LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ikea Hemnes bedbank kopen? Slaapzak meenemen!

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Nitro
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 mar 2004 13:51

Ikea Hemnes bedbank kopen? Slaapzak meenemen!

Ongelezen bericht door Nitro »

Ikea bestaat 35 jaar en viert dat met dagaanbiedingen. Tijdens de actieperiode is er elke dag een  artikel uit het vaste assortiment met 35% in prijs verlaagd. Op vrijdag 29 november 2013 was dat bedbank Hemnes. Alleen deze dag van € 249 voor € 159. Bovendien hebben Ikea Family leden een kortingsbon ontvangen van € 20 geldig bij besteding van € 150. Daarmee koop je de bedbank dus zelfs voor maar € 139. 

We hadden ons zoontje een nieuw bed beloofd, zijn eerste grote bed. Dus wij halverwege de dag naar Ikea Duiven getogen. Helaas is de voorraad bedbanken al uitverkocht. Desgevraagd mogen we de bedbank niet bestellen in de winkel, dat kan alleen in de webshop. Ook daar is het bed uitverkocht, maar het is een artikel uit het normale assortiment en is over een paar weken gewoon weer leverbaar. 

Thuisgekomen blijkt dat bestellen in de webshop voor € 159 wel mogelijk is, maar dat er altijd € 45 bij komt aan bezorgkosten. En dat terwijl we om de hoek wonen! Het is niet mogelijk een bestelling te plaatsen in de webshop en het artikel zelf af te halen in een filiaal. Met bezorgkosten van € 45 meegerekend is de helft van het aanbiedingsvoordeel weg. Bovendien kan de kortingsbon van € 20 niet worden verzilverd op de website. De prijs wordt dan € 204 in plaats van € 139. Dat is wel erg zuur. 

Om 14:00 uur plaatst Ikea het bericht op haar website dat de voorraad op is in de meeste filialen, en dat de voorraadindicatie op de website niet meer klopt. En dat terwijl de winkels nog tot 21:00 uur open zijn. Als bij Albert Heijn een aanbieding uit het standaard assortiment onverhoopt is uitverkocht, dan krijgt de klant een voucher waarmee het artikel later, nadat de voorraad is aangevuld, alsnog voor de actieprijs kan worden verkregen. Dat is een hele normale manier van zaken doen. Maar kennelijk niet bij Ikea. Binnenkort staat bedbank Hemnes gewoon weer in het magazijn bij Ikea, maar tegen de oude prijs.

Kortom: als je een aanbieding wilt kopen bij Ikea, dan kan je maar beter je slaapzak meenemen en voor de deur gaan liggen. Tijdens de actieperiode is de voorraad zeer beperkt en bestellen in de winkel mag niet, ook al is het een artikel dat een dag na de actieperiode gewoon weer op voorraad is. En het meest bizarre is wel dat er op dit forum soortgelijke berichten te vinden, sommige daterend al uit 2008. Het is dus al jaren common Practice bij Ikea. Fijne verjaardag Ikea!

angel1978
Berichten: 11084
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Ikea Hemnes bedbank kopen? Slaapzak meenemen!

Ongelezen bericht door angel1978 »

Je belooft je kind iets dat je nog helemaal niet hebt? En daarna houd je je niet aan je eigen belofte omdat het je te duur is?

Mij is altijd geleerd om:
A) geen dingen te beloven en/of weg te geven die ik zelf (nog) niet heb
B) altijd mijn beloftes na te komen

Maar blijkbaar geldt dat niet voor iedereen!

Nitro
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 mar 2004 13:51

Re: Ikea Hemnes bedbank kopen? Slaapzak meenemen!

Ongelezen bericht door Nitro »

.
Laatst gewijzigd door Nitro op 30 nov 2013 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Nitro
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 mar 2004 13:51

Re: Ikea Hemnes bedbank kopen? Slaapzak meenemen!

Ongelezen bericht door Nitro »

vogels schreef:
Kortom: als je een aanbieding wilt kopen bij Ikea, dan kan je maar beter je slaapzak meenemen en voor de deur gaan liggen.
Dus wij halverwege de dag naar Ikea Duiven getogen.
Je moet iig niet pas 's middags aan komen k*kken voor aanbiedingen.
Ik behoor tot de mensen die gewoon overdag werken en normaliter pas 's avonds of in het weekend naar Ikea kunnen gaan. Sorry, mijn fout.

noakpluk
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 nov 2013 10:16

Re: Ikea Hemnes bedbank kopen? Slaapzak meenemen!

