LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Meubels kopen bij Zuiderster

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
ronnielee100
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 sep 2007 17:20

Meubels kopen bij Zuiderster

Ongelezen bericht door ronnielee100 »

Hallo allemaal,

hier even een kort stukje over mijn ervaringen met de Zuiderster in Barendrecht en Capelle a-d ijssel.

Wij hebben al onze meubels (eetkamertafel, salontafel, audiomeubel, dressoir, eetkamertafel stoelen en spiegel) daar besteld in November 2006, zodat ze in Maart 2007 geleverd konden worden. Alles werd keurig op tijd geleverd, toen begon echter de ellende. Salontafel, audiomeubel, dressoir en spiegel zeer erg beschadigd. Nou probeer dan de zuiderster maar eens aan de telefoon te krijgen. Ten eerste hang je heel lang aan de telefoon voor je te woord wordt gestaan. En dan wordt je beloofd dat je teruggebeld wordt de volgende dag. Nou na 4 dagen nog niets dus weer zelf maar gebeld en weer wachten aan de telefoon. Toegezegd om de spullen om te ruilen. Levertijd 10 weken, goed de goede hoop er maar in houden. 10 weken later, ook geen moment eerder, de nieuwe goederen worden geleverd. En wat schetst mijn verbazing, weer alles beschadigd, zelfs de dubbele salontafel die ze bij zich hadden allebei beschadigd. En de spiegel, ja die zat er zelfs niet eens bij. Weer bellen, en ook dat werd weer minimaal een 15 minuten wachten. Alvorens in de wacht gezet te worden en daarna beloofd om teruggebeld te worden. 3 dagen later. Geen telefoontje, dan maar weer zelf bellen. We konden nieuwe meubels krijgen of herkeuze maken. Na verteld te hebben te gaan kijken in de winkel voor andere meubels, we wilden tenslotte ook niet zonder zitten, zouden we 2 dagen later terugbellen. Dus 2 dagen later bellen met de Zuiderster, 15 minuten wachten, en daarna te horen krijgen ogenblijk geduld we zoeken diegene op die U heeft gesproken. Wat schetst mijn verbazing, terug naar het hoofdmenu en weer 15 minuten minmaal wachten. Toen maar langs gegaan, want vrolijker werd ik hier niet van. Nieuwe meubels besteld en jawel levertijd 10 weken. 10 weken later, de nieuwe meubels. Ze worden uitgepakt en wat ik toen zag was gewoon echt erg. Wederom weer beschadigde meubels en wederom geen spiegel. Gelijk bellen met de zuiderster, waar gezegd wordt dat ze niets kunnen doen omdat ze nog geen bon terug hadden. Dit na overigens weer 15 minuten wachten. Verteld dat ik de bon dan zelf wel kwam brengen, de auto ingestapt en bon gebracht. En verteld dat ik alle meubels wilden retourneren en niets meer van de zuiderster aan meubels wilde hebben. Na veel wikken en wegen en lang wegblijven voor "overleg" zou dat geregeld worden, echter zelfde dag kon niet meer, zou de volgende dag worden. De volgende dag wordt alles opgehaald dachten we helaas, eetkamertafel en stoelen stonden niet op de bon en de betaalde spiegel ook niet, dus daar had de bezorger geen geld voor bij zich. En toen begon het feest weer, het bellen. Eerst 15 minuten gewacht voor iemand mij te woord kon staan, daarna werd ik in de wacht gezet en na 13!!! minuten werd er weer opgenomen met de mededeling dat alles mee mocht en dat ik mijn geld terug kreeg. Daarop heb ik verteld dat ik dan direct het geld zou komen halen en gelijk een brief zou overhandigen met daarin mijn extra onkosten. Dit ook gedaan, en tevens dag daarna aangetekend verstuurd nog eens. Dezelfde week brief ontvangen dat ze de brief hadden ontvangen en dat ze gingen overleggen en wij in de loop van week 36 een reactie tegemoet konden zien. Inmiddels halverwege week 38 en niets meer gehoord. Dus maar weer gebeld. 10 minuten wachten en toen iemand aand elijn gehad, die niets kon vinden over een brief en zou regelen dat ik door iemand terug gebeld werd. Volgende dag vanddag dus teruggebeld door zuiderster (voor het eerst!!) en die man wist niets van de inhoud. Daarop inhoud kort verteld en gezegd dat ik voor het eind van de week een reactie wilde van ze.
In de betreffende brief vraag ik om een onkosten vergoeding voor alle vrije dagen die ik extra heb moeten nemen, de vele telefoontjes die ik heb moeten plegen, de ritten vanaf mijn werk in den helder naar huis hiervoor en de ritten naar de zuiderster die ik moest maken om iemand te kunnen spreken. In al die tijd nog nooit een excuus of telefoontje van ze gehad. Werkelijk waar een schande om zo je klanten te behandelen.

