LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Statische bank

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
mbwg

Statische bank

Ongelezen bericht door mbwg »

Bij de Firma Hartog Wonen hebben wij een bank gekocht. De bank zit erg goed en de kleur/stof bevalt ook goed. Als ons zoontje op de nieuwe bank speelt wordt hij echter erg statisch. Als je hem dan aanraakt krijgen hij en ik een harde klap door de ontlading. Ons zoontje heeft hier nog geen last van gehad bij andere banken.

Op 25 maart 2009 is er een servicemonteur van Hartog Wonen langs geweest en hij heeft gezegd dat hij dit niet eerder heeft meegemaakt en dat ze er niets aan kunnen doen, maar dat het door mijn zoontje komt. Hij vertelde ook dat ze dat in de winkel niet kunnen weten. Verder heeft hij aangegeven dat het van de zomer vanzelf over is maar dat ze nog navraag zouden doen bij de leverancier of het aan de stof en/of vulling van de bank ligt. De volgende dag kregen we een brief dat de leverancier van de bank het verhaal van de servicemonteur bevestigt en dat hiermee de klacht ongegrond is verklaard. Ze adviseren ons om op internet verder te kijken.

Door de korte tijd tussen het bezoek van de servicemonteur en het ontvangen van de afsluitende brief krijg ik het gevoel dat mijn klacht niet serieus wordt genomen.

Ik vraag me het volgende af:
- Had Hartog Wonen mij moeten informeren dat je bij gebruik van de bank statisch kan worden?

- Blijkbaar wordt je op deze bank eerder statisch dan op andere banken en mogelijk heeft ons zoontje daar meer last van dan andere mensen. Zou Hartog Wonen er niet voor moeten zorgen dat wij een voor ons deugdelijk product krijgen? Wij zitten nu met een bank van € 1500 waarop we niet met het hele gezin kunnen zitten.

sjoegel

Re: Statische bank

Ongelezen bericht door sjoegel »

Ik zou een aardcontact plaatsen. Zodat de bank kan ontladen. Hij krijgt spanning omdat hij de spanning niet af kan voeren. Het is een vreemd verhaal. De Hartog wonen kan hier ook niets aan doen. Zijn er spanningen in het gezin ? Die komen dan tot ontlading op de bank.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

De bank aan een aardcontact aansluiten helpt niet.

Wat wel kan werken is de luchtvochtigheid proberen te verhogen

peter82

Ongelezen bericht door peter82 »

je kan bijv. ook bij de firma oranje een antistatisch spray bestellen, ergens anders kan ook natuurlijk. ;) het werkt echt.

je hebt waarschijnlijk een soort microvezel stof die worden sneller statisch dan andere stoffen.

suc6 ermee

rijk

Ongelezen bericht door rijk »

U heeft waarschijnlijk een bank ,de z.g.relaxbank, dit is een bank waar je relax in kunt zitten met een electromotor. De statische electr. komt van de motor, de motor aarden en als dat niet helpt anti-statisch middel op de bank spuiten.
Maar van Hartog vind ik het niet netjes dat ze niet proberen om tot een oplossing te komen. Ook bij HARTOG geldt zeker "verkocht is verkocht en garantie halen of problemen oplossen, melden bij de fabriek".
Veel suc6
HARLEY. :o

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

de bank op zich aarden zal totaal geen enkel nut hebben. microvezel en eigenlijk alle andere stoffen zijn niet geleidende materialen en het aarden hiervan is niet mogelijk. Het menselijk lichaam is wel geleidend en dat is ook de oorzaak hiervan. Als je iets wilt aarden, dan zul je dus zelf met een polsbandje en aardedraad moeten lopen.

Ook het aarden van een electromotor in de bank zal geen tot weinig effect hebben. Het enige is antistatische spray, of zoals al gemeld is, de luchtvochtigheid verhogen door bijvoorbeeld een waterbakje aan de verwarming te hangen.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

De lucht in huis is veel te droog. Deze moet minstens 60% vocht bevatten (hygrometer plaatsen)

Gebruik een luchtbevochtiger of van die bakjes die je aan de radiator kan hangen.
Samen met de spray moet dit het probleem oplossen.

Dit is overigens niet iets wat bij de verkoop verteld moet worden. Het komt zo weinig voor en het is echt een externe factor. Een bank kan ook branden als je hem aansteekt, zou men dat ook moeten vertellen ?

Gesloten