LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Meubelmarkt Montfoort
Re: Meubelmarkt Montfoort
Waarschijnlijk slecht nieuws voor iedereen, iedereen is ontslagen behalve het personeel van mamoet en hoogland wonen. Kans van 1% dat de winkels dus nog open gaan. Zo gaan ze dus met werknemers en klanten om :/
Re: Meubelmarkt Montfoort
Op 4 september hebben wij een Hoekbankstel gekocht bij Meubelmarkt.
We hebben een aanbetaling moeten doen van 425,-
We zouden de bank tussen week 40 en 50 geleverd krijgen omdat dit geen voorraad bank was.
In de buurt van week 40 ben ik gaan mailen met de vraag of er al meer van bekend was. Dit was echter niet het geval. Toen ik aandrong omdat ik wel graag wilde weten in welke week ongeveer ik het kreeg, was het antwoord dat er nog niets bekend is maar als ze het wisten ik het zou horen. Stil was het.
Toen weer gemaild. De betreffende persoon was niet meer werkzaam. Iemand anders heeft het opgepakt. Maar kon niets zeggen nog dit moet in de tijd geweest zijn dat men al wist dat er iets niet in orde was, maar ondanks dat ik het geen lekker gevoel bij had niet durven dromen wat er werkelijk zou gebeuren. Inmiddels lopen we richting week 50. Ik heb weer een mail gestuurd maar daar wordt niet meer op gereageerd. Bij bellen naar nummer krijg je het bericht dat het tijdelijk onbereikbaar is. Voor Meubelmarkten zijn er geen gegevens bekend waar je je moet melden of iets dergelijks. Ik heb ook zo'n 48 uurs bericht ingevuld maar vraag me af of ik daar ooit nog wat van verneem. Er is nog iemand namens ons wezen kijken in de loods aan de Stijkviertel in de Meern maar het lijkt erop dat alles al weg is.
Nu weer een zogenaamd nieuw bericht zonder telefoonnummer enz. Iedereen is onzichtbaar. Vele mensen gedupeerd en in onduidelijkheid. Veel aanbetalingen gedaan. Ik hoop dat Radar dit Spoedig oppakt
We hebben een aanbetaling moeten doen van 425,-
We zouden de bank tussen week 40 en 50 geleverd krijgen omdat dit geen voorraad bank was.
In de buurt van week 40 ben ik gaan mailen met de vraag of er al meer van bekend was. Dit was echter niet het geval. Toen ik aandrong omdat ik wel graag wilde weten in welke week ongeveer ik het kreeg, was het antwoord dat er nog niets bekend is maar als ze het wisten ik het zou horen. Stil was het.
Toen weer gemaild. De betreffende persoon was niet meer werkzaam. Iemand anders heeft het opgepakt. Maar kon niets zeggen nog dit moet in de tijd geweest zijn dat men al wist dat er iets niet in orde was, maar ondanks dat ik het geen lekker gevoel bij had niet durven dromen wat er werkelijk zou gebeuren. Inmiddels lopen we richting week 50. Ik heb weer een mail gestuurd maar daar wordt niet meer op gereageerd. Bij bellen naar nummer krijg je het bericht dat het tijdelijk onbereikbaar is. Voor Meubelmarkten zijn er geen gegevens bekend waar je je moet melden of iets dergelijks. Ik heb ook zo'n 48 uurs bericht ingevuld maar vraag me af of ik daar ooit nog wat van verneem. Er is nog iemand namens ons wezen kijken in de loods aan de Stijkviertel in de Meern maar het lijkt erop dat alles al weg is.
Nu weer een zogenaamd nieuw bericht zonder telefoonnummer enz. Iedereen is onzichtbaar. Vele mensen gedupeerd en in onduidelijkheid. Veel aanbetalingen gedaan. Ik hoop dat Radar dit Spoedig oppakt
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 30 nov 2010 14:52
Re: Meubelmarkt Montfoort
update op de site van meubelmarkt:
"Aangezien wij ons te allen tijde verplicht voelen onze klanten tevreden te stellen, hebben wij tijdelijk een magazijn gehuurd waar wij leveranties kunnen ontvangen en vanwaar wij orders aan klanten uit kunnen leveren. Een hoop klanten hebben deze week al hun bestelling geleverd gekregen. Wij blijven doorgaan met uitleveren tot AL onze klanten hun bestelling ontvangen hebben."
Iemand al iets gekregen afgelopen week, volgens mij gaan ze gewoon door met sprookjes vertellen....
