LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Goossens Wonen levert tafel zonder schroeven
Goossens Wonen levert tafel zonder schroeven
Klacht Goossens Wonen
1. Op woensdag 21 Dec 16 tussen 0700 en 0830 zou een nieuwe keukentafel twv 1300€ geleverd worden op ons thuisadres. De afgesproken leverdag was ten laatste op 18 Dec 16. Hoewel de effectieve levering later zou plaatsvinden dan was afgesproken, verklaarden we ons akkoord met die dag aangezien we de tafel pas op Kerst effectief nodig hebben.
2. De werknemers waren om 0730 ter plaatse. Bij het installeren van de tafel bleken echter alle moeren, bouten en schroeven te ontbreken. Tot 4 maal toe werd bij ons aangedrongen dat ik het restbedrag (979€) onmiddellijk zou betalen, ondanks het feit dat het product duidelijk gebrekkig was. Ik drong herhaaldelijk aan op een constructieve oplossing. Het verdeelcentrum van Goossens was evenwel haast een uur onbereikbaar om dit probleem te bespreken.
Voorgestelde oplossingen.
3. De oplossingen die de werknemers uiteindelijk boden waren de volgende:
3.a. De tafel zonder schroeven laten staan, ik zou het bedrag volledig dienen te betalen en de schroeven zouden me worden toegestuurd met de Post waarna ik deze zelf zou moeten installeren. Aangezien we kleine kinderen in huis hebben, is het levensgevaarlijk een zwaar houten tafelblad voor onbepaalde tijd los te laten liggen. Uiteraard weigerde ik ook het bedrag te betalen zonder dat het product conform de overeenkomst geleverd werd.
3b. Een tweede oplossing was dat ik zelf naar de bouwmarkt moest gaan om het ontbrekende materiaal te kopen, waarna de werknemers een keer zouden langskomen om de tafel te installeren wanneer dit paste in hun schema. Gezien mijn eigen drukke baan, is dit gewoonweg niet realistisch. Tevens werd weer aangedrongen dat ik het bedrag zou betalen.
4. Nadat we zelf proactief contact hebben opgenomen met Goossens Amsterdam en de klantendienst van Goossens is de situatie als volgt:
4.a. De moeren, bouten en schroeven moeten besteld worden bij de leverancier. Over het mogelijke moment van levering kan men geen uitspraak doen, maar dit zal zeker nog weken duren.
4.b. Volgens de klantendienst zouden de werknemers zelf hebben aangeboden naar de bouwmarkt te gaan, moeren en bouten te kopen en deze te installeren nog de dag zelf. Naast het feit dat het ondanks deze noodoplossing nog steeds een gebrekkig product blijft, is deze verklaring absoluut gelogen!
4.c. Goossens biedt op geen enkele wijze een tegemoetkoming of een antwoord om ons alsnog een degelijk product binnen een redelijke termijn te leveren.
Wij willen overige consumenten waarschuwen voor de slechte service van Goossens .
23-12-2016
Ze zijn vandaag met een nette oplossing gekomen. We krijgen of een bruikleentafel of we mogen annuleren. Want de ontbrekende materialen kunnen niet uit de bouwmarkt komen en moeten besteld worden bij de leverancier. Ze kunnen niet binnen een redelijk termijn deze materialen regelen. Wij vinden dit een nette oplossing. Spijtig dat we eerst zo behandeld zijn, maar de fout is correct rechtgezet.
1. Op woensdag 21 Dec 16 tussen 0700 en 0830 zou een nieuwe keukentafel twv 1300€ geleverd worden op ons thuisadres. De afgesproken leverdag was ten laatste op 18 Dec 16. Hoewel de effectieve levering later zou plaatsvinden dan was afgesproken, verklaarden we ons akkoord met die dag aangezien we de tafel pas op Kerst effectief nodig hebben.
2. De werknemers waren om 0730 ter plaatse. Bij het installeren van de tafel bleken echter alle moeren, bouten en schroeven te ontbreken. Tot 4 maal toe werd bij ons aangedrongen dat ik het restbedrag (979€) onmiddellijk zou betalen, ondanks het feit dat het product duidelijk gebrekkig was. Ik drong herhaaldelijk aan op een constructieve oplossing. Het verdeelcentrum van Goossens was evenwel haast een uur onbereikbaar om dit probleem te bespreken.
Voorgestelde oplossingen.
