LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Woonsquare gebruikt coronavirus als excuus om bankstel niet te monteren
-
- Berichten: 5921
- Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
- Locatie: Nederbelg!
Re: Woonsquare gebruikt coronavirus als excuus om bankstel niet te monteren
Bij Ikea heb je tenminste zekerheid, die bieden montage service aan tegen bijbetaling....
Woonsquare lijkt mijn een normale winkel die enige montage + plaatsen in woonkamer doet en geen op de stoep.
En als ze nu eens montage service aanbieden tegen meerprijs... is het probleem opgelost... loop gelijk door naar de Ikea....
Eind vorige eeuw heb ik de relaxbank met motortje ook in woonkamer gemonteerd geleverd gekregen... anders paste niet via de voordeur.. en achterom is flink stuk extra lopen!
Denk dat er binnenkort een winkel dicht gaat en hun buren... S&S ook gelijk maar!
Woonsquare lijkt mijn een normale winkel die enige montage + plaatsen in woonkamer doet en geen op de stoep.
En als ze nu eens montage service aanbieden tegen meerprijs... is het probleem opgelost... loop gelijk door naar de Ikea....
Eind vorige eeuw heb ik de relaxbank met motortje ook in woonkamer gemonteerd geleverd gekregen... anders paste niet via de voordeur.. en achterom is flink stuk extra lopen!
Denk dat er binnenkort een winkel dicht gaat en hun buren... S&S ook gelijk maar!
Re: Woonsquare gebruikt coronavirus als excuus om bankstel niet te monteren
Als ik een auto koop, verwacht ik ook niet aflevering van een aantal losse onderdelen. Waarom zou ik dat bij een bank dan wel moeten verwachten? Het niet gemonteerd afleveren zou door de verkoper expliciet gemeld moeten worden, ook op de bon.
Re: Woonsquare gebruikt coronavirus als excuus om bankstel niet te monteren
Omdat een hoekbank niet gemonteerd geleverd kan worden en een auto wel.
Wanneer je een tv koopt mag je hem ook zelf uitpakken en installeren.
Komkommertijd
vindt dit leuk
Re: Woonsquare gebruikt coronavirus als excuus om bankstel niet te monteren
Waarom toch altijd klagen via mail en internet. Neem aan dat u in de zaak bent geweest toen u ging kijken naar een bankstel. Kunt u daar dan niet weer heen gaan en fysiek uw beklag doen of anders per telefoon? Zo makkelijk om maar meteen op Trustpilot en een forum te gaan klagen ...ShelleyJong schreef: ↑08 sep 2020 16:58In mei kochten wij een bankstel bij Woonsquare. Deze werd geleverd in augustus. Hij werd volledig ingepakt in de kamer gezet met de boodschap dat wij de rest zelf moesten doen omdat zij ivm corona niet langer in huis mochten zijn. Dit zou ons meegedeeld zijn toen de afleverdatum doorgeven werd.
Dit was echter niet zo; er werd alleen gevraagd of wij zelf wilden zorgen voor de afvoer van het plastic, of dat zij dit moesten doen. Sterker nog, toen wij het bankstel kochten was het dik in corona tijd; er is ons niets verteld, anders hadden wij het niet gekocht. Gewoon ingepakt en al midden in de huiskamer! Geen beschrijving; geen gereedschap: zoek het maar uit!
De driezitsbank bestond uit 2 delen, met motortje, dus loeizwaar. Poten van de tweezitter waren verkeerd geboord. Hiervoor kwam na een onprettige discussie met de klantenservice een monteur langs, die nieuwe gaten heeft geboord en de poten onder de bank heeft gemonteerd. Hij kon wel binnen werken tijdens de corona dus...
Wij denken daarom dat Covid-19 voor woonsquare een prachtig excuus is om montage kosten te besparen.
Ik heb meteen een review gegeven op trustpilot, maar kreeg geen reactie van woonsquare. Op 10 augustus heb ik toen een klacht ingediend via de e-mail. Ook hier heb ik geen enkele reactie op gekregen. Geen excuus, niets!
