LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ikea leren bankstel na 1 maand al krassen!

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
JeroenEektimmerman
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jun 2009 14:58

Ikea leren bankstel na 1 maand al krassen!

Ongelezen bericht door JeroenEektimmerman »

Wat op het eerste gezicht een mooie aankoop leek, is nu een regelrechte ramp.
Na één maand zat er al een kleine kras op het leer, iets wat ik nog nooit eerder bij een leren bankstel heb gehad (heb nooit anders dan leren bankstel gehad!) Ook was er in de naad van het leer al schade zichtbaar. Ikea gebeld welke een bedrijf hebben langs gestuurd om de klacht te bekijken en op te lossen. Dit bedrijf heeft vervolgens de kras veranderd in een donkere vlek welke nog meer opvalt dan de kras. Hierop de Ikea weer gebeld en aangegeven dat ik de koop wilde ontbinden en m´n geld terug wilde, dit kwam niet aan de orde, het was immers m'n eigen schuld dat er een kras was (kras /schade van buitenaf) Ik kon kiezen uit :
> nogmaals het bedrijf laten langskomen ( en dus weer een halve tot hele vakantiedag kwijt zijn)
> bank retour en waarde van de bank op een tegoed pas ( maar ik wil helemaal nooit meer iets duurs van de Ikea )

Dit is dus niet acceptabel en volgens mij hoef ik ikea maar 1x de kans te geven de klacht op te lossen en hoef ik ook geen tegoed pas te accepteren ( consumenten wet )

[b
]Het leer wat de ikea gebruikt voor zn bankstel kan al beschadigen door aanraking van een nagel
( volgens Mevr. Loes Wessels van ikea klantenservice )[/b] en aangezien de schade dan van buitenaf komt geven ze geen verder garantie, en noemen ze het een "spijt aankoop" Hierop willen ze maximaal 70 % contant terug betalen. ( of 100 % op een tegoed pas )

Ik zit nu mooi met de problemen, denk dat ik de tegoed pas maar accepteer, 3 weken vakantie opneem en dan voor de winkel van ikea ga staan om alle mensen te wijzen op de zeer slechte kwaliteit van Ikea producten en het ontbreken van garantie en service (ook al staat in de koopovereenkomst dat er 10 jaar garantie op de bank zit)...

Misschien kan ik dan meteen de tegoedpas verkopen... iemand interesse?

Maar nu even serieus... wat kan ik nu het beste doen, een rechtzaak?

ben benieuwd naar de reacties

mvg

Jeroen

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Ikea leren bankstel na 1 maand al krassen!

Ongelezen bericht door sjoegel »

Kwaliteitsleer koop je niet bij de Ikea. U bent erg kritisch de meeste van Ikea's klanten zijn dat niet. Ik vind de oplossing van Ikea erg netjes maar nogmaals je moet geen topkwaliteit verwachten. Eigenlijk....... is het gewoon bagger.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Ikea leren bankstel na 1 maand al krassen!

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Jeroen, misschien heb je hier iets aan:
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... _of_meubel
Je hebt dus recht op je volledige aankoopbedrag retour!

En Sjoegel, kom op zeg, ook al heeft Ikea geen topleer ofzo, maar je mag toch wel een passende oplossing verwachten.
Een beschadiging nog opvallender maken vind ik geen nette oplossing!
En geloof het of niet, ik vind dat je wél kwaliteit mag verwachten van Ikea.
Je koopt er, ze zeggen spullen goed te testen, dus mag je kwaliteit voor je geld hebben.
Je betaald misschien geen duizenden euro's voor een bank, maar dat betekent niet dat je maar moet fluiten naar je geld als iets niet goed gaat.

Succes Jeroen, laat weten wat je ondernemen gaat en hoe het afloopt, ben benieuwd.[/quote]

Waku
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 jun 2009 19:51

Re: Ikea leren bankstel na 1 maand al krassen!

Ongelezen bericht door Waku »

Ikea denkt, ach man ga toch krassen.

The Sandman
Berichten: 137
Lid geworden op: 12 feb 2009 21:44

Re: Ikea leren bankstel na 1 maand al krassen!