3. De oplossingen die de werknemers uiteindelijk boden waren de volgende:
3.a. De tafel zonder schroeven laten staan, ik zou het bedrag volledig dienen te betalen en de schroeven zouden me worden toegestuurd met de Post waarna ik deze zelf zou moeten installeren. Aangezien we kleine kinderen in huis hebben, is het levensgevaarlijk een zwaar houten tafelblad voor onbepaalde tijd los te laten liggen. Uiteraard weigerde ik ook het bedrag te betalen zonder dat het product conform de overeenkomst geleverd werd.
3b. Een tweede oplossing was dat ik zelf naar de bouwmarkt moest gaan om het ontbrekende materiaal te kopen, waarna de werknemers een keer zouden langskomen om de tafel te installeren wanneer dit paste in hun schema. Gezien mijn eigen drukke baan, is dit gewoonweg niet realistisch. Tevens werd weer aangedrongen dat ik het bedrag zou betalen.
4. Nadat we zelf proactief contact hebben opgenomen met Goossens Amsterdam en de klantendienst van Goossens is de situatie als volgt:
4.a. De moeren, bouten en schroeven moeten besteld worden bij de leverancier. Over het mogelijke moment van levering kan men geen uitspraak doen, maar dit zal zeker nog weken duren.
4.b. Volgens de klantendienst zouden de werknemers zelf hebben aangeboden naar de bouwmarkt te gaan, moeren en bouten te kopen en deze te installeren nog de dag zelf. Naast het feit dat het ondanks deze noodoplossing nog steeds een gebrekkig product blijft, is deze verklaring absoluut gelogen!
4.c. Goossens biedt op geen enkele wijze een tegemoetkoming of een antwoord om ons alsnog een degelijk product binnen een redelijke termijn te leveren.
Wij willen overige consumenten waarschuwen voor de slechte service van Goossens .
23-12-2016
Ze zijn vandaag met een nette oplossing gekomen. We krijgen of een bruikleentafel of we mogen annuleren. Want de ontbrekende materialen kunnen niet uit de bouwmarkt komen en moeten besteld worden bij de leverancier. Ze kunnen niet binnen een redelijk termijn deze materialen regelen. Wij vinden dit een nette oplossing. Spijtig dat we eerst zo behandeld zijn, maar de fout is correct rechtgezet.
Laatst gewijzigd door Mka op 23 dec 2016 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Goossens Wonen levert tafel zonder schroeven
Wat een enorm verhaal over enkele schroeven, boutjes en moeren, geschreven alsof het een zwaarwegend rapport is. Maar natuurlijk heel vervelend dat het product niet naar tevredenheid geleverd is. Duidelijk een fout vanaf fabriek, alwaar Goosens ook niet veel aan kan doen. Ook zij krijgen de tafel zo geleverd.Mka schreef:Klacht Goossens Wonen
1. Op woensdag 21 Dec 16 tussen 0700 en 0830 zou een nieuwe keukentafel twv 1300€ geleverd worden op ons thuisadres. De afgesproken leverdag was ten laatste op 18 Dec 16. Hoewel de effectieve levering later zou plaatsvinden dan was afgesproken, verklaarden we ons akkoord met die dag aangezien we de tafel pas op Kerst effectief nodig hebben.
2. De werknemers waren om 0730 ter plaatse. Bij het installeren van de tafel bleken echter alle moeren, bouten en schroeven te ontbreken. Tot 4 maal toe werd bij ons aangedrongen dat ik het restbedrag (979€) onmiddellijk zou betalen, ondanks het feit dat het product duidelijk gebrekkig was. Ik drong herhaaldelijk aan op een constructieve oplossing. Het verdeelcentrum van Goossens was evenwel haast een uur onbereikbaar om dit probleem te bespreken.
Voorgestelde oplossingen.
3. De oplossingen die de werknemers uiteindelijk boden waren de volgende:
3.a. De tafel zonder schroeven laten staan, ik zou het bedrag volledig dienen te betalen en de schroeven zouden me worden toegestuurd met de Post waarna ik deze zelf zou moeten installeren. Aangezien we kleine kinderen in huis hebben, is het levensgevaarlijk een zwaar houten tafelblad voor onbepaalde tijd los te laten liggen. Uiteraard weigerde ik ook het bedrag te betalen zonder dat het product conform de overeenkomst geleverd werd.
3b. Een tweede oplossing was dat ik zelf naar de bouwmarkt moest gaan om het ontbrekende materiaal te kopen, waarna de werknemers een keer zouden langskomen om de tafel te installeren wanneer dit paste in hun schema. Gezien mijn eigen drukke baan, is dit gewoonweg niet realistisch. Tevens werd weer aangedrongen dat ik het bedrag zou betalen.
