LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Sijben Wonen en Slapen/DesignonStock.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 23 sep 2013 10:04
Sijben Wonen en Slapen/DesignonStock.
In 2011 hebben wij bij Sijben Wonen en Slapen een zitbank Bloq in leren uitvoering gekocht. Na levering ontdekte ik op een armleuning een litteken en heb dit gemeld bij Sijben Wonen en Slapen afd. Klantenservice. We kregen bezoek van een servicemonteur en deze handelde deze klacht af alsdat het litteken binnen de geldende norm viel. Omdat ik hier niet tevreden mee was heb ik een foto gestuurd naar DesignonStock. Zij namen contact op en kwamen tot het besluit dat de bank gerepareed diende te worden. Dit is dan ook gebeurd, maar al gauw bleek dat de bank uit model getrokken was en er diverse bekledingsstukken los zaten. Ik heb dit weer gemeld bij DesignonStock en weer werd de bank opgehaald en gerepareerd, met als gevolg dat de klacht nog erger werd. De bank was nu helemaal niet meer de bank die we gekocht hadden. Na melding hiervan kreeg ik bezoek van Sijben Wonen en Slapen en DesignonStock met als resultaat dat de bank geruild werd tegen een nieuw exemplaar. De nieuwe bank is in 2012 geleverd en na enkele keren zitten vormde er zich plooien op 2 zittingen. Dit weer gemeld bij Sijben Wonen en Slapen en er kwam een servicemonteur. Na een heel verhaal kregen wij het advies om de plooien maar zoveel mogelijk weg te strijken. Omdat ik hier niet tevreden mee was heb ik foto's genomen en opgestuurd naar Sijben Wonen en Slapen met als resultaat dat de plooivorming binnen de norm viel en voor hen de klacht was afgehandeld. Ook vonden zij het jammer dat ik niet tevreden was en nog ben. Hierop heb ik dezelfde foto's naar DesigonStock gestuurd maar ook zij sloten zich aan bij de conclusie van Sijben Wonen en Slapen (er is dus contact geweest en geen onafhankelijke mening gevormd). Ik heb beide partijen dan ook uitgenodigd om zich thuis te komen vergewissen van mijn klacht maar hier werd geen gehoor aan gegeven. Uiteindelijk heb ik mijn rechtsbijstandsverzekering ingeschakeld en op advies van hen een onafhankelijke experise laten uitvoeren. Bij deze expertise wilden beide tegenpartijen dan wel aanwezig zijn hetgeen ik eigenlijk vreemd vond en nog vind. In de voorstellingsronde kwam naar voren dat de expert bij Leolux gewerkt heeft. Dit vond ik vreemd omdat Leolux onderdeel is geweest van Sijben Wonen en Slapen. Ik ben dan ook van mening dat er geen sprake van een onafhankelijke expertise kan zijn, ook omdat het onderzoek door tegenpartij (DesigonStock) beinvloedt werd door diverse technische termen te gebruiken. De uitkomst van de expertise was dan ook dat mijn klacht niet gegrond is en de plooivorming niet te voorkomen is. Daar ik mij hierbij niet kan en wil neerleggen. Is er iemand die mij hierin verder kan en wilt helpen??
Re: Sijben Wonen en Slapen/DesignonStock.
Leolux is een zelfstandige onderneming nooit geen onderdeel geweest van Sijben.
Sijben is waarschijnlijk wel een klant van Leolux.
Een Lederhuid is wel een natuurproduct daar kan altijd ruimte inkomen,er is geen een fabrikant of leverancier die kan garanderen dat zittingen niet plooien.
Geschillencommissie wonen daar kan u nog naar toe.
Sijben is waarschijnlijk wel een klant van Leolux.
Een Lederhuid is wel een natuurproduct daar kan altijd ruimte inkomen,er is geen een fabrikant of leverancier die kan garanderen dat zittingen niet plooien.
Geschillencommissie wonen daar kan u nog naar toe.
Re: Sijben Wonen en Slapen/DesignonStock.
Dat is een heel normaal gebruiksverschijnsel. Een strakke bank plooit ook en dat is onvermijdelijk wanneer u een bepaald zitcomfort wenst.De nieuwe bank is in 2012 geleverd en na enkele keren zitten vormde er zich plooien op 2 zittingen.
Bij design on stock kunt u wel eenvoudig de plooien eruit (laten) trekken.
Re: Sijben Wonen en Slapen/DesignonStock.
Soms zit het niet mee he? Ja , heel zielig. Tja, leer, natuurproduct. Je zult het er mee moeten doen. Of je moet er alleen maar naar kijken. Je hebt er vast en zeker weleens in gezeten. Eigen schuld. Daar is zo'n meubel helemaal niet voor bedoeld. En wat gaat er gebeuren met je gezicht? Lever je dat ook weer in bij je moeder als je kraaiepootjes en rimpels ziet?joppel1951 schreef:.... De uitkomst van de expertise was dan ook dat mijn klacht niet gegrond is en de plooivorming niet te voorkomen is. Daar ik mij hierbij niet kan en wil neerleggen...
Stel je niet aan, het is officieel onderzocht en klaar. Gooi em naar buiten en zet em in de fik. Bij de Ikea koop je weer een andere.
Re: Sijben Wonen en Slapen/DesignonStock.
Leolux is Nederlands grootste fabrikant van zitmeubelen.
Sijben & Leolux zijn beide afkomstig uit Limburg, maar de aanname dat Sijben eigenaar van Leolux was is totaal lacherig.
