LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Chateaux D'ax woonboulevard Heerlen
Chateaux D'ax woonboulevard Heerlen
Op 20 juni 2011 kocht ik bij Chateux D'ax op de woonboulevard in Heerlen een drie-zitsbank
De levertijd zou 12 - 15 weken zijn.
Na 18 weken ben ik eens gaan informeren waar de bank bleef en dhr Richard Geuken van Chateaux D'ax zei dat de bank bij de transporteur stond en dat deze contact met mij zou opnemen. Dat gebeurde dus niet en op 3 november heb ik een mail gestuurd waar niet op werd gereageerd.
Een paar dagen later reageerde hij wel per telefoon en hij vertelde dat hij door problemen met internet mijn mail niet eerder had gezien.
Hij beloofde mij dat hij een lokale transporteur zou inschakelen om de bank binnen 2 weken te laten bezorgen.Dus na 2 weken nog geen bank
Ik heb hem toen weer gemaild en om opheldering gevraagd.
Op 23 november kreeg ik een mail van dhr. Geuken dat de levering was uitgelopen door de productieafdeling van Chateaux D'ax, dus de bank stond helemaal niet bij de transporteur zoals eerst tegen me gezegd werd.
Als hij mij de eerste keer verteld had dat er een vertraging bij de productieafdeling was, had ik dat wel jammer gevonden, maar er wel begrip voor gehad.. maar nu heeft hij me aan het lijntje gehouden.
Hij mailde me ook dat de bank nu op 29 november geleverd zou worden, maar op 28 november belde de transporteur dat de bank niet op de 29e geleverd kon worden omdat de auto vol was en dat de levering zou geschieden op dinsdag 6 december.
De bank is uiteindelijk op dinsdagmiddag 6 december geleverd.
Ik ben blij met de bank, want daar is niets mis mee, maar ik ben zeker niet blij met Chateaux D´ax van de woonboulevard in Heerlen. Dit is de eerste , maar ook de laatste keer dat ik iets gekocht heb bij die zaak.De service is ver beneden peil. Ik wil dan ook iedereen oproepen eerst goed na te denken alvorens iets te kopen bij deze winkel
De levertijd zou 12 - 15 weken zijn.
Na 18 weken ben ik eens gaan informeren waar de bank bleef en dhr Richard Geuken van Chateaux D'ax zei dat de bank bij de transporteur stond en dat deze contact met mij zou opnemen. Dat gebeurde dus niet en op 3 november heb ik een mail gestuurd waar niet op werd gereageerd.
Een paar dagen later reageerde hij wel per telefoon en hij vertelde dat hij door problemen met internet mijn mail niet eerder had gezien.
Hij beloofde mij dat hij een lokale transporteur zou inschakelen om de bank binnen 2 weken te laten bezorgen.Dus na 2 weken nog geen bank
Ik heb hem toen weer gemaild en om opheldering gevraagd.
Op 23 november kreeg ik een mail van dhr. Geuken dat de levering was uitgelopen door de productieafdeling van Chateaux D'ax, dus de bank stond helemaal niet bij de transporteur zoals eerst tegen me gezegd werd.
Als hij mij de eerste keer verteld had dat er een vertraging bij de productieafdeling was, had ik dat wel jammer gevonden, maar er wel begrip voor gehad.. maar nu heeft hij me aan het lijntje gehouden.
Hij mailde me ook dat de bank nu op 29 november geleverd zou worden, maar op 28 november belde de transporteur dat de bank niet op de 29e geleverd kon worden omdat de auto vol was en dat de levering zou geschieden op dinsdag 6 december.
De bank is uiteindelijk op dinsdagmiddag 6 december geleverd.
Ik ben blij met de bank, want daar is niets mis mee, maar ik ben zeker niet blij met Chateaux D´ax van de woonboulevard in Heerlen. Dit is de eerste , maar ook de laatste keer dat ik iets gekocht heb bij die zaak.De service is ver beneden peil. Ik wil dan ook iedereen oproepen eerst goed na te denken alvorens iets te kopen bij deze winkel
-
- Berichten: 400
- Lid geworden op: 01 sep 2011 10:37
Re: Chateaux D'ax woonboulevard Heerlen
altijd heel erg vervelend de lange levertijden en de winkelier probeert de klant zolang mogelijk "bezig" te houden zodat deze de bestelling niet annulleerd. Dit is niet netjes maar wel begrijpelijk, soms zijn de lange levertijden overmacht maar vind niet dat deze winkel daarom nu moet worden betiteld als slechte zaak en maar roepen dat niemand hier meer wat moet bestellen. Er gebeurd overal wel wat.......
