LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte service kwamtum problemen met bank Agidir

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Saraï11
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 nov 2010 15:29

Slechte service kwamtum problemen met bank Agidir

Ongelezen bericht door Saraï11 »

Ik heb een Bank type agadir (chaise longue bruine lederlook 3-zitsbank) gekocht bij kwantum.

Nu heb ik een aantal problemen met deze bank ten eerste is het onmogelijk recht te zitten omdat de zijkant van de kussen ingezakt is en er is een kuil ontstaan in de leuning omdat ik er met mijn elleboog doorheen gezakt ben.
Ik heb een klacht ingediend bij de kwantum en 2 weken later kwam er een meubelmaker om te kijken wat het probleem is.

Hij ging op de bank zitten en en zei ik voel niet dat je scheef zit. terwijl het kussen toch echt zichtbaar minimaal 2 cm verzakt is (en ik weeg maar 55 kilo dus neem aan dat mijn gewicht niet het probleem kan zijn)
Nadat de meubelmaker de kussen beter had bekeken was zijn conclusie dat er alleen veerring in het midden van het kussen zit en als je gewoon goed in het midden gaat zitten er geen problemen zijn. Dat was nu eenmaal het model en was verder niks aan te doen (ja wat verwacht je ook voor dat geld zei hij)
Hij kwam met 2 oplossingen
oplossing 1 was nieuwe kussen laten maken op eigen kosten.
En oplossing 2 was stukje schuimrubber onder het kussen leggen zodat hij weer recht staat :(
De meubelmaker heeft ook op werkbon geschreven dat ik een hernia had en daardoor beter een aangepaste bank had kunnen kopen.
Ik heb geen hernia maar heb aangegeven dat ik erge rug pijn kreeg, omdat ik schreef zit op de bank

De kuil in mijn leuning was mijn eigen schuld want je mag op een leuning alleen je hele onderarm op leggen en er niet op leunen. Maar ook dit wilde ze wel maken op mijn eigen kosten.

Enige wat ik hier nog aan toe te voegen heb .. koop geen bank bij de kwantum en verwacht geen service van de kwantum.
Want volgens eigen hun eigen meubelmakers, staat de lage prijs gewoon voor slechte kwaliteit.

Hebben meer mensen deze bank en gelijke klachten???

Jolen
Berichten: 157
Lid geworden op: 31 aug 2010 14:13

Re: Slechte service kwamtum problemen met bank Agidir

Ongelezen bericht door Jolen »

Nee sorry, geen ervaring. Maar ik vind het wel een ontzettende grap dat je van kwantum op een leuning niet mag leunen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Slechte service kwamtum problemen met bank Agidir

Ongelezen bericht door sjoegel »

Waar het mis gaat is niet bij de Gamma, maar bij jezelf. Met wat voor verwachting stap je binnen bij de Gamma ? "Zo ik ga eens een lekkere bank kopen" ? De Gamma is een bouwmarkt of doe het zelf zaak. Geen meubelzaak. Enige zelfredzaamheid wordt bij het binnengaan verwacht.

Ik vind het netjes van de Gamma dat ze nog iemand sturen om te kijken. Het is normaal dat zittingen en andere schuimbevattende gedeeltes door het gebruik iets inzakken. Dat weet iedereen. Jij nu ook. :mrgreen:

superklaver

Re: Slechte service kwamtum problemen met bank Agidir

Ongelezen bericht door superklaver »

sjoegel: de bank is niet bij de gamma, maar bij de kwantum gekocht.

