op de opmerking van buna, en niet op concrete situaties. Echter, twee klanten zijn ondanks de vele klachten die circuleren toch die winkel binnengestapt, hebben zelf de koopovereenkomst getekend waarin deze onredelijke (ben ik het mee eens) voorwaarden staan.16again schreef:De mevrouw uit de uitzending was met woning plattegrond naar S&S geweest, haar wensen qua inrichting kenbaar gemaakt, en desondanks verkoopt de "adviseur" een bank die niet gaat passen. Lijkt me duidelijk dat S&S hier steken heeft laten vallen.crazyme schreef:Omdat verantwoordelijkheid over eigen handelen niet meer bestaat.
Bij de meneer in de uitzending was de bank al 2 weken te laat. Bij CBW aangesloten winkel was dat reden genoeg geweest voor kosteloze ontbinden van de koop. Door de m.i. onredelijk bezwarende voorwaarden van S&S , zat deze meneer echter aan annuleringskosten vast.
Volgens de voorwaarden mag S&S tot 6 maanden na leverdatum alsnog leveren, bij de in de branche gebruikelijke CBW voorwaarden is dit slechts 1 maand.
Door uitsluitend met de vinger naar de ander te wijzen wek je als programma het beeld dat eigen verantwoordelijkheid niet meer bestaat.
Twee weken vertraging in de levertijd is ook bij het cbw geen reden tot kosteloze ontbinding. Dat zou ook onredelijk zijn.
Dé terugkerende factor in de topics alhier. Aan beide kanten, voor de goede orde.crazyme schreef:Omdat verantwoordelijkheid over eigen handelen niet meer bestaat.BUNA schreef:en ja misschien verkeerde topic, maar vraag me op recht af waarom ( vele topic lezende maar niet reagerende ( puur geïnteresseerd in het menselijk handelen ) waarom veel oorzaken extern worden gezocht en niet intern
-
Laat nou net dat de generatie zijn die geen verantwoordelijkheid neemt voor het eigen handelen.BUNA schreef:ja ik als kind van eind jaren zeventig en dan echt eind jaren zeventig (echt tegen 80 aan) heb altijd mee gekregen, als er iets niet goed gaat in je leven op welke manier dan ook, erken je fout en probeer het op een redelijke en billijke manier op te lozen, maar leg nooit de fout bij een ander neer,
Verder snap ik ook niet dat je maar door blijft gaan in je eigen topic terwijl er nota bene een topic door Radar is aangemaakt. Beetje vasthoudend in het eigen gelijk, nietwaar? Net als degenen die de verantwoordelijkheid voor het eigen handelen bij anderen leggen.
Zegt elke generatie dat niet van de generatie onder zich?witte angora schreef:Laat nou net dat de generatie zijn die geen verantwoordelijkheid neemt voor het eigen handelen.
-
Geen idee. Het is exact mijn generatie, dus ik zal wel weten waar ik in opgegroeid ben, nietwaar?Moneyman schreef:Zegt elke generatie dat niet van de generatie onder zich?witte angora schreef:Laat nou net dat de generatie zijn die geen verantwoordelijkheid neemt voor het eigen handelen.
Dat geloof ik direct. Maar dat kan je niet 1 op 1 extrapoleren naar de rest van je generatie. In mijn ervaring bepaalt niet je generatie, maar vooral je opvoeding de mate waarin verantwoordelijkheid wordt genomen.witte angora schreef:Geen idee. Het is exact mijn generatie, dus ik zal wel weten waar ik in opgegroeid ben, nietwaar?Moneyman schreef:Zegt elke generatie dat niet van de generatie onder zich?witte angora schreef:Laat nou net dat de generatie zijn die geen verantwoordelijkheid neemt voor het eigen handelen.
Volgens mij ging het inmiddels om 2 maanden, al werd dat onvoldoende duidelijk gemaakt in uitzendingcrazyme schreef:Twee weken vertraging in de levertijd is ook bij het cbw geen reden tot kosteloze ontbinding. Dat zou ook onredelijk zijn.
Als ik het S&S leed of forums gestaag langs zie komen, dan zijn de 2 gevallen in de uitzending iig niet sterk gekozen.
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
Laatst gewijzigd door Mucha op 21 feb 2017 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Dat ben ik helemaal met je eens. Maar laat nou de topicstarter de suggestie geven dat juist deze generatie (ik als kind van jaren zeventig) als geheel geleerd heeft wél verantwoordelijkheid te nemen. Waarbij ik dus zelf heel andere dingen zie, en heus niet alleen in mijn eigen omgeving. Waarbij ik niet alleen bij mijn generatie, maar ook bij veel ouderen en jongeren hetzelfde zie.Moneyman schreef: Dat geloof ik direct. Maar dat kan je niet 1 op 1 extrapoleren naar de rest van je generatie. In mijn ervaring bepaalt niet je generatie, maar vooral je opvoeding de mate waarin verantwoordelijkheid wordt genomen.
Dit forum staat er ook bomvol mee.
Maar: ook al heb je als kind niet geleerd verantwoording te nemen voor het eigen gedrag: dat kun je naderhand altijd jezelf nog aanleren, niet waar?
Gelukkig welwitte angora schreef:Maar: ook al heb je als kind niet geleerd verantwoording te nemen voor het eigen gedrag: dat kun je naderhand altijd jezelf nog aanleren, niet waar?
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]