Ongelezen bericht door The Sandman »

Hallo,

inmiddels zitten wij (2 kleine kooters en eerst nog een kat) al 2 jaar op goedkope Ikea banken (leer) van 495 euro per stuk. Dit nadat wij een "kwaliteit" bankstel van 4.000 euro eruit hebben gegooid na 5 jaar ivm bagger kwaliteit, rullende stof, kuil in bank).
Dit laatste bankstel kwam dus bij een "echt" meubelbedrijf vandaag.

Met dit Ikea bankstel is bij ons NIETS mis, geen kras, geen schade, helemaal NIETS.

Met uw bank was ook niet mis, dus het verhaal van Violet Prue kan volledig de vuilnisbak in. Het was en is een deugdelijk product

U heeft echter ZELF schade aan de bank veroorzaakt. Dit is U aan te rekenen, niet Ikea. Als ik het goed lees heeft Ikea zelfs uit service een bedrijf gestuurd om te kijken of deze het kon oplossen. Zonder daarvoor kosten aan U te hebben doorberekend.

Als U een nieuwe wagen koopt en U laat er een doos tegen aan vallen, dan verwacht U toch ook niet van de dealer kostenloos herstel of ontbinding van de koop!?

Neen, zoals altijd doet Ikea dit weer keurig en doen ze meer dan ze zouden moeten doen. Puur uit coulance. Met de bank is niets mis, uw handelen heeft dit veroorzaakt.

JeroenEektimmerman
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jun 2009 14:58

Re: Ikea leren bankstel na 1 maand al krassen!

Ongelezen bericht door JeroenEektimmerman »

Dit zijn echt de meest vreemde reacties,

Ik he b een bank gekocht voor 1500 euro, leer.

deze bank vertoonde na korte tijd al schade in de naad en een lichte kras in het leer.
Ikea heeft een bedrijf gestuurd die van de kleine kras een donkere vlek heeft gemaakt.
Hierop heb ik gezegd de koop te willen ontbinden.


NU krijg ik van jullie niet goed lezende mensen de reactie dat het mn eigen schuld is ?

Je moet wel een medewerker van ikea zijn om zo oliedom een reactie te plaatsen...

ik hoop dat er nog iemand met een beetje kennis mij kan vertellen wat ik nu het beste kan doen...

JeroenEektimmerman
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jun 2009 14:58

Re: Ikea leren bankstel na 1 maand al krassen!

Ongelezen bericht door JeroenEektimmerman »

VioletPrue

Bedankt voor de informatie!
ik heb een email verstuurd naar consuwijzer.nl zij gaan mij dan helpen met een voorbeeld brief welke ik naar Ikea ga versturen. Hopelijk is de hele ervaring dan weer snel vergeten...

groeten jeroen

The Sandman
Berichten: 137
Lid geworden op: 12 feb 2009 21:44

Re: Ikea leren bankstel na 1 maand al krassen!

Ongelezen bericht door The Sandman »

@Jeroen,

hier is de s8kkel weer die je advies wil geven en vervolgens voor medewerker van Ikea wordt uitgemaakt (nee hoor..... je bent niet zielig).

Ik zit hier niet voor mij, ook niet voor Ikea. Ik denk alleen mee, vervolgens ben ik een "fout"persoon in jouw ogen omdat ik niet zeg wat jij wil horen :roll:

Maar nogmaals; een firma is NOOIT aansprakelijk voor schade die door jou zelf is veroozaakt!!!

Indien de schade aan de naad een "scheurschade" is door verkeerd stikken, dan zou Ikea dat moeten oplossen.

imo Heeft Ikea veel aangeboden. Zij hebben al veel meegedacht en gedaan terwijl het duidelijk is dat een deel van de schade in ieder geval door jezelf is veroorzaakt.

Waarschijnlijk is hiermee de zaak voor Ikea klaar. De enige weg die U dan nu zal resten is een advocaat of andere juridische bijstand.

JeroenEektimmerman
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jun 2009 14:58

Re: Ikea leren bankstel na 1 maand al krassen!

