LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wacht 5 maanden op bank zuiderster (oplossen is er niet bij)

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
M A R C O
Berichten: 19
Lid geworden op: 21 sep 2011 22:40

wacht 5 maanden op bank zuiderster (oplossen is er niet bij)

Ongelezen bericht door M A R C O »

Op begin mei 2011hebben wij n bank gekocht bij de Zuiderster in Barendrecht. Ze zouden week 30 geleverd worden 10 weken levertijd. We moesten echter wel een aanbetaling doen,maar dat hoort erbij tegenwoordig. In week 30, geen bank,gebeld met de Zuiderster, het zou week 31 worden. Week 31 weer niks, dus maar weer gebeld.Antwoord,het wordt week 32. Week 32 weer niets,weer gebeld,zelfde antwoord.in week 33 nogmaals zelf gebeld want van een telefoon hebben ze niet gehoord, ik al meerdere malen uitgelegd dat ik het wachten zat ben en dat ie al in week 30 geleverd zou worden. ze wisten niet hoe ik daarbij kwam want in de computer stond dat de bank pas in week 35 binnen kwam. je raad het al....... geen bank, alleen irritatie en begon te denken waarom vraag je mn nummer als je toch niet belt of leverd?aangekomen in week 38 week gebeld... geen bank enze wisten ook niet wanneer die binnenkwam en je kan het al raden ik zou binnen 2 dagen teruggebeld worden... NIET DUS. Toen waren we het zat en zijn naar de winkel gegaan. eerst de balie standaard riedel je praat tegen een betonnen paal zonder glimlach enhet ken ze geen RUK intresseren. vervolgens naar boven, een verkoper weer uitgelegd dat ik het spuugzat ben, krijg ik weer zo'n standaard uitleg. ik kan uit eindelijk nog minimaal 2 weken wachten op mijn bank want dan komt ie weer zogenaamd binnen en 10% korting krijgen (let op wel 10%) ik kan annuleren schriftelijk en maar bij een anderbedrijf weer 10 weken wachten.... geen oplossingen dus en vraag naar de filiaal manager maar ook die hebben ze tegenwoordig niet meer en de directeur hoef ik ook niet te proberen want die legt het toch weer terug bij hoofd service werd mij verteld. ik wacht op mn bank en wil m nu direct hebben en een bank uit de showroom kon ook niet. we zijn makkelijk genoeg geweest afspraken maak je om na te komen toch of heb ik het mis? ik zet toch ook mijn handtekening? ik zou me dood schamen als ik bij dit bedrijf werk.... ik werk zelf in de keukenbrache (dat heeft een slechte naam) maar ik weet een ding zeker dat ik al mn afspraken nakom en een eventuele fout zal oplossen. bij de zuiderster kan het ze niet schelen met de mededeling maar u mag ook annuleren....

In al die maanden heeft de Zuiderster geen enkele keer gebeld (ze hadden mijn nummer), geen uitleg gegeven valse levertijden , aan het lijntje houden enz enz......

directeur blok mag mij bellen en het oplossen .... jullie maken de fout dus jullie lossen het op.... en niet van wat voor oplossing heeft u in gedachte. verhaal je schade maar op je banken leverancier en nog een tip STOP met die leverancier

iemand anders nog tips of opmerkingen over de zuiderster?


M A R C O

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: wacht 5 maanden op bank zuiderster (oplossen is er niet bij)

Ongelezen bericht door crazyme »

Het probleem is eenvoudig : u wilt de bank hebben die de winkel overduidelijk niet kan leveren.

U kunt boos worden, een rechtzaak starten, hel en verdoemenis over ze afroepen maar het feit blijft : er komt geen bank.

Wees verstandig, annuleer die bank en koop er elders een.

Want: hoe geinteresseerd zal men zijn wanneer de bank is geleverd en u een probleem heeft?

(van annuleringskosten kan uiteraard geen sprake zijn)

16again
Berichten: 16398
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: wacht 5 maanden op bank zuiderster (oplossen is er niet bij)

Ongelezen bericht door 16again »

Zuiderster is aangesloten bij CBW, volgens CBW voorwaarden kun je koop ontbinden (en dus niet annuleren) zodra vermoedelijke levertijd met een maand overschreden is.
ik kan uit eindelijk nog minimaal 2 weken wachten op mijn bank want dan komt ie weer zogenaamd binnen en 10% korting krijgen
Lijkt mij niet onredelijk.