De grote vraag is van mijn kant nu eigenlijk, is er aan deze waardeloze service iets te doen. Voelde me werkelijk waar als een stuk vuil behandeld door de Zuiderster. En is er via rechtswege geld terug te vragen voor de onkosten die gemaakt zijn? En kan op een of andere manier ervoor gezorgd worden dat dit bedrijf niet nog meer mensen zo behandeld en schade berokkend. Dit is niet een op zich staand feit omdat een van mijn vrienden zojuist ook problemen heeft gehad met de zuiderster, dit doordat ik hem te laat had ingelicht over de slechte service van de Zuiderster.

Hoop dat iemand mij antwoord kan geven op de laatste vragen.


Ronald

vicho5
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 sep 2007 09:49

Re: Meubels kopen bij Zuiderster

Ongelezen bericht door vicho5 »

Wij hebben ook eind juli 4 eetkamerstoelen en tafel gekocht. De leveringstijd was overschreden was medio begin september waardoor ik ging bellen..ja zijn binnen brief komt eraan kan ze ophalen. Tot mijn verbazing hadd de eetkamerstoel Type Marjan mankementen. De poten van deze stoelen bleken niet gelijk. Dan maar bellen met klantenservice, ja breng ze terug u krijg nieuwe in de plaats. Nog schrikbarend was na het ruilen bleek dat de andere 4 stoelen ook dezelfde mankementen veroont, je zou denken fabrieksfout. Wij weer bellen weer naar Zuiderster stoelen achter gelaten om door de afdeling ombouw in elkaar te laten zetten. Het ergste komt nog..de glazen salontafel bleek een kras in te hebben het is een zwarte tafel, maar hier verlies je al je rechten, op de afhaal bon staat geschreven " Gelieve bij afhalen zending te controleren ...vooral glas en spiegels...later geen reklamaties worden aangenomen. Ja onze grote fout en die vergeet je nooit meer...je zending daar ter plekke controleren. Maar goed om 4 stoelen in elkaar te zetten ging niet.. Slechte klantenservice, onprofessioneel en je krijg je de Magazijnmeester Bedrijfsleider niet te spreken. Je moet ontzettend lang wachten aan de lijn...

Mijn vraag hier luid: Kan ik de bestelling annuleren? Ik vertrouw dit type stoel niet meer,ik heb de aankoopbedrag volledig betaald.

16again
Berichten: 16211
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Meubels kopen bij Zuiderster

Ongelezen bericht door 16again »

hier verlies je al je rechten, op de afhaal bon staat geschreven...
Gaat dat zomaar?
Dat geeft je als consument amper de gelegenheid om op je gemak de gekochte producten te inspecteren.

Met deze regel verplicht de winkelier om verpakkingen direct te openen om daarna de spullen weer te herverpakken en vervoeren. Lijkt mij niet bevorderlijk

Je kan proberen aan te geven dat je in de winkel alleen gecontroleerd hebt op breuk, en vervolgens voor ontvangst hebt getekend.

Zeker bij een lichte kras kun je volhouden dat deze bij oppervlakkige inspectie in de winkel al aanwezig was en niet opviel. Zeker als er nog een beschermfolie oid op zat.

Wettelijk licht de bewijslast bij de winkel om aan te tonen dat je de kras zelf gemaakt hebt. Een dergelijk kleingedrukt zinnetje op een afleverbon kan juridisch wel eens weinig waard blijken te zijn....