4. Nadat we zelf proactief contact hebben opgenomen met Goossens Amsterdam en de klantendienst van Goossens is de situatie als volgt:
4.a. De moeren, bouten en schroeven moeten besteld worden bij de leverancier. Over het mogelijke moment van levering kan men geen uitspraak doen, maar dit zal zeker nog weken duren.
4.b. Volgens de klantendienst zouden de werknemers zelf hebben aangeboden naar de bouwmarkt te gaan, moeren en bouten te kopen en deze te installeren nog de dag zelf. Naast het feit dat het ondanks deze noodoplossing nog steeds een gebrekkig product blijft, is deze verklaring absoluut gelogen!
4.c. Goossens biedt op geen enkele wijze een tegemoetkoming of een antwoord om ons alsnog een degelijk product binnen een redelijke termijn te leveren.
Wij willen overige consumenten waarschuwen voor de slechte service van Goossens .
- Waar is de tafel nu ?
- Is het restbedrag nu betaald ?
- Als het standaard schroeven en bouten en moortjes zijn is een gang naar de bouwmarkt misschien toch de snelste oplossing, dan staat ie mooi gebruiksklaar tijdens de Kerst.
Maar natuurlijk
Re: Goossens Wonen levert tafel zonder schroeven
Waar Goossens wel een heleboel aan kan doen, is de manier waarop hier mee wordt omgesprongen.BL2 schreef:Wat een enorm verhaal over enkele schroeven, boutjes en moeren, geschreven alsof het een zwaarwegend rapport is. Maar natuurlijk heel vervelend dat het product niet naar tevredenheid geleverd is. Duidelijk een fout vanaf fabriek, alwaar Goosens ook niet veel aan kan doen. Ook zij krijgen de tafel zo geleverd.
Re: Goossens Wonen levert tafel zonder schroeven
Het zijn nooit standaard schroeven, bouten en moeren. Ze dienen gewoon het ding zoals afgesproken te installeren, daarvoor worden ze betaald. By the way, nooit betalen voor dat alles geïnstalleerd is zoals afgesproken, anders heb je niets in handen om hen te overtuigen hier werk van te maken.
Re: Goossens Wonen levert tafel zonder schroeven
Ik zou die tafel gewoon weer terug in de vrachtwagen hebben laten zetten. Dan maar de oude tafel voor Kersemus..
Re: Goossens Wonen levert tafel zonder schroeven
Die is terug gestuurd. Wij wachten nog steeds op een oplossing.
Re: Goossens Wonen levert tafel zonder schroeven
Niet slim. Bouten bestellen bij de fabriek duurt weken. Daar gebeurt niets meer dit jaar. De meeste fabrieken zitten nu al dicht.Mka schreef:Die is terug gestuurd. Wij wachten nog steeds op een oplossing.
Wat volgens mij redelijk was geweest :
U had de tafel kunnen betalen onder aftrek van zeg 50 euro. Daar was Goossens vast wel akkoord mee gegaan.
Een tafelblad is prima op te slaan, ook met kinderen. Achter de bank bijvoorbeeld.
En een paar bouten regelen is niet heel ingewikkeld. Bouwmarkten zijn elke dag open tot 21:00 uur.
Het komt op mij over dat u koste wat het kost op uw strepen wil staan, en de consequenties kent u nu.
En legt u mij eens uit waarom de tafel met bouten uit de bouwmarkt nog steeds gebrekkig is ?
Re: Goossens Wonen levert tafel zonder schroeven
Als ik onder mijn tafel kijk, zie ik in de 4 hoeken ook een redelijk zwaar metalen beugel. Soort L vorm , maar in plaats van 1 haakse hoek, 2 x 45 graden hoek enkele centimeters uit elkaar. Hoort specifiek bij dit model tafel , ongetwijfeld niet verkrijgbaar bij bouwmarkt.crazyme schreef:En legt u mij eens uit waarom de tafel met bouten uit de bouwmarkt nog steeds gebrekkig is ?
Het komt op mij over dat Goossens weinig klantvriendelijk bezig was. Consequentie is weer een makkelijk in google vindbaar topic.crazyme schreef:Het komt op mij over dat u koste wat het kost op uw strepen wil staan, en de consequenties kent u nu.
Re: Goossens Wonen levert tafel zonder schroeven
De houtdraaibouten die in zo'n tafel zitten kun je niet kopen in een gewone bouwmarkt. Natuurlijk kun je er gewone bouten en moeren voor gebruiken, maar je betaalt toch niet voor niets 1300 euri voor een complete tafel?
