LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VROOM & DREESMANN - MISLEIDEND EN GEEN STIJL !

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
heuvel4

VROOM & DREESMANN - MISLEIDEND EN GEEN STIJL !

Ongelezen bericht door heuvel4 »

Een slechte ervaring bij Vroom & Dreesmann ? ..... Ja, dat kan.
Op 22 januari 2010 kochten wij bij V&D een Eetkamertafel Largo.
In de januari-folder van V&D van € 399 voor € 299. Levertijd 12 weken.
Twee weken later, de folder van Karwei.
Exact dezelfde eetkamertafel in de aanbieding: van € 279 voor € 249 en
met de "20% korting sticker" wordt de prijs zelfs € 200.
Ook is de eetlkamertafel voor dezelfde prijs te koop bij Praxis.
Verbaasd dat eetkamertafels die te koop zijn bij V&D ook te koop zijn in bouwmarkten, en natuurlijk het grote prijsverschil.De aanbieding van V&D (van € 399 voor € 299) is geen aanbieding en vind ik misleidend.
Omdat de tafel nog geleverd en betaald moet worden, heb ik een brief geschreven naar V&D (Hoofdkantoor en afd.Inkoop). Nog steeds geen reactie hierop ontvangen. Ook ben ik inmiddels naar de V&D-vestiging terug gegaan en het daar voorgelegd. Ik wil de koop annuleren omdat ik elders de tafel goedkoper kan kopen. De twee dames van V&D zijn het eens met mijn zienswijze maar moeten dit eerst voorleggen aan het Hoofdkantoor.Ik zou worden teruggebeld.
Tot nu toe ben ik ook nog steeds niet teruggebeld.
Het is GEEN STIJL dat meubels bij V&D ook te koop zijn in bouwmarkten (en voor een veel lagere prijs) en het is STRIJLLOOS dat V&D niet reageert op mijn brief en ook geen contact opneemt !

Maar ja, gezien de vele reacties is V&D niet de enige.

FiscaalJurist

Re: VROOM & DREESMANN - MISLEIDEND EN GEEN STIJL !

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

heuvel4 schreef:Een slechte ervaring bij Vroom & Dreesmann ? ..... Ja, dat kan.
Verbaasd dat eetkamertafels die te koop zijn bij V&D ook te koop zijn in bouwmarkten, en natuurlijk het grote prijsverschil.De aanbieding van V&D (van € 399 voor € 299) is geen aanbieding en vind ik misleidend.
Omdat de tafel nog geleverd en betaald moet worden, heb ik een brief geschreven naar V&D (Hoofdkantoor en afd.Inkoop). Nog steeds geen reactie hierop ontvangen. Ook ben ik inmiddels naar de V&D-vestiging terug gegaan en het daar voorgelegd. Ik wil de koop annuleren omdat ik elders de tafel goedkoper kan kopen. De twee dames van V&D zijn het eens met mijn zienswijze maar moeten dit eerst voorleggen aan het Hoofdkantoor.Ik zou worden teruggebeld.
Het is GEEN STIJL dat meubels bij V&D ook te koop zijn in bouwmarkten (en voor een veel lagere prijs) en het is STRIJLLOOS dat V&D niet reageert op mijn brief en ook geen contact opneemt !

Dit verhaal heeft geen enkele juridische basis. Je sluit een koop tegen een prijs die je er dan voor wilt betalen en daarna kom je er achter dat je die goedkoper kunt krijgen. So what? Dat is de vrije markt. Zoek dat dan van te voren uit

Ik heb medelijden wat de minimumloon meisjes die jouw gezeur moeten aanhoren. Dat ze het met je eens waren zal wel om er snel vanaf te zijn.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

heuvel4 schreef:Een slechte ervaring bij Vroom & Dreesmann ? ..... Ja, dat kan.

2 Opmerkingen :

1. Je hebt geen poot om op te staan. Iedereen mag zelf zijn prijs bepalen, net zoals jij zelf mag bepalen of je iets koopt of niet. Kennelijk had je eerst beter om je heen moeten kijken voor je de tafel kocht. Achteraf onderhandelen is een beetje triest.

2. Als V&D zou ik ook niet reageren op taalgebruik als het uwe. Door het gooien met beschuldigingen en krachttermen gooit u zelf de deur dicht. Dat is geen basis voor een oplossing, wel een basis voor een conflict.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Nog een derde opmerking :

GEBRUIK GEEN HOOFDLETTERS !!! DAT LIJKT OP SCHREEUWEN !

(Maar dat wil een moderator misschien aanpassen ?)

Pindakaaspotje

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

Zie het probleem ook niet.. van tevoren eerst zelf iets uitzoeken is er tegenwoordig niet meer bij. Koop is gewoon koop...

De Aldi is ook goedkoper dan de AH, ga je dan ook klagen dat ergens anders het product goedkoper is?

RobbieS.

Ongelezen bericht door RobbieS. »

@heuvel4,

Niet alle artikelen in folders van winkels zijn aanbiedingen hoor!

De folder is ook bedoeld om het assortiment aan u te laten zien, zonder dat er sprake is van een speciale aanbieding. Overigens zetten ze er wel een adviesprijs bij, en vervolgens hun verkoopprijs. Lijkt me niet misleidend.

Ik denk dan ook niet dat u enige vorm van coulance kunt verwachten van V&D, want koop is koop, en u betaald natuurlijk ook voor ambiance waarin u uw tafel koopt. Op de meubelafdeling bij de V&D is het prettiger winkelen dan wanneer u de tafel ziet tussen de rioolbuizen bij de bouwmarkt.

Berenice

Ongelezen bericht door Berenice »

TS: waar bent u nu het meest boos over? Over het feit dat de tafel in de bouwmarkt goedkoper is of het feit dat de tafel in de bouwmarkt te koop is?

Ik heb altijd maar zoiets: als u hem mooi vindt en hij is de prijs u waard, wees er dan gelukkig mee.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Tsja, sommige lego die ze bij v&d verkopen, verkopen ze soms ook (voordeliger) bij de drogist. En merkkleren zijn ook op talloze plekken verkrijgbaar. Ook CD's kun je vaak elders goedkoper krijgen. Het is je eigen keuze waar je je spullen koopt. Bij v&d weet je dat ze veel verschillende spullen hebben, ook die ze vaak elders hebben, en dat ze in het algemeen duurder zijn dan elders. Zie het probleem dus niet zo.

Gesloten