Snap dat je sprookjes mag vertellen op internet, maar dit is gewoon mensen aan het lijntje houden, valse hoop geven en meeslepen in hun eigen afgrond (weliswaar een afgrond naast hun buitenhuisje in spanje, betaald met onze centen).
En als je klanten tevreden wil houden, bel ze dan zelf eens om te zeggen hoe het er voor staat en als een bestelling niet op tijd geleverd wordt. Dit is bij mij nooit gebeurd, ook niet voordat de FIOD was binnengevallen.... klanten tevreden houden, hou durven ze het te zeggen. Geef mijn aanbetaling maar terug, en gooi die tent dicht, daar maak je mensen tevreden mee!
Hoor het graag als iemand kan bevestigen dat ze meubels hebben ontvangen afgelopen week... Ik trap er niet meer in...
RADAR DOE HIER IETS AAN!!!
"Aangezien wij ons te allen tijde verplicht voelen onze klanten tevreden te stellen, hebben wij tijdelijk een magazijn gehuurd waar wij leveranties kunnen ontvangen en vanwaar wij orders aan klanten uit kunnen leveren. Een hoop klanten hebben deze week al hun bestelling geleverd gekregen. Wij blijven doorgaan met uitleveren tot AL onze klanten hun bestelling ontvangen hebben."
Iemand al iets gekregen afgelopen week, volgens mij gaan ze gewoon door met sprookjes vertellen....
Snap dat je sprookjes mag vertellen op internet, maar dit is gewoon mensen aan het lijntje houden, valse hoop geven en meeslepen in hun eigen afgrond (weliswaar een afgrond naast hun buitenhuisje in spanje, betaald met onze centen).
En als je klanten tevreden wil houden, bel ze dan zelf eens om te zeggen hoe het er voor staat en als een bestelling niet op tijd geleverd wordt. Dit is bij mij nooit gebeurd, ook niet voordat de FIOD was binnengevallen.... klanten tevreden houden, hou durven ze het te zeggen. Geef mijn aanbetaling maar terug, en gooi die tent dicht, daar maak je mensen tevreden mee!
Hoor het graag als iemand kan bevestigen dat ze meubels hebben ontvangen afgelopen week... Ik trap er niet meer in...
RADAR DOE HIER IETS AAN!!!
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 01 dec 2010 10:31
Re: Meubelmarkt Montfoort
Op de website www.CBW-erkend.nl staat nu het volgende bericht:
De firma’s:
•MM Montfoort BV/Meubelmarkten Montfoort met Kvk-nummer 50919105
•MM Montfoort BV/Meubelmarkten Beverwijk met Kvk-nummer 50918117
•MM Montfoort BV/Meubelmarkten Zevenaar met Kvk-nummer 50918796
zijn niet meer bereikbaar, maar op het moment van schrijven niet failliet. Deze firma’s zijn sinds 15 oktober 2010 CBW-erkend. Meubelmarkten streeft ernaar om de deuren weer zo snel mogelijk te openen. Aan consumenten wordt geadviseerd de berichtgeving op deze website en de website www.meubelmarkten.nl in de gaten te houden.
De genoemde KvK-nummers zijn allemaal hagelnieuw en gaan dus gebruikt worden om snel een doorstart te realiseren, waarbij de rechten en vooral plichten van de oude BV's uiteraard gewoon komen te vervallen. Nu ineens kunnen ze wel normale en doorzichtige namen gebruiken voor hun KvK-inschrijvingen, terwijl het geheel voorheen schuil ging achter schimmige BV's met namen als "Suki Waste BV", "Salon beheer BV", "Jomira beheer BV", "Thomar-Ruwiel BV", "Sitting Confort BV" en nog vele, soms wekelijks wisselende, vennootschappen.
Dit zijn echt boeven van het eerste uur, die eropuit zijn om zowel klanten, maar in de eerste instantie leveranciers een poot uit te draaien, en dan op een legaal lijkende manier.. Met flitsende namen en panden!
Mammoet Wonen & Slapen, wat tot dezelfde groep behoort, is nog steeds open, dus mensen kijk uit! Een gewaarschuwd mens telt voor 2...
De firma’s:
•MM Montfoort BV/Meubelmarkten Montfoort met Kvk-nummer 50919105
•MM Montfoort BV/Meubelmarkten Beverwijk met Kvk-nummer 50918117
•MM Montfoort BV/Meubelmarkten Zevenaar met Kvk-nummer 50918796
zijn niet meer bereikbaar, maar op het moment van schrijven niet failliet. Deze firma’s zijn sinds 15 oktober 2010 CBW-erkend. Meubelmarkten streeft ernaar om de deuren weer zo snel mogelijk te openen. Aan consumenten wordt geadviseerd de berichtgeving op deze website en de website www.meubelmarkten.nl in de gaten te houden.
