Meubels kopen bij bedrijven aangesloten bij de CBW heeft geen extra waarde.
Is de "Stichting Geschillen Commissie wonen (SGCW)" objectief?
Onze ervaring is dat de SGCW niet objectief is.
Voor meer informatie zoals foto’s en documenten, zie:
http://www.fauteuilsll.tk/
1. Wij hebben voor ca. Euro 2,600 twee lederen fauteuils gekocht bij Lederland Leiderdorp.
2. Bij aflevering bleek dat er onacceptabele kleurverschillen waren. De aflevering is
door ons geweigerd.
3. Later zijn de fauteuils weer afgeleverd, maar zodanig geplaatst dat de kleurverschillen
niet zichtbaar waren. We hebben de aflevering toen geaccepteerd.
4. Na het goed plaatsen van de fauteuils, bleken de kleurverschillen weer onacceptabel groot
te zijn. Hier hebben we uitvoerig over gecommuniceerd met Lederland.
5. Communicatie met Lederland Leiderdorp heeft tot niets geleid.
6. Ten einde raad, hebben we onze rechtsbijstand verzekering ingeschakeld. Deze heeft een
onafhankelijk expertise bureau ingeschakeld en deze heeft bevestigd dat de
kleurverschillen onacceptabel groot zijn.
7. Later zijn we erachter gekomen dat Lederland aangesloten is bij het CBW. We hadden de hoop
dat het CBW onafhankelijk was… Dit CBW heeft ook zelf een expertise bureau
ingeschakeld en ook dit bureau heeft een rapport gemaakt waarin staat dat er zeer grote
kleurverschillen aanwezig zijn.
8. Ondanks dat beide expertise bureaus over onacceptabele en zeer grote kleurverschillen
spreken, bepaalt de SGCW dat onze klacht ongegrond is.
9. Zoals velen hun vraagtekens hebben bij de onafhankelijkheid van de SGCW, toont dit
aan dat de SGCW de leverancier in het gelijk stelt.
De SGCW heeft ondanks twee expertise rapporten die over onacceptabele en zeer grote
kleurverschillen praten, toch de leverancier in het gelijk gesteld.
Conclusie: wat is de waarde van het kopen bij meubelzaken die aangesloten zijn bij de
CBW?” Onze ervaring is dat de SGCW, partij trekt voor de leverancier en dat blijkbaar beide
echt onafhankelijke expertise rapporten er niet toe doen.
Wees gewaarschuwd!
Op de rest van de volgende site staan foto's die de kleurverschillen aantonen en ook de
communicatie met de Stichting Geschillen Commissie wonen.
http://www.fauteuilsll.tk/
Kenwoorden: Lederland, Leiderdorp, fauteuil, kleur, onacceptabel, zwart, vegen, stichting, geschillencommissie, geschillen, commissie, service, slecht.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Waarde van kopen bij leveranciers aangesloten bij CBW??
Re: Waarde van kopen bij leveranciers aangesloten bij CBW??
Helaas staan er op de website van de geschillencommissie alleen een handvol "voorbeeld-"uitspraken:
http://www.sgc.nl/commissie.asp?commiss ... rtikel=572
Om de onafhankelijkheid van die commissie (die bekostigd wordt door de ondernemers!) echt te kunnen toetsen, zou men m.i. gewoon alle gedane uitspraken moeten plaatsen, en daarbij zou men tevens de naam van de ondernemer moeten vermelden.
Zolang men dit nalaat zijn we aangewezen op berichten zoals dit topic en ook:
http://www.trosradar.nl/?url=forum/view ... hp?t=15390
Ik ben overigens van mening dat in dit geval de ondernemer de klant had moeten waarschuwen voor dit soort kleurverschillen in een enkel meubel. De klant had dan mogelijk de koop niet gesloten, of een ander product gekozen.
http://www.sgc.nl/commissie.asp?commiss ... rtikel=572
Om de onafhankelijkheid van die commissie (die bekostigd wordt door de ondernemers!) echt te kunnen toetsen, zou men m.i. gewoon alle gedane uitspraken moeten plaatsen, en daarbij zou men tevens de naam van de ondernemer moeten vermelden.
Zolang men dit nalaat zijn we aangewezen op berichten zoals dit topic en ook:
http://www.trosradar.nl/?url=forum/view ... hp?t=15390
Ik ben overigens van mening dat in dit geval de ondernemer de klant had moeten waarschuwen voor dit soort kleurverschillen in een enkel meubel. De klant had dan mogelijk de koop niet gesloten, of een ander product gekozen.
Ik heb inmiddels 14 jaar een meubelwinkel in Tilburg waarbij ik Service nog met een hoofdletter schrijf. Toch ben ik niet aangesloten bij het CBW, domweg omdat ik niet geassocieerd wens te worden met een aantal bedrijven die stelselmatig de klant bedonderen. Op dit forum is wel duidelijk welke ondernemingen ik bedoel. Onvoorstelbaar dat deze toegelaten worden.
Bij mij zijn de verkoopvoorwaarden heel simpel opgesteld: geen aanbetaling, gratis annulering mogelijk indien de levertijd die op de bon staat overschreden wordt en 5 jaar garantie, niet degressief (dus zonder bijbetaling). Ik weet niet wie er ontzettend rijk loopt te worden van die wassen neus die CBW heet, maar die moet zich een breuk lachen.
Als u meubels koopt: geen aanbetaling doen en pas betalen nadat u het product heeft kunnen keuren. (ik lever mijn artikelen onverpakt, dus dat is makkelijk). Mocht u maatwerk bestellen, dan is het natuurlijk wel logisch dat de ondernemer een aanbetaling vraagt, hij moet immers zeker weten dat dit product afgenomen wordt.
Bij mij zijn de verkoopvoorwaarden heel simpel opgesteld: geen aanbetaling, gratis annulering mogelijk indien de levertijd die op de bon staat overschreden wordt en 5 jaar garantie, niet degressief (dus zonder bijbetaling). Ik weet niet wie er ontzettend rijk loopt te worden van die wassen neus die CBW heet, maar die moet zich een breuk lachen.
Als u meubels koopt: geen aanbetaling doen en pas betalen nadat u het product heeft kunnen keuren. (ik lever mijn artikelen onverpakt, dus dat is makkelijk). Mocht u maatwerk bestellen, dan is het natuurlijk wel logisch dat de ondernemer een aanbetaling vraagt, hij moet immers zeker weten dat dit product afgenomen wordt.
De samenstelling van de commissie Wonen:
1 voorzitter, altijd jurist vaak in het dagelijks leven kantonrechter;
1 commissielid voorgedragen door de CBW;
1 commissielid voorgedragen door de Consumentenbond.
De samenstelling wisselt. Er zijn meerdere voorzitters en commissieleden.
1 voorzitter, altijd jurist vaak in het dagelijks leven kantonrechter;
1 commissielid voorgedragen door de CBW;
1 commissielid voorgedragen door de Consumentenbond.
De samenstelling wisselt. Er zijn meerdere voorzitters en commissieleden.