Re: Goossens Wonen levert tafel zonder schroeven
De enige klantvriendelijke en acceptabele oplossing zou wat mij betreft zijn als de medewerkers van Goossens zelf naar de bouwmarkt waren gereden voor wat bouten, en die als tijdelijke oplossing gebruikt zouden hebben in afwachting van de na te bestellen originele bouten.
Re: Goossens Wonen levert tafel zonder schroeven
@Mka
Stuur deze member een PB, is namelijk werkzaam bij Goosens!
memberlist.php?mode=viewprofile&u=148821
Stuur deze member een PB, is namelijk werkzaam bij Goosens!
memberlist.php?mode=viewprofile&u=148821
Re: Goossens Wonen levert tafel zonder schroeven
Maar dat wil niet zeggen dat hij/zij het probleem op kan/mag oplossen. Bovendien is dat forumlid geen officiële webcare van dat bedrijf Dus PB heeft geen effectbeusen schreef:@Mka
Stuur deze member een PB, is namelijk werkzaam bij Goosens!
memberlist.php?mode=viewprofile&u=148821
Re: Goossens Wonen levert tafel zonder schroeven
absent schreef:Maar dat wil niet zeggen dat hij/zij het probleem op kan/mag oplossen. Bovendien is dat forumlid geen officiële webcare van dat bedrijf Dus PB heeft geen effectbeusen schreef:@Mka
Stuur deze member een PB, is namelijk werkzaam bij Goosens!
memberlist.php?mode=viewprofile&u=148821
Ik schrijf ook nergens, dat het forumlid het probleem kan oplossen, maar als een forumlid een website op zijn account plaatst, dan ga ik er vanuit, dat de leden hier ook gebruik van zijn kennis kunnen maken.
Re: Goossens Wonen levert tafel zonder schroeven
Weet jij waar ts woont ? Misschien wel niet in Nederland. Of op een Waddeneiland ?Moneyman schreef:De enige klantvriendelijke en acceptabele oplossing zou wat mij betreft zijn als de medewerkers van Goossens zelf naar de bouwmarkt waren gereden voor wat bouten, en die als tijdelijke oplossing gebruikt zouden hebben in afwachting van de na te bestellen originele bouten.
Dan moet Goossens maar een helicopter gereed hebben staan om snel onderdelen te kunnen regelen zeker?
Een kostenaspect speelt ook mee, met daarbij het feit dat de leverancier de bouten is vergeten (wat nogal eens voorkomt) en wel nieuwe wil leveren, maar niet de extra kosten wil vergoeden.
Re: Goossens Wonen levert tafel zonder schroeven
Jouw tafel is niet maatgevend om te bepalen of er standaard bouten van toepassing zijn op de tafel van ts.16again schreef:Als ik onder mijn tafel kijk, zie ik in de 4 hoeken ook een redelijk zwaar metalen beugel. Soort L vorm , maar in plaats van 1 haakse hoek, 2 x 45 graden hoek enkele centimeters uit elkaar. Hoort specifiek bij dit model tafel , ongetwijfeld niet verkrijgbaar bij bouwmarkt.crazyme schreef:En legt u mij eens uit waarom de tafel met bouten uit de bouwmarkt nog steeds gebrekkig is ?
Het komt op mij over dat Goossens weinig klantvriendelijk bezig was. Consequentie is weer een makkelijk in google vindbaar topic.crazyme schreef:Het komt op mij over dat u koste wat het kost op uw strepen wil staan, en de consequenties kent u nu.
Iedereen die wat extra korting wil lospeuteren om een fout zoveel mogelijk uit te melken kan een topic openen.
In dit geval durf ik rustig te stellen dat Goossens zich echt wel flexibeler had opgesteld wanneer de klant ook redelijk en oplossingsgericht was geweest. Zodra men merkt dat de klant op geen enkele manier wil meewerken kun je niet anders dan de standaardoplossing bieden : bouten naleveren.
Zeg nu zelf : waarom is het zo'n probleem om het blad en de poten even apart te zetten ? Vanwege de kinderen ? Dat is gewoon geklets, ts wil het gewoon niet en sleept er een argument aan de haren bij. In die toonzetting kom je nooit tot een oplossing.
Re: Goossens Wonen levert tafel zonder schroeven
Tsja, je kunt er allerlei exotische factoren bij verzinnen en er een karikatuur van maken, maar das weinig realistisch.crazyme schreef:Weet jij waar ts woont ? Misschien wel niet in Nederland. Of op een Waddeneiland ?Moneyman schreef:De enige klantvriendelijke en acceptabele oplossing zou wat mij betreft zijn als de medewerkers van Goossens zelf naar de bouwmarkt waren gereden voor wat bouten, en die als tijdelijke oplossing gebruikt zouden hebben in afwachting van de na te bestellen originele bouten.