De genoemde KvK-nummers zijn allemaal hagelnieuw en gaan dus gebruikt worden om snel een doorstart te realiseren, waarbij de rechten en vooral plichten van de oude BV's uiteraard gewoon komen te vervallen. Nu ineens kunnen ze wel normale en doorzichtige namen gebruiken voor hun KvK-inschrijvingen, terwijl het geheel voorheen schuil ging achter schimmige BV's met namen als "Suki Waste BV", "Salon beheer BV", "Jomira beheer BV", "Thomar-Ruwiel BV", "Sitting Confort BV" en nog vele, soms wekelijks wisselende, vennootschappen.
Dit zijn echt boeven van het eerste uur, die eropuit zijn om zowel klanten, maar in de eerste instantie leveranciers een poot uit te draaien, en dan op een legaal lijkende manier.. Met flitsende namen en panden!
Mammoet Wonen & Slapen, wat tot dezelfde groep behoort, is nog steeds open, dus mensen kijk uit! Een gewaarschuwd mens telt voor 2...
Re: Meubelmarkt Montfoort
Het CBW zal balen als een stekker met dit soort figuren !
Zoals het er nu naar uitziet is hun werkwijze als volgt. (op basis van eigen informatie, krantenberichten en mededelingen hier)
Mooi pand huren en volzetten met goedkope chinese meuk.
Veel adverteren met zeer lage prijzen. (adverteren doen ze "gratis")
Mensen hoe dan ook laten kopen ook al is het tegen kostprijs of daaronder.
Zoveel mogelijk laten aanbetalen, het CBW logowekt vertrouwen.
Men rekt de leveringen zo lang als mogelijk. Om zo ook zo lang mogelijk door te kunnen gaan.
Ondertussen betaald men geen rekeningen zoals advertentiekosten, loonbelasting, huur, BTW, en fabrikanten. (er zijn er vele het schip ingegaan)
Als het niet meer te houden is laat men de BV failliet gaan na alles eruit getrokken te hebben.
Tja...En toen werd de winkel weer eens "overgenomen"
Wat dan volgt is een herhaling van de eerste punten.
Na een paar jaar begint het de Fiscus wel op te vallen dat het vaak fout gaat op de bewuste adressen. Onderzoek volgt, resultaat - Ambtshalve aanslag van 5 miljoen. Dan geldt de omgekeerde bewijslast en moeten de eigenaren aangeven waarom die 5 miljoen te betalen belasting niet klopt. Dan heb je als eigenaar een heel, heel groot probleem.
Ik kan me niet anders voorstellen of het is helemaal afgelopen. Niemand koopt daar nog na alle negatieve publiciteit en na een wekenlange sluiting.
Hopen dat het anders is is hopen tegen beter weten in.
Het zou Tros Radar sieren wanneer ze bij het eventuele doorstarten de boel zeer scherp in de gaten houden.
Zoals het er nu naar uitziet is hun werkwijze als volgt. (op basis van eigen informatie, krantenberichten en mededelingen hier)
Mooi pand huren en volzetten met goedkope chinese meuk.
Veel adverteren met zeer lage prijzen. (adverteren doen ze "gratis")
Mensen hoe dan ook laten kopen ook al is het tegen kostprijs of daaronder.
Zoveel mogelijk laten aanbetalen, het CBW logowekt vertrouwen.
Men rekt de leveringen zo lang als mogelijk. Om zo ook zo lang mogelijk door te kunnen gaan.
Ondertussen betaald men geen rekeningen zoals advertentiekosten, loonbelasting, huur, BTW, en fabrikanten. (er zijn er vele het schip ingegaan)
Als het niet meer te houden is laat men de BV failliet gaan na alles eruit getrokken te hebben.
Tja...En toen werd de winkel weer eens "overgenomen"
Wat dan volgt is een herhaling van de eerste punten.
Na een paar jaar begint het de Fiscus wel op te vallen dat het vaak fout gaat op de bewuste adressen. Onderzoek volgt, resultaat - Ambtshalve aanslag van 5 miljoen. Dan geldt de omgekeerde bewijslast en moeten de eigenaren aangeven waarom die 5 miljoen te betalen belasting niet klopt. Dan heb je als eigenaar een heel, heel groot probleem.
Ik kan me niet anders voorstellen of het is helemaal afgelopen. Niemand koopt daar nog na alle negatieve publiciteit en na een wekenlange sluiting.
Hopen dat het anders is is hopen tegen beter weten in.
