Ik kan heel kort zijn over Ekornes producten :
Het zit echt heerlijk ! De kwaliteit van het frame en bewegende delen is goed en daar geven ze 10 jaar garantie op.
Maar.....
De kwaliteit van het gebruikte koudschuim (als het al koud is) en de leren bekleding, laat veel te wensen over. Het leer is dun en rekt erg snel. Veel plooien tot gevolg. Het schuim van de zitting zakt blijvend in, waardoor je nog meer plooien krijgt. Je kan het leer tussen duim en wijsvinger oppakken en omhoog trekken. Een garantie van 10 jaar is leuk, maar dit bankstel staat waarschijnlijk na 4-5 jaar bij het grootvuil.
Hou je van een strak uiterlijk en verwacht je ook na een paar jaar nog een strak ogende bank in huis te hebben, denk dan goed na voordat je dit type bank koopt van dit merk.
Ik ga nu weer (heel erg) lekker zitten in mijn Stressless Arion Hoog 2007 in Bioscoop opstelling van 7000 Euro. Wat zit dat toch lekker ! En... ach, ach, ach, wat ziet het er niet meer uit na 9 maanden....
Ik ga bewust niet het traject in van klagen bij bij de meubelzaak en/of Ekornes Hamburg, Germany. Heeft naar mijn mening geen nut en de enige die er VeelStress van heeft ben ik. Ik koop gewoon na 3 jaar wat nieuws wat wel er wel mooi uit blijft zien. Bent u niet zo makkelijk als ik ? Goed nadenken over je aankoop voor je hem doet, of neem genoegen met kuilen en plooien in je (nog nieuwe) bankstel.