Vele mensen hebben vele meningen dat weet ik. Daarom stel ik ook hier mijn vraag. Wanneeer kun je het beste meubels kopen. Wij hebben hele mooie meubels gezien. We hebben eigenlijk een complete inrichting van de het huis gezien. Dit alles hebben we gezien bij Beter Meubel in Baarle-Nassua. Ik ben alleen een beetje onzeker. Kijk als we ze vandaag kopen en over 2 weken is er een jaarlijkse kortingsweek heb je pech.Daar zeggen ze dat ze soms iets doen maar dat dat eigenlijk niet de moeite is.Dus wat is de beste tijd en wat krijg je nog van de prijs afgepraat over het algemeen. We hebben meubels gezien met een complete waarde van 6500 euro.
Wie kent Beter-meubel positief of natuurlijk negatief.
Ik hoop dat ik antwoord krijg op de voor mij erg belangrijke vragen
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wanneer kun je het beste meubels kopen ?
Re: Wanneer kun je het beste meubels kopen ?
het kenmerkende van een actie is dat deze meestal onverwacht komt. Eigenlijk logisch ook. Want anders zou iedereen de actie afwachten om tot kopen over te gaan. Heel vroeger had je nog een zomer - en winteropruiming die wettelijk aan voorschriften en vaste termijnen gebonden waren. Maar sinds die wet is afgeschaft, zijn er bedrijven die van de ene in de andere uitverkoop rollen en vraag je je af of de die zogenaamde opruimingsprijzen niet de gewone, normale prijzen zijn. Mijn advies is om gewoon rustig rond te kijken en je op meerdere plaatsen te oriënteren alvorens te kopen. Uiteindelijk gaat het om een fors bedrag en meubelen zijn geen dingen die je na een jaar weer aan de straat zet om vervolgens weer nieuwe te gaan kopen. Als je 's avonds thuiskomt en de koelkast is leeg, dan moet je naar de winkel want je moet toch eten. Maar als je je meubelen moe bent, kan het geen kwaad eerst een goed links en rechts te kijken.
Hallo Remko,
Je kunt ook gewoon nu proberen af te dingen op de totaalprijs van je meubelen. Dit kan bij (bijna) ieder bedrijf en daarmee bepaal JIJ het beste moment.
Succes!
Je kunt ook gewoon nu proberen af te dingen op de totaalprijs van je meubelen. Dit kan bij (bijna) ieder bedrijf en daarmee bepaal JIJ het beste moment.
Succes!
Ik zou de meubels op tijd kopen. 6 weken voor de verhuizing meubels bestellen is vragen om problemen. U weet uit dit forum hoe het met levertijden is gesteld.
Mijn ervaringen van het afgelopen jaar is zo rond februari.
november-december zijn de aanbiedingen voor Sint en de kerst.
Tussen kerst en oud-en-nieuw zijn er "aanbiedingen" maar dat slaat nergens op. Men probeert nog duur van de bijna oude meubels af te komen. januari komen langzaam de aanbiedingen en wat daar van over blijft gaat in februari voor weinig meestal weg.
Nadeel is wel dat je veel minder keus hebt en dat goed lopende zaken niet veel voordeliger worden.
Nu lijkt het ook een goede kooptijd.
Momenteel hebben veel meubelzaken aanbiedingen van 10 tot 50%
Korting en dan moeten ze ook nog winst draaien...
Het geeft je te denken. (frapant is wel dat dan de hoogste korting bijna niet te vinden is en je bijv 30% krijgt op een 2 zits bank van 1100 euro.
Betaal je €770 voor een bankje, dat is toch even 1600 ouderwetse guldens, en dan de 3 zits nog. Mij niet gezien!)
Wat mij vaak overkomt is dat ik iets koop en jawel, de volgende week is het in de aanbieding.
Als ik volgens de kassabon nog binnen de ruiltermijn zit, bel ik op of ga ik langs.
Tot nu toe heb ik bij alle bedrijven het kortingsbedrag terug gekregen.
Of het nu om kleding ging, laminaat bij de bouwmarkt of een kast.
Als je toch al bijna zeker weet wat je hebben wilt, zou ik nog bijv. twee andere meubel giganten uitkiezen en ook daar een keuze maken.
Dan gaan onderhandelen met een verkoper en kijken wat er van de totaal prijs af kan. 6-10% op 6000 euro lijkt me toch echt haalbaar, ze maken genoeg winst. Zolang je niets tekent zit je nergens aan vast.
Als laatste terug naar Supermeubel. Je hebt kunnen oefenen op afdingen. Gaat er bij hun niets af, zeg je dat dat toch wel vreemd is, omdat je bij twee andere wel korting krijgt. Je kan dan terugvallen op één van de andere meubelzaken, bluffen en weggaan op de hoop dat ze alsnog komen met een bod of een week later toch kopen bij een andere verkoper, of toch eieren voor je geld kiezen en meteen het volle bedrag betalen omdat je het graag hebben wil.
