LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tussen Cor en Kitsch levert wanprestatie

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Yolliejumper
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 okt 2012 18:09

Tussen Cor en Kitsch levert wanprestatie

Ongelezen bericht door Yolliejumper »

Heb een lamp gekocht bij Tussencorenkitsch in Maassluis en gevraagd of deze heeeeel goed verpakt verzonden kon worden. Dat werd mij toegezegd. Heb 10,00 verzendkosten betaald. (werkelijke kosten 6,95) Helaas heeft "Cor" de lamp alleen in een plastic zak op de post gedaan. Gevolg; alle lichtmetalen bladeren verbogen, de ophanghaak verbogen en een lichtpunt afgebroken. Een kind kan bedenken dat een plastic zak niet "heel goed verpakken"is.
Vervolgens krijg ik van "Cor" te horen dat ik dan maar meer voor het verzenden had moeten betalen als het goed had moeten worden ingepakt... Terwijl "Cor" mij zelf deze verzendkosten heeft berekend, nadát ik gezegd had dat het heel goed verpakt moest worden. Als ik dat aan hem schrijf schakelt "Cor over op de volgende argument : ik moet post nl maar aanklagen, terwijl hij zelf degene is die het niet goed heeft ingepakt.
Hij weigert iedere verantwoordelijkheid voor zijn fout en weigert een oplossing.
Is ook nog onbeschoft tot op het bot!
Ik zou zeggen..... wees gewaarschuwd voor dit bedrijf!!

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Tussen Cor en Kitsch levert wanprestatie

Ongelezen bericht door crazyme »

Bij koop op afstand kun je gebruik maken van je herroepingsrecht.

Is de aankoop tot stand gekomen via een website ?

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Tussen Cor en Kitsch levert wanprestatie

Ongelezen bericht door Brahms »

Inderdaad, terugzenden die restanten van de lamp.......

witte angora
Berichten: 31963
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Tussen Cor en Kitsch levert wanprestatie

Ongelezen bericht door witte angora »

Als iemand zijn 'bedrijf' zo'n 'originele' naam weet te geven dan weet je toch al dat het IQ niet echt hoog zal liggen...

Maar het is eigenlijk triest dat iedereen zonder enige kennis van zaken of gezond verstand zich bij de KvK in kan schrijven en vervolgens een webwinkel kan openen.

Het is inderdaad voor rekening en risico van de aanbieder dat spullen fatsoenlijk bij de klant aan komen. Ook als Post.nl het een paar keer op de grond laat stuiteren: dan is het de verzender die het met Post.nl moet kort sluiten. Niet de klant.

Ik zou het inderdaad per kerende post terugsturen (want zo heb je er ook niks aan), het is alleen de vraag of je je geld terug gaat krijgen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Tussen Cor en Kitsch levert wanprestatie

Ongelezen bericht door crazyme »

Dit is geen gewone webshop witte angora. Het is een bedrijf wat ontruimingen doet en hun vondsten op internet aanbiedt. Het gaat dus altijd om gebruikte producten. Het is dus nog maar de vraag of de schade door de post is veroorzaakt of dat het gewoon super vintage is :mrgreen:

witte angora
Berichten: 31963
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Tussen Cor en Kitsch levert wanprestatie

Ongelezen bericht door witte angora »

Nog erger dus....

Dan weet ik voor dat bedrijf een veel betere naam: Tussen Rommel en Rotzooi.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Tussen Cor en Kitsch levert wanprestatie

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik heb ook even dit bedrijf gegoogled,i.d.d ontruimingen e.d , een soort van Kringloop ook.
Leuke spulletjes trouwens!
Een kwetsbare lamp laten opsturen... :roll: ik had het niet gedaan in ieder geval.
Ook al verpak je het 3 dubbel , in bobbeltjesplastic , in karton, een doos, er wordt gegooid en gesmeten bij het sorteercentrum.
Zij bezorgen ook of ik had , indien mogelijk, zo.n lamp dan maar zelf opgehaald.
Dat deze Cor zo.n lamp alleen in een plastic tas verstuurt......dat vind ik wel raar, lijkt me niet logisch, toch?
En € 6.95 of zelfs een tientje verzendkosten, tja dat betaal je al bij een simpel pakketje.. :(
En bot en onbeschoft a.d telefoon is en geen verantwoording neemt..hmmm, ik was er niet bij, bij dat gesprek....
En nu?
Terugsturen? Terugbrengen?
Geld terug? Ik denk zelf dat deze kwestie verder kansloos is , het wordt zijn woord tegen dat van TS .
Hopelijk heeft TS niet te gek veel betaald voor deze lamp :shock:

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Tussen Cor en Kitsch levert wanprestatie

Ongelezen bericht door Brahms »

Ondanks de misschien wat simpele naam verkoopt het bedrijf toch wel mooie en soms exclusieve spullen. Een kwetsbare lamp opsturen in slechts een plastic zak, als je het tentoongestelde op de website ziet, past dat toch niet helemaal bij het bedrijf, vreemd........

