LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verschil tussen Boxspring merken?

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
PKRussel
Berichten: 24
Lid geworden op: 23 jul 2010 11:59

Verschil tussen Boxspring merken?

Ongelezen bericht door PKRussel »

Hoi,

M'n vrouw en ik hebben een woning gekocht en gaan snel intrekken in ons nieuwe woning. Voor onze vorige woning had ik een lattenbodem en pocketveren matras gekocht bij Beter Bed.
Dit was mij totaal niet bevallen. We draaien de matrassen zeer regelmatig om, maar ik had erg veel last van kuilvorming. En dit vond ik zeer irritant.
Omdat ik een goede nachtrust erg belangrijk vind willen we deze keer voor een boxspring gaan. Ik had altijd de merk Pullman in gedachten. Maar in winkels zie ik gewoon een groot prijsverschil tussen de merk Pullman en Norma.
In een winkel lag ik op een Norma Nordic, dit beviel ons erg goed. Hier wilde ik eigenlijk ook voor gaan, totdat ik negatieve ervaringen las op dit forum over de Timeless van Norma. In DroomDomein vond ik hun huismerk ook erg lekker liggen, maar na slechte ervaringen met Beter Bed ben ik huiverig om voor een huismerk te gaan.

Kan een bedden expert mij wat advies geven over de merken? Qua budget zitten we rond de 3000 Euro te denken.

inekevanvliet
Berichten: 295
Lid geworden op: 14 sep 2008 23:29

Re: Verschil tussen Boxspring merken?

Ongelezen bericht door inekevanvliet »

ben geen beddenexpert maar heb met me 60 jaar al heel wat matrassen versleten
weet je wie de beste bedden hebben
een turkse zaak
die hebben de fijnste boxsprings en matrassen er in
weet niet waar je woont
maar er zit een hele grote in rotterdam zuid in de pretorialaan
maar overal heb je wel zulk soort zaken die verkopen dan ook vloerbedekking,gordijen etc
turken staan er ook om bekend voor de gordijnen en stoffen
en niemand maakt ze ook zo mooi
zou zeggen ga is kijken
en zoek is op google voor bij je in de buurt

Rinus M
Berichten: 45
Lid geworden op: 16 mar 2010 16:30

Re: Verschil tussen Boxspring merken?

Ongelezen bericht door Rinus M »

Ik zelf heb in 2 jaar 4 bedden gekocht omdat mij ook het zelfde is overkomen met 1 van de bedden die wij hebben gekocht bij BeterBed.
Gezien dat ik mijn rug kapot heb, en op vakantie wel lekker slaap in hotels opzoek gegaan naar een leverancier van hotelbedden.

Zijn voor 4 weken geleden bij Hotelbedding in Katwijk aan de Rijn geweest, was met file bijna 4 uur rijden/stilstaan vanaf Drenthe maar dat had ik ervoor over.

Niet dat ik bij Hotelbedding werk o.i.d., maar wil graag mijn ervaring delen met anderen.

Zoals ik heb beloofd aan de verkoper (lekker slapen = doos gebak) kunnen wij binnenkort een doos gebak naar Katwijk brengen omdat ik nog nooit zo lekker heb geslapen als de laatste weken.

Groet,
Rinus

PKRussel
Berichten: 24
Lid geworden op: 23 jul 2010 11:59

Re: Verschil tussen Boxspring merken?

Ongelezen bericht door PKRussel »

Even een update:

We hebben inmiddels een Norma boxspring gekocht van het type Nordic. Het slaapt uitstekend. Ik twijfelde tussen de Norma Nordic en de Pullman ColourBox. Maar ik koop liever een hoger model van een iets goedkopere model dan een instap model van een wat duurdere merk.
We hadden deze keer besloten om voor een Nederlands merk te gaan en niet voor een huismerk of white label.

Tot nu toe geen enkel spijt van onze keuze gehad. Ik ben er erg blij mee, het ziet er goed uit en slaapt uitstekend.

Nesth
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 sep 2007 14:40

Re: Verschil tussen Boxspring merken?

