LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] matrassen van Beter Bed

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
mini-me
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 sep 2010 14:57

matrassen van Beter Bed

Ongelezen bericht door mini-me »

Op 14 juli jl. heb ik een uitzending van Nova bekeken welke ging over gifstoffen die in de matrassen zitten. Deze matrassen worden vanuit het verre oosten vervoerd in containers die volgespoten worden met gif.
Een tweetal jonge gasten waren na aanschaf van nieuwe matrassen ziek geworden.
Zie hier de link naar de site van Nova: http://www.novatv.nl/page/detail/uitzen ... makend%27#

In februari 2009 heb ik zelf een matras had gekocht bij Beter Bed en sinds die tijd kamp ik met hevige vermoeidheidsklachten. Direct na de uitzending heb ik mijn matras de deur uit gedaan en een oude matras teruggelegd. Na een week tijd was ik al ontzettend opgeknapt.

Op de site van Nova staat dat je je ervaringen kan delen, dit heb ik dan ook direct gedaan, echter na een maand had ik nog niets vernomen en heb telefonisch contact opgenomen met hen. Nu twee maanden en diverse mails later, nog steeds geen reactie van Nova.

Mijn vermoeden is dat Beter Bed ook op een of andere manier heeft gereageerd op de uitzending van Nova. Misschien is dat de reden de Nova niet reageert op mijn mails.

Mijn vraag aan jullie, hebben jullie ook ervaring met Beter Bed en evt. Nova aangaande de ziekmakende matrassen?

Ik zou graag stappen willen ondernemen richting Beter Bed, mijn hoop is om dit collectief te doen.

Graag hoor ik van jullie.
Mini-Me

Jolen
Berichten: 157
Lid geworden op: 31 aug 2010 14:13

Re: matrassen van Beter Bed

Ongelezen bericht door Jolen »

Heel naar dat u ook slachtoffer bent geworden van het Beter Bed gif. Beter Bed is weliswaar verantwoordelijk maar ik vraag me af in hoeverre je ze dit kan kwalijk nemen. Er is hier natuurlijk geen sprake van opzet, ze hebben niet bewust giftige matrassen aan hun klanten verkocht. Ik zou het hier zeker niet bij laten en een klacht indienen bij Beter Bed om zo bijvoorbeeld uw geld terug te krijgen of een nieuw matras van Nederlands fabrikaat te mogen ontvangen. Het zal al wel lastiger worden als u het matras al heeft gedumpt. Zie dan maar eens aan te tonen dat het daaraan lag. En ik zou inderdaad ook wel graag willen weten of er behalve u en de 2 mensen uit Nova meer mensen zijn met dergelijke ervaringen met BB-matrassen. Kwalijk zaakje. En ik zou sowieso voortaan voor Nederlandse producten gaan. Beter voor de economie en veiliger! En het hoeft ook echt niet duur te zijn.
Veel succes , Jolen

mini-me
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 sep 2010 14:57

Re: matrassen van Beter Bed

Ongelezen bericht door mini-me »

Beste Jolen,

Bedankt voor je reactie.
Inmiddels heb ik sinds gisteren een nieuwe matras (Belgisch fabrikaat).
Een klacht indienen zou naar mijn mening niet veel opleveren. Wellicht dat ik hooguit de aanschafprijs terug kan krijgen, maar inmiddels ben ik al anderhalf jaar ziek. Momenteel werk ik maar 3 uur per dag ipv fulltime.

Gelukkig heb ik mijn Beter Bed-matras bewaard. Deze kan dus altijd nog worden onderzocht. Zelf heb ik nog diverse andere instanties (waaronder degene die de matrassen van die jonge gasten heeft onderzocht) aangeschreven. Helaas hoor ik van niemand wat.

Zover bij mij bekend was er in 2007 ook een topic over gif-matrassen van een onderdeel van de Beter Bed-organisatie, maar dit betrof baby-/kindermatrassen. Bij Beter Bed is dus volgens mij wel bekend dat er gebruik gemaakt wordt van gif bij de verzending van matrassen.

