Umad schreef:Het zijn volgens mij gewoon uitingen van iemand die wat gevraagd heeft maar wiens verzoek niet gehonoreerd werd. Dat de klant dat niet leuk vind, dat mag toch? Of gaan we hier ook al zeggen hoe iemand moet reageren op afwijzing? Ik kan me voorstellen dat je dan enigszins teleurgesteld bent.
Da's maar net hoe men het wil opvatten. De meeste kinderen wordt geleerd dat ze niet mogen drammen. Ook de teleurstelling zou niet nodig zijn geweest als de consument weet hoe de vork in de steel zit.
Umad schreef: Het gaat niet zozeer om het recht van de koper, maar om de plicht van de verkoper. Deze is niet verplicht goederen die in de winkel zijn aangeschaft terug te nemen (uitzonderingen daargelaten). Het KAN echter een extra stukje service zijn. Meer word er ook niet door de TS vermeld.
Tja recht <-> plicht, het kan ook als recht opgevat worden en wel het ontbreken van het recht van de consument in deze. Het kan inderdaad een stukje extra service zijn, maar meestal treft men deze extra service niet bij discounters aan. Als een winkelier dit doet uit extra service moeten we daar als consument blij mee zijn en het moet geen vanzelfsprekendheid zijn, waar TS vanuit leek te gaan. Een winkelier die dit doet vanwege 'extra service' heeft ook eigenbelang, nl de klanten die bewust daar kopen omdat..
Umad schreef: Dat klopt, maar dat is nu achteraf praten. Het gaat er nu om dat er een stukje op internet is geplaatst waar de klant een verwachting had die de winkel niet waarmaakt.
Dat klopt, maar eigenlijk was het niet nodig geweest. Dat de klant deze verwachting heeft is eigenlijk al onjuist. Als consument weet ik wat mijn (niet) rechten zijn in zo'n situatie en zal ik daarnaar vragen.
Umad schreef:
Ik kan me zon reactie wel voorstellen. ... Er word alleen melding gemaakt van het feit dat er geen geld terug word gegeven voor "spijtaankopen" en voor de rest is TS tevreden over het bedrijf.
Slechte service etc zijn woorden die TS niet genoemd heeft maar haar in de mond worden gelegd omdat men dat maar aanneemt.
Persoonlijk proefde ik wel een negatieve ondertoon naar het bedrijf in de OP, klaarblijkelijk was ik daar niet de enige in.
Overigens vind ik de toonzetting van de meeste reacties vergelijkbaar met die in de OP. Indien TS de OP beoordeelt als 'normaal' communiceren met uitsluitend informatieve doeleinden dan begrijp ik niet dat TS de noodzaak voelt om van zich af te moeten bijten. Of is het misschien toch omdat het niet in het straatje past ? En ja de min of meer vaste forumbewoners kunnen nogal korzelig reageren als een bedrijf ten onrechte aan de publieke schandpaal wordt genageld.
TS heeft de term 'slechte service' inderdaad niet gebezigd, maarja
geen pluim voor heeft wel dezelfde strekking.