LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kwantum na 20 dagen nog gen levering en geen reactie

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
MiniFashion
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jul 2020 16:19

Kwantum na 20 dagen nog gen levering en geen reactie

Ongelezen bericht door MiniFashion »

Heb bij Kwantum een bestelling uit voorraad gedaan maar nu na 20 dagen nog geen levering en geen enkele reactie op mijn emails, vorige week wel de klantenservice gebeld en na 45 minuten in de wacht eindelijk iemand aan de telefoon maar die vertelde mij dat ze niet kon vertellen over mijn bestelling en dat ze mijn klacht na desbetreffende afdeling zal sturen. Nu weer een week radio stilte.
Heb nu net een klant bij thuiswinkel.org ingediend en toen ineens reactie van Kwantum maar helaas een standaard emailtje wat nog niets zegt wanneer ik nou mijn bestelling krijg. ECHT belachelijk ben nog stap verder wel betaald en niets geleverd.

**Naar aanleiding van uw e-mail kan ik u het volgende meedelen**

Excuses voor de vertraging op uw order, helaas is het een bekend probleem.

Zodra de bestelling verstuurd is, ontvangt u vanuit postnl een mail met een track&tracenummer.
Er wordt hard gewerkt om zo snel mogelijk alle bestellingen te versturen.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Judith
Kwantum Klantenservice

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: Kwantum na 20 dagen nog gen levering en geen reactie

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

Je bestelt dus iets en de levertijd is erg lang en langer dan je mocht verwachten. Moet je wachten op hun dagen? Is het redelijk dat ze je geld aannemen maar eigenlijk niet kunnen nakomen? Althans binnen redelijke tijd. Ze geven geen reden waarom een en ander zo lang duurt en daarmee doen ze wel iets fout.

Er kan sprake zijn van overmacht ogv bijvoorbeeld Corona of onvoorziene omstandigheden maar dat hebben ze niet gemeld. Ze zeggen eigenlijk niets.

In dergelijk geval kan je ze wel sommeren en evt ontbinden maar geld halen en niet makkelijk. Je zou je rechtsbijstand of juriidisch loket kunnen inschakelen. Het kan een lange strijd worden en een jurist of advocaat kunnen vaak meer druk uitoefenen. Je hoeft die lange wachttijd niet te accepteren indien ze niet kunnen leveren.

De vraag is wel wat ga je doen en wie schakel je in? Ik probeer altijd kosten bij de wederpartij te verhalen. Herroeping kan ook nog denk ik want je hebt bedenktijd maar twijfel even of dat al is ingegaan maar je hebt zeker opties.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Kwantum na 20 dagen nog gen levering en geen reactie

Ongelezen bericht door berndv »

ElleFlowers schreef:
24 jul 2020 03:23
Je bestelt dus iets en de levertijd is erg lang en langer dan je mocht verwachten. Moet je wachten op hun dagen? Is het redelijk dat ze je geld aannemen maar eigenlijk niet kunnen nakomen? Althans binnen redelijke tijd. Ze geven geen reden waarom een en ander zo lang duurt en daarmee doen ze wel iets fout.

Er kan sprake zijn van overmacht ogv bijvoorbeeld Corona of onvoorziene omstandigheden maar dat hebben ze niet gemeld. Ze zeggen eigenlijk niets.

In dergelijk geval kan je ze wel sommeren en evt ontbinden maar geld halen en niet makkelijk. Je zou je rechtsbijstand of juriidisch loket kunnen inschakelen. Het kan een lange strijd worden en een jurist of advocaat kunnen vaak meer druk uitoefenen. Je hoeft die lange wachttijd niet te accepteren indien ze niet kunnen leveren.

De vraag is wel wat ga je doen en wie schakel je in? Ik probeer altijd kosten bij de wederpartij te verhalen. Herroeping kan ook nog denk ik want je hebt bedenktijd maar twijfel even of dat al is ingegaan maar je hebt zeker opties.
Huh? Wat? :shock:

Natuurlijk kan ts de order annuleren, het gaat hier immers om een webshop-bestelling, als je in de winkel iets koopt uit voorraad wordt het niet verzonden, en hoef je bij problemen ook geen thuiswinkel.org in te schakelen. Dus dat ts de lange wachttijd niet hoeft te accepteren, klopt, maar het gaat hier om een koop op afstand, dus annuleren/ontbinden en geld terug lijkt mij niet het door jou beschreven moeilijke gevecht met advocaten en dergelijke.

Gesloten