Nu zal TS niet geheel in de buurt wonen, maar het bedrijf heeft ook een winkel welke op afspraak altijd open is. Misschien toch eens langsgaan. Maasluis ligt vlak bij Rotterdam en Hoek v Holland, gelijk leuk dagje uit van maken :D

Maar goed, wat heeft het lampje gekost, want dat speelt ook mee. En anders zoals geschreven, terugzenden !

witte angora
Berichten: 31963
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Tussen Cor en Kitsch levert wanprestatie

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou... ik ben eens wezen kijken...

Natuurlijk heeft hij lang niet alles wat in de winkel staat op zijn site staan. Maar ik vind hem wel erg duur - zegt de kringloopmedewerker alhier. Maar goed, het bedrijf waar ik werk heeft misschien een heel andere visie.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Tussen Cor en Kitsch levert wanprestatie

Ongelezen bericht door Brahms »

Alleen het ging hier in dit topic niet over of iets duur of goedkoop is in Maassluis, maar de wijze van verpakking van het geleverde........

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Tussen Cor en Kitsch levert wanprestatie

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Hoe je het ook bekijkt; de verkoper is verantwoordelijk voor het transport en dat het product fatsoenlijk aankomt. Hij moet dus ofwel een nieuwe vergelijkbare lamp leveren, of de kapotte terugnemen en het geld retour geven.

Je kunt het bedrijf hiertoe officieel schriftelijk in gebreke stellen en een oplossing conform de wet eisen.

Yolliejumper
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 okt 2012 18:09

Re: Tussen Cor en Kitsch levert wanprestatie

Ongelezen bericht door Yolliejumper »

Geloof me, deze man geeft mijn geld echt niet terug. Hij weigert pontificaal zijn verantwoording te nemen. Eerst zegt hij dat ik meer had moeten betalen als ik het goed ingepakt had willen hebben, als dan blijkt dat ik meer betaald héb, en dat hij zelf dat bedrag heeft vastgesteld, nadat ik gevraagd heb óf hij het heeeel goed kan verpakken, laat hij zonder pardon dat argument vallen en switched naar:" post nl is de schuldige, die heeft de lamp niet goed vervoerd". Maar een zakvormige lamp van buigbaar dun metaal, is natuurlijk niet schadevrij te vervoeren als hij in een plastic zak vervoerd wordt. Dus Post nl, is helemaal niet schuldig in deze. Als ik de man daarop wijs, blijft hij gewoon hetzelfde herhalen. " ga Post nl maar aansprakelijk stellen, want ik heb het goed ingepakt". Terwijl hij eerst nog zei, dat ik meer had moeten betalen om het goed ingepakt te krijgen. (dus hij vond het zelf in eerste instantie ook niet goed verpakt). Op zich is het al vreemd, dat een bedrijf iets verstuurd, wetende dat het niet goed verpakt is. Maar ach, de klant - die van niks op de hoogte wordt gesteld ook nog- had nou eenmaal niets extra's betaald. Geen goed garen mee te spinnen, met deze figuur. Hij zit aan alle kanten fout en toch kun je je recht niet halen... Zoooooo ongelofelijk irritant.

Dus zou ik de lamp terugsturen, houdt hij zeer waarschijnlijk mijn geld ook nog, want hij was expliciet niet bereid tot enige oplossing.

alfatrion
Berichten: 22039
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Tussen Cor en Kitsch levert wanprestatie

Ongelezen bericht door alfatrion »

Yolliejumper schreef:Geloof me, deze man geeft mijn geld echt niet terug.
Ik neem aan dat je niet naar de rechter wilt (dat zou je winnen) maar anderen wilt waarschuwen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Tussen Cor en Kitsch levert wanprestatie

Ongelezen bericht door crazyme »

Yolliejumper schreef: Dus zou ik de lamp terugsturen, houdt hij zeer waarschijnlijk mijn geld ook nog, want hij was expliciet niet bereid tot enige oplossing.
Als het extra bedrag voor verpakken 3,05 was (10-6,95) dan vraag ik mij af wat de lamp heeft gekost.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Tussen Cor en Kitsch levert wanprestatie