Ongelezen bericht door noakpluk »

Hallo Nitro,

Ik voel met jullie mee, ook ik ben niet in de gelegenheid overdag te shoppen en ons is gisteren
precies hetzelfde overkomen, in de vestiging Groningen,
We hebben de voorraad gecheckt voor vertrek, om 16.45 , GEHUURDE aanhangwagen opgehaald en bij aankomst een uurtje later , bleek het bed " al heel lang op " te zijn, volgens de medewerker.

Naast ons bij het lege schap een beduust stel, helemaal uit Hoogeveen , huilend kind aan de hand en tablet met " beschikbare voorraad : 25 stuks " in de hand.

Bij reclamatie bij de kantenservice i.v.m. de gemaakte kosten n.a.v. de foutieve website informatie
werd ons gezegd dat ergens op de website had gestaan dat de aangegeven voorraad mogelijk niet klopte.
Door de klantenservice werd vervolgens het idee geopperd ( het is inmiddels 18.45 u. ) naar een andere vestiging in Nederland te rijden waar MISSCHIEN het bed nog te verkrijgen is !!!!!

Ik vind ook dat IKEA , ZEKER in geval van foutieve voorraadinformatie , klanten die zich vergeefs melden voor een aanbiedingsproduct , op een naleveringslijst moet zetten.

In plaatst daarvan stelt IKEA haar klanten teleur , dupeert ze klanten voor tientallen euro's aan gemaakte onkosten , en haalt de klantenservice de schouders op met de mededeling " dit is wat we moeten zeggen ".

HURRA ! IKEA IS JARIG EN TRAKTEERT .

Wat mij betreft krijgt IKEA de KOUDE DOUCHE in de uitzending, voor alle klanten die ze in de kou hebben laten staan.

Marlies ( Hoogezand )

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Ikea Hemnes bedbank kopen? Slaapzak meenemen!

Ongelezen bericht door tenormin »

Op Marktplaats staat het vol met Hemnes bedbanken; dat misschien een idee? Matras koop je gewoon nieuw natuurlijk. En, even los daarvan: hoe vervelend ook: bij flinke aanbiedingen moet je inderdaad vaak je slaapzak meenemen, bij wijze van spreken! Gisteren op het nieuws niet gezien dat in Amerika 1 dag uitverkoop was? Niet te geloven: leek wel een stadion vol mensen die voor de deuren stonden....Niet te vergelijken met Nederland, maar ook hier liggen mensen vaak voor de deur (ziet men dan op TV beelden).

witte angora
Berichten: 31037
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ikea Hemnes bedbank kopen? Slaapzak meenemen!

Ongelezen bericht door witte angora »

Hmmm.... Stond er geen op=op bij de aanbieding? Zo nee, dan zullen ze volgens mij gewoon tegen die prijs moeten leveren, ook al komt het bed wat later. Zo ja, dan is het inderdaad pech gehad.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ikea Hemnes bedbank kopen? Slaapzak meenemen!

Ongelezen bericht door sjohie »

Er staat op de website van ikea, bij de voorraad aanduiding per vestiging, dat deze gebaseerd is op de gemiddelde verkoopverwachting van het product welke elk 1½ uur ververst wordt. En dat is toch iets anders dan een realtime koppeling met het voorraadsysteem. Ze hebben in mijn ogen dan ook gelijk, het systeem is niet zo nauwkeurig als jij meent dat het is.

Inmiddels hebben ze verduidelijkt, dat door de grote aanloop het voorraadsysteem voor dit product niet meer goed werkt.

Prolix
Berichten: 624
Lid geworden op: 27 sep 2013 23:57

Re: Ikea Hemnes bedbank kopen? Slaapzak meenemen!

Ongelezen bericht door Prolix »

lekker een klacht indienen via Twitter. @ikeahelpt in je tweet en je wordt echt geholpen.

noakpluk
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 nov 2013 10:16

Re: Ikea Hemnes bedbank kopen? Slaapzak meenemen!