Het zou Tros Radar sieren wanneer ze bij het eventuele doorstarten de boel zeer scherp in de gaten houden.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 02 dec 2010 10:30
Re: Meubelmarkt Montfoort
Ook wij zijn gedupeerd.
Op 27-08 (week 34) een bank gekocht bij MM Montfoort.
We zijn al jaren op zoek naar een nieuwe bank, maar omdat ik lang ben en mijn partner klein is, maar geen bank kunnen vinden.
We hadden voor onszelf afgesproken dat we nooit een aanbetaling zouden doen. Maar ja, volgens de verkoper moest dat uiteraard wel.
Bla bla bla... We zijn CBW erkend, sticker op de deur etc.
Tsja, als je al jaren zoekt en de één wil dit en de ander wil dat en je hebt dan toch eindelijk de bank gevonden die je allebei wilt, zet je toch maar je grenzen even opzij. En hebben toch maar met flinke tegenzin een aanbetaling van € 749,= gedaan.
Stom dus!
Onze bank zou uiterlijk week 46 geleverd worden. Week 45 kon ik mijn huidige bank goed kwijt, dus MM gebeld of ze al wat wisten over de levering, als die inderdaad de volgende week geleverd kon worden, zou ik m'n oude bank er vast uitgooien.
Ik ging in de wacht, want ze gingen de fabrikant bellen. Weer uit de wacht vertelde MM mij dat de fabrikant hun gezegd zou hebben dat ze het ontzettend druk hebben en dat de bank nog niet helemaal af is. Dus het zou nog een paar weken later worden, week 48/49 ongeveer. Dus (gelukkig maar) m'n oude bank nog maar even gehouden.
Afgelopen zaterdag te horen gekregen dat de zooi dus helemaal plat ligt. Heb een mail gestuurd naar dat belmeterug adres en inderdaad ben ik de volgende dag netjes terug gebeld. Maar wat heb je aan netjes als ze geen informatie hebben, want ze ze hebben geen spullen, geen gegevens, geen administratie, geen informatie etc. Dat ik de website maar in de gaten moest houden.
Na wat zoekwerk op internet ben ik achter het bedrijf gekomen wat onze hoekbank zou maken.
Nu heb ik zelf maar is de fabrikant van mijn meubel gemaild of hun wat wisten over onze bestelling. Hun hebben inderdaad onze order doorgekregen van MM, echter blijkt dat hun onze order nooit in produktie hebben genomen, omdat hun alle zaken mbt MeubelMarkten al eerder stil gelegd hadden. Die voelden natuurlijk al veel eerder nattigheid, hebben waarschijnlijk MM orders geleverd waar hun ook nooit geld voor zagen.
Dus het is maar de vraag of de meubels van andere gedupeerden wel ergens in een magazijn staan, waarschijnlijk zijn die ook niet eens geproduceerd!
Op 27-08 (week 34) een bank gekocht bij MM Montfoort.
We zijn al jaren op zoek naar een nieuwe bank, maar omdat ik lang ben en mijn partner klein is, maar geen bank kunnen vinden.
We hadden voor onszelf afgesproken dat we nooit een aanbetaling zouden doen. Maar ja, volgens de verkoper moest dat uiteraard wel.
Bla bla bla... We zijn CBW erkend, sticker op de deur etc.
Tsja, als je al jaren zoekt en de één wil dit en de ander wil dat en je hebt dan toch eindelijk de bank gevonden die je allebei wilt, zet je toch maar je grenzen even opzij. En hebben toch maar met flinke tegenzin een aanbetaling van € 749,= gedaan.
Stom dus!
Onze bank zou uiterlijk week 46 geleverd worden. Week 45 kon ik mijn huidige bank goed kwijt, dus MM gebeld of ze al wat wisten over de levering, als die inderdaad de volgende week geleverd kon worden, zou ik m'n oude bank er vast uitgooien.
Ik ging in de wacht, want ze gingen de fabrikant bellen. Weer uit de wacht vertelde MM mij dat de fabrikant hun gezegd zou hebben dat ze het ontzettend druk hebben en dat de bank nog niet helemaal af is. Dus het zou nog een paar weken later worden, week 48/49 ongeveer. Dus (gelukkig maar) m'n oude bank nog maar even gehouden.
Afgelopen zaterdag te horen gekregen dat de zooi dus helemaal plat ligt. Heb een mail gestuurd naar dat belmeterug adres en inderdaad ben ik de volgende dag netjes terug gebeld. Maar wat heb je aan netjes als ze geen informatie hebben, want ze ze hebben geen spullen, geen gegevens, geen administratie, geen informatie etc. Dat ik de website maar in de gaten moest houden.