PS: hoop niet dat u ooit een probleem krijgt met de bank, de winkelier zal dit bericht ook lezen en bij een eventuele klacht minder hard voor u lopen!!!!
PS: hoop niet dat u ooit een probleem krijgt met de bank, de winkelier zal dit bericht ook lezen en bij een eventuele klacht minder hard voor u lopen!!!!
Re: Chateaux D'ax woonboulevard Heerlen
Tuurlijk bij de winkelier gebeurt ook altijd wat en mag de consument dat van u maar gewoon slikken. Maar als de consument wat heeft, is deze altijd fout geweest of heeft ie het product niet goed behandeld en verdient deze van u niet het voordeel van de twijfel.Suzanne 326 schreef:Er gebeurd overal wel wat.......
Bij mij als consument gebeurt ook wel eens wat dus betaal ik mijn rekening maar te laat. Dat vindt u toch ook niet normaal.
Re: Chateaux D'ax woonboulevard Heerlen
@Suzanne 326
Die winkelier mag blij zijn dat TS zo geduldig was en de hele order niet geannuleerd heeft. Een klant voorliegen doe je als goed bedrijf niet. Uw laatste opmerking slaat dan ook echt nergens op. De klant is nog steeds Koning!
Die winkelier mag blij zijn dat TS zo geduldig was en de hele order niet geannuleerd heeft. Een klant voorliegen doe je als goed bedrijf niet. Uw laatste opmerking slaat dan ook echt nergens op. De klant is nog steeds Koning!
Re: Chateaux D'ax woonboulevard Heerlen
Het is niet netjes hoe de winkelier het heeft opgelost maar de hoofdzaak ligt ook vaak bij de leverancier. Nu heb je daar als klant niks mee te maken maar de winkelier wel. Je moet ervanuit gaan dat de winkelier graag aan je wil verkopen en bij vertraagde levertijden er geen opzet in het spel is. Vaak zijn het de leveranciers die onzorgvuldig zijn en de winkelier verkeerde verhalen vertellen. De winkelier kan niks anders doen dit aan de klant (U) vertellen en zelf ook in onwis zitten. Als ik het zo zie zijn het Italiaanse banken? Daar ligt vaak al het communicatie probleem, het is in het buitenland zoals bijna alle meubel fabrieken tegenwoordig. De 2e keer uitstellen voor de bezorging is niet netjes, ze hadden u voorrang moeten geven. Eventueel, ze waren het niet verplicht, maar hadden ze ook met de leverancier een korting voor U kunnen bespreken. Dat zou netter geweest zijn. Het is jammer dat u als gedupeerde consument gelijk aangeeft om er niks meer te kopen, en dit heeft ook helemaal geen zin denk ik. Soms zit het mee, soms zit het tegen maar steun de winkeliers tegenwoordig een beetje. Nog even en je kan je bank alleen nog via het internet bestellen.
-
- Berichten: 400
- Lid geworden op: 01 sep 2011 10:37
Re: Chateaux D'ax woonboulevard Heerlen
Volgens mij zeg ik het met andere woorden maar goed dit terzijde, maar waarom dan nu hier maar een berichtje plaatsen van koop nooit hier. Dit slaat namelijk kant nog wal. De winkelier wil dolgraag leveren en het liefts zo snel mogelijk maar soms laat de leverancier van de winkelier het afweten, (o ja voordaat u weer neertikt moet hij maar betrouwbare partners zoeken) en ze zijn allemaal afhankelijk van elkaar.gerda1956 schreef:@Suzanne 326
Die winkelier mag blij zijn dat TS zo geduldig was en de hele order niet geannuleerd heeft. Een klant voorliegen doe je als goed bedrijf niet. Uw laatste opmerking slaat dan ook echt nergens op. De klant is nog steeds Koning!
Tuurlijk is de klant koning, maar hij moet zich dan ook zo gedragen en de winkelier is nog altijd KEIZER
Re: Chateaux D'ax woonboulevard Heerlen
Dan hoop ik (voor eventuele klanten) dat Suzanne 326 geen ondernemer/winkelier is.
-
- Berichten: 400
- Lid geworden op: 01 sep 2011 10:37
Re: Chateaux D'ax woonboulevard Heerlen
Ik ben ondernemer en ik weet hoe werkt. Tuurlijk is de klant koning maar vind deze topic gewoon overbodig, moet ts elke week dan gebeld worden dat de bestelde bank er niet is. Wanneer consumenten bedenken dat de winkelier dolgraag wil leveren en wanneer men nog niet is gebeld dat de bank klaar is en bezorgd kan worden het waarschijlijk (iets) langer duurt dan afgesproken en beide partijen hiervan balen!!!!!!!!!!!!!!!gerda1956 schreef:Dan hoop ik (voor eventuele klanten) dat Suzanne 326 geen ondernemer/winkelier is.
