LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Zuiderster service beneden alle peil
Zuiderster service beneden alle peil
Mijn dochter heeft eind december een bankstel besteld bij zuiderster en ik begin januari, als wij van tevoren hadden geweten dat de service en de klantvriendelijkheid zo slecht waren, dan hadden wij daar nooit iets gekocht
Het bankstel van mijn dochter zou in week 8 geleverd worden, nou niet dus.
Geen briefje geen belletje dus mijn dochter in week 9 zelf gebeld, zij zou een brief gekregen hebben dit was niet het geval anders zou zij geen contact opgenomen hebben.
Het (beest) dat mijn dochter te woord stond zou eens naar een opvoedings-gesticht moeten om wat manieren bij te leren.
Inmiddels is het week 13 en ze heeft nog geen bankstel
Bij mij gaat het idem dito, mijn bankstel zou week 11 geleverd worden begin week 12 gebeld, het serpent kon niet vertellen wanneer het dan wel geleverd kon worden. De klantvriendelijkheid is echt beneden alle peil vooral van het volk wat achter de telefoon zit. echt schande!
De zuiderster zou eens een cursus moeten geven aan ("het personeel") hoe je klanten te woord staat
Dus mijn advies KOOP NOOIT BIJ DE ZUIDERSTER!
Ik wacht maar af
xzar
Het bankstel van mijn dochter zou in week 8 geleverd worden, nou niet dus.
Geen briefje geen belletje dus mijn dochter in week 9 zelf gebeld, zij zou een brief gekregen hebben dit was niet het geval anders zou zij geen contact opgenomen hebben.
Het (beest) dat mijn dochter te woord stond zou eens naar een opvoedings-gesticht moeten om wat manieren bij te leren.
Inmiddels is het week 13 en ze heeft nog geen bankstel
Bij mij gaat het idem dito, mijn bankstel zou week 11 geleverd worden begin week 12 gebeld, het serpent kon niet vertellen wanneer het dan wel geleverd kon worden. De klantvriendelijkheid is echt beneden alle peil vooral van het volk wat achter de telefoon zit. echt schande!
De zuiderster zou eens een cursus moeten geven aan ("het personeel") hoe je klanten te woord staat
Dus mijn advies KOOP NOOIT BIJ DE ZUIDERSTER!
Ik wacht maar af
xzar
-
- Berichten: 2122
- Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40
Re: Zuiderster service beneden alle peil
Beste
dit is wel een erg vergaande conclusie , temeer omdat er niet verteld wordt hoe het "beest" dan reageerde..Het (beest) dat mijn dochter te woord stond zou eens naar een opvoedings-gesticht moeten om wat manieren bij te leren.
Re: Zuiderster service beneden alle peil
Wanneer u termen als "beest" en "serpent" gebruikt om mensen te beschrijven dan mag u ook wel een lesje in omgangsvormen gebruiken.
Re: Zuiderster service beneden alle peil
Mensen een beest of serpent noemen? Het lijkt mij dat u eerder een cursus moet volgen om fatsoenlijk met je medemensen om te gaan, ook als je een keertje niet je zin krijgt.xzar schreef: Het (beest) dat mijn dochter te woord stond zou eens naar een opvoedings-gesticht moeten om wat manieren bij te leren.
het serpent kon niet vertellen wanneer het dan wel geleverd kon worden.
xzar
Re: Zuiderster service beneden alle peil
Volgens CBW voorwaarden kun je de koop nu kosteloos ontbinden (vermoedelijk levertijd met een maand verstreken)zou in week 8 geleverd...... week 13 en ze heeft nog geen bankstel
Dit betekent: aanbetaling terug, zuiderster blijft met bestelde bankstel achter.
Re: Zuiderster service beneden alle peil
Dit zou alleen gelden wanneer de CBW voorwaarden van toepassing zijn EN de afgesproken leverweek ook op papier staat. Zonder bewijs is het moeilijk bewijzen. Een klant kan wel roepen dat de levertijd 2 weken zou zijn en in alle gevallen kosteloos annuleren....16again schreef:Volgens CBW voorwaarden kun je de koop nu kosteloos ontbinden (vermoedelijk levertijd met een maand verstreken)zou in week 8 geleverd...... week 13 en ze heeft nog geen bankstel
Dit betekent: aanbetaling terug, zuiderster blijft met bestelde bankstel achter.
Re: Zuiderster service beneden alle peil
Zuiderster is aangesloten bij het CBW, dan zijn CBW voorwaarden automatisch van toepassing!
Ik ga ervan uit dat de koopovereenkomst een leverdatum van week 8 vermeld.
Ik ga ervan uit dat de koopovereenkomst een leverdatum van week 8 vermeld.
Re: Zuiderster service beneden alle peil
Ook ik heb helaas meubelen besteld bij Zuiderster.En ook bij mij is alles misgegaan bij de banken. Zouden week 11 geleverd worden en het wordt nu pas week 23/24!!
Bestelling annuleren is geen probleem, wat wel een probleem is dat je dan elders opnieuw moet bestellen en weer 9 weken moet wachten!!