Voor zover mij bekend is zuiderster bij CBW aangesloten, en kun je naar de geschillencommissie stappen

vicho5
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 sep 2007 09:49

Re: Meubels kopen bij Zuiderster

Ongelezen bericht door vicho5 »

Nadat ik het kras had geconstateerd had ik direct gebeld, de klantenservice gaf aan dat het met grote letters op het bord staat
" Controleer uw verpakking" het was harstikke druk bij afhaal en je vertrouwd erop dat je bestelling in orde is. Helaas na deze mededeling en op het bonnetje te hebben gelezen had ik de verpakking en al weggegooid,,,ik voelde me machteloos. Onder het glas kan je tevens duidelijk zien dat er hier en daar een zwart lak gespoten was. Het is een zwart glas salontafel. Nou moeten wij zelf gaan uitzoeken hoe wij deze kras kunnen bedekken.

In tussen tijd hebben wij al 2 weken een gekraste tafel zonder 4 stoelen..balen!!

pat1978
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jan 2008 08:58

Re: Meubels kopen bij Zuiderster

Ongelezen bericht door pat1978 »

1 x Zuiderster maar, nooit meer en familie en vrienden ook niet meer wat wordt je daar schandalig behandeld zeg. Ik kreeg een brief je salontafel en dressoir staan klaar je kan het komen ophalen. Ik een vrachtwagen geregeld eerst netjes alles betaald aan de bali en naar het magazijn meneer neemt de bon mee en blijft een half uur weg toen kwam hij weer even terug en zei dat 2 delen van het dressoir kwijt was hij is nog een kwartier gaan zoeken maar niet gevonden dus een vrachtwagen voor niks alleen het kleine salontafeltje kon ik meenemen en die paste in mijn eigen autoze zouden mij terug bellen en het zou nu gratis worden bezorgt. 2 dagen later belde ik of ze de kast al hadden gevonden niemand wist waar dit over ging zelf niet de meneer van het magazijn die toe nog zo gezocht heeft. Na twee dagen bellen ben ik er zelf maar even naar toe gegaan want via de telefoon schoot het niet op ze luisteren niet naar je en ze bellen nooit terug. In de tafelpoot van mijn salontafel zat een scheur dus ik had de tafelpoot meegenomen zodat ze het zelf konden zien. Ik laat het zien en die meneer achter de balie zegt gewoon dat die scheur erin hoort nou zoiets raars heb ik echt nog nooit gehoord. Ik zeg dat hoort niet die andere 3 poten hebben hen niet en het showmodel heeft het ook niet, nou dat hoort echt hoor mevrouw zegt hij weer. Ik zeg nou ik wil deze poot niet ik wil een andere boos liep hij naar zijn computer en wilde een andere bestellen. Ik zei ik neem ook genoegen met een poot van het showmodel hoor anders moet ik weer 6 tot 8 weken wachten dus die heb ik uiteindelijk gekregen. Toen kwam mijn dressoir hebben jullie hem al gevonden vroeg ik, maar natuurlijk wist niemand er iets vanaf hij is eerst zelf even gaan zoeken maar heeft het niet kunnen vinden toen heeft hij iemand opdracht gegeven om te zoeken en zei tegen mij als ze hem gevonden hebben bel ik u terug maar ik ben niet weggegaan want ze bellen toch nooit terug. Uiteindelijk na anderhalf uur hadden ze het dressoir gevonden en ik kon het meenemen maar nu had ik natuurlijk geen vrachtwagen bij me ze zouden het gratis thuis bezorgen dat kon dan wel over 2 weken maar na wat zeuren kon het dus ook na een week. Nou gelukkig dacht ik dan heb ik het binnen een week. dat zou gisteren zijn mar ik heb het toch niet ik belde gelijk om 8 uur s'ochtends dat het huis nr 88a was ipv 88 en ik zei die buurman is s;middags nooit thuis nou mevrouw u hoeft u dan geen zorgen te maken want dan bellen ze altijd naar het telefoonnummer op de bon en ze zouden komen tussen 10:00 en 15:00 uur dit is al ruim genomen dacht ik zo. Maar om 15:15 waren ze er nog niet dus ik weer bellen nee hoor mevrouw maak u geen zorgen u bent de laatste het is wat uitgelopen en heb nog een keer gevraagt als er nou niet wordt opengedaan maak u geen zorgen mevrouw dan bellen ze u eerst. Ze zijn dus toch bij de buurman langsgeweest en hebben een briefje in de brievenbus gedaan dat ze om 15:50 waren langsgeweest en of ik een nieuwe afspraak wilde maken. Nu komen ze dus dinsdag. Maar dan nog aan de telefoon zeggen dat het je eigen schuld is terwijl ik 2 keer gebeld heb die dag. Dit is de eerste keer dat ik wat bij de zuiderster Capelle heb gekoch en ik zal het nooit meer een 2e keer doen. En zal het ook iedereen vanaf nu afraden. later vertelde mijn vriendin ook een slechte ervaring gehad te hebben.

