Jysk verlengt telkens dezelfde actie
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 01 apr 2021 08:28
Jysk verlengt telkens dezelfde actie
Op de webshop van Jysk staat tenminste één product met een korting. Er staat bij dat de korting tot X datum geldt (bijvoorbeeld de afgelopen dagen stond dat de actie tot gisteren gold).
Echter vanochtend staat het product alweer met korting en nu staat dat de actie tot 6 juli geldt.
Zo wordt je als consument misleid, lijkt me, om voor een bepaalde datum te kopen, als je gebruik wil maken van de lagere prijs.
Mag een actie telkens verlengd worden en zijn er regels hiervoor?
Alvast dank.
Echter vanochtend staat het product alweer met korting en nu staat dat de actie tot 6 juli geldt.
Zo wordt je als consument misleid, lijkt me, om voor een bepaalde datum te kopen, als je gebruik wil maken van de lagere prijs.
Mag een actie telkens verlengd worden en zijn er regels hiervoor?
Alvast dank.
-
- Berichten: 33361
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Jysk verlengt telkens dezelfde actie
Waarom zou dat niet mogen? Of je het vorige week zou kopen vanwege een einddatum of een week later omdat de actie verlengd is maakt toch niet uit?
Re: Jysk verlengt telkens dezelfde actie
Volgens de ACM mogen kortingen niet buitensporig lang duren. In dat geval zou er namelijk geen sprake meer zijn van een korting, maar een misleidende handelspraktijk. Wat als buitensporig aangemerkt wordt hangt volgens de ACM sterk af van de omstandigheden van het geval en het type product (denk bijvoorbeeld aan seizoensgebonden producten).witte angora schreef: ↑23 jun 2025 13:20Waarom zou dat niet mogen? Of je het vorige week zou kopen vanwege een einddatum of een week later omdat de actie verlengd is maakt toch niet uit?
https://www.maverick-law.com/nl/blogs/o ... nd-op.html
Consumenneke
, Dorfje
, Moneyman
en 16again
vinden dit leuk
Re: Jysk verlengt telkens dezelfde actie
Dat is al lang bekend
-
- Berichten: 33361
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Jysk verlengt telkens dezelfde actie
Dan kunnen Kruidvat en consorten hun borst nat maken...angel1978 schreef: ↑23 jun 2025 13:26Volgens de ACM mogen kortingen niet buitensporig lang duren.witte angora schreef: ↑23 jun 2025 13:20Waarom zou dat niet mogen? Of je het vorige week zou kopen vanwege een einddatum of een week later omdat de actie verlengd is maakt toch niet uit?
De vraag is dan natuurlijk hoe vaak die actie verlengd wordt, en wat de reden daarvoor is.
Re: Jysk verlengt telkens dezelfde actie
Je hebt als consument toch ook hersens? Of ga jij echt iets kopen als een verkoper er een sticker "Korting" op plakt? En niet omdat je dat product nodig hebt en de prijs al dan niet prima vindt?
Alex van Kampen
vindt dit leuk
-
- Berichten: 13129
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Jysk verlengt telkens dezelfde actie
U wilt niet weten hoe vaak ik, toen ik nog in een winkel werkte, de vraag kreeg of iets in de actie was. Bij nee werd het product steevast terug gelegd, bij een ja bleven ze langer kijken en namen ze het vaker mee.
Een beetje strooien met zogenaamde kortingen doet wonderen bij heel veel mensen.
In het geval van TS, de ACM zou gecontacteerd kunnen worden. Echter is eenmaal hetzelfde artikelen in 2 actiefolders achter elkaar plaatsen niet telkens en ook is het afhankelijk van het soort product. Zomerartikelen zullen nu meer in de folder staan. Het is dus niet per definitie fout.
Re: Jysk verlengt telkens dezelfde actie
Misschien verkocht het niet zo goed en is de actie verlengd vanwege de grote voorraad?
Re: Jysk verlengt telkens dezelfde actie
Vaak weten ze het al van te voren.
Ik kreeg een opdracht om voor twee weken een actie te promoten. Echter was de actie maar een week. Op mijn vraag of ze het dan echt twee weken wilde kreeg ik als antwoord dat de actie na die week wegens succes een week verlengt zou worden. En dat was nog twee weken voor de actie begon.
Ik kreeg een opdracht om voor twee weken een actie te promoten. Echter was de actie maar een week. Op mijn vraag of ze het dan echt twee weken wilde kreeg ik als antwoord dat de actie na die week wegens succes een week verlengt zou worden. En dat was nog twee weken voor de actie begon.
Re: Jysk verlengt telkens dezelfde actie
Commercieel is het natuurlijk veel leuker om op het vak "actieprijs" te zetten en het product dezelfde prijs te laten houden. Dat verkoopt ook prima. Zelfs en nog mooier, als het "actieprijs" artikel ineens wat duurder dan eerst is.......
ria3
vindt dit leuk
Re: Jysk verlengt telkens dezelfde actie
Ik zou screenshots maken elke keer na datum X en dit bij de ACM melden, of evt bij de webwinkelkeurmerk als ze daar aangesloten zijn want dit is misleidend en mag nietElianaPost schreef: ↑23 jun 2025 09:18Op de webshop van Jysk staat tenminste één product met een korting. Er staat bij dat de korting tot X datum geldt (bijvoorbeeld de afgelopen dagen stond dat de actie tot gisteren gold).
Echter vanochtend staat het product alweer met korting en nu staat dat de actie tot 6 juli geldt.
Zo wordt je als consument misleid, lijkt me, om voor een bepaalde datum te kopen, als je gebruik wil maken van de lagere prijs.
Mag een actie telkens verlengd worden en zijn er regels hiervoor?
Alvast dank.
alfatrion
vindt dit leuk
Re: Jysk verlengt telkens dezelfde actie
Nee, dat mag niet. Het gaat hier om misleidende reclame. U kunt hierdoor gratis een klacht in dienen bij de Reclame Code Commissie in Amsterdam. Het gaat hier om onjuiste informatie (einddatum) en daardoor kan de consument een besluit nemen dat hij anders niet genomen had (kopen van niet kopen). Aanbeveling volgt. Als ze vaker langs komen dan gaat er een melding naar de ACM.ElianaPost schreef: ↑23 jun 2025 09:18Mag een actie telkens verlengd worden en zijn er regels hiervoor?
Alvast dank.
16again
en Consumenneke
vinden dit leuk
-
- Berichten: 1210
- Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50
Re: Jysk verlengt telkens dezelfde actie
Heel simpel.
Kan best zijn dat prijspolitie niet dagelijks optreedt, maar dat wil niet zeggen dat het geen misleiding is.alfatrion schreef: ↑30 jun 2025 23:32Nee, dat mag niet. Het gaat hier om misleidende reclame. U kunt hierdoor gratis een klacht in dienen bij de Reclame Code Commissie in Amsterdam. Het gaat hier om onjuiste informatie (einddatum) en daardoor kan de consument een besluit nemen dat hij anders niet genomen had (kopen van niet kopen). Aanbeveling volgt. Als ze vaker langs komen dan gaat er een melding naar de ACM.
16again
vindt dit leuk