LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zuiderster

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
JCv

Zuiderster

Ongelezen bericht door JCv »

Wie kan mij adviseren. Mijn moeder van bijna 80 jaar heeft half maart 2007 een 2+3 zits bank gekocht bij de Zuider ster in Barendrecht. Toen deze begin Mei werd afgeleverd bleek dit de verkeerde kleur te zijn.Dit is direct gemeld.Afgesproken werd dat de afgeleverde bank voorlopig kon blijven staan. Half mei is er iemand van de fabriek geweest .Die op de bank een kleurstaal met de juiste kleur gelegd en heeft hier fotos van genomen.Het kleur veschil was overduidelijk.Enkele dagen later wordt per brief door Zuiderster uitgelegd dat de fabriek meer tijd nodig heeft. Half juni wordt gemeld dat er een nieuw bankstel is besteld.Half juli wordt de bank afgeleverd en blijkt opnieuw dezelfde kleur te zijn.Opnieuw is dit gemeld. Aan de heer Tit van Zuiderster een brief geschreven hoe dit op te lossen. Ik heb hierop een brief zonder naam gekregen allen wordt vermeld B.V. zuiderster en mail :aftersales.

In de brief wordt voorgesteld : 10% korting op de geleverde bank
10% van €800,- is dus €80,-

Herkeuze maken en prijsverschil bij betalen.

Bank ophalen en betalen € 800,- terug.

Wie kan mij adviseren wat acceptabel is. Ik vind 10 % korting erg weinig gezien de rompslomp.

Met vr.gr.

JCv

D1RK

Re: Zuiderster

Ongelezen bericht door D1RK »

Als ze niet de juiste kleur nummers opgeven blijft de fabriek verkeerde leveren!

Als je zonder kosten die E800,- terug kunt krijgen, koop elders iets leuks uit voorraad!
Maar alleen als zij de juiste kleurnummers kunnen garanderen, en deze terug mag, want na meerdere maanden moet Uw bank wel in de opruiming!
Verder is het risico van beschadigen groot en mag deze dan ook nog terug?

Er zijn genoeg winkels die graag willen leveren, en wel de juiste kleuren weten in te vullen als ze naar de fabriek een bestelling doorgeven!
Geef ze een kans, en wees voorzichtig met dit tijdelijke bankstel!

Verder alleen bijbetalen voor duurder model als U dat wilt!

JCv

Ongelezen bericht door JCv »

Dank voor je reactie. Het gehele bankstel staat in huis bij mijn alleenstaande (voorzichtige)moeder van ongeveer 80 jaar. Dus is er gelukkig geen schade aan het eerder in de verkeerde kleur geleverde bankstel. We zullen in ieder geval goed afwegen wat inderdaad een verstandige keus is.De keus en de belasting die dit geeft op iemand van 80 jaar is tevens groot belang.

Zoals gezegd vind ik 10% korting veel te weinig.Dat is waar onze voorkeur naar uitgaat en het minste belastend is. Indien we daar met de zuiderster niet uitkomen zal er dus wel het e.e.a. op dit en andere forums door mij geschreven gaan worden.
Wordt dus vervolgd.

Met.vr.gr.

JCv

gravedigger

Ongelezen bericht door gravedigger »

Indien we daar met de zuiderster niet uitkomen zal er dus wel het e.e.a. op dit en andere forums door mij geschreven gaan worden.
Dat lijkt verdacht veel op chantage :|

een

Ongelezen bericht door een »

Ja, en dat is soms nodig om sommige ellendige bedrijven aan te zetten om een klant als klant te behandelen en gewoon eens service te moeten verlenen.

Waarom doen sommige bedrijven ineens alles voor de klant als er TV-programma op de stoep staat?

16again

Ongelezen bericht door 16again »

......ellendige bedrijven
Hier is geen sprake van een ellendig bedrijf!
Zuiderster erkent de gemaakte fout, en heeft ook aangeboden om het bankstel terug te nemen met volledige terugbetaling van het aankoopbedrag.

Wel is het aanbod van 10% korting voor acceptatie van de verkeerde kleur karig.
Retour nemen van het bankstel (1 x transport), opnieuw verkopen (wellicht voor minder dan 800,-) en opnieuw bezorgen (2e x transport) kost samen meer dan 10% van de totaalprijs.
.....met de zuiderster niet uitkomen zal er dus wel het e.e.a. op dit en andere forums
Als je gewoon aangeeft dat je de uitkomst op het forum plaatst, dan geef je het bedrijf ook de kans om positief voor de dag te komen.

ronnielee100

Ongelezen bericht door ronnielee100 »

JA breek me ook de bek niet open over de zuiderster,

misschien wat voor het programm om er aandacht aan te gaan besteden gezien de vele klachten hier op het forum.

Ik heb er ook heel veel problemen mee :

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=54041

Groeten Ronald

Gesloten