Jolen, ik weet niet of je de uitzending hebt gezien (zie de link in mijn vorige berichtje), maar deze is echt de moeite waard. Het geeft duidelijk weer hoe gevaarlijk het is om op deze matrassen te slapen. Het verbaasd mij eigenlijk dat er niet eerder een topic hier op het forum is gestart.

Groetjes

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: matrassen van Beter Bed

Ongelezen bericht door crazyme »

mini-me schreef: Bij Beter Bed is dus volgens mij wel bekend dat er gebruik gemaakt wordt van gif bij de verzending van matrassen.
Iedereen die met containers werkt kent het risico van de gassen.

mini-me
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 sep 2010 14:57

Re: matrassen van Beter Bed

Ongelezen bericht door mini-me »

Crazyme,

Dat klopt helemaal, maar de consument is daar niet altijd van op de hoogte en verwacht ook niet dat zij daar zelf hinder van kunnen ondervinden. Zoals ik momenteel.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: matrassen van Beter Bed

Ongelezen bericht door crazyme »

mini-me schreef:Crazyme,

Dat klopt helemaal, maar de consument is daar niet altijd van op de hoogte en verwacht ook niet dat zij daar zelf hinder van kunnen ondervinden. Zoals ik momenteel.
Daarom zei ik ook "iedereen die met containers werkt" Consumenten werken doorgaans niet met containers......

Jolen
Berichten: 157
Lid geworden op: 31 aug 2010 14:13

Re: matrassen van Beter Bed

Ongelezen bericht door Jolen »

Hallo Minime

Ik had niet begrepen dat je nog steeds last ondervindt van de klachten die je kreeg door het matras. Dat verandert de zaak wel vind ik. Ik dacht dat het een kwestie was van matrassen de deur uit en alles weer goed. In dit geval zou ik er zeker werk van maken, al zou ik zelf niet weten hoe. Gewoon erg dit! Wens je heel veel sterkte!

Jolen

Jolen
Berichten: 157
Lid geworden op: 31 aug 2010 14:13

Re: matrassen van Beter Bed

Ongelezen bericht door Jolen »

oh en mini-me, ik heb die uitzending van Nova gezien toen. Zit zelf in de matrassen dus was voor mij wel boeiend. Overigens alleen in de matrassen van Nederlands fabrikaat en ik denk dat we dat maar zo moeten houden. We overwogen nog om er een leuke advertentie tegenaan te gooien, zoiets als "nu alle gifloze matrassen met 20% korting" maar hebben er toch maar van af gezien :lol:

mje
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jul 2010 21:37

Re: matrassen van Beter Bed

Ongelezen bericht door mje »

Ikea is toch de leverancier van de matrassen van Beter Bed!

Jolen
Berichten: 157
Lid geworden op: 31 aug 2010 14:13

Re: matrassen van Beter Bed

Ongelezen bericht door Jolen »

Is dat zo? Nooit van gehoord. In ieder geval kwamen deze matrassen uit het verre oosten en niet uit scandinavie :wink:

mini-me
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 sep 2010 14:57

Re: matrassen van Beter Bed

Ongelezen bericht door mini-me »

@Jolen,
Goh, dat je zelf in de matrassen zit... Goed maar dat het Nederlands fabricaat is en wellicht is zo'n stunt helemaal niet gek! :lol:
Wat vond je zelf van de uitzending?