Lijkt mij dat de consument hier toch een schadevergoeding uit kan halen ipv alleen de mogelijkheid om de order te annuleren?
Bestelling annuleren is geen probleem, wat wel een probleem is dat je dan elders opnieuw moet bestellen en weer 9 weken moet wachten!!
Lijkt mij dat de consument hier toch een schadevergoeding uit kan halen ipv alleen de mogelijkheid om de order te annuleren?
Re: Zuiderster service beneden alle peil
En waarom dan wel ? Welke schade heb je dan ?monaldo schreef:Ook ik heb helaas meubelen besteld bij Zuiderster.En ook bij mij is alles misgegaan bij de banken. Zouden week 11 geleverd worden en het wordt nu pas week 23/24!!
Bestelling annuleren is geen probleem, wat wel een probleem is dat je dan elders opnieuw moet bestellen en weer 9 weken moet wachten!!
Lijkt mij dat de consument hier toch een schadevergoeding uit kan halen ipv alleen de mogelijkheid om de order te annuleren?
Heerlijk die claimcultuur....
Nu ook in Nederland.
Nog even en wij hebben ook advocaten die achter ambulances aanrijden....
Re: Zuiderster service beneden alle peil
Erg jammer idd. Ik snap dat je lang wacht en daar moe van wordt maar je kan toch gewoon annuleren? Er wel eens aan gedacht dat de winkel er ook niet altijd wat aan kan doen en afhankelijk is van een waarschijnlijk buitenlandse leverancier?
Re: Zuiderster service beneden alle peil
Die winkelier wil graag de bankstellen leveren. Dat is zijn broodwinning. Helaas wil iedereen in Nederland alles voor niets waardoor de meubels uit de meest obscure landen moeten komen met dito levertijden. Betaal gewoon wat extra's voor Nederlandse kwaliteit. In Nederland maken ze nog prachtige meubelen met snelle levertijden.
Re: Zuiderster service beneden alle peil
Alles ?monaldo schreef:....ook bij mij is alles misgegaan bij de banken.
Overdrijven is ook een vak.
Re: Zuiderster service beneden alle peil
Ik denk dat je in je handen mag klappen dat je een bestelling sowieso kan annuleren. Je zou maar aan de bestelling vast blijven zitten en heeeel lang moeten wachten! wink:
Re: Zuiderster service beneden alle peil
Hoezo mag je blij zijn dat je mag annuleren? De winkel moet juist blij zijn als de klant wil blijven. Zij leveren een wanprestatie en daarnaast overschrijden ze ook de termijn van een maand welke ze zelf aangeven in hun voorwaarden. Zij moeten dus gewoon de schade vergoeden.JtC schreef:Ik denk dat je in je handen mag klappen dat je een bestelling sowieso kan annuleren. Je zou maar aan de bestelling vast blijven zitten en heeeel lang moeten wachten! wink:
Re: Zuiderster service beneden alle peil
Ik wil ermee zeggen dat er genoeg andere mensen zijn die in een dergelijke situatie zaten en hun gelijk via de rechter moesten halen...
Re: Zuiderster service beneden alle peil
Er is geen schade.monaldo schreef:Zij moeten dus gewoon de schade vergoeden.
En zoals ik het zie lossen ze het netjes en wettelijk gezien correct op.
Alleen moet (lees: mag) je langer wachten dan verwacht. That's life. So be it, Jammer de pammerrrrr. Helaas pindakaas.
Laatst gewijzigd door crazyme op 17 apr 2010 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Zuiderster service beneden alle peil
Even voor de duidelijkheid: het citaat dat je aanhaalt, is niet van mij he
Re: Zuiderster service beneden alle peil
De winkel levert een wanprestatie en daarnaast overschrijden ze de termijn??????monaldo schreef:Hoezo mag je blij zijn dat je mag annuleren? De winkel moet juist blij zijn als de klant wil blijven. Zij leveren een wanprestatie en daarnaast overschrijden ze ook de termijn van een maand welke ze zelf aangeven in hun voorwaarden. Zij moeten dus gewoon de schade vergoeden.JtC schreef:Ik denk dat je in je handen mag klappen dat je een bestelling sowieso kan annuleren. Je zou maar aan de bestelling vast blijven zitten en heeeel lang moeten wachten! wink:
Wat is dan de wanprestatie?
Door overmacht kan de bank niet op tijd geleverd worden. Dat heb je bij meubels zo vaak.
Re: Zuiderster service beneden alle peil
wanprestatie is te late levering, dit is volledig verantwoording van de winkel!
Uiteraard is gebruik van de term overmacht misplaatst: daar is pas sprake van bij echt abnormale en onvoorziene situaties, zoals natuurramp, boycot, langdurige staking, im- of ex-port verbod etc.
Uiteraard is gebruik van de term overmacht misplaatst: daar is pas sprake van bij echt abnormale en onvoorziene situaties, zoals natuurramp, boycot, langdurige staking, im- of ex-port verbod etc.
Laatst gewijzigd door 16again op 17 apr 2010 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.