LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Montel/Fauteuilerie/Sanders Meubelstad - Meubelman
Montel/Fauteuilerie/Sanders Meubelstad - Meubelman
In mei 2002 werden onze stoelen en bank, gekocht bij Fauteillerie en Montel, geleverd. Het eerste jaar was er een probleem met één van de stoelen en die werd goed verholpen. De Fautereillerie had toen nog zelf alles in beheer. In mei van dit jaar constateerde wij dat bij één van de stoelen (Alcantara stof) begon te pillen. Dus kontakt opgenomen met de Fauteuillerie, waar we te horen kregen dat alles nu via de Meubelman liep en dat zij alles zouden afhandelen. We moesten een formulier invullen en dan zouden ze kontakt met ons opnemen.
Kreeg na een week bericht dat ze hadden de klacht hadden ontvangen en zij zouden zodra ze tijd hadden iemand langs sturen. Kregen op een gegeven moment een brief dat ze langs zouden komen om de klacht te bekijken. De meubelman kwam en zei "met die stoel is niets aan de hand", vervolgens schreef hij een rekening uit van 30,00 euro.
Wij hebben direct kontakt opgenomen met de Meubelman en gezegd dat de stof aan het pillen was en dat de klacht dus wel gegrond was.
Na veel vijfen en zessen uiteindelijk de 30,00 euro teruggestort gekregen en er werd afgesproken dat de stoel zouden worden opgehaald op 20 augustus 2004 om naar de fabriek te brengen en hem opnieuw te laten bekleden, waarbij in het uiterste geval 1/3de van de kosten voor onze rekening zou zijn.
Half september gebeld naar de Meubelman met de vraag hoe het met de stoel was. Kreeg als antwoord "het is vakantietijd bij de fabriek en de stoel is nog niets mee gebeurd". Laaiend waren wij want de vakantietijd was op 20 augustus ook voor de fabriek al lang voorbij.
Ze zouden de fabriek gaan bellen en ons laten weten over het hoe en wat. Helaas belde ze mij niet terug maar moest zelf bellen.
Ik kan hier een heel lang verhaal van maken maar het kwam er op neer dat ik zo'n beetje elke dag belde en zij mij nooit terugbelden.
Rond 24 september weer eens gebeld (ondertussen voor de 15de keer) en kreeg nu een dame aan de telefoon die het ging uitzoeken.
Ze belde mij terug (hoera is werd eens een keertje teruggebeld).
De stoel moest opnieuw worden bekleed en dat ging 539,00 euro kosten, maar 2/3de van de kosten voor onze rekening dus zou het 359,00 voor ons zijn.
Ging hier natuurlijk niet mee akkoord want tenslotte was er afgesproken 1/3de van de kosten en dat is voor mij dan 175,00 euro.
Kreeg alles in een brief toestuurd en daar stond in dat 1/3de van de kosten voor onze rekening kwam en dat het bedrag dan 359,00 euro was.
Heb de volgende dag gebeld en gevraagd hoe ze tot dat bedrag kwamen. Kreeg het volgende antwoord. Een stoel opnieuw bekleden kwam om 1419,00 euro, uit coulance berekende de fabriek 539,00 euro, dan 1/3de voor onze rekening is dus 359,00. Heb gezegd dat deze berekening niet klopte want 1/3de van 539,00 is 175,00 euro.
Nee zeiden zij want 1419,00 kost het opnieuw bekleden en 1/3 daarvan is 473,00 euro en dan hadden wij mazzel want dan kregen wij nog een beetje extra korting en dat is dan 359,00 euro.
Ik vroeg dus waarom zij niet het bedrag van 539,00 euro wat de fabriek hun belast doorberekende aan de klant, maar daar had ik niets mee te maken zeiden zij.
Heb toen gezegd dat ik hier niet mee akkoord ging en dat ik wel verschillende instantie ging benaderen om dit probleem uit te leggen, en dat ik mij stoel gelijk terug wilde hebben.
Toen begonnen ze te zeggen: "Als u uw stoel terug wilt dan...........".
Heden op 5 oktober heb ik eindelijk mijn eigen stoel weer in huis waar uiteindelijk niets mee is gebeurd.
Als u een raad mag geven KOOP NOOIT bij Montel/Fauteuillerie of Sanders Meubelstad want in geval van een klacht bent u echt slecht af. Ga liever naar een plaatselijke meubelzaak waar u nog echt klant bent.
Kreeg na een week bericht dat ze hadden de klacht hadden ontvangen en zij zouden zodra ze tijd hadden iemand langs sturen. Kregen op een gegeven moment een brief dat ze langs zouden komen om de klacht te bekijken. De meubelman kwam en zei "met die stoel is niets aan de hand", vervolgens schreef hij een rekening uit van 30,00 euro.