Na wat zoekwerk op internet ben ik achter het bedrijf gekomen wat onze hoekbank zou maken.
Nu heb ik zelf maar is de fabrikant van mijn meubel gemaild of hun wat wisten over onze bestelling. Hun hebben inderdaad onze order doorgekregen van MM, echter blijkt dat hun onze order nooit in produktie hebben genomen, omdat hun alle zaken mbt MeubelMarkten al eerder stil gelegd hadden. Die voelden natuurlijk al veel eerder nattigheid, hebben waarschijnlijk MM orders geleverd waar hun ook nooit geld voor zagen.
Dus het is maar de vraag of de meubels van andere gedupeerden wel ergens in een magazijn staan, waarschijnlijk zijn die ook niet eens geproduceerd!
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 01 dec 2010 10:31
Re: Meubelmarkt Montfoort
Hallo Plankieplank,
Bij welke fabrikant is dat als ik vragen mag, want daar wil ik dan ook wel even contact mee opnemen over mijn bank.
Alvast bedankt.
Bij welke fabrikant is dat als ik vragen mag, want daar wil ik dan ook wel even contact mee opnemen over mijn bank.
Alvast bedankt.
Re: Meubelmarkt Montfoort
Gezien het relaas van Sjoegel ben ik erg benieuwd om welke leverancier het gaat.plankieplank schreef: Nu heb ik zelf maar is de fabrikant van mijn meubel gemaild of hun wat wisten over onze bestelling.
Re: Meubelmarkt Montfoort
Ook dit verhaal kan ik bevestigen. Zie mijn eerdere berichten. Het door mij bestelde TV dressoir zou door Zijlstra Design in Tiel aan MM geleverd. Nadat ik onraad rook, gebeld met Zijlstra: wij leveren niet aan MM, staat niet op onze lijst....
Hieronder nog eens mijn praktische handleiding in deze:
1
Realiseer je dat je de aanbetaling kwijt bent. Vraag je zelf af of je dit geld wilt “afboeken” of nog jarenlang er ellende van wilt hebben, terwijl er zéér waarschijnlijk niks te halen valt (tenzij je een aankoop na 15 oktober hebt gedaan, zie CBW).
Ook rechtsbijstandverzekeringen, Buro’s voor Rechtshulp, curatoren enz. kunnen weinig doen: die moeten de bepalingen van het Burgerlijk Wetboek naleven, en dat is in dit soort gevallen verspilde energie.
2
Meldt MM schriftelijk via [email protected] én via [email protected] dat je de overeenkomst annuleert, bijv. met de volgende tekst:
Gezien de correspondentie tot nu toe met uw bedrijf, waaruit, ondanks herhaald aandringen mijnerzijds, geen enkele toezegging tot nakoming van de order blijkt, annuleer ik hierbij de order(s) ..... (en .........) door mij op .........(datum) geplaatst bij L&F Beheer BV, onder de naam Meubelmarkten ...........(plaats aankoop).
Conform artikel 9 van de Algemene Voorwaarden ben ik van mening dat er in dit geval een bijzondere, aantoonbare reden is, waardoor de overeenkomst nietig is, en ik geen schadevergoeding zal betalen.
Tevens vorder ik hierbij van u de door mij gedane aanbetaling van € ....... terug, bij niet voldoen aan deze vordering zal ik hiervoor de kantonrechter inschakelen.
(Of je de laatste zin meeneemt, laat ik aan jezelf over, het zou op de lachspieren van MM kunnen werken).
3
Voor nieuwe meubels: ga naar een andere CBW zaak, leg e.e.a. uit, kijk of men genegen is om te helpen, en doe geen aanbetaling; nu niet en nooit meer.
4
Wil je actie ondernemen zoals enkelen hier voorstellen, realiseer je dan dat het (ex)personeel en eigenaren van MM al deze berichten ook (kunnen) lezen (of niet, Sander, Willem e.v.a. ?) Winkels leeghalen enz. lijkt me geen goed idee: daar is beslag op gelegd, als je door de politie wordt gepakt of door camera’s wordt gefilmd, heb je met de FIOD te maken, en dat raad ik je af.
Ook het bellen van leveranciers zal niet tot een oplossing voor jou leiden: zij hebben wel/geen overeenkomst met MM en hebben (heel plat gezegd) niks met jou te maken.
Misschien dat Tros Radar het initiatief kan nemen om een bijeenkomst van gedupeerden te organiseren, of in ieder geval kontakt met mij wil opnemen om een mailadres hiervoor beschikbaar te stellen. In dat geval wil ik wel verdere initiatieven ontwikkelen. Uitgangspunt blijft echter dat je je geld kwijt bent.
