LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Trendy Basix

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
beo5
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 mar 2010 14:56

Trendy Basix

Ongelezen bericht door beo5 »

Hallo,Hierbij een slecht bericht over het bedrijf Trendy Basix uit oa Amersfoort
Wij hebben bij Trendy basix een grote witte hoogglans tafel gekocht.Bij de aflevering zag de tafel op een klein puntje van beschadiging er netjes uit.
Toen wij zijn gaan eten hebben we netjes een placemat op de tafel gelegd en na het eten de placemat weggehaald.En ja hoor,Op diverse plaatsen de afdrukken van de placemat in de lak.
Daarna email en foto,s gestuurd naar Trendy Basix,maar geen reactie.Vervolgens heb ik ze gebeld en het probleem verteld.Of ik maar even 100 euro wilde betalen voor het laten herstellen van de tafel.Pardon.We praten over een nieuwe tafel met garantie.
Als ik een nieuwe tafel koop ik toch mag verwachten dat de lak goed blijft.De eigenaar blijft bij zijn standpunt dat zijn Poolse medewerkers wel 3 uur bezig zouden zijn om de tafel bij te werken.Bovendien was het probleem hem niet bekend.Nou,ik had hem toch net verteld wat het probleem is.
Mag duidelijk zijn dat ik hierbij een ieder waarschuw voor Trendy Basix, hoe zij hun garantie afhandelen.Ze proberen onder elke aansprakelijkheid uit te komen.
Ik ben geenszins van plan om te betalen.Ik heb de man dan ook verzocht de tafel op te halen en de koop ongedaan te maken.Ook hier wilde hij mij niet in tegemoet komen.Een gewaarschuwd mens telt voor 2.Ik zal wie een andere weg verder mijn gelijk gaan halen.Bedrijven zoals deze moeten echt eens aangepakt worden.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Trendy Basix

Ongelezen bericht door crazyme »

beo5 schreef: Toen wij zijn gaan eten hebben we netjes een placemat op de tafel gelegd en na het eten de placemat weggehaald.En ja hoor,Op diverse plaatsen de afdrukken van de placemat in de lak.
En waarom ligt dat dan aan de tafel volgens u ?

Kennelijk reageren de weekmakers in het placemat met de lak, maar dat wil niet (direct) zeggen dat de lak niet goed is.

Wanneer u met een blauwe spijkerbroek gaat zitten op een witte bank kan de bank gaan verkleuren. Maar dat ligt dus niet aan de bank maar aan de spijkerbroek (welke afgeeft)

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Trendy Basix

Ongelezen bericht door JtC »

Ik begrijp de frustratie, maar ik zou toch even oppassen om meteen van de hoogste toren te blazen. U gaat er al blindelings vanuit dat de oorzaak de slechte kwaliteit van de tafel is, ipv uw placemats...

beo5
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 mar 2010 14:56

Re: Trendy Basix

Ongelezen bericht door beo5 »

Deze placemats hebben ook op een andere hoogglans tafel gelegen,dus kom niet aan dat het aan de placemats ligt.Ook na het plaatsen van een notebook staan de voetjes in de lak.Nu ga je zeker vertellen dat het aan de voetjes van de notebook ligt.Ik blijf erbij dat de lak nog niet goed uitgehard is.
Trendy basix dient gewoon conform voorwaarden hun garantie af te handelen.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Trendy Basix

Ongelezen bericht door JtC »

Dat ga ik u niet vertellen :)

U geeft nu zaken aan die des te meer wijzen op een kwalitatief slecht meubelstuk. Had u dat nou meteen in uw eerste post gezet, om uw bewering te onderbouwen :wink:

PvdS
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jun 2010 21:52

Re: Trendy Basix

Ongelezen bericht door PvdS »

Zeer slechte ervaringen met dit bedrijf en vooral met de eigenaar.
Wij hebben bij Trendy Basix een bestelling gedaan van 2 salontafels, afspraak was dat de tafels na 6 weken opgehaald konden worden, als de tafels gereed zouden zijn zou er met ons contact worden opgenomen.
Na 7 weken hebben wij contact opgenomen met Trendy Basix, onze bestelling was nog niet eens in productie. Dit vanwege allerlei problemen binnen het bedrijf, hetgeen natuurlijk niet de schuld van de eigenaar was, maar overmacht.
Na een aantal malen telefonisch contact te hebben gehad, waarbij ons geen toezegging kon worden gedaan over een lever datum.
Uiteindelijk konden we na twaalf weken de tafels ophalen in Amersfoort. Bij Trendy Basix aangekomen bleek dat de eigenaar 1 i.p.v 2 tafels besteld had. Hij erkende zijn fout direct en beloofde ons dat hij met spoed nog een tafel zou bestellen en die bij ons zou thuisbezorgen.
In verband met onze eerdere ervaringen met dit bedrijf, na 2,5 week contact opgenomen met Trendy Basix.
De tafel moest alleen nog gespoten worden en dan zou de tafel geleverd worden.

