LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verf op bankstel van Seats and Sofas laat los
-
Verf op bankstel van Seats and Sofas laat los
Goedenavond,
Wij hebben 2-11-2016 een bankstel besteld bij seats and sofas. Deze werd geleverd begin januari 2017. Bij aankomst bleek er een kaal plekje op het fauteuil te zitten. Dit is later voor garantie gerepareerd door seats and sofas. Echter na 2 1/2 jaar begon op de 2 zitter op grote schaal de verf er af te bladderen en er komen allemaal haarscheurtjes in het kunstleer als je er op drukt. Wij hebben dit gemeld bij seats en sofas , maar deze zeiden kortweg dat er 2 jaar garantie op zat dus pech. Ik heb toen op KLACHT.NL een klacht ingediend. Na een maand touwtrekken met seat and sofas werd mijn vrouw gebeld op vrijdagmiddag met de mededeling dat we beter konden stoppen met dat gepraat over de computer en dat we de zaterdag erna langs mochten komen in Zoeterwoude om een nieuw bankstel uit te zoeken. Wij er naar toe. We mochten kijken of er wat bijstond voor ons. Wij hadden wat uitgezocht en toen kwam die verkoper met een prijslijst en bleek dat bankstel wat we uitgezocht hadden € 2700,00 te kosten en we konden € 1000,00 korting krijgen. Kortom ons bankstel wat we voor € 1900,00 gekocht hadden, daar mochten we nu € 1700,00 betalen voor een ander bankstel !!!!!
Ik heb de beste man gezegd dat ik niet gek ben en of hij wel eens had gehoord van de wet comformiteit. Ik hoop dat RADAR hier iets aan kan doen of advies geven !
Met vriendelijke groet,
E.Peter
Wij hebben 2-11-2016 een bankstel besteld bij seats and sofas. Deze werd geleverd begin januari 2017. Bij aankomst bleek er een kaal plekje op het fauteuil te zitten. Dit is later voor garantie gerepareerd door seats and sofas. Echter na 2 1/2 jaar begon op de 2 zitter op grote schaal de verf er af te bladderen en er komen allemaal haarscheurtjes in het kunstleer als je er op drukt. Wij hebben dit gemeld bij seats en sofas , maar deze zeiden kortweg dat er 2 jaar garantie op zat dus pech. Ik heb toen op KLACHT.NL een klacht ingediend. Na een maand touwtrekken met seat and sofas werd mijn vrouw gebeld op vrijdagmiddag met de mededeling dat we beter konden stoppen met dat gepraat over de computer en dat we de zaterdag erna langs mochten komen in Zoeterwoude om een nieuw bankstel uit te zoeken. Wij er naar toe. We mochten kijken of er wat bijstond voor ons. Wij hadden wat uitgezocht en toen kwam die verkoper met een prijslijst en bleek dat bankstel wat we uitgezocht hadden € 2700,00 te kosten en we konden € 1000,00 korting krijgen. Kortom ons bankstel wat we voor € 1900,00 gekocht hadden, daar mochten we nu € 1700,00 betalen voor een ander bankstel !!!!!
Ik heb de beste man gezegd dat ik niet gek ben en of hij wel eens had gehoord van de wet comformiteit. Ik hoop dat RADAR hier iets aan kan doen of advies geven !
Met vriendelijke groet,
E.Peter
Laatst gewijzigd door Radar op 13 feb 2020 09:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Telefoonnummer verwijderd
Reden: Telefoonnummer verwijderd
Re: Verf op bankstel van Seats and Sofas laat los
Dit kan je verwachten van s en s. Dat het nog bestaat. Een gemiddeld sinasappelkistje gaat nog langer mee als een bank van dit bedrijf. Ik denk niet dat radar hier iets aan kan doen, xouden ze dagwerk aan hebben.
Laatst gewijzigd door mahadma op 13 feb 2020 09:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben wel benieuwd hoe je de "wet conformiteit" zelf zou toepassen op deze casus.Erick Peter schreef: ↑12 feb 2020 21:30Ik heb de beste man gezegd dat ik niet gek ben en of hij wel eens had gehoord van de wet comformiteit.
mahadma
vindt dit leuk
Als het bankstel voor de rest nog goed “zit”, zou ik maar een mooie grand foulard kopen en die er overheen doen.
En de volgende keer zeker niet naar S&S gaan voor meubels.
En de volgende keer zeker niet naar S&S gaan voor meubels.
Komkommertijd
en moederslink
vinden dit leuk
Dat er nog altijd mensen zijn welke bij Seats and Sofas ook maar iets kopen. Het hele internet staat vol met klachten, er is geen ander meubelbedrijf te vinden waar zo veel kritiek op is...
Laatst gewijzigd door BL2 op 13 feb 2020 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
-
S&S hebben uitstekende Cappuccino!
Ook de buren van nu helaas zelfde eigenaar is niet veel beter, en ook het echte leder is na 20 jaren niet bepaald meer schadevrij!