Let er wel op hoeveel jaar garantie er op zit (verschilt behoorlijk).
Bekijk ook niet alleen het uiterlijk van meubels, maar ook hoe het in elkaar gezet is (moet je het zelf in elkaar zetten of wordt het in 1 geheel geleverd) en wat voor hang en sluitwerk zit er bijv. op een kast.
Het ene is toch net even iets degelijker als het andere in dezelfde prijsklasse.
Succ6
november-december zijn de aanbiedingen voor Sint en de kerst.
Tussen kerst en oud-en-nieuw zijn er "aanbiedingen" maar dat slaat nergens op. Men probeert nog duur van de bijna oude meubels af te komen. januari komen langzaam de aanbiedingen en wat daar van over blijft gaat in februari voor weinig meestal weg.
Nadeel is wel dat je veel minder keus hebt en dat goed lopende zaken niet veel voordeliger worden.
Nu lijkt het ook een goede kooptijd.
Momenteel hebben veel meubelzaken aanbiedingen van 10 tot 50%
Korting en dan moeten ze ook nog winst draaien...
Het geeft je te denken. (frapant is wel dat dan de hoogste korting bijna niet te vinden is en je bijv 30% krijgt op een 2 zits bank van 1100 euro.
Betaal je €770 voor een bankje, dat is toch even 1600 ouderwetse guldens, en dan de 3 zits nog. Mij niet gezien!)
Wat mij vaak overkomt is dat ik iets koop en jawel, de volgende week is het in de aanbieding.
Als ik volgens de kassabon nog binnen de ruiltermijn zit, bel ik op of ga ik langs.
Tot nu toe heb ik bij alle bedrijven het kortingsbedrag terug gekregen.
Of het nu om kleding ging, laminaat bij de bouwmarkt of een kast.
Als je toch al bijna zeker weet wat je hebben wilt, zou ik nog bijv. twee andere meubel giganten uitkiezen en ook daar een keuze maken.
Dan gaan onderhandelen met een verkoper en kijken wat er van de totaal prijs af kan. 6-10% op 6000 euro lijkt me toch echt haalbaar, ze maken genoeg winst. Zolang je niets tekent zit je nergens aan vast.
Als laatste terug naar Supermeubel. Je hebt kunnen oefenen op afdingen. Gaat er bij hun niets af, zeg je dat dat toch wel vreemd is, omdat je bij twee andere wel korting krijgt. Je kan dan terugvallen op één van de andere meubelzaken, bluffen en weggaan op de hoop dat ze alsnog komen met een bod of een week later toch kopen bij een andere verkoper, of toch eieren voor je geld kiezen en meteen het volle bedrag betalen omdat je het graag hebben wil.
Let er wel op hoeveel jaar garantie er op zit (verschilt behoorlijk).
Bekijk ook niet alleen het uiterlijk van meubels, maar ook hoe het in elkaar gezet is (moet je het zelf in elkaar zetten of wordt het in 1 geheel geleverd) en wat voor hang en sluitwerk zit er bijv. op een kast.
Het ene is toch net even iets degelijker als het andere in dezelfde prijsklasse.
Succ6
Is het niet zo dat de winkels van de meubelboulevards met de paasshows en pinkstershows de meeste aanbiedingen hebben of adverteren ze dan met prijzen die eigenlijk dan de normale prijzen zijn?
Hallo Remko,
Misschien is het een idee om met de mensen van Beter Meubel af te spreken dat als de door jouw bestelde meubels tussen het moment van bestellen en afleveren in de aanbieding komen, jij de prijs van de aanbieding betaalt? Ik weet niet of ze dat zowiezo al doen trouwens, maar het lijkt me niet meer dan redelijk.
Leg het in elk geval wel op papier vast met die mensen, zodat je op die afspraak teug kunt komen
Wij hebben er trouwens een megazitbank vandaan die 3 weken eerder kwam dan de bedoeling was, heerlijk! Gebeurt niet vaak volgens mij
Groetjes Astrid
Misschien is het een idee om met de mensen van Beter Meubel af te spreken dat als de door jouw bestelde meubels tussen het moment van bestellen en afleveren in de aanbieding komen, jij de prijs van de aanbieding betaalt? Ik weet niet of ze dat zowiezo al doen trouwens, maar het lijkt me niet meer dan redelijk.
Leg het in elk geval wel op papier vast met die mensen, zodat je op die afspraak teug kunt komen
Wij hebben er trouwens een megazitbank vandaan die 3 weken eerder kwam dan de bedoeling was, heerlijk! Gebeurt niet vaak volgens mij
Groetjes Astrid