Na 3,5 week hebben wij een mailtje ontvangen dat de tafel klaar was en opgehaald kon worden, dit was tegen de afspraak dus direct telefonisch contact gezocht.

Inmiddels zijn we zes weken verder, de eigenaar heeft laten weten dat hij de tafel komt bezorgen alleen wanneer, dat is nog de vraag.
Hij heeft ons verteld dat hij niet kan bezorgen omdat er wederom allemaal probleempjes binnen het bedrijf zijn, waar betrokkene natuurlijk niets aan kan doen. Waaronder een kapotte vrachtauto, het zoveelste smoesje.

Heel vervelend allemaal, vooral ook omdat met de eigenaar geen afspraken te maken zijn.
Als hij beloofd terug te bellen, doet hij dat niet. We hadden een datum en tijdstip afgesproken dat er geleverd zou worden, maar de eigenaar kwam niet opdagen.

We zijn erg benieuwd of er nog meerdere personen zijn die gelijksoortige problemen met dit bedrijf hebben ondervonden????

just us
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 jun 2010 11:21

Re: Trendy Basix

Ongelezen bericht door just us »

oh mijn god! Wat is dit erg!!! dus toch niet de enige.

Wij hebben onze bestelling op 13 maart gedaan, 6 tot 8 weken levertijd. De ene smoes na de andere smoes werd verteld. Afijn deze week, dus week 15 werd onze eettafel en tv dressoir geleverd. [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] de eigenaar, onze patalogische leugenaar, kwam uiteindelijk (toen al zijn smoezen op waren) toch maar op mijn verjaardag onze meubelen brengen.


Bij afleveren, heeft mijn man [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] geholpen met het tillen, er werd meteen nadrukkelijk gezegd:,, niet aan de poten tillen!" Had, mijn man dit wel gedaan, dan waren wij er meteen achtergekomen.... De POOT zat met wel 2 kleine schroefjes vast! Het is dat ik geen foto hierbij kan plakken (ik weet niet hoe ik de foto moet verkleinen namelijk), maar elk persoontje zal zien dat dit niet goed blijft zitten. Dus s avonds willen wij de tafel 2 tegels verder hebben, tillen de tafel op en wat denk je!!! Blijft de poot staan en de tafel staat 2 tegels verder!

Dan denk je nog... pfffff ook dat nog! Netjes een mail gestuurd maandag, geen reactie, dinsdag gemaild, geen reactie, woensdag (vandaag dus) maar even gebeld, hij had de mail nog niet gelezen, alles nogmaals uitgelegd en verwezen naar de foto's.
[Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] blijft erbij het is een deugdelijk meubel. Wij hebben [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] verzocht ons schriftelijk te antwoorden.
Hij wilde dit per post doen. Maar sinds wij onze [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]kennen, gingen wij daar niet mee akkoord, want tja stel de post ligt nog bij TNT, en of zijn auto was kapot of erger nog de postbode is onderweg overleden (dit zouden zijn smoezen kunnen zijn).
Zo waar kwam [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] voor het eerst sinds 15 weken wel zijn afspraak na (wel onder dreiging dat wij juridische stappen anders nemen) hij antwoorde per mail. Klacht neemt hij niet in behandeling en wij mogen tegen kostprijs en voorrijkosten de reparatie laten maken!
Dus je begrijpt hem.... oorlogspad, juridische paden bewandelen en ondertussen hopen dat de poot blijft staan.
Mensen, meubels zien er top uit, meen ik, maar je betaald uiteindelijk wel dus de hoofdprijs! :cry:

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: Trendy Basix

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Geachte belanghebbende.
Ik heb uitvoerig kennis genomen van uw verhaal, aan de antwoorden door derden gegeven ga ik ongezien voorbij, en ben van mening dat u geen genoegen hoeft te nemen met de gang van zaken. Wanneer u een nieuw meubelstuk koopt en daaraan blijken na levering mankementen dan heeft u recht op vervanging door een eensluidend meubelstuk conform uw eerste aankoop.
U hoeft met reparatie van gebreken op door u als nieuw aangekochte meubel geen genoegen te nemen.
Het lijkt mij redelijk om uw geld terug te verlangen alsmede het ophalen der geleverde goederen en annulering de koopovereenkomst daar elke rechter diens vonnis als zodanig zal wijzen.

beo5
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 mar 2010 14:56

Re: Trendy Basix

Ongelezen bericht door beo5 »

Goed dat er nu eens een topic over komt.Deze [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] denkt maar wat te kunnen doen.Mocht alles naar wens geweest zijn had hij van mij meerdere orders gehad.Maar dit figuur slaat alles.We praten niet over dikke bedragen,maar dit bedrijf moet stoppen met deze service.Tot op heden niks meer van Trendy Basix vernomen.Verstandige mensen doen geen zaken met dit bedrijf.

Dat ze problemen hebben met de vrachtauto verbaast me niks.Deze valt van ellende uit elkaar.