Wij hebben direct kontakt opgenomen met de Meubelman en gezegd dat de stof aan het pillen was en dat de klacht dus wel gegrond was.
Na veel vijfen en zessen uiteindelijk de 30,00 euro teruggestort gekregen en er werd afgesproken dat de stoel zouden worden opgehaald op 20 augustus 2004 om naar de fabriek te brengen en hem opnieuw te laten bekleden, waarbij in het uiterste geval 1/3de van de kosten voor onze rekening zou zijn.
Half september gebeld naar de Meubelman met de vraag hoe het met de stoel was. Kreeg als antwoord "het is vakantietijd bij de fabriek en de stoel is nog niets mee gebeurd". Laaiend waren wij want de vakantietijd was op 20 augustus ook voor de fabriek al lang voorbij.
Ze zouden de fabriek gaan bellen en ons laten weten over het hoe en wat. Helaas belde ze mij niet terug maar moest zelf bellen.
Ik kan hier een heel lang verhaal van maken maar het kwam er op neer dat ik zo'n beetje elke dag belde en zij mij nooit terugbelden.
Rond 24 september weer eens gebeld (ondertussen voor de 15de keer) en kreeg nu een dame aan de telefoon die het ging uitzoeken.
Ze belde mij terug (hoera is werd eens een keertje teruggebeld).
De stoel moest opnieuw worden bekleed en dat ging 539,00 euro kosten, maar 2/3de van de kosten voor onze rekening dus zou het 359,00 voor ons zijn.
Ging hier natuurlijk niet mee akkoord want tenslotte was er afgesproken 1/3de van de kosten en dat is voor mij dan 175,00 euro.
Kreeg alles in een brief toestuurd en daar stond in dat 1/3de van de kosten voor onze rekening kwam en dat het bedrag dan 359,00 euro was.
Heb de volgende dag gebeld en gevraagd hoe ze tot dat bedrag kwamen. Kreeg het volgende antwoord. Een stoel opnieuw bekleden kwam om 1419,00 euro, uit coulance berekende de fabriek 539,00 euro, dan 1/3de voor onze rekening is dus 359,00. Heb gezegd dat deze berekening niet klopte want 1/3de van 539,00 is 175,00 euro.
Nee zeiden zij want 1419,00 kost het opnieuw bekleden en 1/3 daarvan is 473,00 euro en dan hadden wij mazzel want dan kregen wij nog een beetje extra korting en dat is dan 359,00 euro.
Ik vroeg dus waarom zij niet het bedrag van 539,00 euro wat de fabriek hun belast doorberekende aan de klant, maar daar had ik niets mee te maken zeiden zij.
Heb toen gezegd dat ik hier niet mee akkoord ging en dat ik wel verschillende instantie ging benaderen om dit probleem uit te leggen, en dat ik mij stoel gelijk terug wilde hebben.
Toen begonnen ze te zeggen: "Als u uw stoel terug wilt dan...........".
Heden op 5 oktober heb ik eindelijk mijn eigen stoel weer in huis waar uiteindelijk niets mee is gebeurd.
Als u een raad mag geven KOOP NOOIT bij Montel/Fauteuillerie of Sanders Meubelstad want in geval van een klacht bent u echt slecht af. Ga liever naar een plaatselijke meubelzaak waar u nog echt klant bent.
Re: Montel/Fauteuilerie/Sanders Meubelstad - Meubelman
ik heb ook een probleem met mijn hoogglans eethoek
er mankeert van alles aan.
ik heb de eethoek bij sanders gekocht.
en ik moet mijn klachten met de meubelman
bespreken.
de meubelman geeft nooit iets op papier
zodat ik er nooit werk van kan maken.
ik wacht nu al 5 maanden op een nieuwe eethoek.
en in december moet ik gaan betalen 1550 euro via primeline
de lening de renteloos werd aangeboden
maar ik wil niet betalen als ik geen eethoek heb.
de meubelman zei precies hetzelfde als in uw bericht.
dat ze de leverancier bellen. Ja ja
maar wat kan ik doen
de eethoek is heel veel geld en slechte kwaliteit
eigenlijk wil ik geen andere meer, want het is prijs kwaliteit verhouding
slecht.