Ongelezen bericht door JeroenEektimmerman »

Sandman.... ik had graag een prive bericht verstuurd, helaas kan dit niet


jezelf sukkel noemen, is dat zelfkennis?
Dom zijn is reageren op een bericht zonder het bericht eerst goed te hebben gelezen en te hebben begrepen wat er staat, wat er word bedoelt en waar het over gaat
vertel mij eens waar jij advies hebt gegeven? ik lees enkel en alleen een verhaaltje en een mening.
hebben ze jou nooit geleerd eerst te lezen voordat je je mond open doet?
goed lezen en begrijpen wat er staat, dat heb je niet gedaan. Vandaar ook dat de link naar medewerker van ikea snel gemaakt is. meedenken noem jij dat? onbelangrijke nietszeggende informatie geven noemen denkende mensen dat, iets waar de gemiddelde forum lezer niet op zit te wachten.

Maar ik wil het je nog wel een keer duidelijk opsommen:

ik koop een 2 en 3 zits leren bankstel voor een totaal bedrag van 1500 euro met daarbij 10 jaar garantie
deze bank vertoont na enkele weken al zichtbare schade in de naad en een lichte kras in het leer.
hierop heeft de ikea een service bedrijf ingeschakeld welke de kras en schade aan de naad veranderde in een donkere vlek.
Hierop heb ik besloten de koop te willen ontbinden.
de kwaliteit van het leer is bedenkelijk en de reparatie is verkeerd uitgepakt.

Maar sandman, laat je, goed bedoelde, mening nu maar achterwege en vervuil deze berichten reeks niet verder met jou zogenaamde advies. Het is van geen enkele waarde en hier heeft geen enkele lezer iets aan.
maar ach, je zal het wel weer niet goed lezen, en zeker verkeerd interpreteren. dat heb je immers de voorgaande berichten laten zien...

The Sandman
Berichten: 137
Lid geworden op: 12 feb 2009 21:44

Re: Ikea leren bankstel na 1 maand al krassen!

Ongelezen bericht door The Sandman »

En daar is de s8kkel weer.....

Uit jouw bijdrage komt duidelijk naar voren dat er met de bank niets mis is tijdens de aankoop en het plaatsen thuis.

Uit jouw bijdrage blijkt duidelijk dat er NADAT de bank bij jullie al 1 maand stond jullie zelf de schade zouden hebben veroorzaakt. De schade zat er immers niet op......

Hiervoor is Ikea op geen enkele wijze aansprakelijk, ook niet onder garantie. Jij weet duidelijk niet waarvoor deze garantie is en wat de voorwaarden zijn.

Ikea heeft uit service een reparatiefirma naar jou toegestuurd. SERVICE!!! Zij hadden niets hoeven doen!!!

Jij bent nu ontevreden over wat deze reparatiefirma heeft gedaan en eist nu je geld terug.

Jij snapt de wereld niet. Ikea biedt veel aan, jij kan alleen maar zeuren.

Je wil alleen je eigen verhaal horen. Ik geef geen mening, ik geef wel degelijk feiten. Bij zelf veroorzaakte schade kan je NOOIT garantie claimen!! Punt.

De kwaliteit van het leer is niet bedenkelijk, jij bent dat.

Ik wens je een goede afloop van deze zaak toe. Maar Ikea heeft nu al zoveel aangeboden.....jij zal wel veel geld willen uitgeven voor een advocaat die je niets gaat brengen.

JeroenEektimmerman
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jun 2009 14:58

Re: Ikea leren bankstel na 1 maand al krassen!

Ongelezen bericht door JeroenEektimmerman »

En daar is de s8kkel weer.....

ik geloof nu ook dat je een SUKKEL bent, je zegt het immers al twee maal.

ben blij dat er mensen zoals jij vrij rondlopen op deze wereld, kan ik elke dag weer heerlijk om lachen! geweldig wat een clown...

ben dan ook blij dat mensen met voldoende IQ mij erop hebben gewezen dat ik niet verantwoordelijk ben voor een slechte naad na een aankoop van een bankstel. En dat de verkoper zelfs moet aantonen dat ik de schade, zoals bij de kras, (opzettelijk) zelf heb gemaakt en dat dit niet te wijten is aan de slechte niet voldoende geverfde leer soort.
Op het moment dat zij een service bedrijf hebben gestuurd welke de klacht erger maakt gaat het al niet meer over de eerste kalcht maar gaan we verder met een nieuwe klacht.

