In september 2014 hebben wij een lederen hoekbank bij Montel gekocht (vestiging Sliedrecht, aankoopbedrag 2100 euro). In november 2013 begon het leer op verschillende plaatsen te scheuren (langs dus niet op de naden). Na melding bij Montel kwam er een inspecteur die bevestigde dat door de slechte kwaliteit de beschadigingen zijn ontstaan. Een rapport hebben wij niet van Montel ontvangen. Na maanden niets te hebben vernomen, namen we in maart 2014 wederom contact op met Montel. Zij wisten niets van een klacht en een inspectierapport (handig kwijtgeraakt). Vervolgend kwam er een reparateur langs die constateerde dat hij niets kon uitrichten. Hij constateerde dat hij nog nooit zoiets had gezien,dat door normaal gebruik bij zo´n jonge bank zulke beschadigingen konden ontstaan.
Vervolgens in april 2014 reageerde Montel met een mail dat zij de bank voor 1350 euro konden repareren, echter volledig voor ons, zijnde de consument. Bij aankoop werd een certificaat en garantiebepalingen meegegeven waarin gesteld is dat bij normaal gebruik 75% van de schade voor rekening van Montel komt.
Echter Montel stelt zich tot standpunt dat bij gebruik de schade volledig van de consument komt. Dit is volledig in tegenspraak met hun getekend certificaat en garantiebepaling GBW.
Mensen, koop niet bij Montel, Zeer slechte kwaliteit en ze houden zich niet aan hun eigen garantieregeling. Het is pure oplichting.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] slechte kwaliteit en garantie Montel meubelen
Re: slechte kwaliteit en garantie Montel meubelen
Volgens mij vertel je niet het hele verhaal. Als er een inspecteur bij je is geweest krijg je direct een kopie van zijn bevindingen. Maar goed, Montel heeft geen service, dat wisten we al.
Succes, ik zou direct doorgaan naar de Geschillencommissie
Succes, ik zou direct doorgaan naar de Geschillencommissie
-
- Berichten: 4625
- Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19
Re: slechte kwaliteit en garantie Montel meubelen
Das inderdaad extreem snel dat de bank nu al kapot is ...ronbon schreef:In september 2014 hebben wij een lederen hoekbank bij Montel gekocht
Re: slechte kwaliteit en garantie Montel meubelen
mogelijk bedoelt topicstarter 2004 en dan is het weer wat geloofwaardiger.
Re: slechte kwaliteit en garantie Montel meubelen
Dan is het nog ongeloofwaardig want dan zou TS na 10 jaar garantie eisen en dan kan TS beter een nieuwe bank kopen.sjoegel schreef:mogelijk bedoelt topicstarter 2004 en dan is het weer wat geloofwaardiger.
Montel staat niet zo best bekend maar maanden wachten met het opnemen van contact met Montel getuigd ook niet echt van daadkracht van TS.
Als het daadwerkelijk zo een groot probleem is,dan zit je er bovenop en wacht je niet maanden met contact opnemen.
Het heet CWB en niet GWB,maar goed je kan een klacht indienen bij de geschillen commissie zoals Encore al schreef.
http://www.degeschillencommissie.nl/ove ... 2685/wonen
Ik zou alleen als ik jouw was geen maanden wachten voordat je wat doet want dan kan het weleens te laat zijn.