M A R C O
Berichten: 19
Lid geworden op: 21 sep 2011 22:40

Re: wacht 5 maanden op bank zuiderster (oplossen is er niet bij)

Ongelezen bericht door M A R C O »

Ze zijn niet redelijk en wil niet ontbinden... Ze willen niks doen en bellen niet terug.... Een fout kan je maken maar moedwillig aan het lijntje houden niet, zo makkelijk kom je er dan niet meer vanaf. Anders moet ik weer wachten en die 10 % is ook niks wil n bank en GEEN zwijggeld. Handtekening is voor beide partijen bindend voor mij wel met kosten maar voor hun niet.... Moeten ze een andere leverancier zoeken

@ 16again....

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: wacht 5 maanden op bank zuiderster (oplossen is er niet bij)

Ongelezen bericht door crazyme »

M A R C O schreef:Ze zijn niet redelijk en wil niet ontbinden... Ze willen niks doen en bellen niet terug.... Een fout kan je maken maar moedwillig aan het lijntje houden niet, zo makkelijk kom je er dan niet meer vanaf. Anders moet ik weer wachten en die 10 % is ook niks wil n bank en GEEN zwijggeld. Handtekening is voor beide partijen bindend voor mij wel met kosten maar voor hun niet.... Moeten ze een andere leverancier zoeken

@ 16again....
Tsja, met zo'n opstelling kom je er echt wel uit.

Wanneer zo vaak de levering wordt uitgesteld komt die bank gewoon niet. Sterker nog, een gemiddelde klant zegt dan (verstandig) laat maar lekker zitten.

Je kunt wel willen dat de lucht groen wordt in plaats van blauw, en al heb je 100 contracten waar dat op staat, dat gaat gewoon niet gebeuren.

Jouw keuze is simpel :

Je wacht OF je wacht niet.....

M A R C O
Berichten: 19
Lid geworden op: 21 sep 2011 22:40

Re: wacht 5 maanden op bank zuiderster (oplossen is er niet bij)

Ongelezen bericht door M A R C O »

Dat begrijp ik maar hun kunnen wel iets van mij eisen maar ik niet van hun.... En die bank zal ik nu ook echt niet meer afnemen maar laat hiermee wel weten wat voor bedrijf het is... Ik weet ook dat ik kosteloos kan annuleren maar als je me in de maling neemt ben ik n blok aan je been....

M A R C O
Berichten: 19
Lid geworden op: 21 sep 2011 22:40

Re: wacht 5 maanden op bank zuiderster (oplossen is er niet bij)

Ongelezen bericht door M A R C O »

UPDATE:
Vandaag mn vriendin de klanten service weer gebeld... Aardig te woord gestaan en zou door een leidinggevende worden teruggebeld vandaag want ze begreep de droevige situatie .... Maar je raad het al ook deze leininggevende had kennelijk zn telefoonrekening niet betaald want ook hij ken schijnbaar niet bellen. Ik ga ook gewoon zonder afspraak mn geld terug halen want dat is normaal bij de zuiderster....
Laatst gewijzigd door M A R C O op 22 sep 2011 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: wacht 5 maanden op bank zuiderster (oplossen is er niet bij)

Ongelezen bericht door crazyme »

M A R C O schreef:UPDATE:
Vandaag mn vriendin de klanten service weer gebeld... Aardig te woord gestaan en zou door een leidinggevende worden teruggebeld vandaag want ze begreep de droevige situatie .... Maar je raad het al ook deze leininggevende had kennelijk zn telefoonrekening niet betaald want ook hij ken schijnbaar niet bellen. Ik ga ook gewoon zonder afspraak mn geld terug halen want dat is normaal bij de zuiderster....
Je wordt vandaag teruggebeld.

Lekker redelijk ben je wanneer je dan om 16:00 uur constateert dat dit niet is gebeurd.

Veel plezier met je pesterijen...

M A R C O
Berichten: 19
Lid geworden op: 21 sep 2011 22:40

Re: wacht 5 maanden op bank zuiderster (oplossen is er niet bij)

Ongelezen bericht door M A R C O »

Ze zijn maar tot 4 uur aanwezig denk je dan echt dat ze om 17.20 bellen en ben benieuwd hoe je zou reageren als je bij dat bedrijf zou werken en je wacht al 9 weken op je salaris... Zo makkelijk is je reaktie dus....

