LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] betermeubel; een ramp!

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: betermeubel; een ramp!

Ongelezen bericht door crazyme »

seconds-out schreef:
crazyme schreef:
16again schreef: Pas bij grotere fouten, zoals bijvoorbeeld de komma een plaats verschoven, gaat wat crazyme beweert op.
1/5 vindt ik een groot verschil. Waarmee bewezen is dat dit subjectief is.
Ja, jij vindt 1/5 een groot verschil maar de rechter niet.
Dat is geen feit maar jouw mening. Toch?

erikje1982
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 jan 2012 12:03

Re: betermeubel; een ramp!

Ongelezen bericht door erikje1982 »

Dit bedrijfje houdt zich niet aan de afspraak, maar op zich kun je daar als koper weinig aan veranderen en in zekere zin kun je daar alsnog je voordeel meedoen. De oorspronkelijk korting die je had bedongen was een lachertje. Je had minstens moeten inzetten op 20%, met de boodschap: "graag of niet en anders ga ik naar de concurrent". De inzet had dus op een aankoopbedrag van € 4553,- minimaal 910 euro moeten zijn!!! Als je dat bedrag daarna door onderhandelt kom je op een korting van pakweg 15% en dat is in korting uitgedrukt: € 680,-. Persoonlijk vind ik dat bij meubelschuivers een acceptabele korting als je bedenkt dat de winstmarge's in deze branche zo rond de 40% liggen.
Ik als verkoopmedewerker bij dit bedrijf, zou u nog een kopje koffie aanbieden, ondertussen mijn spullen opruimen u een hand geven en dan gingen wij als vrienden uit elkaar.

Koopt u korting of een meubel?

btw, de winstmarges zijn een stuk kleiner dan u denkt, wat denkt u dat die gratis bezorging kost, het logistieke traject, kantoor en alle winkels plus medewerkers?

Passion4drinks
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jun 2011 15:42

Re: betermeubel; een ramp!

Ongelezen bericht door Passion4drinks »

Enige maanden terug hebben mijn vriendin en ik twee orders geplaatst bij de firma Beter Meubel in Baarle Nassau. Deze orders bestonden totaal uit 4 boekenkasten, een dressoir, een commode, een kledingkast (welke gepersonaliseerd was), 2 salontafels en een eettafel. Het was tegen meerprijs mogelijk om alles in dezelfde kleur (antraciet grijs) te laten spuiten terwijl de producten van verschillende fabrikanten kwamen. Totale waarde order ongeveer € 10.000,-

De dag van levering samen met installateurs alles uitgepakt waarbij me al opviel dat er een groot kleur verschil zat tussen de boekenkasten, de kledingkast en het dressoir (antraciet grijs 700) ten opzichte van de 3 tafels (antraciet bruin 710). Daarnaast was voor de kledingkast en de tafels (3x) het spuitwerk erg slecht. De onderkant van de tafels was zelfs niet bedekt. (ondanks forse meerkosten spuitwerk)

Later bleek dat op de 2 salontafels, 4 boekenkasten en een deel van de kledingkast stickers waren geplakt welke mee gespoten waren. Resultaat: de stickers lieten los en de grondkleur van het hout (blank) was zichtbaar. Bij de boekenkasten was dit op de achterkant dus dat stoorde me niet zo erg. (professioneel was het natuurlijk niet) Daarnaast waren de naden van de kast nog gewoon blank. (zeer slecht spuitwerk)

De 3 deurs kledingkast was gepersonaliseerd met 2 extra ligplanken. Op 1 van de planken zat een sticker mee gespoten. De planken waren weliswaar aanwezig maar de gaatjes om deze te hangen waren niet gemaakt. (ondanks meerkosten) De plank met sticker is mee retour gegaan en de gaatjes tbv extra ligplanken zijn ter plekke gemaakt. Na aandringen want volgens de installateur kon ik ze makkelijk maken met een boortje 4,5. (wel ervoor betalen maar zelf mogen maken) Ook het handvat van de kledingkast heeft vanaf dag 1 problemen gegeven. Inmiddels heb ik hem al 5x mogen aandraaien.

De eettafel had op het tafelblad verschillende kleine beschadigingen. Dat kan door de kwaliteit van het hout zijn (knoesten enz.) echter als deze na het spuiten nog blank zijn dan is het een beschadiging. Op de zijkant van de poot zat zelfs een gat zo groot als een 5 eurocent muntstuk. (persoonlijk vond ik het lijken of er een punt van iets anders tegenaan had gestoten)

Al met al foto’s van het geheel gemaakt en deze de zondag erop direct bij Betermeubel Baarle Nassau laten zien. Ondanks dat de zaak vol was, was de service die we hier kregen erg professioneel. (achteraf na de hele situatie heb ik het idee dat men geen stennis in de zaak wilde hebben) De dame die ons hielp bevestigde dat hetgeen geleverd niet was volgens de richtlijnen van Betermeubel en dat ik maandag van haar persoonlijk een reactie zou ontvangen. 9 dagen later en na inmiddels 2x bellen ontving ik via de mail een bevestiging van een bezoek van een schade-expert. Deze kwam en gaf me al vrij snel gelijk met het kleurverschil van de 2 salontafels en de eettafel. De boekenkasten en de kledingkast werden een week later opgehaald. (3e vrije dag die ik eraan heb gespendeerd)

Al met al 5 tot 6 weken later worden de tafels geleverd, volgens Betermeubel opnieuw gespoten echter waren ze nog steeds duidelijk bruin ipv antraciet zwart. Wederom gebeld met Betermeubel welke vervolgens aangaf er niet uit te komen. We besloten dat ze ons geld voor dit deel van de meubelen terug zouden storten. Een hoop tijd en moeite en weer terug bij af. Ik kan maar één ding adviseren: Steek geen tijd in dit bedrijf.

Gesloten