Re: Chateaux D'ax woonboulevard Heerlen
Suzanne 326
Als u zich als keizer BOVEN de klant (koning) stelt, bent u zakelijk gezien verkeerd bezig. Iedereen hoort met respect behandeld te worden uiteraard, maar die klant waar u zich bovengesteld voelt, voorziet wel in uw boterham. Een winkelier hoort niet te liegen tegen klanten en daar ging dit topic over.Tuurlijk is de klant koning, maar hij moet zich dan ook zo gedragen en de winkelier is nog altijd KEIZER
Re: Chateaux D'ax woonboulevard Heerlen
Denk dat Suzanne de moraal van het verhaal niet helemaal begrijpt.
Ts baalt, en terecht, van de slechte communicatie. Als de winkelier uit zichzelf steeds tijdig contact had opgenomen met de klant, was dit hele topic er ws niet geweest, want de meeste mensen weten wel dat de winkelier ook afhankelijk is van de leverancier.
Ts baalt, en terecht, van de slechte communicatie. Als de winkelier uit zichzelf steeds tijdig contact had opgenomen met de klant, was dit hele topic er ws niet geweest, want de meeste mensen weten wel dat de winkelier ook afhankelijk is van de leverancier.
-
- Berichten: 400
- Lid geworden op: 01 sep 2011 10:37
Re: Chateaux D'ax woonboulevard Heerlen
sephora30 schreef:Denk dat Suzanne de moraal van het verhaal niet helemaal begrijpt.
Ts baalt, en terecht, van de slechte communicatie. Als de winkelier uit zichzelf steeds tijdig contact had opgenomen met de klant, was dit hele topic er ws niet geweest, want de meeste mensen weten wel dat de winkelier ook afhankelijk is van de leverancier.
Ik begrijp het wel echter zoals ik al schreef het lijkt mij voor kopende en verkopende partij van die zinloze gesprekken worden wanneer er iedere week vermeld moet worden dat de bank er nog niet is en de verkopende partij de week daarop met hetzelfde verhaal weer moet bellen.
Re: Chateaux D'ax woonboulevard Heerlen
Wat een heerlijk klassieke gedachte over de relatie koper vs verkoper zeg. Komt zo uit het marketingboekje.gerda1956 schreef:Suzanne 326Als u zich als keizer BOVEN de klant (koning) stelt, bent u zakelijk gezien verkeerd bezig. Iedereen hoort met respect behandeld te worden uiteraard, maar die klant waar u zich bovengesteld voelt, voorziet wel in uw boterham. Een winkelier hoort niet te liegen tegen klanten en daar ging dit topic over.Tuurlijk is de klant koning, maar hij moet zich dan ook zo gedragen en de winkelier is nog altijd KEIZER
En je hebt gelijk hoor. De koper heeft veel meer rechten dan de verkoper en weet dat ook.
Maar de tijd dat ondernemers op de knieen gaan voor klanten hebben we wel gehad.
Dus vergeet dat klant is koning verhaal nu maar, die tijd is geweest.
De klant is tegenwoordig een tijdelijke zakenpartner.
Ontopic: chateau d'ax ken ik als een onbetrouwbare leverancier (van jaaaren terug)
Re: Chateaux D'ax woonboulevard Heerlen
Minder zinloos dan wanneer de klant zelf moet bellen omdat gedane toezeggingen niet worden nagekomen.Suzanne 326 schreef:Ik begrijp het wel echter zoals ik al schreef het lijkt mij voor kopende en verkopende partij van die zinloze gesprekken worden wanneer er iedere week vermeld moet worden dat de bank er nog niet is en de verkopende partij de week daarop met hetzelfde verhaal weer moet bellen.sephora30 schreef:Denk dat Suzanne de moraal van het verhaal niet helemaal begrijpt.
Ts baalt, en terecht, van de slechte communicatie. Als de winkelier uit zichzelf steeds tijdig contact had opgenomen met de klant, was dit hele topic er ws niet geweest, want de meeste mensen weten wel dat de winkelier ook afhankelijk is van de leverancier.
Eerlijkheid is niet zinloos.
