LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Service Rofra

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Jacques1
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 sep 2016 12:12

Service Rofra

Ongelezen bericht door Jacques1 »

Wij hebben recent een showroom model kast gekocht bij Rofra Home in Son Ekkersrijt.
We waren meteen verliefd. Een showroom model kast kan wat kleine beschadigingeni hebben, maar daar is de prijs ook na.
Achter ons onder de kast konden we niet kijken. Kast stond tegen een wand en ervoor stonden ook spullen.
Maar we kochten kwaliteit bij Rofra. Een goede kwaliteitstaat zaak met goede service. Niets bleek minder waar.
Aanbetaling 800 euro en 160 euro bezorgkosten.
Toen de kast werd bezorgd zei de bezorgers dat er 1 poo't van een kasteel was afgebroken. Dit bleek bij 2 kastdelen het geval te zijn.
Ik Rofra ik Son gebeld. Het enige wat men daar wist te zeggen was: Het is een showroom model. Jullie weten de gebreken. Daar is de prijs ook naar. Niet ons probleem.Geen begrip niets. Nogmaals het gaat om poten aan de achterzijde van de kast.
Bovenstaande werd mij telefonisch door meerdere personen van de winkel op niet mis te verstane manier gemeld. Uiteindelijk heb ik maar opgehangen.
De kast wat dus ook moeilijk te stellen. Hiervoor zou er volgens de bezorgers een service monteur worden gestuurd door Rofra.
Het is nu weken verder en niets meer gehoord.
Ik heb zelf de kast zo goed en zo kwaad als het ging gesteld.
Ik ben van Rofra genezen. Wat een slechte service. Wat een onbegrip. Wat onbeschoft.
Ik zal er nooit meer iets kopen. Mensen als je iets bij Rofra wil kopen: bezint eer ge begint. Een gewaarschuwd mens telt voor 2.
Laatst gewijzigd door Radar op 08 sep 2016 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast vanwege ongefundeerde bewering

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Service Rofra

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Maar, als je dat in de winkel had kunnen constateren...?

Jacques1
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 sep 2016 12:12

Re: Service Rofra

Ongelezen bericht door Jacques1 »

achter de kast. kast tegen een wand?
men had he't ons kunnen vertellen

Moneyman
Berichten: 31106
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Service Rofra

Ongelezen bericht door Moneyman »

En, wat heb je betaald en wat was de originele prijs?

Jacques1
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 sep 2016 12:12

Re: Service Rofra

Ongelezen bericht door Jacques1 »

2600. Betaald 1951

witte angora
Berichten: 31963
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Service Rofra

Ongelezen bericht door witte angora »

Vreemd bedrag die 1951. Of is dat inclusief de 160 bezorgkosten? Dan heb je dus 1791 betaalt. Een korting dus van 800 euro, en anders een korting van 650.

Zonde dat die poten kapot zijn (alhoewel je er verder niks van ziet), maar je hebt inderdaad een flinke korting gehad. Eerlijk gezegd zou ik in jouw situatie ook niet blij kijken. Maar ik zou, na dit antwoord van Rofra, het er verder bij laten denk ik. Want het is nu eenmaal een showroomexemplaar, en het zijn niet alleen de klanten die er met hun vingers aanzitten, kennelijk hebben sommige meubelmonteurs eigenlijk voor slager geleerd.

En ja, je mag uiteraard op dit forum klagen, maar waarschuwingen helpen niet (mensen komen hier alleen als het al te laat is, niet om zich voor te laten lichten over bedrijven).

Maar als je mij vraagt hoe ik over Rofra denk: mijn ervaring is dat het nogal een arrogant bedrijf is. Dat dan weer wel. Maar dan praten we over een jaar of 15 geleden.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Service Rofra

Ongelezen bericht door crazyme »

witte angora schreef:Vreemd bedrag die 1951.
25 procent korting witte angora

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Service Rofra

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Maar als TS de gebreken heeft kunnen bekijken in de winkel en akkoord is gegaan met die prijs... Tja.

