LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Leen Bakker - Aanbieding niet leverbaar
Leen Bakker - Aanbieding niet leverbaar
Afgelopen week was ik op zoek naar een nieuwe bank, en ontdekte op de website van Leen Bakker bank Rimini voor €500,- in de aanbieding.
Ik ben die week naar een vestiging van Leen Bakker gegaan om de bank te bekijken; hij zat prima voor dat geld.
Thuisgekomen (vrijdag ochtend) ontdekte ik dat de Rimini op de website niet meer leverbaar was, ik heb toen direct een e-mail gestuurd naar de klantenservice van Leen bakker met de mededeling dat ik deze bank graag wil kopen en de vraag wanneer deze bank weer leverbaar zou zijn en of ik hem dan voor de huidige prijs kon kopen.
Vandaag, op woensdag, ontving ik een reactie van Leen Bakker met daarin antwoord op mijn eerste vraag: de bank is binnenkort weer leverbaar.
Toen ik reageerde op dit bericht met een herhaling van mijn vraag of ik de bank voor de 'oude' prijs zou kunnen kopen was het antwoord nee, want 'de nieuwe folder is al ingegaan'.
Ook nadat ik aangaf dat ik duidelijk op vrijdag, toen de 'nieuwe folder' nog niet was ingegaan, al te kennen heb gegeven graag de bank te willen kopen, bleef het antwoord nee en werd mij geadviseerd de folder goed in de gaten te houden voor een nieuwe aanbieding.
Kortgezegd: Leen Bakker biedt een product aan in de aanbieding maar kan niet leveren en bestellen kan dan dus ook niet, pas als het product niet meer in de aanbieding is (€500->€649) kan men weer leveren en dus kan de klant ook dan pas bestellen, zelfs als de klant al tijdens de actieperiode heeft aangegeven het product te willen kopen.
Ik vind dit een rare gang van zaken.
Ik ben die week naar een vestiging van Leen Bakker gegaan om de bank te bekijken; hij zat prima voor dat geld.
Thuisgekomen (vrijdag ochtend) ontdekte ik dat de Rimini op de website niet meer leverbaar was, ik heb toen direct een e-mail gestuurd naar de klantenservice van Leen bakker met de mededeling dat ik deze bank graag wil kopen en de vraag wanneer deze bank weer leverbaar zou zijn en of ik hem dan voor de huidige prijs kon kopen.
Vandaag, op woensdag, ontving ik een reactie van Leen Bakker met daarin antwoord op mijn eerste vraag: de bank is binnenkort weer leverbaar.
Toen ik reageerde op dit bericht met een herhaling van mijn vraag of ik de bank voor de 'oude' prijs zou kunnen kopen was het antwoord nee, want 'de nieuwe folder is al ingegaan'.
Ook nadat ik aangaf dat ik duidelijk op vrijdag, toen de 'nieuwe folder' nog niet was ingegaan, al te kennen heb gegeven graag de bank te willen kopen, bleef het antwoord nee en werd mij geadviseerd de folder goed in de gaten te houden voor een nieuwe aanbieding.
Kortgezegd: Leen Bakker biedt een product aan in de aanbieding maar kan niet leveren en bestellen kan dan dus ook niet, pas als het product niet meer in de aanbieding is (€500->€649) kan men weer leveren en dus kan de klant ook dan pas bestellen, zelfs als de klant al tijdens de actieperiode heeft aangegeven het product te willen kopen.
Ik vind dit een rare gang van zaken.
Re: Leen Bakker - Aanbieding niet leverbaar
Waarom heb je die bank dan niet gelijk gekocht of besteld??Ik ben die week naar een vestiging van Leen Bakker gegaan om de bank te bekijken; hij zat prima voor dat geld.
Re: Leen Bakker - Aanbieding niet leverbaar
Omdat ik nog even verder wilde kijken bij andere winkels en dan op m'n gemak de bank bestellen op de website. Ik koop niet direct het eerste bankstel dat goed zit.
De verkoopster in de winkel was ook niet bepaald vriendelijk en kon een simpele vraag ("is er ook een hocker beschikbaar voor deze bank?") niet beantwoorden.
Achteraf had ik de bank meteen moeten bestellen in de winkel, maar het mag toch geen verschil zijn?