Ongelezen bericht door Brahms »

crazyme schreef:
Yolliejumper schreef: Dus zou ik de lamp terugsturen, houdt hij zeer waarschijnlijk mijn geld ook nog, want hij was expliciet niet bereid tot enige oplossing.
Als het extra bedrag voor verpakken 3,05 was (10-6,95) dan vraag ik mij af wat de lamp heeft gekost.
-> Je hebt niet teruggestturd, dus het feit dat hij niet terugbetaald is slechts een aanname.
-> De aanschafprijs van de lamp zelf kan je toch niet afleiden van de verpakkingskosten, lijkt mij ?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Tussen Cor en Kitsch levert wanprestatie

Ongelezen bericht door crazyme »

Een lamp van 15 euro ga je niet verpakken in een verpakking van 25 euro.
Ik begrijp niet dat je dat verband niet snapt.

Maar gezien de energie die ts in deze lamp steekt (en het onderzoek van witte angora) verwacht ik een prijs van minimaal 300 euro.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Tussen Cor en Kitsch levert wanprestatie

Ongelezen bericht door moederslink »

Plus: hoe kun je nou een kwetsbare lamp heeeel goed ( laten ) verpakken voor slechts een tientje?
De meningen hierover zijn kennelijk verdeeld, de verkoper vindt dat ie goed gehandeld heeft en legt de schuld bij POST NL , de koper krijgt een plastic zak met daarin een verbogen lamp en zo nog het e.e.a kapot, de koper verwacht een lamp die heel is en betaalt hiervoor ( slechts ) €10 .
Zoiets moet op zijn minst gewoon in een doos met bobbeltjesplastic o.i.d en dan betaal je echt veel meer!
Dat had van te voren goed moeten worden afgesproken. Of laten bezorgen door dat bedrijf of zelf ophalen . Er vanuit gaan dat het wel goed komt vind ik behoorlijk naïef. Ik had het niet gedaan in ieder geval, niet met een kwetsbare lamp .
Naar mijn mening hebben beiden " schuld " , de verkoper heeft het waardeloos ingepakt, de koper heeft te hoge verwachtingen van een tientje verzendkosten voor een kwetsbaar fragiel product.
Een " simpel" postpakketje kost al € 6.95 .

Moneyman
Berichten: 31105
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Tussen Cor en Kitsch levert wanprestatie

Ongelezen bericht door Moneyman »

De verkoper handelt hier als professional, en dan mag een consument die een expliciete eis stelt (namelijk: goed verpakken) erop vertrouwen dat dat ook gebeurt en dat de verkoper weet wat dat moet kosten. Je hoeft als consument niet te weten wat een professional voor verzending betaalt.

Yolliejumper staat in haar recht, maar gaat dat vast niet krijgen. Tenzij de lamp duur genoeg is om voor te procederen.

alloallo
Berichten: 93
Lid geworden op: 03 nov 2011 14:16

Re: Tussen Cor en Kitsch levert wanprestatie

Ongelezen bericht door alloallo »

Ik heb de website van Cor en Kitsch bezocht. Een website die het niveau van de gemiddelde kringloopwinkel ontstijgt.
De kwaliteit van de meubelen is van een goed niveau en ik zou verwachten dat zij hun producten ook op een goede manier zouden verpakken.

Het verschil tussen euro 10,-- en 6,95 is een redelijke bedrag voor verpakking en handling.
Ongeacht de hoogte van de verzendkosten behoort de verkoper uiteraard de meubelen ordentelijk te verpakken.

Helaas vrees ik dat TS geen gelijk zal krijgen.

Jammer.

Verwijderd

Re: Tussen Cor en Kitsch levert wanprestatie

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Waar halen mensen hier het vandaan dat het deugdelijk verpakken van een product voor verzending héél veel meer moet kosten dat de €10 die TS er voor heeft betaald? De verzendkosten bedragen gewoon €6,95 en daarvoor mag je uiteraard verwachten dat een product gewoon in een doos wordt verpakt, eventueel met bubbeltjesplastic, wat nog geen €2,50 voor een rol kost. TS heeft zelfs al meer betaald dan de gebruikelijke verzendkosten dus TS had mogen verwachten dat het deugdelijk verpakt was. TS mag zich beroepen op Wet Koop Op Afstand en het product terugsturen.

Gesloten