Ongelezen bericht door Nesth »

Om u een goede indruk te geven: in ben ondertussen meer dan 25 jaar actief in de matrassen en boxspring industrie. Als toeleverancier van deze industrie valt het me op dat de markt voor deze producten zich de laatste jaren zich sterk richting marketing heeft ontwikkeld. Een product is de optelsom van merk(marketing), met alle kosten die een merk met zich mee brengt, marge, BTW en nog een beetje materiaal. Bij een goedkoop product ontvangt u nog de meeste waar voor uw geld. De verhoudingen zijn zo ver uitgeknepen dat er zo goedkoop mogelijk materiaal wordt toegepast. Men kan nu eenmaal de kosten voor alle reclames niet zelf betalen. Dure campagnes leveren du verhoudingsgewijs een goedkoop product af.
Dit geldt in het bijzonder voor de boxspring en matrassen markt. Hoe hoe slim is een consument als hij denkt dat dat hij werkelijk een tweede matras gratis krijgt?
Alle boxspring fabrikanten kopen nu eenmaal bij dezelfde bronnen, pocketveren, schuim, stoffen. Plak er een etiketje op en geef er een naampje aan en de klant gelooft het. Een goed product is daarom zo duur geworden omdat er erg veel exclusiviteit en marketing saus over wordt gegoten.
Best ventilerende bed? Ze bedoelen gewoon polyetherschuim met een synthetische stof.
Er zijn enkele kleine producenten van bedden en boxsprings die zelf produceren rechtstreeks aan u leveren maar ook daar moet u zeer kritisch naar kijken.
Kijk maar eens in het product wat u koopt of onder het bed. Is de constructie hetzelfde of de inhoud wees dan zeer kritisch over de prijs die u betalen moet.
Grote verhalen kosten groot geld. wie dat niet wil besteden moet kleine verhalen kopen. En juist deze kleine verhalen leveren een goede prijs kwaliteitsverhouding op.

slaap zacht
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 nov 2010 20:15

Re: Verschil tussen Boxspring merken?

Ongelezen bericht door slaap zacht »

Ik ben het volledig eens met Nesth. Kleine fabricanten kopen hun grondstoffen ook gewoon bij leveranciers waar ook de gerenomeerde merken kopen.

Dit zijn doorgaans goede producten en misschien wel eerlijker in de markt gezet dan de grote merken. Let op een 2e matras gratis bestaat niet, dit zit dan in de prijs van de 1e.

Slaap Zacht

Xav
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 nov 2010 10:10

Re: Verschil tussen Boxspring merken?

Ongelezen bericht door Xav »

Hier ook kuilen én lich. klachten op een Norma. Wel een goede prijs, maar kwaliteit wel minder. Succes!

PKRussel
Berichten: 24
Lid geworden op: 23 jul 2010 11:59

Re: Verschil tussen Boxspring merken?

Ongelezen bericht door PKRussel »

Hoi,

We zijn toch voor de Norma gegaan. Ik had liever een bed van een bekende Nederlandse merk. Tot nu toe bevalt ie ons uitstekend.

zokizo
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jun 2011 11:12

Re: Verschil tussen Boxspring merken?

Ongelezen bericht door zokizo »

Ik heb 2 jaar geleden een norma timeless boxspring combinatie met 2 stevige matrassen gekocht bij slaapkamercentrum Alexandrium in Rotterdam.
Na 1 jaar begonnen mijn stevige matrassen van Norma als snel kuilen/zachtheid te vertonen. Dit werd alleen maar erger. Ik heb zelfs een vertegenwoordiger van Norma langs laten komen, maar zijn conclusie is dat de matrassen niks mankeren. Alleen wel dat de matrassen wat zachter zijn. Inmiddels had Norma zijn matrassen vernieuwd met een nog stevigere model (waarschijnlijk was er daar vraag naar). Die kon ik dan kopen met wat korting.
Ik ben nu al een half jaar heen en weer aan het schrijven hierover met Norma en slaapkamercentrum. Het enige wat ze voor mij willen doen is mij wat korting geven op de nieuwe stevige model Norma. Dus dan zou ik rond 700 euro kwijt zijn voor
2 nieuwe matrassen betalen terwijl ik 2 jaar geleden over de 2000 euro heb uitgegeven aan de boxspring combinatie. Ik ben dus erg ontevreden over de Norma matrassen en de service va slaapkamercentrum in Alexandrium. iemand hier ook ervaring mee?

Nesth
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 sep 2007 14:40

Re: Verschil tussen Boxspring merken?

Ongelezen bericht door Nesth »

Uiteindelijk vissen alle producenten in dezelfde vijver voor wat betreft de onderdelen zoals veren en schuim. Het zijn juist deze componenten die de kwaliteit bepalen. De etiketten en de glimmende stof en de hoeveelheid advertenties die u ziet worden wel doorberekend aan de comsument maar daar ligt u uiteindelijk niet op. Ook bedden en matrassen zijn ordinaire marketing producten geworden. Veel lawaai weinig wol is een ouderwetse uitdrukking maar geldt des te meer voor veel producten en zeken voor de bekende merken.
De consument trapt nog steeds in de slpgans: tweede matras gratis en fits gratis en TV gratis. NIets is gratis. Dus als u verstandig bent dan gaat u op de kwaliteit letten en niet op het plaatje.

Gesloten