LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Henders &Hazel Morres Hulst

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
gosewijn
Berichten: 2912
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Henders &Hazel Morres Hulst

Ongelezen bericht door gosewijn »

Ik vraag mij af , de foto gezien te hebben , of het wel echt leder is.
Dit soort stoelen als er geen goede vulling en/of singelband gebruikt is zal snel door zakken en plooien geven.
Heb het idee aan de print te zien dat het kunsleder (skay) of leder op de rol is. Ja dat bestaat !
De prijs van de stoel is voor veel mensen fors , voor dit type goedkoop dus ook minder kwaliteit.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Henders &Hazel Morres Hulst

Ongelezen bericht door crazyme »

gosewijn schreef:Ik vraag mij af , de foto gezien te hebben , of het wel echt leder is.
Dit soort stoelen als er geen goede vulling en/of singelband gebruikt is zal snel door zakken en plooien geven.
Heb het idee aan de print te zien dat het kunsleder (skay) of leder op de rol is. Ja dat bestaat !
De prijs van de stoel is voor veel mensen fors , voor dit type goedkoop dus ook minder kwaliteit.
Stoel Evert is alleen maar leverbaar in leer, dus uw "gevoel" is onjuist.
Elke stoel zonder goede vulling en/of singelband zal snel doorzakken, dus wat is uw punt ?

gosewijn
Berichten: 2912
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Henders &Hazel Morres Hulst

Ongelezen bericht door gosewijn »

Crazyme deze bekleding is imitatie leder, mijn gevoel is juist. Dit type bekleding zal snel plooien vormen
als er geen goede vulling wordt gebruikt . Zelfs de armen zullen na een aantal jaren gaan uitzakken zonder dat er kracht op wordt uitgevoerd.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Henders &Hazel Morres Hulst

Ongelezen bericht door crazyme »

gosewijn schreef:Crazyme deze bekleding is imitatie leder, mijn gevoel is juist. Dit type bekleding zal snel plooien vormen
als er geen goede vulling wordt gebruikt . Zelfs de armen zullen na een aantal jaren gaan uitzakken zonder dat er kracht op wordt uitgevoerd.
De term welke u zoekt is microleder. Gezien de prijs zal dat het materiaal zijn wat u bedoelt.

Uw voorspelling is gebaseerd op vakkennis of een glazen bol ?

gosewijn
Berichten: 2912
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Henders &Hazel Morres Hulst

Ongelezen bericht door gosewijn »

Inderdaad microleder is imitatie leder . De toplaag kan van diverse materialen zijn gemaakt . De onderlaag is grof gezegd afval leder. Vaak is dit afval leder dat vermaalt wordt en verlijmd en gewalst word zodat men leer aan de rol krijgt. Fabrikanten / winkeliers willen graag de indruk wekken dat het echt leder is en geven het maar een goedklinkende naam aan.
Ja zo af en toe kijk ik in de glazenbol ,maar in dit geval is het vakkennis.

Gesloten