Maar de meubelman zegt mij, een nieuwe te geven, dat
zeggen ze al 5 maanden.
ik ben machteloos
er mankeert van alles aan.
ik heb de eethoek bij sanders gekocht.
en ik moet mijn klachten met de meubelman
bespreken.
de meubelman geeft nooit iets op papier
zodat ik er nooit werk van kan maken.
ik wacht nu al 5 maanden op een nieuwe eethoek.
en in december moet ik gaan betalen 1550 euro via primeline
de lening de renteloos werd aangeboden
maar ik wil niet betalen als ik geen eethoek heb.
de meubelman zei precies hetzelfde als in uw bericht.
dat ze de leverancier bellen. Ja ja
maar wat kan ik doen
de eethoek is heel veel geld en slechte kwaliteit
eigenlijk wil ik geen andere meer, want het is prijs kwaliteit verhouding
slecht.
Maar de meubelman zegt mij, een nieuwe te geven, dat
zeggen ze al 5 maanden.
ik ben machteloos
Re: Montel/Fauteuilerie/Sanders Meubelstad - Meubelman
Houdt vol en bel elke dag naar de Meubelman en vraag naar de heer XXXX (is één van de hoge bazen bij de Meubelman).
Bij mij is de stoel na veel vijfen en zessen uiteindelijk terug maar zonder dat hij gemaakt is.
Bij de Meubelman willen ze er alleen maar zelf rijker van worden.
Veel succes.
Bij mij is de stoel na veel vijfen en zessen uiteindelijk terug maar zonder dat hij gemaakt is.
Bij de Meubelman willen ze er alleen maar zelf rijker van worden.
Veel succes.
Re: Montel/Fauteuilerie/Sanders Meubelstad - Meubelman
Beste dames en heren,
De Meubelman is niets anders dan de servicedienst van alle door u genoemde leveranciers.
Alle leveranciers zijn van 1 grote eigenaar, namelijk Nijman International.
Deze heeft de Meubelman in het leven geroepen, en als ik het allemaal goed lees, niet om de service te verbeteren.
Beroep u op de CBW-voorwaarden en blijf aandringen bij de Meubelman.
Sterke in de strijd.
De Meubelman is niets anders dan de servicedienst van alle door u genoemde leveranciers.
Alle leveranciers zijn van 1 grote eigenaar, namelijk Nijman International.
Deze heeft de Meubelman in het leven geroepen, en als ik het allemaal goed lees, niet om de service te verbeteren.
Beroep u op de CBW-voorwaarden en blijf aandringen bij de Meubelman.
Sterke in de strijd.
Re: Montel/Fauteuilerie/Sanders Meubelstad - Meubelman
Wist niet dat Montel van dezelfde eigenaar (Nijman International) was als Sanders Meubelstad. Weer wat geleerd. Overigens hoor ik zelden klachten over Montel, maar dit terzijde.
Re: Montel/Fauteuilerie/Sanders Meubelstad - Meubelman
Ik snap jullie echt allemaal niet. Dit zijn allemaal zulke ongelofelijke grote winkelketens met zoveel klanten. Zij zullen ongetwijfeld ervoor proberen te zorgen dat er zo min mogelijk klachten zijn. De ene zaak slaagt hier beter in als de andere, maar ze proberen het stuk voor stuk. Als er dan iets misgaat zul je dat met de zaak zelf uit moeten zoeken. En niet hier gaan zitten klagen wat geen zin heeft. Kunnen jullie nou echt niets zelf regelen en moeten jullie per se zoiets via een TV programma proberen te regelen? Erg zielig is dat..
Re: Montel/Fauteuilerie/Sanders Meubelstad - Meubelman
Ja ik weet de Meubelman is Nijman International, maar dit even terzijde.
En dit is zeker geen klagen zoals je gast die zijn naam niet durft te noemen zegt en die dat zielig vindt moet gewoon zijn mond houden.
Als je ondertussen al honderd maal met de Meubelman hebt gesproken en er geen oplossing komt (zeker als ze niet kunnen rekenen) dan zijn juist Trosradar of de Consumentenman of iets dergelijks de juiste sites om hier wat aan te doen.
Buiten dat zijn er talloze klachten over de Meubelman en als bijna niemand hierover klaagt dan blijven deze doorgaan.
De gast die op 12 november zit te zeuren werkt zeker zelf bij de Meubelman of Nijman International. Ik geef ook zeker niet Montel, Fauteuilerie of Sanders Meubelstad de schuld maar duidelijk de Meubelman, die de klachten moet behandelen.
Ik heb alleen gezegd je beter bij een ander kunt kopen om de klachten voor te zijn. Ik zou het in ieder geval NOOIT meer doen.
En je praat hier niet over een pakje boter maar het gaat wel om een bedrag van meer dan tienduizend gulden.
En dit is zeker geen klagen zoals je gast die zijn naam niet durft te noemen zegt en die dat zielig vindt moet gewoon zijn mond houden.