Ongelezen bericht door noakpluk »

Op marktplaats staan inmiddels veel advertentie met " nieuw in doos !!! "
slimme opkopers , dom van IKEA , max 6 stuks per klant.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Ikea Hemnes bedbank kopen? Slaapzak meenemen!

Ongelezen bericht door Jolijn »

Het zal Ikea worst zijn of ze er 6 aan 1 klant verkopen of 6 klanten 1 stuk.
Of die opkopers zo slim zijn moet nog blijken.
Zo heb je ook 'slimme' mensen die goedkope treinkaartjes kopen, tegen het einde van de termijn is het bijna vechten om ze kwijt te raken.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Ikea Hemnes bedbank kopen? Slaapzak meenemen!

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Nitro schreef:Het is niet mogelijk een bestelling te plaatsen in de webshop en het artikel zelf af te halen in een filiaal. Met bezorgkosten van € 45 meegerekend is de helft van het aanbiedingsvoordeel weg.
Dat is niet zo vreemd. De IKEA winkels zijn een franchise, terwijl bestellingen via de webshop uit centrale distributiecentra worden getransporteerd. Afleveren via een winkels zou theoretisch zelfs nog duurder zijn: je hebt dan niet alleen de transportkosten van webbestellingen, maar ook nog eens de kosten die in de winkel gemaakt moeten worden. Het zijn 2 aparte logistieke processen.

Nitro
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 mar 2004 13:51

Re: Ikea Hemnes bedbank kopen? Slaapzak meenemen!

Ongelezen bericht door Nitro »

GJvdZ schreef:Dat is niet zo vreemd. De IKEA winkels zijn een franchise, terwijl bestellingen via de webshop uit centrale distributiecentra worden getransporteerd. Afleveren via een winkels zou theoretisch zelfs nog duurder zijn: je hebt dan niet alleen de transportkosten van webbestellingen, maar ook nog eens de kosten die in de winkel gemaakt moeten worden. Het zijn 2 aparte logistieke processen.
Ikea zou er gemakkelijk een financieel i.p.v. logistiek proces van kunnen maken. De artikelen liggen immers bij alle filialen standaard op voorraad, het gaat puur om een verdeelsleutel van de webshop-verkopen. Voorbeelden van franchises waar dat goed werkt zijn Pronto meubelen, Profijt meubelen, en zelfs bij Hema.

Feit is dat de huidige werkwijze al jaren (sinds 2008, zie oude berichten in dit forum) ontevredenheid oplevert bij klanten. En voor Ikea medewerkers die het moeten verkopen is het ook niet leuk. Elke actie hebben ze weer hetzelfde gezeur.

Prolix
Berichten: 624
Lid geworden op: 27 sep 2013 23:57

Re: Ikea Hemnes bedbank kopen? Slaapzak meenemen!

Ongelezen bericht door Prolix »

GJvdZ schreef:... De IKEA winkels zijn een franchise...
Absoluut niet. IKEA is in dat opzicht best bijzonder. Persoonlijk zou ik er niet kunnen werken omdat het systeem me totaal niet aanstaat. Maar goed, dat was ook het probleem niet.

Plien4all
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 dec 2013 13:59

Re: Ikea Hemnes bedbank kopen? Slaapzak meenemen!

Ongelezen bericht door Plien4all »

Ook ik wilde gaan voor de aanbieding van Ikea Hemnes Bedbank vorige week ,
Ik dezelfde dag van de aanbieding gebeld naar de Ikea in Haarlem met de vraag of de bedbank nog beschikbaar was, het antwoord dat ik kreeg was nee mevrouw volledig uitverkocht .
Ik dacht huh? hoe kan dat nou ze waren toch in de aanbieding vandaag en dan s'morgens om 09.00 u al uitverkocht.
Ook bij andere filialen hetzelfde verhaal, ik kon ook niet reserveren want daar deden ze niet aan .
Maar ook ik had geen zin net als anderen voor jan met de korte achternaam naar de i=Ikea te rijden.
En ook ik vind dit oplichting , mensen lokken met aanbiedingen die je niet waar maakt .
En helaas dit voorval was niet de eerste keer !!!
Dus mensen aanbiedingen van de Ikea zijn niet realistisch , gewoon een afgang ....

