In juli 2005 kochten wij bij Seats and Sofas een lederen bankstel van iets meer dan 1000 euro. (We hoefden de tuinset of hogedrukreiniger van twijfelachtige kwaliteit niet en kregen dus "korting").
De verkoper was niet opdringerig en gaf volgens mij wel een goed advies, onder andere over de verschillende kwaliteiten leer.
Pas na de aankoop zagen wij alle (voornamelijk negatieve) reacties over S&S op het Radar forum. Oeps!!!!. Maar goed, misschien was het toch geen miskoop.
Na uitpakken bleek de bank onbeschadigd, alleen nog even de pootjes erop schroeven (zeuren we bij Ikea ook niet over) en de bank (2 en 3 zits) op hun plaats gezet. Dat viel alweer mee. Misschien toch wat overtrokken al die negativiteit over S&S.
Begin september echter opeens "krak". Bleek het zitgedeelte van de driezits los te zitten van de zijkant waardoor je bij het zitten naar beneden zakte. Alleen het leder zorgde er nog voor dat het zitgedeelte niet de grond raakte.
Dus maar gebeld met het filiaal van S&S waar de bank vandaan kwam.
Tenslotte hadden zij de bank geleverd en moest ik bij hun zijn voor garantie. Niet dus. Of ik maar een brief wilde sturen naar het hoofdkantoor in Mijdrecht. Ik kon geen e-mail sturen en ook niet bellen.
En het adres moest ik even opschrijven want dat was op Internet niet te vinden.
Ik liet de mevrouw van S&S hierop weten dat ik vreesde dat al die reacties op Internet een voorbode waren voor wat mij te wachten stond en dat ik er dus niet veel vertrouwen in had.
Hierop kreeg ik het antwoord dat alleen negatieve reacties op het Internet kwamen (dat zijn er dan wel heel veel) en dat de klacht keurig opgelost zou worden.
Ik probeerde het nog door te zeggen dat ik de bank bij hun filiaal had gekocht en dat ik voor service dan ook bij hun moest zijn.
Dat was niet zo, garantie was bij S&S "centraal" geregeld.
Vreemde zaak lijkt mij, zeker als je voor die "garantie" alleen maar een brief kan sturen (en dat in 2005!).
Om een lang verhaal kort te maken: Ik had geen zin om in dit digitale tijdperk een brief te schrijven, laat staan om uiteindelijk een aanhanger te huren om de bank naar S&S te brengen voor reparatie.
Ik heb dus zelf de bekleding aan de onderzijde voorzichtig losgemaakt en toen ik in het binnenwerk kon kijken (ruwe houten regels en dun spaanplaat) bleek dat de schroef waarmee het zitgedeelte aan de zijkant vastzat zodanig in het spaanplaat was gedraaid dat hij een en ander niet goed bij elkaar hield.
Zelf dus even in de weer geweest met schroeven en een metalen beugel om een en ander goed te monteren, even de onderbekleding vastgeniet en klaar. Scheelt weer een hoop gedoe en ergernis.
Ik hoop niet dat ik hiemee mijn "garantie" heb verspeeld.
Ik realiseer me dat ik S&S mogelijk tekort heb gedaan door hen niet de kans te geven de klacht op te lossen, maar na alles wat ik op het Radar forum had gelezen leek dit mij toch echt de beste oplossing.
Ik wens iedereen die een Seats and Sofas bank heeft sterkte en voor hen die op zoek zijn naar een bank...... denk er nog even goed over na!
Leenbakker is ook goedkoop, maar volgens mij kan je daar gewoon terug naar de winkel voor garantie!!!
Als ik eerder het Radar forum had gelezen.....
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] "Service" Seats and Sofas
Re: "Service" Seats and Sofas
zucht... Join the club !
Ik heb het verhaal niet gelezen, maar laat me raden :
U bent erin gestonken (eerst kopen, dan kijken)
U krijgt een probleem
Dit wordt niet opgelost
U hoort nu pas over de slechte service.
What else is new ?
Ik heb het verhaal niet gelezen, maar laat me raden :
U bent erin gestonken (eerst kopen, dan kijken)
U krijgt een probleem
Dit wordt niet opgelost
U hoort nu pas over de slechte service.
What else is new ?
Re: "Service" Seats and Sofas
en ik kan je vertellen, dat je wel degelijk je garantie verspeelt hebt, door zelf te gaan sleutelen!!