Jacques1
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 sep 2016 12:12

Re: Service Rofra

Ongelezen bericht door Jacques1 »

nou nog 1 keer. Het is niet gezegd. En er was geen mogelijkheid om achterond of onder d3 kast te kijken. Wat begrijpen jullie niet?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Service Rofra

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Dus je hebt gevraagd of je de hele kast kon bekijken, maar dit werd geweigerd?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Service Rofra

Ongelezen bericht door moederslink »

Jacques1 schreef: Nogmaals het gaat om poten aan de achterzijde van de kast.
.
Jacques1 schreef:Een showroom model kast kan wat kleine beschadigingeni hebben, maar daar is de prijs ook na.
Achter ons onder de kast konden we niet kijken . Kast stond tegen een wand en ervoor stonden ook spullen.
Julie4444 schreef:Maar als TS de gebreken heeft kunnen bekijken in de winkel en akkoord is gegaan met die prijs... Tja.
Julie4444 schreef:Maar, als je dat in de winkel had kunnen constateren...?
TS heeft dit dus niet kunnen zien. Bij bezorging bleek al een achterpoot gebroken .
Ik vind het een schande dit gedoe met Rofra. OK er is korting gegeven , dat krijg je sowieso altijd wel bij een showmodel, maar als blijkt dat er 1 poot is afgebroken, de winkel ook verder nergens aan meewerkt en dat voor een bedrag van ÷ € 2000 , en dan ook nog €160 bezorgkosten , ja dat vind ik schandalig.
Dat zou niemand van ons pikken, toch? Of wel soms? :x

Moneyman
Berichten: 31106
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Service Rofra

Ongelezen bericht door Moneyman »

Bij een showroommodel mag je wel verwachten dat er kleine beschadigingen aanwezig zijn, maar niet dat er complete essentiële onderdelen kapot zijn. Rofra zou dit gewoon moeten oplossen.

witte angora
Berichten: 31963
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Service Rofra

Ongelezen bericht door witte angora »

Wat voor oplossing van de kant van Rofra heb je in gedachten, Moneyman? Kast terugnemen? Kast repareren? Financiële tegemoetkoming?

Dat zeg ik, ik ken Rofra als een moeilijk bedrijf. Heb er ooit een waanzinnig mooie spiegel willen kopen, toen ik hem uitpakte was het meer een lachspiegel, dan eentje voor boven het dressoir, dus terug, andere gekregen, idem hetzelfde, weer terug, andere gekregen, idem hetzelfde, weer terug, en mevrouw was nijdig en vond zichzelf heel erg coulant en zo... En vond ook dat het zo hoorde, nou sorry, een spiegel hoort gewoon recht in de lijst te zitten. Zonder dergelijke vervormingen, en zeker voor dat geld.

Er was geen vierde exemplaar, ik heb met heel veel moeite mijn geld terug gekregen.

Daarom zal ik er niet snel meer kopen.

Moneyman
Berichten: 31106
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Service Rofra

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:Wat voor oplossing van de kant van Rofra heb je in gedachten, Moneyman? Kast terugnemen? Kast repareren? Financiële tegemoetkoming?
Je noemt ze zelf al :wink: waarbij fatsoenlijke reparatie mij de meest logische keuze lijkt.

witte angora
Berichten: 31963
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Service Rofra

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:
witte angora schreef:Wat voor oplossing van de kant van Rofra heb je in gedachten, Moneyman? Kast terugnemen? Kast repareren? Financiële tegemoetkoming?
Je noemt ze zelf al :wink: waarbij fatsoenlijke reparatie mij de meest logische keuze lijkt.
Wat is de beste manier volgens jou om dit te bereiken? Want de topicstarter heeft al contact gehad met het bedrijf. Misschien een nette, korte, zakelijke brief, even los van alle emoties, dreigementen met rechters en gescherm met wetsartikelen en zo?

Moneyman
Berichten: 31106
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Service Rofra

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ja, een nette, zakelijke ingebrekestelling ligt voor de hand, met daarin ook de gewenste oplossing natuurlijk.

Gesloten