LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sofa Factory

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
MARGARETDEZEEUW

Sofa Factory

Ongelezen bericht door MARGARETDEZEEUW »

Hallo,

Al 1½ jaar ben ik bezig om een goede en nette bank ik mijn huis te krijgen.
Wij hebben in september 2008 een bank gekocht bij Sofa Factory.
Binnen 2 weken begon de bank te scheuren op de naden, hij werd terug genomen en gerepareerd. Dit zag er niet uit en bleek ook geen goede optie te zijn omdat de bank op dat punt alleen maar verder kapot ging. Tevens ging de bank op meerdere plaatsen kapot, dit is gemeld geweest en zij zouden een nieuwe bestellen.
Alles was naar ons idee dan goed opgelost. De levertijd zou 10 tot 12 weken bedragen.
We zijn nu dus al een ruime tijd verder, inmiddels is de geschillencommissie ingeschakeld sinds november 2009 en hebben we nog steeds geen goede en nette bank staan.
De winkelier belde gisteren met het aanbod om een nieuwe bank te leveren, want die was inmiddels op voorraad. Zelf voelen wij er niets voor omdat ze op onze voorstellen nooit zijn ingegaan, we zijn voor leugenaar uit gemaakt en bellen niet eens op als de bank niet bij de levering binnen was, elk contact moest bij ons vandaan komen om te horen wanneer er een andere bank zou komen.
Ik heb gezegd dat er maar 1 oplossing is voor ons en dat is dat zij die bank retour nemen en ons geld terug geven.
Nu wil hij dat niet en als hij het al wel doet dan alleen met een afschrijving, want ja de bank is al zo oud.....
Dit kunnen ze toch niet maken? Zij rekken de levertijden op door niets te laten weten, aan de geschillencommissie heb je ook niets want daar gaat alles ook alleen maar langs elkaar heen en fout.
Ik wil het hele aankoopbedrag terug, wij hebben netjes gereageerd per fax en mail binnen de gestelde termijnen voor garantie e.d.

crazyme

Re: Sofa Factory

Ongelezen bericht door crazyme »

MARGARETDEZEEUW schreef:aan de geschillencommissie heb je ook niets want daar gaat alles ook alleen maar langs elkaar heen en fout.
Hoezo ? Er is maar 1 commissie, die kan dus niet langs elkaar heen werken. En wat gaat er fout dan ?

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Ik wil het hele aankoopbedrag terug....
Als je zo hoog inzet bij de geschillencommissie, dan loop je het risico het deksel op de neus te kijgen.
Het aanbod van een nieuwe bank is niet slecht, tevens kan de geschillencommissie een bedrag in rekening brengen voor de periode dat je wel van de geleverde bank gebruik heb kunnen maken.

Je zal een reden moeten aanvoeren om het aanbod van de nieuwe bank af te kunnen slaan: wellicht kun je het vertrouwen in winkel opzeggen met als reden gebrekkig product , niet nakomen afsproken, slechte garantieafhandeling etc.

MARGARETDEZEEUW

Bij de geschillencom. ben je afhankelijk van verschillende afdelingen zeg maar.
Om wat voorbeelden te noemen: begin november 2009 aanvraag ingediend om te bemiddelen in de situatie, eind december nog altijds niets vernomen, gebeld en er was nog helemaal niets aangedaan terwijl er wel netjes was betaald door ons, erg slecht in mijn ogen. In februari zou er iemand langs komen om de boel te beoordelen, man komt niet opdagen, er wordt ook niet afgebeld ook niet door de geschillencom., er zou een rapport worden opgestuurd naar ons, komt ook maar niet aan, er schijnt een briefwisseling te zijn geweest tussen de winkel en de geschillencom. heb daar niets van gezien terwijl mij was toegezegd dat ik daar een kopie van ging ontvangen, ga zo maar door. Inmiddels ben ik dus ruim 7 maanden bezig en ben nog steeds nergens.