Hieronder nog eens mijn praktische handleiding in deze:
1
Realiseer je dat je de aanbetaling kwijt bent. Vraag je zelf af of je dit geld wilt “afboeken” of nog jarenlang er ellende van wilt hebben, terwijl er zéér waarschijnlijk niks te halen valt (tenzij je een aankoop na 15 oktober hebt gedaan, zie CBW).
Ook rechtsbijstandverzekeringen, Buro’s voor Rechtshulp, curatoren enz. kunnen weinig doen: die moeten de bepalingen van het Burgerlijk Wetboek naleven, en dat is in dit soort gevallen verspilde energie.
2
Meldt MM schriftelijk via [email protected] én via [email protected] dat je de overeenkomst annuleert, bijv. met de volgende tekst:
Gezien de correspondentie tot nu toe met uw bedrijf, waaruit, ondanks herhaald aandringen mijnerzijds, geen enkele toezegging tot nakoming van de order blijkt, annuleer ik hierbij de order(s) ..... (en .........) door mij op .........(datum) geplaatst bij L&F Beheer BV, onder de naam Meubelmarkten ...........(plaats aankoop).
Conform artikel 9 van de Algemene Voorwaarden ben ik van mening dat er in dit geval een bijzondere, aantoonbare reden is, waardoor de overeenkomst nietig is, en ik geen schadevergoeding zal betalen.
Tevens vorder ik hierbij van u de door mij gedane aanbetaling van € ....... terug, bij niet voldoen aan deze vordering zal ik hiervoor de kantonrechter inschakelen.
(Of je de laatste zin meeneemt, laat ik aan jezelf over, het zou op de lachspieren van MM kunnen werken).
3
Voor nieuwe meubels: ga naar een andere CBW zaak, leg e.e.a. uit, kijk of men genegen is om te helpen, en doe geen aanbetaling; nu niet en nooit meer.
4
Wil je actie ondernemen zoals enkelen hier voorstellen, realiseer je dan dat het (ex)personeel en eigenaren van MM al deze berichten ook (kunnen) lezen (of niet, Sander, Willem e.v.a. ?) Winkels leeghalen enz. lijkt me geen goed idee: daar is beslag op gelegd, als je door de politie wordt gepakt of door camera’s wordt gefilmd, heb je met de FIOD te maken, en dat raad ik je af.
Ook het bellen van leveranciers zal niet tot een oplossing voor jou leiden: zij hebben wel/geen overeenkomst met MM en hebben (heel plat gezegd) niks met jou te maken.
Misschien dat Tros Radar het initiatief kan nemen om een bijeenkomst van gedupeerden te organiseren, of in ieder geval kontakt met mij wil opnemen om een mailadres hiervoor beschikbaar te stellen. In dat geval wil ik wel verdere initiatieven ontwikkelen. Uitgangspunt blijft echter dat je je geld kwijt bent.
Re: Meubelmarkt Montfoort
maar die nieuwe eigenaar is volgens mij ook niet zuiver..ik heb namelijk NA 15okt gebeld hoe het zat met mijn spullen, ja hoor mevr die worden eind week 49 geleverd......
ze wisten dan toch als dat het overgenomen was en weet ik veel wat?
het zijn allemaal leugenaars...en dat ze weer open gaan....als dat zo is..dan eet ik mijn bank op! ben echt heel...............
maar ik heb wel bericht gehad van een curator (niet die van mm!!) en die zei ook dat mm o.a. uit zevenaar (nog ) niet failliet is verklaard!
miss toch stieken hoop??????
ze wisten dan toch als dat het overgenomen was en weet ik veel wat?
het zijn allemaal leugenaars...en dat ze weer open gaan....als dat zo is..dan eet ik mijn bank op! ben echt heel...............
maar ik heb wel bericht gehad van een curator (niet die van mm!!) en die zei ook dat mm o.a. uit zevenaar (nog ) niet failliet is verklaard!
miss toch stieken hoop??????
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 25 nov 2010 23:16
Re: Meubelmarkt Montfoort
verwijderd
Laatst gewijzigd door Voetballer op 13 jan 2011 08:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Meubelmarkt Montfoort
Ter infoVoetballer schreef:Lees het verslag van de curator van Phijffer advocaten. Meubelmarkten hoorde ook bij deze oplichters. We kunnen dus nu echt fluiten naar onze centen............
