LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waarom is Ahrend zo duur?

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Lizio

Waarom is Ahrend zo duur?

Ongelezen bericht door Lizio »

Beste iedereen,

Ik ben nieuw hier. Aangenaam ... ik heet Lizio.

Het volgende:

Ik ben me nieuwe huisje aan het inrichten.

Daarvoor zat ik me suf te zoeken naar de prijzen voor meubels op de site van Ahrend. Bij elk product staan geen prijzen, daarvoor moet ik contact opnemen.

Toen ik op Google zocht, zag ik toch wel de prijzen van hun en ook van een product die ik wou kopen.

De zgn. Ahrend Move-It tafel (tafel met wieltjes).
Echter kost de goedkoopste uitvoering € 1.608,-

Ziehier: http://www.ahrend.com/Atrium/Group/P/fi ... e_2010.pdf (PDF-alert!)

En datzelfde geldt voor andere producten. Een simpel stoeltje (de goedkoopste) kost € 346,-

Ik ben een nieuw huisje aan het inrichten. Maar daarnaast wil ik een beetje kwaliteit (in tegenstelling tot wat Ikea, Kwantum, Leenbakker, etc. biedt) Ik ben ook bereid extra te betalen voor kwaliteit ... desnoods het dubbele ... of drievoudige ... maar niet het twintigvoudige.

Mijn vraag is: Hoe komt het dat Ahrend zo duur is? Misschien omdat ze monopoly-positie hebben in het leveren van kantoormeubilair? Dan heb ik het nog alleen over de spullen voor thuis (particuliere markt) en niet voor kantoor (zakelijke markt), want daar zijn de prijzen helemaal exorbitant hoog te noemen.

Alvast bedankt voor de reacties.

Suggesties welke - betere - meubelzaken zijn, zijn meer dan welkom.

Leo The Emperor

Re: Waarom is Ahrend zo duur?

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

De prijzen die hier staan zijn adviesprijzen.

Het hangt er een beetje vanaf hoeveel je wilt kopen , maar kortingspercentages tot 40% hierop zijn heel goed mogelijk.

Als je weet wat je precies wilt hebben, zou je eens kunnen bellen en vragen naar de kortingsmogelijheden

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Hoi Lizio, je kunt je afvragen waarom Ahrends zo duur is, maar je kunt je ook afvragen waarom zaken als LeenBakker, Kwantum en dergelijke zo goedkoop zijn...

Als je tenminste van het prijspeil van dit soort zaken uit gaat.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Voor een goede tafel is zo'n bedrag niet raar. Het gaat immers om een tafel met een rvs onderstel, en geen goedkope rvs-look, en met een duur volkern blad. Speur maar eens rond op internet wat alleen een rvs tafelonderstel al kost. En waarschijnlijk staat deze tafel ook stevig, ook over 10 jaar nog, terwijl een tafel van de leenbakker in de winkel vaak al wiebelt...

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Niemand heeft een monopoliepositie. Je kunt kiezen uit duizenden eetkamertafels. Niemand kan dus woekerprijzen rekenen zonder door de concurrentie geklopt te worden.

Jannes22

Ongelezen bericht door Jannes22 »

Bij veel van dit soort artikelen betaal je ook voor de naam. Tevens kan je kijken naar de kwaliteit, garantie en service die erop verleend wordt. Er zijn meerdere dingen van invloed op de prijs.

Gesloten