De reden dat wij geen nieuwe bank meer willen van hetzelfde type (en die staat dus wel klaar om uit te leveren) is dat de problemen met de bekleding niet zijn opgelost of veranderd, tevens is de vorm van de kussens niet veranderd waardoor hetzelfde probleem blijft bestaan. Dit weet ik van de chauffeur die dus de bank de eerste keer kwam halen voor reparatie, er zijn namelijk 7 banken al retour gegaan met op elk dezelfde plekken en dezelfde klachten. Hij wist ook te vertellen dat er niets aan was veranderd dus dat het probleem zich voor blijft doen.

Ik heb betaald voor een lederen bank en krijg een bank die van plastic is en overtrokken met een dusdanig dun laagje nepleer dat ook de nieuwe bank binnen de korste keren kapot zal gaan (bij normaal gebruik!!)
Dit was de conclusie van diegene die langs is geweest van de geschillencom. om de bank te beoordelen.

Dat de winkel mij nog maar een gedeelte wil terug geven omdat het nu al een oude bank is vind ik de grootste onzin. Zij hebben de levertijden steeds maar opgerekt. Ik vind het niet normaal dat je er een jaar overdoet om een nieuwe bank te leveren!

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Hmmm. Het lijkt erop dat er een geschillencommissie voor geschillencommissies moet komen...

Wat u beschrijft lijkt mij ook beslist geen correcte gang van zaken. Ik zou uw grieven duidelijk kenbaar maken aan de voorzitter en hem/haar dringend vragen om een minder lakse houding aan te nemen.

Tenminste wanneer u nog het idee heeft dat het helpt....

MARGARETDEZEEUW

16again schreef:
Ik wil het hele aankoopbedrag terug....
Als je zo hoog inzet bij de geschillencommissie, dan loop je het risico het deksel op de neus te kijgen.
Het aanbod van een nieuwe bank is niet slecht, tevens kan de geschillencommissie een bedrag in rekening brengen voor de periode dat je wel van de geleverde bank gebruik heb kunnen maken.

Je zal een reden moeten aanvoeren om het aanbod van de nieuwe bank af te kunnen slaan: wellicht kun je het vertrouwen in winkel opzeggen met als reden gebrekkig product , niet nakomen afsproken, slechte garantieafhandeling etc.
Wat voor kosten zouden dat kunnen zijn dan?
Ik heb tenslotte al klachtengeld betaald om de hele zaak in behandeling te nemen inclusief een zitting.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Het klachtengeld staat hier buiten. Dat krijg je zelfs terug als je (grotendeels...) in het gelijk wordt gesteld.

Als een bank niet meer te repareren is en ook niet meer leverbaar zou de commissie kunnen oordelen dat je een deel van de koopsom terug krijgt. Hier wordt gekeken hoelang je wel gebruik kon maken van de bank (bijv 1 jaar), en wat de normaal te verwachten levensduur zou zijn (bijv 6 jaar). In dit voorbeeld krijg je dan 1/6e deel van koopsom niet terug

MARGARETDEZEEUW

Gaat dit ook op als je de mankementen al binnen een paar weken krijgt na levering en dus ook gemeld?
De bank was eigenlijk al binnen 2 maanden kapot, gerepareerd en wederom kapot. Dit alles is schriftelijk gemeld geweest bij de winkel.
Zij beloofden na de reparatie om een nieuwe te leveren.
Dat de levertijden een jaar bedragen ondertussen hoeft dan toch niet voor mij te betekenen dat ik er op achteruit moet gaan toch? Het is toch niet mijn fout dat de winkelier niet op mijn redelijke voorstellen in is gegaan, dat zij niet meer hebben gedaan om wel een juiste bank uit te leveren?
Ik zou het wel heel absurd vinden als dit zo zou werken.
Nou mevrouwtje heel spijtig, de levertijden zijn een beetje lang geweest, o u heeft geen vertrouwen meer in ons spelletje, goh nou dan gaan we eens kijken, de bank gaat zo lang mee, inmiddels heeft u al 1½ heerlijk kunnen zitten op de kapotte bank dus er blijft een rest bedrag over van zoveel.. Dat is toch een redelijk voorstel vindt u niet?

Gesloten