O,ja.Toen ik [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] vertelde dat ik een topic op Tros Radar zou gaan schrijven kreeg ik de nodige dreigementen naar het hoofd.Alleen ben ik daar niet zo van onder de indruk.

De lak is nog steeds niet hard,en we kunnen niks op de tafel zetten zonder er ook maar een afdruk in te krijgen.

Als Trendy Basix wat aan zijn service wil doen,komen ze als de vrachtwagen weer kan rijden maar de tafel ophalen en geven ze mijn betaalde geld terug.

dino
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 jul 2010 11:22

Re: Trendy Basix

Ongelezen bericht door dino »

Als [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] zo doorgaat blijft dit topic lang bovenaan staan. Ook wij hebben er een tafel besteld. Dat is inmiddels 18 weken terug... De tafel zou er na 8-10 weken uiterlijk zijn.

Ik begon na 10 weken maar te bellen, want ik had nog niks vernomen. Er was een sterfgeval geweest in het bedrijf, maar mijn tafel was gebouwd en hoefde alleen nog gespoten te worden. Het zou 2, uiterlijk 3 weken duren...

8 weken, 3 telefoontjes, vele loze beloftes en smoesjes verder. Ik ga mijn aanbetaling maar terughalen, want die tafel gaan we niet krijgen vermoed ik.

VriendP
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 jul 2010 15:05

Re: Trendy Basix

Ongelezen bericht door VriendP »

Ik heb ook iets gekocht daar en wacht ook al veel te lang op levering. Ik herken ook dingen want zoals meerdere mensen hebben gemeld was er een sterfgeval. De communicatie met de eigenaar verliep zeer moeizaam (lichtelijk contactgestoord?) en eigenlijk heb ik geen zin om erachter te komen dat de rest van de horrorverhalen ook klopt.

Ik heb een bedrag aanbetaald van een paar honderd euro (en daar kom ik eventueel nog wel overheen) maar ik wil er -na het lezen van dit topic- toch liever onderuit.

Wat is de beste manier om hier vanaf te komen en het liefst natuurlijk mijn aanbetaling terug te krijgen?

sluijs005
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jul 2010 20:17

Re: Trendy Basix

Ongelezen bericht door sluijs005 »

Wij hebben ook problemen met de levering van de door ons bestelde en deels (aan)betaalde meubelen. We proberen de afgelopen dagen in contact te komen met [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] maar zowel via de telefoon als per email is er geen reactie. Is het iemand de afgelopen dagen gelukt in contact te komen met [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]. Is de showroom, zoals vermeld staat op de site nog, zaterdag open?

just us
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 jun 2010 11:21

Re: Trendy Basix

Ongelezen bericht door just us »

zover wij weten, werkt het 06 nummer niet meer en het 035 ook niet meer..

contact persoon schijnt M. Ides nu te zijn via de mail.

sluijs005
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jul 2010 20:17

Re: Trendy Basix

Ongelezen bericht door sluijs005 »

[Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]

VriendP
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 jul 2010 15:05

Re: Trendy Basix

Ongelezen bericht door VriendP »

Telefoon werd gisteren niet opgenomen. Vanmorgen was het nummer in gesprek en nu wordt er weer niet opgenomen.

Het lijkt er sterk op dat ze de benen hebben genomen. Ik zal morgen maar eens een kijkje nemen daar.

sluijs005
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jul 2010 20:17

Re: Trendy Basix

Ongelezen bericht door sluijs005 »

Ik heb hetzelfde plan opgevat. Kunnen we iets gezamenlijks doen? Het lijkt erop dat we allemaal in hetzelfde schuitje zitten.

VriendP
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 jul 2010 15:05

Re: Trendy Basix

Ongelezen bericht door VriendP »

Op zich is het natuurlijk goed om samen te gaan maar er is een groot risico dat de boel op slot zit natuurlijk... hoe ver is het voor jou, sluijs?

just us
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 jun 2010 11:21

Re: Trendy Basix

Ongelezen bericht door just us »

beste allemaal,

de naam is alleen m.ides, maar onder het adres trendy basix, helaas geen mailadres.

Voor de mensen die langs willen gaan enzo....

wij gaan zo mee... is niet voor ons om de hoek, maar gaan graag langs, want er zijn nu geruchten dat [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] zou zijn ontheven van zijn functie!

Laat ons maar weten hoe laat, wij rijden er zo heen....svp dit prive toesturen als het kan, want trendy gaat mee met zijn trend en leest sindskort Tros radar....:)

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Trendy Basix

Ongelezen bericht door sjoegel »

Uit goede bron vernomen dat ze inderdaad op de vlucht zijn. De toko zit dicht.

Rrrrrrrunnnnnn [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator], Runnnnnnnnn..... :lol:

VriendP
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 jul 2010 15:05

Re: Trendy Basix

Ongelezen bericht door VriendP »

Er wordt nu weer gereageerd op e-mail en de telefoon wordt ook weer opgenomen. Ik denk dat het uiteindelijk allemaal nog wel meevalt.

Gesloten