Toxopeus
Berichten: 233
Lid geworden op: 03 okt 2009 11:18

Re: Slechte service kwamtum problemen met bank Agidir

Ongelezen bericht door Toxopeus »

sjoegel schreef:De Gamma is een bouwmarkt of doe het zelf zaak.
Het gaat hier om de Kwantum.

helpendhandje
Berichten: 436
Lid geworden op: 12 mar 2009 23:09

Re: Slechte service kwamtum problemen met bank Agidir

Ongelezen bericht door helpendhandje »

Sjoegel, ik geef jou 100% gelijk met dát verschil dat TO de bank niet bij de Gamma maar bij de Kwantum gekocht heeft :)
Met alle respect voor TO maar ook daar verkopen ze bagger. Leuke zaak voor een kleedje. tafeltje of een kandelaar maar niet voor goede zitmeubelen.
Maar verder klopt jouw betoog wel, echte meubels koop je bij een méubelzaak, en de meeste slechte zaken staan bij bosjes op diverse fora.

helpendhandje
Berichten: 436
Lid geworden op: 12 mar 2009 23:09

Re: Slechte service kwamtum problemen met bank Agidir

Ongelezen bericht door helpendhandje »

Superklaver, Tox, tegelijkertijd getikt :wink:

helpendhandje
Berichten: 436
Lid geworden op: 12 mar 2009 23:09

Re: Slechte service kwamtum problemen met bank Agidir

Ongelezen bericht door helpendhandje »

Overigens is het wel van de zotte dat je op een bankleuning niet zou mogen leunen, ongeacht waar een bank vandaan komt maar alles naar zijn prijs. Maar dan nog, nog even en je mag op een bank van de Kwantum, Leen bakker en zo niet eens meer zítten, anders verspeel je je rechten :?
Is toch van de zotte.

poespas
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 feb 2009 15:18

Re: Slechte service kwamtum problemen met bank Agidir

Ongelezen bericht door poespas »

Het is toch volkomen logisch dat je op een bank alleen maar kaarsrecht mag zitten, en je arm op de leuning, hoe haal je het in je hoofd :shock: :shock:

Kortom: Kwantum heeft 100% gelijk, en mijn volgende bank koop ik ook daar.

3x hoera voor de Kwantum :mrgreen: :mrgreen:

Jannes22
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 jan 2009 16:22

Re: Slechte service kwamtum problemen met bank Agidir

Ongelezen bericht door Jannes22 »

Een kussen zakt altijd in, vooral als het om een bank uit de prijsklasse van de kwantum gaat. Zo'n verhaal heeft altijd 2 kanten en niemand kan zien hoe jij de bank hebt gebruikt. Misschien zat je wel altijd met je volle gewicht op één deel van de bank waardoor deze is ingezakt. Een leuning is om je arm op te leggen en idd niet om vol tegenaan te hangen. Daarbij kan ik niet uit je tekst opmaken hoe oud de bank is. En zoals bovenstaand al is gezegd. Ik ben verrast over het feit dat de kwantum een 'meubelmaker' in dienst heeft. Volgende keer misschien iets meer uitgeven aan een bank?

poespas
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 feb 2009 15:18

Re: Slechte service kwamtum problemen met bank Agidir

Ongelezen bericht door poespas »

Misschien zat je wel altijd met je volle gewicht op één deel van de bank waardoor deze is ingezakt.

Hoe moet je anders zitten dan??

En dat je niet meer recht kan zitten omdat een kussen is ingezakt is niet normaal zeker niet na zo een korte tijd.

Kussen zullen na loop van tijd iets inzakken, maar niet zo dat je scheef komt te zitten en wellicht pas na jaren gebruik.

Als zij voor deze prijs geen normale bank kunnen maken moeten ze ze ook niet verkopen :roll:

Rian TR
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 mei 2006 10:43

Re: Slechte service kwamtum problemen met bank Agidir

Ongelezen bericht door Rian TR »

Ik heb exact dezelfde bank gekocht bij de Kwantum en exact dezelfde ervaring met de zeer slechte kwaliteit van de kussens! Ik merkte al na een maand dat de kussens erg inzakten, d.w.z. als je er een halfuur op zit ontstaat er een diepe kuil en lijkt het of je op een harde plank zit. Echt niet normaal! En alle kussens van de bank hebben datzelfde euvel.
Ik ben dus gaan klagen bij de Kwantum in mijn woonplaats, en wat denk je?
De klacht werd meteen erkend door de Kwantum!
Hun oplossing: terugbrengen en je geld terug, of accepteren, zelf een oplossing zoeken, en 150,- korting krijgen.
Het kan dus anders!

Gesloten