De verkoopster in de winkel was ook niet bepaald vriendelijk en kon een simpele vraag ("is er ook een hocker beschikbaar voor deze bank?") niet beantwoorden.
Achteraf had ik de bank meteen moeten bestellen in de winkel, maar het mag toch geen verschil zijn?
Re: Leen Bakker - Aanbieding niet leverbaar
Kennelijk maakt het wel verschil.Henrie77 schreef: Achteraf had ik de bank meteen moeten bestellen in de winkel, maar het mag toch geen verschil zijn?
Direct beslissen = profiteren
Wachten, denken, overwegen, twijfelen = korting mislopen.
Het doel van een aanbieding is dat je sneller beslist.
Niet voor twijfelaars dus....
Re: Leen Bakker - Aanbieding niet leverbaar
ik wil hier even op reageren. Ik werk zelf bij de leenbakker.
u had beter naar een winkel in de buurt kunnen bellen. dan kunnen ze zien wanneer de bank weer op voorraad is en hem voor u kunnen bestellen voor de actieprijs. bestellen mag dan niet telefonisch, maar dan had u wel kunnen beslissen of u alsnog naar de winkel wilde komen om het te bestellen. kan natuurlijk zijn dat u de bank snel nodig heeft en de levertijd te lang voor u is. maar dit had u wel in de periode moeten doen dat de folder geldig was. of anders even de klantenservice bellen ipv mailen. is meestal sneller. maar het isw el vreemd dat de klantenservice de bank niet voor de folderprijs geeft omdat u in de folderperiode een mail heeft gestuurd. heeft u de mail nog. zo ja, misschien kunt u het proberen in een filiaal in de buurt. niet geschoten is altijd mis.
succes
u had beter naar een winkel in de buurt kunnen bellen. dan kunnen ze zien wanneer de bank weer op voorraad is en hem voor u kunnen bestellen voor de actieprijs. bestellen mag dan niet telefonisch, maar dan had u wel kunnen beslissen of u alsnog naar de winkel wilde komen om het te bestellen. kan natuurlijk zijn dat u de bank snel nodig heeft en de levertijd te lang voor u is. maar dit had u wel in de periode moeten doen dat de folder geldig was. of anders even de klantenservice bellen ipv mailen. is meestal sneller. maar het isw el vreemd dat de klantenservice de bank niet voor de folderprijs geeft omdat u in de folderperiode een mail heeft gestuurd. heeft u de mail nog. zo ja, misschien kunt u het proberen in een filiaal in de buurt. niet geschoten is altijd mis.
succes
Re: Leen Bakker - Aanbieding niet leverbaar
Ik ben het helemaal met Crazyme eens, domme pech. Aangegeven dat je de bank misschien wel had willen kopen, kom op, wat moeten ze hier nou mee? Als hun de laatste exemplaren aan mensen in de winkel kunnen verkopen gaan ze toch niet denken aan die ene persoon die in een mailtje aangaf de bank misschien wel zou willen kopen. En over de kundigheid van de verkoopster? Had je anders verwacht?
Wees blij dat je de bank niet hebt, heb erop gezeten maar hij zit voor geen meter (mijn mening). Gevoel dat je gelijk op een plank zit zonder goede vulling en een dunne stof. Natuurlijk krijg je wel waar voor het geld, dat dan weer wel.
Wees blij dat je de bank niet hebt, heb erop gezeten maar hij zit voor geen meter (mijn mening). Gevoel dat je gelijk op een plank zit zonder goede vulling en een dunne stof. Natuurlijk krijg je wel waar voor het geld, dat dan weer wel.
Re: Leen Bakker - Aanbieding niet leverbaar
Bedankt voor de reacties.
Ik vind de opmerking dat ik snel had moeten beslissen en dat ik het nu ben misgelopen omdat ik een twijfelaar zou zijn niet terecht.
De actieprijs liep tot zondag, ik wilde op vrijdag kopen (bestellen) en dat kon niet. Ik heb toen op vrijdag ochtend het bericht verstuurd. Wat is daar 'twijfelaar' aan?
Banken bekijken, naar huis gaan en op internet bestellen = twijfelen?
Kom op zeg, misschien dat je een paar schoenen op die manier koopt, maar toch geen bankstel?
Het is niet zo dat de actie bijna over was, het liep nog 3 dagen!
