LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] woon square

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
graddus1969
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 apr 2014 20:21

woon square

Ongelezen bericht door graddus1969 »

Van de week kregen wij de folder binnen van Woon square en aangezien we een nieuwe bank moeten en een mooi bank zagen voor € 599,- en er een fiets bij kregen en als je je oude bank inruilde een korting kreeg leek ons dat aantrekkelijk. Op de folder stond een oerlelijke oude versleten bank en daar was de inruilwaarde € 350,- van.

Bij woonsquare aangekomen konden we de bank uit de folder in eerste instantie niet vinden omdat hij er in een ander stof stond. Maar met de stof die erom heen zat kwam de bank op € 1199,- en ze trokken er gelijk € 100,- af van die fietsen zonder te vragen erg raar, maar de bank in de stof van de aanbieding was heel dun en niet de goede kleur zoals in folder stond. Toen ik daarna vroeg na het laten zien van mijn leren hoekbank met seude wat ik daarvoor kreeg, kreeg ik te horen € 75,-.

Ik zei hoe kan dat nou in de folder staat een oude oerlelijke bank en daar krijg je € 350,- voor en de mijne ziet er nog goed uit alleen wat kleine vlekjes ( wat je op foto niet zag). Hij zei ja dat komt omdat dat een authentieke bank is en die is veel meer waard. Misleidende reclame is dat zei ik tegen die man. Hij zei ja die foto is onduidelijk, maar hij is authentiek, maar wie ziet dat het een authentieke bank is een gewone burger ziet dat nooit.

Die folder is aantrekkelijk maar erg misleidend. Ik liep de winkel uit en ze komen achter je aan en schreeuwen er kan nog wel iets van de prijs af. Ik ben weggegaan, want voorgelogen worden met misleidende reclame zit ik niet op te wachten.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: woon square

Ongelezen bericht door crazyme »

Zal wel familie zijn van Seats en sofa's.

Lokken met lage prijzen en dan hopen op een sukkel die de hoofdprijs betaald.

dutchman68
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 jun 2009 00:09

Re: woon square

Ongelezen bericht door dutchman68 »

De bank kost exclusief b.t.w. € 495,=
Dan kan het toch niet zo zijn dat je € 350,= terug krijgt voor een oude versleten bank?
Sinterklaas bestaat niet.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: woon square

Ongelezen bericht door crazyme »

dutchman68 schreef:De bank kost exclusief b.t.w. € 495,=
Dan kan het toch niet zo zijn dat je € 350,= terug krijgt voor een oude versleten bank?
Sinterklaas bestaat niet.
Consumenten betalen gewoon de btw hoor.

Klant lokken met een prijs van € 599,- en dan in de winkel tegenkomen voor € 1199,-

Dat is geen verschil van een stofgroepje hoger.

16again
Berichten: 16396
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: woon square

Ongelezen bericht door 16again »

dutchman68 schreef:De bank kost exclusief b.t.w. € 495,=
Bedrijven die producten aan consumenten verkopen, zijn bij mijn weten verplicht altijd de prijs inclusief BTW te vertonen.
Merkwaardig om dan te lezen dat bank 495 ex kost

dutchman68
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 jun 2009 00:09

Re: woon square

Ongelezen bericht door dutchman68 »

Wat ik er mee wil aangeven is dat de winkelier de btw moet afdragen. Er blijft dus maar € 495,= voor de bank over.
Daarnaast zitten er allerlei transportkosten meegerekend van fabriek naar de winkel. Dus voor de bank zelf blijft er weinig over. Als klap op de vuurpijl moet daar ook nog een fiets van betaalt worden en voor je oude bank wil je ook nog € 350,= en een beetje garantie misschien LOL.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: woon square

Ongelezen bericht door crazyme »

Dus die prijs van 599 is volstrekt onmogelijk ?

Helemaal een belachelijke toestand zeg, om er dan mee te adverteren.

Gesloten