Verslagen staan hier : http://www.phijffer.nl/?page_id=1164
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 30 nov 2010 14:52
Re: Meubelmarkt Montfoort
Als je de verslagen leest van de curator lijkt het me duidelijk dat dit een aflopende zaak is.... hoe zuur het ook klinkt voor mensen die iets hebben aanbetaald...
Ben heel benieuwd naar het volgende sprookje op de site van meubelmarkten.nl....
Ben heel benieuwd naar het volgende sprookje op de site van meubelmarkten.nl....
Re: Meubelmarkt Montfoort
Het is ook vervelend voor de mensen die niets hebben aanbetaald. Ze kunnen voorlopig geen nieuwe aankoop doen omdat ze geen duidelijkheid hebben wat er met hun "lopende" order bij MM gebeurt.
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 30 nov 2010 14:52
Re: Meubelmarkt Montfoort
Dat weet ik zo net nog niet, lees het bericht van Cosmo... als je voor 1 oktober hebt gekocht kan je gewoon de overeenkomst nietig verklaren. De firma Meubitrans B.V., gevestigd te Nijmegen, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel voor Centraal Gelderland onder nummer 18117746, is namelijk op 7 september failliet verklaard. Dit zijn ruimschoots "bijzondere omstandigheden" lijkt me...
Hoe het is met aankopen na 1 oktober blijft wel onduidelijk, maar vraag me af in hoeverre "geen vertrouwen hebben in" een onderneming door gegronde redenen (zoals faillissement, belastingfraude, deelname aan criminele organisatie) het recht geeft een overeenkomst te ontbinden...
Misschien mensen aanwezig met kennis van recht?
Wellicht dat Cosmo ook kan aangeven hoe hij aan de kennis komt die hij op dit forum zet?
Hoe het is met aankopen na 1 oktober blijft wel onduidelijk, maar vraag me af in hoeverre "geen vertrouwen hebben in" een onderneming door gegronde redenen (zoals faillissement, belastingfraude, deelname aan criminele organisatie) het recht geeft een overeenkomst te ontbinden...
Misschien mensen aanwezig met kennis van recht?
Wellicht dat Cosmo ook kan aangeven hoe hij aan de kennis komt die hij op dit forum zet?
Re: Meubelmarkt Montfoort
Goedemiddag.
Ik heb ook een aantal maanden geleden een bank besteld bij Meubelmarkten Montfoort. En kreeg vorige week te horen dat de vestigingen gesloten waren. Ik heb vorige week gelijk een mail gestuurd voor de terugbelactie en heb een telefoontje terug gehad met het bericht dat er geen sprake is van een faillissement. Toen kreeg ik gister een telefoontje dat mijn bank vandaag geleverd zou kunnen worden. Heb hiervoor akkoord gegeven en vandaag om 13.00 uur stonden er 2 mannen voor de deur om mijn bank te bezorgen. Vriendelijke jongens en hebben netjes mijn bankstel afgeleverd.
Ook nog aan hun gevraagd hoe het een en ander in elkaar zat en zij wisten me te vertellen dat er vanaf 1 oktober een nieuwe eigenaar is en dat hij niets met de oude eigenaar die vast zit te maken heeft. En hij alle klanten wil helpen met het krijgen van hun welverdiende spullen.
Ik heb dan ook met verbazing bovenstaande berichten gelezen. maar de meeste mensen zijn aan het gissen en roepen alleen maar onrust over andere klanten.
Ik kan alleen maar zeggen dat mijn bankstel netjes is geleverd en hij heel goed bij mijn interieur past.
Groetjes H. Kwadir
Ik heb ook een aantal maanden geleden een bank besteld bij Meubelmarkten Montfoort. En kreeg vorige week te horen dat de vestigingen gesloten waren. Ik heb vorige week gelijk een mail gestuurd voor de terugbelactie en heb een telefoontje terug gehad met het bericht dat er geen sprake is van een faillissement. Toen kreeg ik gister een telefoontje dat mijn bank vandaag geleverd zou kunnen worden. Heb hiervoor akkoord gegeven en vandaag om 13.00 uur stonden er 2 mannen voor de deur om mijn bank te bezorgen. Vriendelijke jongens en hebben netjes mijn bankstel afgeleverd.
Ook nog aan hun gevraagd hoe het een en ander in elkaar zat en zij wisten me te vertellen dat er vanaf 1 oktober een nieuwe eigenaar is en dat hij niets met de oude eigenaar die vast zit te maken heeft. En hij alle klanten wil helpen met het krijgen van hun welverdiende spullen.
Ik heb dan ook met verbazing bovenstaande berichten gelezen. maar de meeste mensen zijn aan het gissen en roepen alleen maar onrust over andere klanten.