Re: Chateaux D'ax woonboulevard Heerlen
Niet op tijd informeren is niet gelijk aan oneerlijkheid.Jolijn schreef:Minder zinloos dan wanneer de klant zelf moet bellen omdat gedane toezeggingen niet worden nagekomen.Suzanne 326 schreef:Ik begrijp het wel echter zoals ik al schreef het lijkt mij voor kopende en verkopende partij van die zinloze gesprekken worden wanneer er iedere week vermeld moet worden dat de bank er nog niet is en de verkopende partij de week daarop met hetzelfde verhaal weer moet bellen.sephora30 schreef:Denk dat Suzanne de moraal van het verhaal niet helemaal begrijpt.
Ts baalt, en terecht, van de slechte communicatie. Als de winkelier uit zichzelf steeds tijdig contact had opgenomen met de klant, was dit hele topic er ws niet geweest, want de meeste mensen weten wel dat de winkelier ook afhankelijk is van de leverancier.
Eerlijkheid is niet zinloos.
Re: Chateaux D'ax woonboulevard Heerlen
Wat is niet op tijd informeren dan wel?????????????????????
Re: Chateaux D'ax woonboulevard Heerlen
Het is toch normaal dat als je een afspraak maakt en die kan niet nagekomen worden dat je daarover geinformeerd wordt? Suzanne kan dat zinloos vinden maar ik vind dat toch echt heel gewoon en fatsoenlijk.
Met een bank of ander product waarbij een afspraak is gemaakt over levering is het toch normaal dat het dan ook geleverd wordt? En zou dat niet lukken, wat best mogelijk is, dan informeer je daar toch over? Zou wat moois zijn als we dat nergens meer bij deden.
groetjes
Isabel
Met een bank of ander product waarbij een afspraak is gemaakt over levering is het toch normaal dat het dan ook geleverd wordt? En zou dat niet lukken, wat best mogelijk is, dan informeer je daar toch over? Zou wat moois zijn als we dat nergens meer bij deden.
groetjes
Isabel
Re: Chateaux D'ax woonboulevard Heerlen
Kwalijk, maar niet oneerlijk. (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)more1948 schreef:Wat is niet op tijd informeren dan wel?????????????????????
Re: Chateaux D'ax woonboulevard Heerlen
we zijn nu nog geen 2jaar verder en als ik op de bank ga zitten heb ik het idee dat ik tot op de grond zak.
En zo zwaar ben ik echt niet met mijn 81 kilo.
Ik heb dit gemeld bij Chateau D'ax. En ik moet eerlijk zijn.......binnen een week werd ik gebeld met de mededeling dat een monteur komt kijken.
De monteur is maandag geweest en het eerste wat hij zei is dat de bank een gebruiksvoorwerp is.
Vervolgens zette hij de bank op de kop en maakte hij het stof aan de onderkast los en propte wat schuimrubber tussen de zitting en maakte het geheel weer dicht. Het zat de eerste paar dagen goed , maar nu zakt het weer door.
Dus Chateau D'ax is een zaak die zich niet houdt aan de afgesproken leveringstermijn en bij klachten is de service ook behoorlijk slecht
En zo zwaar ben ik echt niet met mijn 81 kilo.
Ik heb dit gemeld bij Chateau D'ax. En ik moet eerlijk zijn.......binnen een week werd ik gebeld met de mededeling dat een monteur komt kijken.
De monteur is maandag geweest en het eerste wat hij zei is dat de bank een gebruiksvoorwerp is.
Vervolgens zette hij de bank op de kop en maakte hij het stof aan de onderkast los en propte wat schuimrubber tussen de zitting en maakte het geheel weer dicht. Het zat de eerste paar dagen goed , maar nu zakt het weer door.
Dus Chateau D'ax is een zaak die zich niet houdt aan de afgesproken leveringstermijn en bij klachten is de service ook behoorlijk slecht
Re: Chateaux D'ax woonboulevard Heerlen
Die banken zitten allemaal erg zacht, voor de meeste Nederlanders veel te zacht en zonder aangepast zitcomfort ontstaan veel van dit soort klachten.
Enige oplossing:
Extra singel plaatsen en nieuwe schuimen en dan duimen dat u het nog 3 jaar kunt rekken.
Het nadeel van een winkel waar ze maar 1 merk verkopen is dat de nadelen onderbelicht blijven in een verkoopgesprek.
Enige oplossing:
Extra singel plaatsen en nieuwe schuimen en dan duimen dat u het nog 3 jaar kunt rekken.
Het nadeel van een winkel waar ze maar 1 merk verkopen is dat de nadelen onderbelicht blijven in een verkoopgesprek.
Re: Chateaux D'ax woonboulevard Heerlen
Maar als je een extra singel kunt plaatsen dan kun je ze net zo goed allemaal vervangen/straktrekken.