LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tegeltoko: wie kan mij helpen met een geschil?

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
hallo123_346

Tegeltoko: wie kan mij helpen met een geschil?

Ongelezen bericht door hallo123_346 »

Ik wacht vanaf 14 februari 2010 op wandtegels. Mij werd verteld dat een levertijd van 2 weken wel zou moeten lukken. Na 3 weken heb ik zelf actief gebeld en ja hoor het zou de week daarop binnenkomen. Nu ben ik inmiddels bijna 8 weken verder en inmiddels is een deel van de bestelling bij hun binnen. Vandaag (6 april 2010) heb ik ze gebeld om te vragen of ik een extra korting kon krijgen ivm het niet nakomen van de verplichting (afspraak was dat de tegels donderdag 8 april as bij mij afgeleverd zouden worden, de tegels zullen er echter wel zijn op maandag 12 april as). Aan de prijs viel niet meer te sleutelen en sterker nog ik krijg mijn tegels niet omdat ze de tegels tegen een te goedkope prijs hebben verkocht. De tegels kunnen ze niet leveren volgens de afgesproken prijs. Mijn vragen: 1. Kan dit zomaar na 2 maanden (zeker gezien het feit zij dat nav mijn vraag hebben geconstateerd) 2. Wat zijn mijn rechten als consument 3. Er is toch een contract afgesloten, volgens mij moet de leverancier zich daaraanhouden (als je je als consument er niet aan houdt dan krijg je prompt een deurwaarder en in het omgekeerde geval sta je als consument met lege handen) 4. Tegeltoko is niet aangesloten bij een beroepsgroepinstantie en je kan daarom ook niet naar de geschillencommissie gaan

crazyme

Re: Tegeltoko: wie kan mij helpen met een geschil?

Ongelezen bericht door crazyme »

Afspraak is afspraak. TT moet leveren tegen de prijs welke u met hen heeft afgesproken. U kunt dit afdwingen bij de rechter.

Wanneer er echt (veel) te weinig is gerekend voor de tegel EN u dit als klant ook had kunnen weten kan men zich beroepen op een kennelijke vergissing.

Dit is waarschijnlijk niet het geval.

Een reden waarom een bedrijf niet (meer) wil leveren kan de opstelling van de klant zijn. Kennelijk kiest men ervoor om dan maar een order mis te lopen dan later veel gezeik te hebben.

Gesloten