Ze doen precies wat ze beloven, lage prijzen en helaas ook de kwaliteit en levensduur is zelfs lager dan elders!
Ook de buren van nu helaas zelfde eigenaar is niet veel beter, en ook het echte leder is na 20 jaren niet bepaald meer schadevrij!
Ze doen precies wat ze beloven, lage prijzen en helaas ook de kwaliteit en levensduur is zelfs lager dan elders!
-
De " garantie" is ruimschoots verlopen , dus bij hun is niets meer te regelen.
Die barstjes en scheurtjes ontstaan door het intensieve gebruik van zo.n bank met ' nepleer ' .
Ik hoop voor u dat " de zit " nog fijn is en dat u daar verder mee kunt leven met een een mooie plaid of grand- foulard?
Die barstjes en scheurtjes ontstaan door het intensieve gebruik van zo.n bank met ' nepleer ' .
Ik hoop voor u dat " de zit " nog fijn is en dat u daar verder mee kunt leven met een een mooie plaid of grand- foulard?
En wat was zijn antwoord? "Ik wel, u ook?" Natuurlijk kunt u daar een beroep op doen, maar dan is het wel aan u om aan te tonen dat het product non-conform is. Dus dat betekent dat u ook moet aantonen dat u zich keurig heeft gehouden aan de voorschriften voor het onderhouden van kunstleer. En dat u normaal met het bankstel om bent gegaan.Erick Peter schreef: ↑12 feb 2020 21:30Ik heb de beste man gezegd dat ik niet gek ben en of hij wel eens had gehoord van de wet comformiteit.
Van Seats and Sofas kun je ook geen kwaliteit en service verwachten. Wie koopt daar nou iets? Goedkoop is duurkoop.
-
Misschien zit er toch een kleine ingang betreffende conformiteit want er moest direct na aankoop al een reparatie aan het kunstleer gedaan worden. Je zou dus kunnen stellen dat de bekleding van af dag levering eigenlijk al niet goed was.
Misschien wel, maar bij aflevering schade aan een fauteuil. Na 2,5 jaar schade op de bank. Dan moet er wel enig causaal verband aangetoond kunnen worden, en dat zou nog wel eens lastig kunnen zijn. 2 verschillende meubelen, 2,5 jaar tijdsverschil. Enige overeenkomst is dezelfde stof, maar als de fauteuil nou bijvoorbeeld door transport een kaal plekje heeft, wat niet onmogelijk is bij aflevering, dan ga je al met je verband.juliomariner schreef: ↑28 feb 2020 13:25Je zou dus kunnen stellen dat de bekleding van af dag levering eigenlijk al niet goed was.
-
De vraag is of u zelf wel eens van de wet heeft gehoord en weet wat die inhoudt. U zult moeten aantonen dat de bank bij aankoop als niet goed was en dat het niet komt door het gebruik of het niet gepleegde onderhoud van het nep leer.Erick Peter schreef: ↑12 feb 2020 21:30Ik heb de beste man gezegd dat ik niet gek ben en of hij wel eens had gehoord van de wet comformiteit. Ik hoop dat RADAR hier iets aan kan doen of advies geven !
Hieronder wat Seats and Sofas zelf zegt over het onderhoud:
Als u dit regelmatige onderhoud niet heeft uitgevoerd dan staat u gewoon heel zwak, immers is de oorzaak dan het slecht onderhouden.Om dit zitmeubel in optimale conditie te houden is regelmatig onderhoud vereist. Voor het dagelijks onderhoud is regelmatig afnemen met een vochtige spons en zeem uitstekend. Gebruik hiervoor gedistilleerd of gekookt (afgekoeld) water (belangrijk i.v.m. risico op kalkaanslag). Zorg ervoor dat spons en zeem schoon zijn: dus zonder resten van synthetische zepen en/of resten van andere reinigingsmiddelen zoals spiritus, wasbenzine e.d. Voor langdurig onderhoud is een speciaal onderhoudsproduct voor kunstleer aan te bevelen
Maar op klacht.nl zie ik dat u op 15 november uw rechtsbijstand ging inschakelen wat was het advies van uw rechtsbijstand? U roept namelijk telkens dat u zich beroept op de wet conformiteit maar dat heeft veelal weinig zin. Seats and Sofas weet dat een rechtsgang weinig tot niet voorkomt, het zijn loze dreigementen net zoals u op 15 november deed. Veelal niet effectief en compleet zinloos als je ze niet nakomt.
U zult dus een keuze moeten maken gaat u procederen of gaat u akkoord met het coulance aanbod, mogelijk kunt u hierover nog onderhandelen, als u al deze deur niet heeft gesloten door uw eerdere reactie in de winkel.
Tros Radar of klacht.nl kunnen hierin weinig voor u betekenen als kun je natuurlijk altijd de redactie proberen te benaderen of ze het iets voor een item vinden.