Annikaatje
Berichten: 517
Lid geworden op: 27 feb 2013 20:21

Re: Ikea Hemnes bedbank kopen? Slaapzak meenemen!

Ongelezen bericht door Annikaatje »

Ik snap niet wat het probleem is. Tuurlijk, vervelend dat je voor niets naar de Ikea gaat. Maar als er zo'n "goeie" aanbieding is, én er staat "op = op" bij, dan gaan toch alle allarmen af? En als je dan van de aanbieding gebruik wil maken, sta je toch nog voor ze openen voor de deur?

mh73

Re: Ikea Hemnes bedbank kopen? Slaapzak meenemen!

Ongelezen bericht door mh73 »

Nou kun je Ikea daar wel op aanspreken, maar is dat niet overal zo?
Vorig jaar wilden wij een kinderfietsje kopen bij Bart Smit in de aanbieding. Stonden al voor de deur voor opening. Hadden ze vijf jongens en vijf meisjesfietsen en wij hadden de laatste meisjes.
En volgens mij is het bij al die electronica zaken niet anders.
Het zijn gewoon lokkertjes.

mpr1980
Berichten: 99
Lid geworden op: 30 jul 2010 11:34

Re: Ikea Hemnes bedbank kopen? Slaapzak meenemen!

Ongelezen bericht door mpr1980 »

De voorraadinformatie op de IKEA website klopt inderdaad totaal niet.

Deze zomer naar IKEA geweest voor een Malm bedframe met Sultan matrassen. Volgens de website aanwezig. Aangekomen bij IKEA Duiven bleek deze al dagen uitverkocht! Zowel het bedframe als de matrassen (het ging hier wel om de verlengde versie van beide (2m20 lang). Gekeken via de IKEA App of deze nog wel aanwezig was in bijvoorbeeld Eindhoven of Utrecht

Gelukkig een vriendelijke medewerkster die in het voorraadsysteem kon zien dat in Barendrecht nog wel voorraad was. De voorraad bij Eindhoven en Utrecht was ook weg. Hierop naar Barendrecht gereden en deze kunnen aanschaffen.

Heb een opmerking gemaakt naar de medewerkster over de slechte informatie op de website. Probleem was bekend, maar konden er helaas niets aan doen. Werk zelf in de ICT en zo moeilijk is het volgens mij niet om je voorraadadministratie (die realtime zal zijn intern) te koppelen aan je website.

Ondanks deze slechte ervaring, blijf ik er toch komen... het is en blijft IKEA hè...

Superdanser
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 dec 2013 16:36

Re: Ikea Hemnes bedbank kopen? Slaapzak meenemen!

Ongelezen bericht door Superdanser »

Ik heb als een vd eerste via de webwinkel het hemnes bedank besteld. Inderdaad zonder de €20 extra korting, met €40 bezorgkosten. Betaald en bevestigd om 00.04! 2x de bevestiging gehad dat het vr 13 dec geleverd zou worden. Vanmorgen om 10.42 een mailtje gehad.. Het wordt pas 24/12 geleverd!
Het bed van mijn dochter was inmiddels verkocht en weggehaald. Mijn dochter moet dus nog 11 dagen op de grond slapen! Klantenservice gebeld, na 16 min in de wacht werd de hoorn erop gegooid, nog een keer 16 min gewacht.. Nee kunnen we niets aan doen. Ze wachten op levering uit Dordtmund. Dat zijn de goedkope bedbanken. Let op.. Je kan ze nu wel voor de volledige prijs kopen.

choocomell
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 aug 2013 17:21

Re: Ikea Hemnes bedbank kopen? Slaapzak meenemen!

Ongelezen bericht door choocomell »

ook ik heb gemerkt dat voorraadbeheer niet helemaal perfect is, maar goed het is ook een gigantisch bedrijf. Ik heb de bank trouwens wel gekocht, mijn advies blijf weg bij die bank. Het is niet te doen, harde leuning en 1 van de poten is nu al kapot. het is wel goed als je het uit klapt en gebruikt voor bed. maar de bank trekt ontiegelijk veel stof aan waardoor je het dagelijks moet stofzuigen. Tenminste bij de zwarte versie wel. Ik heb spijt van de bank het is geen doen

Gesloten