Weet je Sandmannetje... ga lekker met je twee koters op je 450 euro bankje zitten en geniet van alles om je heen. ik zal zeker jou verhalen nog eens doorlezen als ik op mij nieuwe bankstel ga zitten en zal er dan wel weer hard om moeten lachen... wat kunnen sommige mensen toch dom uit de hoek komen...

ik heb nog wel een tip voor je als je dan toch eens echt iets informatiefs wil lezen in plaats van de donald duck of de tina...

www.consuwijzer.nl echt een aanrader... (stom jij leest nooit.... )

[/quote]

eentje
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 jun 2009 13:54

Re: Ikea leren bankstel na 1 maand al krassen!

Ongelezen bericht door eentje »

@Sandman

Je gaat hier wel heel erg kort door de bocht.

De vraag is niet of TS deze krassen zelf heeft veroorzaakt want daar is geen twijfel over mogelijk.

De vraag is of je van een lederen bank mag/kan verwachten dat bij NORMAAL gebruik er al een kras op komt na een maand en dat er een naad loslaat.

In mijn optiek zou dit niet mogen en heeft de TS een redelijke tot goede kans op vervanging of (na retournering van de bank) geld terug.

stofzuigertje

Re: Ikea leren bankstel na 1 maand al krassen!

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Poppeliers verkoopt voor minder geld ook echt leder en die gaan vaak langer mee, dus de prijs is redelijk.

Ik zou de bon accepteren en bij de meubel afdeling vragen of iemand anders met deze wil betalen, U vind vast wel een koper die duurdere dingen uit zoekt, ook de keukens zijn meestal duurder en ik zou deze bon graag voor U inwisselen als ik daar zou staan.

Doorgeven tegoedbon mag en of ik U of Ikea betaal maakt mij niets uit.
Dus pak die kans op 100% geld terug.
Gezien de omzet van dure producten is binnen enkele uren Uw geld zo toch terug!

Ik heb het elders wel eens vaker voor iemand gedaan, als je meeloopt want zomaar vertrouwen doen ze zelden...
Dus U gaat met deze persoon naar kassa en na betaling restbedrag mag deze €1500,- pinnen en aan U contant geven.

Paradiso
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 okt 2008 19:37

Re: Ikea leren bankstel na 1 maand al krassen!

Ongelezen bericht door Paradiso »

Jeroen; jij laat je nu zeker van je vriendelijkste kant zien?

Een naad die niet is zoals 'ie zou moeten zijn: een terechte klacht.
Een kras die er tijdens gebruik op komt: niet een terechte klacht.

Ik heb leren bekleding in mijn auto. Mijn zwager heeft laatst een kras gemaakt op mijn achterbank, met een knoop op zijn broek. Zal ik Citroën daarvoor aansprakelijk stellen?

JeroenEektimmerman
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jun 2009 14:58

Re: Ikea leren bankstel na 1 maand al krassen!

Ongelezen bericht door JeroenEektimmerman »

Als er door een gewone knoop al een kras zou komen dan kun je geen leren bank meer kopen, de vorige bank was ook van leer en heb ik zeker 8 jaar gehad zonder enige problemen omdat het leer van een degelijke kwaliteit is. Nu wilden we weer eens iets nieuws en hebben toen besloten om bij de ikea een bank te kopen.
Ik wilde de koop ook zeker nog niet ontbinden, er zou namelijk een gerenommeerd bedrijf met jarenlange ervaring langskomen om de naad en de lichte kras te herstellen. Pas toen de vlek er was had ik er genoeg van. het was immers van kwaad na erger. de kwaliteit van het leer en de kwaliteit van de service staat voor mij ter discussie.

waarom wel een tegoedbon geven voor 100 % maar slechts 70% contant ?
ja domme vraag...maar je begrijpt wat ik bedoel.

Gesloten