LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Service Beter Bed mbt ruilen

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Kim1989

Service Beter Bed mbt ruilen

Ongelezen bericht door Kim1989 »

Een vriend van mij gaat verhuizen en heeft een nieuw bed bij Karwei gekocht en de vaste lattenbodems en matrassen bij Beter Bed. Twee maal een lattenbodem van 80x200 cm en twee pocketvering matrassen 80x200.
Nu we de lattenbodems in het bed leggen zijn we erachter gekomen dat het matras er niet meer in past. De lattenbodem komt zo hoog, dat het matras als het ware van het bed kan schuiven. Dit omdat de zijkant van het bed op gelijke hoogte ligt met de lattenbodem (zo hoog komt het!).
Dit had Beter Bed natuurlijk niet kunnen voorzien, zeker omdat het bed niet bij hen is aangeschaft. Dat neemt niet weg dat ik vind dat Beter Bed hem wel in had kunnen lichten over de verschillende mogelijkheden. Dit zal immers vaker voorkomen...

Nu heeft mijn vriend gebeld met Beter Bed om te vragen of ze ook lattenbodems kunnen leveren waarbij de latten als het ware "in het frame" zitten in plaats van "op het frame". Dit scheelt al gauw een aantal centimeters waardoor het matras wel in het bed zou komen te liggen. Maar u raad het al: ze willen de lattenbodems noch omruilen, noch retour nemen.
Nu werk ik zelf ook in een beddenzaak en heb ik aardig wat verstand van matrassen en lattenbodems. Ik weet dat dergelijke lattenbodems te leveren zijn en ik vind het uiters klantonvriendelijk dat Beter Bed niet bereid is te helpen.

Ik ben op internet al op zoek gegaan naar de Algemene Voorwaarden die zij hanteren. Ik heb echter alleen de algemene voorwaarden gevonden voor hun webwinkel. Hier staat in vermeld dat een koop op afstand binnen 7 werkdagen na levering ontbonden kan worden zonder gevolgen.
Mij lijkt het daarom uiterst onwaarschijnlijk dat Beter Bed de lattenbodems niet om kan ruilen.

Zijn er meer mensen die dit mee hebben gemaakt? Hoe is dat opgelost? Heeft iemand enig idee welke stappen ik kan ondernemen om toch de goede bodems te krijgen.

crazyme

Re: Service Beter Bed mbt ruilen

Ongelezen bericht door crazyme »

Hier gaan we weer : koop is koop, de leverancier is niet verplicht om uw aankoop terug te kopen.

De opmerking dat BB de bodems wel kan terugnemen klopt. Net zo goed kunnen ze u 50.000 euro cadeau geven, wat ze ook niet doen. Gewoon omdat er geen reden toe is.

Wat ik opmerkelijk vindt is dit :
Nu werk ik zelf ook in een beddenzaak en heb ik aardig wat verstand van matrassen en lattenbodems.
Hoe is het dan mogelijk dat deze kapitale fout wordt gemaakt ?
U verwijt BB iets wat u zelf (dus) had moeten weten.

Waarom koopt u geen bodems bij uw eigen winkel ? Staat u niet achter de producten welke u verkoopt of kunt u ze niet betalen ? (de laatste reden is natuurlijk geen schande)

Overigens legt u de schuld bij de bodems.

Waarom niet op hoge poten naar de karwei om het bed terug te brengen ?
Zij hebben immers een bed geleverd met een lage bedomranding ?

Niet dat u daar ook enige reden tot klagen heeft : er is immers geleverd wat u heeft besteld.

De enige schuldige van deze miskoop bent u zelf. Geen winkelier is iets te verwijten.

Wellicht kunt u de bodems aanbieden op marktplaats ?

Kim1989

Allereerst was ik niet aanwezig bij de aanschaf van de bedbodems, vandaar dat ik er niets over heb gezegd.

Ten tweede heeft hij ze inderdaad daar gekocht ivm de prijs, ze zijn immers niet voor mij zelf.

En ik ga niet "op hoge poten" naar Karwei om te zeggen dat het bed niet goed is, want het bed is wel goed. Ik ben alleen van mening dat Beter Bed hem in had moeten lichten over het feit dat er twee verschillende bodems zijn. Zij kunnen er niet van uit gaan dat iedereen dat zo maar weet.

crazyme

Kim1989 schreef:Zij kunnen er niet van uit gaan dat iedereen dat zo maar weet.
Je hoeft geen raketgeleerde te zijn om op te meten hoeveel ruimte een bodem nodig heeft. Daarbij ligt 95% van alle bodems gewoon op de latten/bodemdrager en is er gewoon geen alternatief.

U probeert de fout van uw vriend af te schuiven op de winkel. Dat is niet terecht naar mijn mening.

Kim1989

1. Het bed stond nog niet in elkaar.
2. Ze kunnen niet veronderstellen dat iedereen weet dat er twee mogelijkheden voor een lattenbodem heeft. ZEKER omdat vrijwel iedereen het model heeft met de latten OP het frame.

Het is niet voor niets een speciaalzaak...

amelissen

Ongelezen bericht door amelissen »

Heeft uw vriend Beter Bed gevraagd of dat matras/lattenbodem ook in een ander bed past en wat de consequenties daarvan waren?
Waarom zou Beter Bed je moeten informeren over iets wat je elders gaat kopen?
Weten zij veel wat je erbij gaat kopen.

crazyme

Kim1989 schreef:1. Het bed stond nog niet in elkaar.
Het risico dat iets niet bij elkaar past wanneer je het op 2 adressen koopt is het risico van de klant. BB heeft precies geleverd wat jouw vriend heeft gekocht.

Zeker wanneer je een bed koopt welke niet is gemonteerd loop je extra groot risico.

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel »

Kopen bij 2 adressen als je zelf geen benul hebt van zaken is vragen om problemen. Het is erg goedkoop en laag bij de gronds om de schuld bij BB te leggen. De winkels hebben gedaan wat uw vriend ze vroeg. Hij wist het toch zo goed allemaal ? Nu er rottigheid is door de gierigheid van uw vriend heeft de winkel het gedaan ! Het moet niet gekker worden. Dat de meeste mensen echter enkel naar de prijs kijken is een bekend gegeven.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Bij de meeste bouwmarkten kun je ongeopende verpakking gewoon retourneren, en dan krijg je geld terug. Dan kun je elders een bed kopen waar bodems wel in passen.

Ik vrees alleen dat de verpakking van het bed al open is....

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Ach.....TS is gezien haar forumnaam 20 of net 21 jaartjes "oud"
Dan heb je de wijsheid in pacht...toch?
Verstand van bedden en dan een vriend zo aan laten klooien..

Gesloten