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: wacht 5 maanden op bank zuiderster (oplossen is er niet bij)

Ongelezen bericht door crazyme »

M A R C O schreef:Ze zijn maar tot 4 uur aanwezig denk je dan echt dat ze om 17.20 bellen en ben benieuwd hoe je zou reageren als je bij dat bedrijf zou werken en je wacht al 9 weken op je salaris... Zo makkelijk is je reaktie dus....
Salaris is van een hele andere orde dan een bank.

Deze discussie begint al net zo zinloos te worden als jouw poging om die bank geleverd te krijgen, dus nogmaals: veel succes.

M A R C O
Berichten: 19
Lid geworden op: 21 sep 2011 22:40

Re: wacht 5 maanden op bank zuiderster (oplossen is er niet bij)

Ongelezen bericht door M A R C O »

Aanbetaling op bank is geld en salaris ook

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: wacht 5 maanden op bank zuiderster (oplossen is er niet bij)

Ongelezen bericht door sjoegel »

Annuleren kost geld. Meestal 30%. De koop ontbinden is wat je moet doen. Ik denk dat Zuiderster dat ook wel wil. Beter kun je er langs gaan. Praat rustig en ga niet weg anders dan met je aanbetaling.

16again
Berichten: 16398
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: wacht 5 maanden op bank zuiderster (oplossen is er niet bij)

Ongelezen bericht door 16again »

De koop ontbinden is wat je moet doen. Ik denk dat Zuiderster dat ook wel wil
Op grond van de CBW voorwaarden heeft zuiderster weinig te willen, en moeten ze meewerken aan kostenloos ontbinden

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: wacht 5 maanden op bank zuiderster (oplossen is er niet bij)

Ongelezen bericht door crazyme »

Ts wil niet annuleren, ts wil zijn bank.
Maar die komt dus niet.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: wacht 5 maanden op bank zuiderster (oplossen is er niet bij)

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Zouden ze in de winkel al een poule hebben lopen over hoe lang ze TS aan het lijntje kunnen houden ?

Maar even alle gekheid op een stokje. Het is natuurlijk een vervelende situatie. Toch moet ik crazyme een beetje gelijk geven. U kunt natuurlijk hoog en laag springen, hemel en aarde bewegen als de bank niet meer gaat komen, kunnen ze er geen toveren. Dan kunt u misschien maar beter nu uw verlies nemen (in de zin van de verloren wachttijd) en elders een nieuwe bestellen in plaats van over 3 maanden alsnog ontbinden en dan alsnog elders te kopen en te moeten wachten.

Als de winkel zelf al aangeeft dat u kunt ontbinden, lijkt het erop dat ie niet meer gaat komen. Persoonlijk zou ik liever ontbinden en elders kopen. Indien ik dan later problemen krijg en met een garantieafwikkeling zit, heb ik er niet veel vertrouwen in dat zij het goed oplossen als de service op dit moment al zo belabberd is.

M A R C O
Berichten: 19
Lid geworden op: 21 sep 2011 22:40

Re: wacht 5 maanden op bank zuiderster (oplossen is er niet bij)

Ongelezen bericht door M A R C O »

Wat ik al aangaf de bank haal ik ook ergens anders... dat was voor mij vorige maand al duidelijk .

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: wacht 5 maanden op bank zuiderster (oplossen is er niet bij)

Ongelezen bericht door crazyme »

M A R C O schreef:Wat ik al aangaf de bank haal ik ook ergens anders... dat was voor mij vorige maand al duidelijk .
Ja, en daarom bel je elke dag met de zuiderster om je bank geleverd te krijgen. Logisch.

lucky6
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 sep 2011 22:25

Re: wacht 5 maanden op bank zuiderster (oplossen is er niet bij)

Ongelezen bericht door lucky6 »

wij hebben het zelfde probleem met de meubels
zou deze week dressoir kast worden geleverd
krijgen we een brief dat het week 3 word niet normaal om 6 maanden te wachten op je meubels
met ons eethoek was het zelfde geval werd ook niet op tyd geleverd(12 weken langer gewacht)
daar ik heel de set wil ben ik u wel verplicht om te wachten.
jammer dat er in de media weinig aandacht word besteed aan deze praktyken.
IK GA NOOIT MEER NAAR DE ZUIDERSTER

Gesloten