@Mje,
Zover mij bekend is Ikea niet de leverancier van de BB-matrassen, maar er worden bij BB natuurlijk meerdere merken verkocht... Heb net zelf de pech gehad dat deze volgespoten is met gif. :(

Jolen
Berichten: 157
Lid geworden op: 31 aug 2010 14:13

Re: matrassen van Beter Bed

Ongelezen bericht door Jolen »

Tja wat vond ik er van.............. Schokkend! Dat zoiets kan gebeuren..... Ik weet eigenlijk niet meer of die 2 mensen uit de uitzending ook naderhand nog last hadden jij wel? Kennelijk kan het behoorlijk veel schade aanrichting als ik jou zo hoor. Het enige verschijnsel dat ik hier op mijn werk tussen de matrassen krijg is slaap ;-) Wat ga je nou verder doen?

mje
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jul 2010 21:37

Re: matrassen van Beter Bed

Ongelezen bericht door mje »

Ikea laat de matrassen maken o.a. in China !

mini-me
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 sep 2010 14:57

Re: matrassen van Beter Bed

Ongelezen bericht door mini-me »

@Jolen,
Eigenlijk hoop ik dat er zich meer mensen zullen melden op dit forum. Het beste lijkt mij om BB collectief aan te spreken.
Wat ik begreep aan het einde van de uitzending is dat ze nog steeds last hadden, maar wel in mindere mate dan eerst. Of zij helemaal van hun klachten af komen, weet ik niet.
Mocht je nou moe zijn op je werk, kun je altijd gebruik maken van de matrassen. Dit onder het mom van "uittesten van de matras". :D

@Mje,
Daar was ik niet van op de hoogte. Daar zal ik dan ook nooit mijn matrassen kopen. Merci voor de tip!

Jolen
Berichten: 157
Lid geworden op: 31 aug 2010 14:13

Re: matrassen van Beter Bed

Ongelezen bericht door Jolen »

Ik wist ook niks van dat Ikea-verhaal, ondanks dat ik in "the scene" zit.
Ik kan hier ook eigenlijk best lekker in bed kruipen. Op zich is het geen slechte reclame als klanten hier de verkoopster eerst wakker moeten maken :wink:
Ik hoop in ieder geval voor je dat je wat bereikt en dat je gezondheid verbetert.

BBH
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 sep 2010 10:18

Re: matrassen van Beter Bed

Ongelezen bericht door BBH »

Als directeur van Beter Bed reageer ik naar aanleiding van het bericht van Mini-me op dit forum. Wij zijn ervan overtuigd dat onze matrassen geen stoffen bevatten die gevaar opleveren voor de gezondheid. Ze voldoen aan strenge normen en worden doorlopend gecontroleerd. Naar aanleiding van de melding van NOVA hebben wij zowel de productie als distributie grondig laten onderzoeken, waarbij gelukkig niets is aangetroffen. Al onze matrassen worden overigens geproduceerd in Europa en zijn dus niet in containers vervoerd. Om alle twijfels bij deze klant weg te nemen zijn wij graag bereid om het betreffende matras te laten onderzoeken door TNO een onafhankelijk testinstituut. Langs deze weg roepen wij Mini-me op contact met ons op te nemen om dit verder te bespreken.

mini-me
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 sep 2010 14:57

Re: matrassen van Beter Bed

Ongelezen bericht door mini-me »

@Directeur Beter Bed Holding
Zojuist heb ik u een privébericht gezonden met mijn gegevens.

Zandink
Berichten: 43
Lid geworden op: 30 aug 2010 19:44

Re: matrassen van Beter Bed

Ongelezen bericht door Zandink »

Iedereen kan wel beweren dat hij directeur is van BB, waarom geen e-mailadres bekend maken als directie :roll:

Wees toch voorzichtig met je gegevens het is wel internet :oops:

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: matrassen van Beter Bed

Ongelezen bericht door crazyme »

Zandink schreef:Iedereen kan wel beweren dat hij directeur is van BB, waarom geen e-mailadres bekend maken als directie :roll:

Wees toch voorzichtig met je gegevens het is wel internet :oops:
Dat dacht ik dus ook. Het sterft hier van de trollen.

mini-me
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 sep 2010 14:57

Re: matrassen van Beter Bed

Ongelezen bericht door mini-me »

Het is enkel een e-mailadres. Verder niets bijzonders...
Even afwachten op een berichtje van BBH. Bedankt voor jullie bezorgdheid.

Gesloten