Ik kan alleen maar zeggen dat mijn bankstel netjes is geleverd en hij heel goed bij mijn interieur past.
Groetjes H. Kwadir
Re: Meubelmarkt Montfoort
***att Mr. Kwadir***
wanneer hebt u dan uw bank besteld?
ik heb ook gemaild naar die terugbel afspraak maar tot op heden niets gehoord.
men zegt dat de ''nieuwe'' eigenaar niets van betekenen voor mensen die hun bank voor 1 okt hebben gekocht..lijkt me onzin. als jij een toko overneemt, neem je ook de klanten over. en dan erbij..hij zou dan alleen maar geld mis lopen!
ik hoor graag bedankt!
wanneer hebt u dan uw bank besteld?
ik heb ook gemaild naar die terugbel afspraak maar tot op heden niets gehoord.
men zegt dat de ''nieuwe'' eigenaar niets van betekenen voor mensen die hun bank voor 1 okt hebben gekocht..lijkt me onzin. als jij een toko overneemt, neem je ook de klanten over. en dan erbij..hij zou dan alleen maar geld mis lopen!
ik hoor graag bedankt!
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 30 nov 2010 14:52
Re: Meubelmarkt Montfoort
uit het verslag van de curator:
"Op datum faillissement stonden er twee kentekens geregistreerd op naam van de
vennootschap. Het betreft een personenauto van het merk Volkswagen en een
vrachtwagen van het merk Daf. Voor zover aan curator bekend, zijn deze voertuigen
inmiddels in beslag genomen. Curator is in afwachting van nadere berichtgeving."
@ H. Kwadir, zijn de banken met de Daf afgeleverd? Ik kan het nog steeds moeilijk geloven dat een curator in een verslag publiceert dat alles in beslag is genomen door de FIOD, maar dat het bedrijf gewoon doorgaat met het afleveren van goederen...
Dit kan ik ook niet laten: Kwa(de)dir(ectie)... Blijft leuk dat toeval
en even snel zoeken in de telefoongids kon ik ook niet laten (levert geen resultaat op)
Excuses voor mijn argwaan, maar als je wordt opgelicht ben je nou eenmaal wat spichtiger en minder goedgelovig dan normaal....
"Op datum faillissement stonden er twee kentekens geregistreerd op naam van de
vennootschap. Het betreft een personenauto van het merk Volkswagen en een
vrachtwagen van het merk Daf. Voor zover aan curator bekend, zijn deze voertuigen
inmiddels in beslag genomen. Curator is in afwachting van nadere berichtgeving."
@ H. Kwadir, zijn de banken met de Daf afgeleverd? Ik kan het nog steeds moeilijk geloven dat een curator in een verslag publiceert dat alles in beslag is genomen door de FIOD, maar dat het bedrijf gewoon doorgaat met het afleveren van goederen...
Dit kan ik ook niet laten: Kwa(de)dir(ectie)... Blijft leuk dat toeval
en even snel zoeken in de telefoongids kon ik ook niet laten (levert geen resultaat op)
Excuses voor mijn argwaan, maar als je wordt opgelicht ben je nou eenmaal wat spichtiger en minder goedgelovig dan normaal....
Re: Meubelmarkt Montfoort
@tikoes25
Ik heb mijn bankstel op zaterdag 28 augustus gekocht.
En het lijkt me inderdaad zo dat als er een nieuwe eigenaar is dat hij
de daarbij behorende orders overneemt.
Wel zei de dame die ik gister aan de telefoon had dat ze er druk mee bezig zijn.
Ik kan u dus alleen maar aanbevelen om nogmaals een e-mail te sturen.
mvg
Ik heb mijn bankstel op zaterdag 28 augustus gekocht.
En het lijkt me inderdaad zo dat als er een nieuwe eigenaar is dat hij
de daarbij behorende orders overneemt.
Wel zei de dame die ik gister aan de telefoon had dat ze er druk mee bezig zijn.
Ik kan u dus alleen maar aanbevelen om nogmaals een e-mail te sturen.
mvg
Re: Meubelmarkt Montfoort
@ Michaelangelo
Mag ik in vredesnaam vragen waar u mee bezig bent?!
Ik wordt door u beschuldigd voor een positief bericht
omdat mijn bankstel wel wordt geleverd en dat van u niet..
heel vreemd!
Mvg
Mag ik in vredesnaam vragen waar u mee bezig bent?!
Ik wordt door u beschuldigd voor een positief bericht
omdat mijn bankstel wel wordt geleverd en dat van u niet..
heel vreemd!
Mvg