Schandalig!
-
- Berichten: 145
- Lid geworden op: 21 jun 2018 10:04
Re: Woonsquare gebruikt coronavirus als excuus om bankstel niet te monteren
In corona tijd is onze bank geleverd. De mannen wilde de platte poten er niet onder zetten. Wij 75 jaar , zeiden , neem hem maar weer mee. Toen kon het ineens na een telefoontje wel.....Waren we 20 jaar jonger geweest hadden we het zelf wel kunnen doen..
Laatst gewijzigd door Irene van Houte op 11 sep 2020 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Komkommertijd
, Cornelis7
en 16again
vinden dit leuk
Re: Woonsquare gebruikt coronavirus als excuus om bankstel niet te monteren
Komkommertijd
en witte angora
vinden dit leuk
-
- Berichten: 32461
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Woonsquare gebruikt coronavirus als excuus om bankstel niet te monteren
Dat was in mijn geval enkel de voet, twee schroeven volstonden. Had het ook niet anders verwacht.
Het scherm was al voor gemonteerd, de aansluitingen ook. Dat vond ik wel zo prettig.
Het scherm was al voor gemonteerd, de aansluitingen ook. Dat vond ik wel zo prettig.
Komkommertijd
vindt dit leuk
Re: Woonsquare gebruikt coronavirus als excuus om bankstel niet te monteren
Exact. En bij een gemiddeld bankstel is het ook niet veel meer dan de pootjes eronder schroeven.
Re: Woonsquare gebruikt coronavirus als excuus om bankstel niet te monteren
Tot een paar jaar terug kwamen er bij een nieuwe auto nog extra afleverkosten uit de hoge hoed, dat is inmiddels niet meer toegestaan.
Een hoekbank kan inderdaad niet gemonteerd vervoerd worden, maar dat gegeven is natuurlijk geen vrijbrief om de bank bij levering ook maar niet te monteren.
Komkommertijd
vindt dit leuk
Re: Woonsquare gebruikt coronavirus als excuus om bankstel niet te monteren
Ligt er ook een beetje aan waar je koopt. Woonsquare zegt zelf een goedkope bankstellen en meubelwinkel te zijn. Dat werkt door in de service en aftersales.
Bij een leverancier die in het hogere segment opereert zul je meer service krijgen, en mag je dat ook verwachten.
Bij een leverancier die in het hogere segment opereert zul je meer service krijgen, en mag je dat ook verwachten.
Re: Woonsquare gebruikt coronavirus als excuus om bankstel niet te monteren
Wij liepen tegen hetzelfde aan, besteld in april en levering in juli; duidelijke afspraken gemaakt in de winkel maar bij levering ontstond een probleem. Gelukkig ook afgesproken om te betalen bij de chauffeur en waren wij vrij duidelijk: het was kiezen of delen. Uitpakken, monteren een betaald krijgen, of alles weer mee terug. We hadden tenslotte ook een flink bedrag aan leveringskosten betaald, en ik vind het heel normaal dat je op moment van levering ook kunt controleren of de staat van de bank is zoals verwacht; onbeschadigd en compleet.
Uiteindelijk was de keuze toch redelijk snel gemaakt, alles is uitgepakt en neergezet (met een gezicht als een donderwolk en de klantvriendelijke benadering was ook snel verdwenen) en afval materiaal (wat een berg) is netjes meegenomen. Bij het pinnen was afstand en Corona toch een minder groot probleem dan dat eerst werd voorgedaan
Eind goed al goed, want we zijn dan wel weer erg blij met ons nieuwe bankstel!
Uiteindelijk was de keuze toch redelijk snel gemaakt, alles is uitgepakt en neergezet (met een gezicht als een donderwolk en de klantvriendelijke benadering was ook snel verdwenen) en afval materiaal (wat een berg) is netjes meegenomen. Bij het pinnen was afstand en Corona toch een minder groot probleem dan dat eerst werd voorgedaan
Eind goed al goed, want we zijn dan wel weer erg blij met ons nieuwe bankstel!
16again
vindt dit leuk