LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Maron Terborg bankstel 2 jaar oud en diverse mankementen
Maron Terborg bankstel 2 jaar oud en diverse mankementen
Wij hebben, ondanks diverse waarschuwing, 3 jaar geleden een bankstel van € 3100,- gekocht bij de firma Maron in Terborg. Dit bankstel had een levertijd van 8 weken, na 10 weken niets vernomen te hebben van Maron hebben we maar eens contact gezocht waar onze bestelling bleef. Helaas duurde het hierna nog eens 2 maanden( niet besteld?) Nu is het 2,5 jaar later en hebben we de leuning doorgezakt, zitgedeelte op 3 plaatsen doorgezakt en het leer is van dubieuse kwaliteit, diverse plekken al zichtbaar versleten. Wij hebben Maron gebeld, gemaild etc, foto s opgesturrd. De conclusie van Maron was dat het aan ons lag, geen garantie. Ze wilden ons wel matsen middels een reparatie die we dan zelf moesten betalen van 450,- zonder ook maar een moment zelf naar de bank gekeken te hebben. Wij hebben de bank inmiddels zelf laten repareren en waren 165,- kwijt ipv de 450,- matsprijs van de firma Maron.....
Re: Maron Terborg bankstel 2 jaar oud en diverse mankementen
ik heb nu hetzelfde bij de hand ik heb ook bankstel van leer bij maron gekocht en ook moet ik foto s sturen aan de hand van de foto s konden ze ons vertellen dat ik zelf een derde van reparatie moet betalen omdat ze vinden na iets langer dan een jaar dat dat normaal is. Nou ik vind van niet vooral niet omdat de plekken waar het leer bijna door is de plekken zijn waar bijna nooit iemand zit. De bank die veel bezeten word is nog heel mooi en de bank waar bijna nooit iemand zit omdat we altijd op een stoel zitten en in de keuken die is erg versleten. Maar ik ga hiermee niet accoord ik heb ook rechtsbijstandverzekering. Maar goed zoals verkoper dus suggereert met zijn stelling gaat een kwalitatief goede bank zo is hij verkocht maar 3 jaar mee dat vind ik erg kort is het wel leer ben ik niet opgelicht of is het gewoon troep wat ons verkocht is. En inderdaad ook wij zouden lang moeten wachten mits we deze namen dit was het showroommodel mischien is dit wel een opgelapte hebben ze alle slijtage een keer bijgewerkt want ook juist op de bank waar we niet op zitten zit een beste kuil op zitvlak raar toch.
maar ik zou dus niemand aanraden meubels bij maron te kopen en ook geen keukenbladen vanwege slechte oplossing van poreuze aanrechtblad daar doen ze gewoon niks aan waardeloze zaak
maar ik zou dus niemand aanraden meubels bij maron te kopen en ook geen keukenbladen vanwege slechte oplossing van poreuze aanrechtblad daar doen ze gewoon niks aan waardeloze zaak
vandaag weer hebben ze gebeld nu zouden we er met onze spijkerbroek op hebben gezeten en blijven ze erbij dat wij dus eenderde zelf moeten betalen van de kosten voor reparatie nou lekker vooral als je nooit op die bank zit. Denken zeker dat ik mijn nek zo om kan draaien en dan lekker tv kan kijken gek zijn ze daar. En alles kunnen ze zien aan de hand van foto s via mail gestuurd knap hoor. Maar ik laat het er nog niet zomaar bij zitten ze hebben aan mij een verkeerde. Ik zal alles in werk stellen om mijn recht proberen te halen en zal ook iedereen waarschuwen want dit is geen correcte afhandeling. Andere mensen die bij een concurent werken die hebben verteld dat dit niet de normale gang van zaken is en je zeker twee jaar garantie zou moeten hebben maar garantie heeft maron nog nooit van gehoord. Ik heb zelf sterk het vermoeden dat deze showroombank opgeknapt is en ons in de maag geduwd is en daar ook de bank die niet bezeten word het mankement heeft en de andere niet vermoed ik dat dit de waarheid is.
Maar goed nogmaals ga na een goede zaak met goede garantie en ga niet net als ons in de fout want helaas is dit een dure hele dure leerschool.
Maar goed nogmaals ga na een goede zaak met goede garantie en ga niet net als ons in de fout want helaas is dit een dure hele dure leerschool.
1. Met een spijkerbroel op de bank zitten is normaal gebruik. Dat zou geen afwijzingsgrond kunnen zijn voor slijtage.pam207 schreef:vandaag weer hebben ze gebeld nu zouden we er met onze spijkerbroek op hebben gezeten en blijven ze erbij dat wij dus eenderde zelf moeten betalen van de kosten voor reparatie nou lekker vooral als je nooit op die bank zit. Denken zeker dat ik mijn nek zo om kan draaien en dan lekker tv kan kijken gek zijn ze daar. En alles kunnen ze zien aan de hand van foto s via mail gestuurd knap hoor. Maar ik laat het er nog niet zomaar bij zitten ze hebben aan mij een verkeerde. Ik zal alles in werk stellen om mijn recht proberen te halen en zal ook iedereen waarschuwen want dit is geen correcte afhandeling. Andere mensen die bij een concurent werken die hebben verteld dat dit niet de normale gang van zaken is en je zeker twee jaar garantie zou moeten hebben maar garantie heeft maron nog nooit van gehoord. Ik heb zelf sterk het vermoeden dat deze showroombank opgeknapt is en ons in de maag geduwd is en daar ook de bank die niet bezeten word het mankement heeft en de andere niet vermoed ik dat dit de waarheid is.
2. Een spijkerbroek welke (blauw) afgeeft op de bank valt niet onder de garantie. Het is immers de spijkerbroek welke de kleur afgeeft.
Gaat het nu om slijtage of verkleuring ?