LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Winkel schrijft prijs foutief op, ontdekt fout na bestelling

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
rijntje280

Winkel schrijft prijs foutief op, ontdekt fout na bestelling

Ongelezen bericht door rijntje280 »

Goedemorgen,

Wij hebben afgelopen zaterdag meubels besteld bij een meubelspeciaalzaak op de woonboulevard in Breda. Nu werd ik net gebeld dat ze een fout hebben gemaakt. Ze hebben de prijs verkeerd opgeschreven waardoor de totaalprijs 100 euro minder is dan afgesproken staat op de bon.
In mijn ogen is een afspraak een afspraak, ook al is het een rekenfout. Mogen ze gewoon zeggen dat wij die 100 euro meer moeten betalen of heb ik gelijk?

Alvast bedankt.

berndv

Re: Winkel schrijft prijs foutief op, ontdekt fout na bestelling

Ongelezen bericht door berndv »

rijntje280 schreef:Ze hebben de prijs verkeerd opgeschreven waardoor de totaalprijs 100 euro minder is dan afgesproken staat op de bon.
Zoals u het hier weergeeft is het een fout in uw voordeel, maar gezien het vervolg van uw verhaal begrijp ik dat ze 100 euro meer willen rekenen dan wat afgesproken is.

Natuurlijk is het in principe zo dat datgene wat u afgesproken heeft, nagekomen moet worden, welke kant de fout ook gemaakt is, er is naar mijn idee een overeenkomst gesloten. Afhankelijk is natuurlijk wel op grond van welk bedrag de fout is gemaakt. is het totaalbedrag 150 euro en had dit 250 moeten zijn is het iets heel anders als wanneer het totaal 1500 euro is en eigenlijk 1600 had moeten zijn.

gosewijn

Ongelezen bericht door gosewijn »

Inderdaad , afspraak is afspraak. Dus gewoon de rekening betalen wat ze u verteld hebben in de winkel . U weet dus dat het een vergissing is.

Klaas Jan

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Als er sprake is van een 'kennelijke vergissing' dan heeft de winkelier recht van spreken. Dan moet er echt een fors prijsverschil zijn waarvan je logischerwijze kunt bepalen dat het om een fout gaat waar de winkelier erg veel nadeel heeft. Maar zoals @berndv hierboven al schrijft gaat dat bij een bedrag van 1500 euro dat 1600 had moeten zijn niet op.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

En je hebt de verkoper er niet geattendeerd dat hij/zij een foutje maakte bij het opmaken van de rekening of opdrachtbevestiging?

absent

Ongelezen bericht door absent »

Euh...ik lees dat TS een prijs is overeengekomen maar de winkel komt er later achter dat het €100,- minder moet zijn...of kan ik nou niet lezen?

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Het is mij ook niet duidelijk. Misschien kan ts wat beter toelichten ?

Is de rekenfout zichtbaar op de orderbon ?

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Inhakend op Crazyme,

Als de order de uitzag als:
11 x Product Y ad 3,- totaal 30,- euro
dan gaat het om een kenbare fout en dus zal er 3 euro bijbetaald moeten worden.

absent

Ongelezen bericht door absent »

alfatrion schreef:Inhakend op Crazyme,

Als de order de uitzag als:
11 x Product Y ad 3,- totaal 30,- euro
dan gaat het om een kenbare fout en dus zal er 3 euro bijbetaald moeten worden.
Ik lees toch echt
Ze hebben de prijs verkeerd opgeschreven waardoor de totaalprijs 100 euro minder is dan afgesproken staat op de bon.
Dus op de bon : product X €250,- met product Y €350,- , totaal € 600,-
Maar ze zagen later dat product Y €250,- zou moeten kosten, waardoor het totaal op €500,- uitkomt....

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

TS reageert niet, dus zal het wel niet zo belangrijk (meer) zijn.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

absent schreef:Ik lees toch echt
Ja, maar het geheel heeft weer dat TS eigenlijk bedoelt meer. TS heeft het namelijk over "afspraak is afspraak" en "moeten wij die 100 euro meer betalen?".

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

TS heeft het er over dat er 100 euro meer betaald zou moeten gaan worden. Dus dat de bon 100 euro 'te laag' is. Ik weet niet om welke bedragen het gaat, maar ik zou het niet raar vinden als je een extra korting krijgt als je meer meubels tegelijk koopt. Zo van bank kost 1100 euro, stoel 500 euro, maar als je een bank plus twee stoelen koopt, dan maak ik er een leuk prijsje van en kom je op 2000 euro uit. Dan zul je in het algemeen wel de originele prijzen van de losse artikelen op de bon hebben staan, maar zal het totaalbedrag lager zijn dan de som van die artikelen. Al zetten de meeste winkels er dan nog wel expliciet een kortingsbedrag bij.

Gesloten