zuiderster
Berichten: 27
Lid geworden op: 27 jan 2008 00:12

Re: Meubels kopen bij Zuiderster

Ongelezen bericht door zuiderster »

Uiteindelijk 20 weken!! moeten wachten op mijn eettafel (geen bijzonder model) na wat telefoontjes naar de klantenservice eerst afgescheept met 'we bellen u terug.' later gevraagd of ik een deskundige mocht spreken omdat ik de indruk kreeg dat de klantenserivce bestaat uit partime werkende vrouwen die het allemaal wel best vinden en van 'service' nog nooit gehoord hadden. Leuk detail was wel dat ze de tafel in Capelle niet konden bestellen maar in Barendrecht kon het wel???

Uiteindelijk werd ik wel schriftelijk op de hoogte gehouden van de status en kreeg ik bericht dat ik de bestelling kon ophalen. Gelukkig geen beschadigen en al met al toch nog goed gekomen. Maar moet wel zeggen tegen de Zuiderster : Wees eens vriendelijk en behulpzaam naar klanten toe!

frenk de groot
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 feb 2008 01:07

Re: Meubels kopen bij Zuiderster

Ongelezen bericht door frenk de groot »

als u een bedrijf beld met klachten cq vragen probeer altijd de naam te vragen van de persoon die u gesproken heeft. scheeld een hoop tijd en energie

nadiadenhartog
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 aug 2008 10:42

Re: Meubels kopen bij Zuiderster

Ongelezen bericht door nadiadenhartog »

Na bovenstaande gelezen te hebben, en verder nog meer negatieve reacties op het forum en mijn eigen ervaringen met de Zuiderster, heb ik er mijn buik ook wel vol van!
Op 29 juli zijn de meubels geleverd, die wij op 17 maart hadden besteld.
Van de geleverde meubels werden wij niet vrolijk :?
Alleen de eettafel en de fauteuil waren helemaal goed.
Bij het bed miste wij bevestigingsmateriaal. In de bank zat een kleine winkelhaak. De glaplaten van de salontafel zat in de bovenste een barst, in de onderste 2 kleine scheurtjes. De stoelen waren voor de helft in de verkeerde kleur geleverd als wij besteld hadden, bij 1 stoel miste wij bevestinginsmateriaal en sommige hadden 1 tekorte poot.
De computerkast die zou later geleverd worden, deze hadden ze ineenst niet meer compleet op voorraad. Deze kast hadden ze in maart nog wel op voorraad?!
Kreeg ik vrijdag (15-augustus) een brief dat de computerkast uit de collectie genomen is en niet meer geleverd kon worden. Als we de computerkast in maart hadden meegenomen was er niets aan de hand geweest.
Ik mag iets nieuws komen uitzoeken in de showroom, denken ze nou echt dat ik daar nog behoefte aan heb???!!!
En de aanbetaling word verrekend bij de nieuwe keuze, de kast heb ik al volledig betaald.

Ben heel benieuwd voordat het duurt voordat alle meubels echt helemaal goed zijn!
De bezorgers hebben getekend dat ze de meubels niet gecontroleerd hebben, ik hoop dat dat nog iets scheelt.
Toen ik de Zuiderster met mijn klacht belde, mocht ik gerust al mijn verpakkingsmateriaal weggooien, heb dit inmiddels ook gedaan!

Wat een drama bij deze winkel!

Gesloten