LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Seats en Sofa's (titel aangepast door Moderator)
Seats en Sofa's (titel aangepast door Moderator)
....
Laatst gewijzigd door hotcoco78 op 05 nov 2009 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Seats en Sofa's (titel aangepast door Moderator)
Het is erg als zulke dingen gebeuren maar het kan wel en komt vaker voor. De bank komt beschadigd uit de verpakking waaruit je wellicht kunt concluderen dat dit bij de leverancier al is misgegaan. Je kunt niet van s en s verwachten dat ze iedere bank gaan uitpakken en controleren voordat ie naar de klant gaat. Daarmee lopen ze alleen maar meer risico op beschadigingen. Tot zover treffen ze dus misschien geen blaam maar het gaat erom hoe een bedrijf hier vervolgens mee om gaat. Een goed en klantvriendelijk bedrijf hoort er vervolgens alles aan te doen om jullie alsnog snel tevreden te stellen. Zo zou het fijn zijn als ze jullie eens bellen om door te geven hoe het ervoor staat in plaats van andersom. Ze zouden jullie een mooie leenbank moeten aanbieden en deze dan ook brengen op een moment dat het jullie wel schikt. Kortom, ze moeten de klant het gevoel geven dat er hard aan gewerkt wordt! Helaas weet ik als ex-meubelaar dat je op bepaalde dingen weinig invloed hebt zoals levertijden en beschadigde aanleveringen van de leverancier. Maar ik weet ook dat er ondanks dat je soms met je rug tegen de muur staat echt wel voor tevreden klanten kunt zorgen. Loopt de levertijd uit? Bel de klant op en leg het uit, wacht niet tot de klant zelf belt. Vraag de klant of ze iets hebben aan een "tijdelijke bank". En als alles is afgehandeld, stuur dan eens een bloemetje met excuses of een briefje met een waardebon. Ik begrijp gewoon niet dat bedrijven dergelijke dingen nalaten. We willen toch allemaal tevreden klanten? Daar leeft een bedrijf toch van?? Als een klacht op een goede en correcte manier wordt afgehandeld dan is dat de beste reclame die er is! Die klant komt de volgende keer weer want die weet hoe goed de service is. Dat stomme passieve "ik-wacht-wel-tot-de-klant-weer-belt-gedoe" is zo vreselijk!! Wat een instelling, bah! Je bent hier niet echt mee geholpen maar ja, volgende keer ergens anders heen gaan denk ik. En dat je het hele bedrag direct hebt betaald maakt in dit geval ook niets uit want je had het sowieso bij ophalen moeten betalen. Dus al voor je de ellende had ontdekt. Van het "moeten aanbetalen" moet echt niemand zich iets aan trekken. Er is geen bedrijf die een order laat schieten omdat een klant niet wil aanbetalen
Kijk trouwens ook even in de verkoopvoorwaarden. Volgens mij is het namelijk niet zo dat ze het recht hebben de bank tot 3x toe te vervangen maar gaat het om een bepaalde tijd die ze hebben om een order naar behoren af te werken. Dus als ze het binnen x maanden niet hebben kunnen oplossen mag de overeenkomst ontbonden worden en dus geld terug. Ik ken alleen de cbw voorwaarden en ik weet niet of s en s daar ook bij zit
Staar je niet blind op die voorwaarden......Kijk trouwens ook even in de verkoopvoorwaarden
Allereerst dien ik voor de duidelijkheid te vermelden dat ik de S&S voorwaarden nog nooit gezien heb.
Wel weet ik dat in die voorwaarden punt(en) staan die juridisch gezien onredelijk bezwarend zijn, en dus eigenlijk niet gebruikt mogen worden en niet van toepassing zijn.
Bij te late levering heeft S&S volgens de voorwaarden een half jaar om alsnog te leveren, de wet geeft aan dat dit binnen een redelijke termijn dient te gebeuren.
Een redelijke termijn kan uit de CBW voorwaarden gehaald worden. Hier geldt: Een maand extra na verstrijken vermoedelijke levertijd.
Zie ook:
http://www.consumentenautoriteit.nl/Act ... _beschermd
Met een wetboek in de hand kom je verder dan met die oneerlijke voorwaarden, juridische hulp hierbij is veelal wel nodig (rechtsbijstand).