Plooivorming is niet te vermijden op een lederen bank i.c.m. zachte vullingen. Leder heeft namelijk rek en wordt niet op beton gestoffeerd.
Uw klacht maakt terecht geen enkele kans
Sijben & Leolux zijn beide afkomstig uit Limburg, maar de aanname dat Sijben eigenaar van Leolux was is totaal lacherig.
Plooivorming is niet te vermijden op een lederen bank i.c.m. zachte vullingen. Leder heeft namelijk rek en wordt niet op beton gestoffeerd.
Uw klacht maakt terecht geen enkele kans
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 23 sep 2013 10:04
Re: Sijben Wonen en Slapen/DesignonStock.
Het is niet de bedoeling om een zielig verhaal op te hangen en op belachelijke reacties zit ik al helemaal niet te wachten. Ik had de indruk dat dit forum bedoeld is om serieus mee om te gaan en je mening te geven over leveranciers enz. Ik wil alleen aangeven dat het behoorlijk mis kan gaan bij aankoop van iets. Je denkt een goed produkt te kopen en het voldoet uiteindelijk toch niet aan je verwachtingen.
Re: Sijben Wonen en Slapen/DesignonStock.
Inderdaad, maar je verwachtingen blijken wel heel erg onrealistisch. Dat kan natuurlijk gebeuren maar om nou een heel verhaal op te gaan hangen om toch je gelijk te krijgen vind ik ook weer raar. Je zult je verwachting moeten bijstellen en genoegen moeten nemen met hetgeen je hebt. Ik koop ook altijd een blauw pak melk en dan blijkt er gewoon witte melk in te zitten. Tja..
Re: Sijben Wonen en Slapen/DesignonStock.
Gevalletje: De pot verwijt de ketel! Alle reacties zijn serieurs en oprecht. Jouw mening aangaande DoS is ongefundeerd. Met jouw aankoop is niets mis. Jouw verwachtingen kloppen nietjoppel1951 schreef:Het is niet de bedoeling om een zielig verhaal op te hangen en op belachelijke reacties zit ik al helemaal niet te wachten. Ik had de indruk dat dit forum bedoeld is om serieus mee om te gaan en je mening te geven over leveranciers enz. Ik wil alleen aangeven dat het behoorlijk mis kan gaan bij aankoop van iets. Je denkt een goed produkt te kopen en het voldoet uiteindelijk toch niet aan je verwachtingen.
Re: Sijben Wonen en Slapen/DesignonStock.
Er is inmiddels een reactie verwijderd door de mod welke inderdaad niet gepast was. Ik vermoed dat TS daarop reageerde.alloallo schreef: Gevalletje: De pot verwijt de ketel! Alle reacties zijn serieus en oprecht.
Re: Sijben Wonen en Slapen/DesignonStock.
Sijben lijkt een heel goede en gerenommeerde zaak, maar ik ving met mijn klacht ook bot. Wij kochten er 10 jaar geleden twee leren fauteuils. Ik kan me nog heel goed herinneren dat toen we ze uitzochten in de showroom, er van die horizontale plooien zaten in het stuk leer vanaf de zitting tot de grond, daar waar je kuiten voor staan als je erin zit. Dat vonden wij mooi, dat hoort bij leer. Toen er bij levering op de factuur stond "eigenschappen leer besproken", meenden wij dan ook dat dat daarop sloeg. Nu, na al die jaren, komen we erachter dat we helemaal geen vollederen fauteuils hebben, maar fauteuils en pull-up leder. Met een polyurethaan toplaag die nu versleten is en heel erg plakt. Hoewel we ze al lang geleden gekocht hebben, ben ik toch nog gaan klagen, want ze hebben de stoelen voor leer verkocht. En kennelijk mag dat, zeggen ze. Ze mogen pull-up leer voor "leer" verkopen. Maar dan wel aan een prijs waarvoor je echt leer verwacht? We betaalden 2000 gulden per stoel!! Ik voel me serieus bedot.
Bij een andere gerenommeerde meubelzaak (Divani in Antwerpen) kochten we een bank bekleed met Alcantara. Bleek jaren later ook geen echte alcantara te zijn. Bij weer een andere meubelwinkel (Timmermans Design, ook in Antwerpen) kochten we een dure kast. Ze lieten me vorig jaar 100 euro betalen voor nieuwe scharnieren die kapot waren en die ze zouden bestellen, en een maand later waren ze failliet. Weg 100 euro.
Ik koop nooit meer iets bij een dure meubelzaak. Ik ga lekker naar Ikea. Die moeten het hebben van mensen die keer op keer terugkomen, en bieden daarom een prima service.
Bij een andere gerenommeerde meubelzaak (Divani in Antwerpen) kochten we een bank bekleed met Alcantara. Bleek jaren later ook geen echte alcantara te zijn. Bij weer een andere meubelwinkel (Timmermans Design, ook in Antwerpen) kochten we een dure kast. Ze lieten me vorig jaar 100 euro betalen voor nieuwe scharnieren die kapot waren en die ze zouden bestellen, en een maand later waren ze failliet. Weg 100 euro.
Ik koop nooit meer iets bij een dure meubelzaak. Ik ga lekker naar Ikea. Die moeten het hebben van mensen die keer op keer terugkomen, en bieden daarom een prima service.
Re: Sijben Wonen en Slapen/DesignonStock.
In Zwolle is er net 1 geopend. Leef je uit zou ik zeggen.Eeeeef schreef: Ik koop nooit meer iets bij een dure meubelzaak. Ik ga lekker naar Ikea. Die moeten het hebben van mensen die keer op keer terugkomen, en bieden daarom een prima service.