LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte advisering van Til en Rolf Benz

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Egbert44
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 okt 2014 17:57

Slechte advisering van Til en Rolf Benz

Ongelezen bericht door Egbert44 »

begin dit jaar bij van Til in Alkmaar een dure hoekbank EGO van Rolf Benz gekocht. De verkoper heeft ons op verschillende harde zittingen laten proberen en verschillende zitdieptes. Uiteindelijk kwamen we op een zachte vulling uit. Wat blijkt: na een paar weken gebruik hangt het leer van de bank als een vod om de kussens, is één deel van de bank al helemaal ingezakt. Op de uiteindelijke nota stond: kan plooivorming optreden....Na een klacht is er een deskundige van Rolf Benz op bezoek gekomen. In hoog Duits was zijn eerste opmerking: ben ik niet mooi op tijd en de tweede opmerking was: u heeft zelf voor een zachte vulling gekozen. En daar ging meneer weer. Nu vele maanden later nog steeds geen bericht van van Til en/of Benz. Aan iedereen die een aankoop van een Rolf Benz overweegt: laat je niet adviseren door van Til en overweeg of je zoveel geld wilt uitgeven voor een merk dat niets aan aftersales doet.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Slechte advisering van Til en Rolf Benz

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Het klinkt niet onlogisch dat zachte kussens in kunnen zakken en kunnen plooien. Ik zou niet weten hoe je zachte kussens moet maken die er toch strak uit blijven zien.

herkro
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 nov 2014 14:01

Re: Slechte advisering van Til en Rolf Benz

Ongelezen bericht door herkro »

Als u een bank uit het hoge segment van de markt koopt dan moet u ook een goed product krijgen.
U bent door de verkoper van van Til slecht of misschien wel verkeerd geadviseerd,anders zou u niet met deze klacht zitten.
Dat de klacht niet naar behoren wordt opgelost is natuurlijk bizar.
U heeft natuurlijk garantie op deze bank.
U kunt via het CBW een klacht indienen,een onafhankelijke deskundige zal dan u klacht gaan beoordelen.
Doet u dit binnen de termijn van 1jaar dan heeft u nog de voledige CBW garantie.
Een bank in deze prijsklasse moet zeker meerdere jaren meekunnen zonder dat u klachten heeft.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Slechte advisering van Til en Rolf Benz

Ongelezen bericht door sjoegel »

Als u een bank uit het hoge segment van de markt koopt dan moet u ook een goed product krijgen.
U bent door de verkoper van van Til slecht of misschien wel verkeerd geadviseerd,anders zou u niet met deze klacht zitten.
Dat de klacht niet naar behoren wordt opgelost is natuurlijk bizar.
U heeft natuurlijk garantie op deze bank.
U kunt via het CBW een klacht indienen,een onafhankelijke deskundige zal dan u klacht gaan beoordelen.
Doet u dit binnen de termijn van 1jaar dan heeft u nog de voledige CBW garantie.
Een bank in deze prijsklasse moet zeker meerdere jaren meekunnen zonder dat u klachten heeft.

Het probleem zit hem in de voorlichting bij de aankoop. Daar is iets misgegaan. De bank is prima maar de klant heeft er andere verwachtingen van. Een zachte bank zonder plooien is natuurlijk niet mogelijk.

Ik zie geen oplossing. Van Til kan zeggen dat het duidelijk besproken is en dan is het hun woord tegen dat van de klant.

Gesloten