Dan moet Goossens maar een helicopter gereed hebben staan om snel onderdelen te kunnen regelen zeker?
Een kostenaspect speelt ook mee, met daarbij het feit dat de leverancier de bouten is vergeten (wat nogal eens voorkomt) en wel nieuwe wil leveren, maar niet de extra kosten wil vergoeden.
Wie heeft het probleem nu eigenlijk veroorzaakt? Goossens, toch? Dan moet die het ook oplossen. Extra kosten zijn niet het probleem van de klant.
Re: Goossens Wonen levert tafel zonder schroeven
Ze lossen het ook op. Maar met een beetje medewerking van de klant was het probleem al lang opgelost.Moneyman schreef: Wie heeft het probleem nu eigenlijk veroorzaakt? Goossens, toch? Dan moet die het ook oplossen. Extra kosten zijn niet het probleem van de klant.
Re: Goossens Wonen levert tafel zonder schroeven
"ze lossen het op" lijkt me wat eufemistisch in dit geval... want er is nog helemaal niets opgelost. Als je een tafel van € 1.300,00 koopt, hoef je toch niet zelf naar de bouwmarkt te rijden voor bouten en moeren? Als je net de verkeerde koopt, sloop je de boel wellicht en heb je het zelf gedaan.crazyme schreef:Ze lossen het ook op. Maar met een beetje medewerking van de klant was het probleem al lang opgelost.Moneyman schreef: Wie heeft het probleem nu eigenlijk veroorzaakt? Goossens, toch? Dan moet die het ook oplossen. Extra kosten zijn niet het probleem van de klant.
Re: Goossens Wonen levert tafel zonder schroeven
Als je al geen tijd hebt om even langs een bouwmarkt te rijden, of de medewerkers van Goosens te ontvangen om de schroeven te laten plaatsen, wat moet je dan met een tafel. Je hebt toch geen tijd om er aan te zitten.3b. Een tweede oplossing was dat ik zelf naar de bouwmarkt moest gaan om het ontbrekende materiaal te kopen, waarna de werknemers een keer zouden langskomen om de tafel te installeren wanneer dit paste in hun schema. Gezien mijn eigen drukke baan, is dit gewoonweg niet realistisch
Re: Goossens Wonen levert tafel zonder schroeven
LET OP ! TopicStarter heeft bericht(en) verwijderd, dit is een quote uit een verwijderd bericht
Probleem voor Mka en zeker ook Goossens is dat af fabriek er een fout is gemaakt, en niet door Goossens. Goossens is in deze niet meer dan een dozenschuiver.
Wel moet Goossens het probleem, als leverancier, oplossen. Groot probleem voor Goossens is nu hoe te komen aan de juiste schroeven, bouten en moeren.
In een periode rond Kerst, Oud en Nieuw zijn bijna alle bedrijven dicht. Helaas kan Goossens niets anders dan wachten tot de materialen door fabriekant nageleverd worden.
Helaas zal TS Mka daar begrip voor moeten opbrengen, en even geduld moeten hebben.
Dat Mka nog even wacht met betalen is meer dan logisch, zeker nu de incomplete tafel weer is meegenomen.
Betalen in deze situatie lijkt me inderdaad niet de juiste en slimste zet.
Het is een feit dat Goossens de tafel netjes voor Kerst geleverd heeft, conform afspraak. Dus wat ze in de winkle hebben aangegven klopt gewoon.Mka schreef: Wij hebben deze tafel in oktober besteld met de voorwaarde dat het voor de kerst geleverd zou worden. Ze beloven gewoon zaken in de winkel die niet waargemaakt kunnen worden. Wees gewoon realistisch naar klanten toe over de levertijd
Probleem voor Mka en zeker ook Goossens is dat af fabriek er een fout is gemaakt, en niet door Goossens. Goossens is in deze niet meer dan een dozenschuiver.
Wel moet Goossens het probleem, als leverancier, oplossen. Groot probleem voor Goossens is nu hoe te komen aan de juiste schroeven, bouten en moeren.
In een periode rond Kerst, Oud en Nieuw zijn bijna alle bedrijven dicht. Helaas kan Goossens niets anders dan wachten tot de materialen door fabriekant nageleverd worden.
Helaas zal TS Mka daar begrip voor moeten opbrengen, en even geduld moeten hebben.
Dat Mka nog even wacht met betalen is meer dan logisch, zeker nu de incomplete tafel weer is meegenomen.
Betalen in deze situatie lijkt me inderdaad niet de juiste en slimste zet.