Er werd mij in de winkel ook niet verteld dat ik snel moest zijn ivm grote vraag of iets dergelijks, iets dat je ook wel zou verwachten in dit geval (zelfs als verkoopargument nog wel in te denken).
Over het telefonische contact dat misschien beter was geweest dan vie e-mail:
Als ik dat had gedaan had ik nu werkelijk niets in handen, nu heb ik nog de ontvangstbevestiging van de Leenbakker klantenservice die bevestigt dat ik op vrijdag de vraag heb gesteld.
Als ik enkel telefonisch een toezegging had gekregen oid dan had ik dat nooit hard kunnen maken, dan was het "wie heeft u gesproken dan? Tsja, dat kan iedereen wel zeggen" geworden waarschijnlijk.
Overigens heb ik nooit aangegeven de bank 'misschien' wel te willen kopen, ik heb aangegeven de bank te willen kopen en dat dit nu helaas niet mogelijk is, daarbij de vraag wanneer hij weer leverbaar is en of ik dan de huidige actieprijs zou kunnen krijgen.
Als een bedrijf een product in de aanbieding doet maar niet kan leveren, en pas weer kan leveren als het niet meer in de aanbieding is, dat is toch op z'n zachtst gezegd misleidend naar mijn mening.
Ik vind de opmerking dat ik snel had moeten beslissen en dat ik het nu ben misgelopen omdat ik een twijfelaar zou zijn niet terecht.
De actieprijs liep tot zondag, ik wilde op vrijdag kopen (bestellen) en dat kon niet. Ik heb toen op vrijdag ochtend het bericht verstuurd. Wat is daar 'twijfelaar' aan?
Banken bekijken, naar huis gaan en op internet bestellen = twijfelen?
Kom op zeg, misschien dat je een paar schoenen op die manier koopt, maar toch geen bankstel?
Het is niet zo dat de actie bijna over was, het liep nog 3 dagen!
Er werd mij in de winkel ook niet verteld dat ik snel moest zijn ivm grote vraag of iets dergelijks, iets dat je ook wel zou verwachten in dit geval (zelfs als verkoopargument nog wel in te denken).
Over het telefonische contact dat misschien beter was geweest dan vie e-mail:
Als ik dat had gedaan had ik nu werkelijk niets in handen, nu heb ik nog de ontvangstbevestiging van de Leenbakker klantenservice die bevestigt dat ik op vrijdag de vraag heb gesteld.
Als ik enkel telefonisch een toezegging had gekregen oid dan had ik dat nooit hard kunnen maken, dan was het "wie heeft u gesproken dan? Tsja, dat kan iedereen wel zeggen" geworden waarschijnlijk.
Overigens heb ik nooit aangegeven de bank 'misschien' wel te willen kopen, ik heb aangegeven de bank te willen kopen en dat dit nu helaas niet mogelijk is, daarbij de vraag wanneer hij weer leverbaar is en of ik dan de huidige actieprijs zou kunnen krijgen.
Als een bedrijf een product in de aanbieding doet maar niet kan leveren, en pas weer kan leveren als het niet meer in de aanbieding is, dat is toch op z'n zachtst gezegd misleidend naar mijn mening.
Re: Leen Bakker - Aanbieding niet leverbaar
ach, dat is jouw mening dan. en dat mag. daartegenover staat dat een winkelier niet van te voren kan inschatten hoe een actie gaat lopen. misschien blijven ze wel met 300 banken zitten na een actie. en er is geen consument die om die reden dan ineens die bank gaat bestellen om de winkelier van die banken af te helpenHenrie77 schreef:dat is toch op z'n zachtst gezegd misleidend naar mijn mening.
Re: Leen Bakker - Aanbieding niet leverbaar
Wat de medewerker hier zegt is het juiste, je had terug moeten gaan naar de winkel om te vragen of je hem kon bestellen. Dan had je hem hoogstwaarschijnlijk wel voor de actieprijs gehad.
Re: Leen Bakker - Aanbieding niet leverbaar
As is verbrande turf.poespas schreef:Wat de medewerker hier zegt is het juiste, je had terug moeten gaan naar de winkel om te vragen of je hem kon bestellen. Dan had je hem hoogstwaarschijnlijk wel voor de actieprijs gehad.
Re: Leen Bakker - Aanbieding niet leverbaar
Niet altijd hoor