Als je ondertussen al honderd maal met de Meubelman hebt gesproken en er geen oplossing komt (zeker als ze niet kunnen rekenen) dan zijn juist Trosradar of de Consumentenman of iets dergelijks de juiste sites om hier wat aan te doen.
Buiten dat zijn er talloze klachten over de Meubelman en als bijna niemand hierover klaagt dan blijven deze doorgaan.
De gast die op 12 november zit te zeuren werkt zeker zelf bij de Meubelman of Nijman International. Ik geef ook zeker niet Montel, Fauteuilerie of Sanders Meubelstad de schuld maar duidelijk de Meubelman, die de klachten moet behandelen.
Ik heb alleen gezegd je beter bij een ander kunt kopen om de klachten voor te zijn. Ik zou het in ieder geval NOOIT meer doen.
En je praat hier niet over een pakje boter maar het gaat wel om een bedrag van meer dan tienduizend gulden.
Re: Montel/Fauteuilerie/Sanders Meubelstad - Meubelman
Beste meneer Bakker,
Hebt u al overwogen om de geschillencommissie in te schakelen ?
Wij hebben ook te maken met het pillen van de alcantara stof en de leverancier doet ons ook een soortgelijk voorstel.
Ik denk er nu over om hiervoor de commissie in te schakelen.
Hebt u al overwogen om de geschillencommissie in te schakelen ?
Wij hebben ook te maken met het pillen van de alcantara stof en de leverancier doet ons ook een soortgelijk voorstel.
Ik denk er nu over om hiervoor de commissie in te schakelen.
Re: Montel/Fauteuilerie/Sanders Meubelstad - Meubelman
Beste forum lezers,
Ik als oud werknemer van Nijman kan u vertellen dat dhr XXXX geen hoge baas is bij de meubelman. Deze meneer is een ex verkoper van montel met zeer veel meubelkennis. De baas van de meubelman is dhr XXXX ( zie www demeubelman.nl ) De groot aandeelhouder van Nijman is XXXX inderdaad van Mandemakers keukens.
U ziet alles valt onder 1 dak. Wist u dat onder Nijman de volgende ketens vallen: Riant merkmeubelen, Sanders , chairs & chairs, montel, nevenketens Brugmann keukens, Grando keukens, Mandemakers etc.
Mijn advies is..... indien u geen tevreden antwoord krijgt bij de meubelman gewoon Nijman bellen vragen naar de Directeur XXXX ( algemeen directeur )
Succes
Ik als oud werknemer van Nijman kan u vertellen dat dhr XXXX geen hoge baas is bij de meubelman. Deze meneer is een ex verkoper van montel met zeer veel meubelkennis. De baas van de meubelman is dhr XXXX ( zie www demeubelman.nl ) De groot aandeelhouder van Nijman is XXXX inderdaad van Mandemakers keukens.
U ziet alles valt onder 1 dak. Wist u dat onder Nijman de volgende ketens vallen: Riant merkmeubelen, Sanders , chairs & chairs, montel, nevenketens Brugmann keukens, Grando keukens, Mandemakers etc.
Mijn advies is..... indien u geen tevreden antwoord krijgt bij de meubelman gewoon Nijman bellen vragen naar de Directeur XXXX ( algemeen directeur )
Succes
Re: Montel/Fauteuilerie/Sanders Meubelstad - Meubelman
Eind augustus heb ik bij Montel een bank en 2 fauteuils besteld. Drie weken geleden zijn de goederen afgeleverd maar tijdens het uitpakken werd geconstateerd dat er op de bank en op beide stoelen vlekken zaten. Och, zei de man die de goederen bracht, met een vochtig doekje gaat dat er wel af. Maar het ging er niet af en de man constateerde dat er diverse vlekvlekken op de goederen zaten. Ik had keus uit twee opties:
1. de goederen accepteren: binnen drie weken zou er iemand van De Meubelman langskomen om de goederen te reinigen. Wel moest ik dan het totaalbedrag min 10% contant betalen;
2. de goederen weigeren: de goederen worden dan in de werkplaats gereinigd of worden opnieuw bekleed.
Ik heb gezegd dat ik geen tweedehands bankstel heb besteld en heb ze geweigerd. Ik ben nu nog steeds in afwachting van een reactie van De Meubelman. Ik heb zelf een aantal keren gebeld, kom er niet doorheen, laat mijn telefoonnummer achter maar ik word maar niet teruggebeld. Ook Montel gebeld maar die verwijzen mij naar De Meubelman. Nu zit ik al drie weken zonder bankstel en heb besloten dat ik helemaal niets meer met de zaak te maken wil hebben omdat er een wanprestatie is geleverd. Toch durf ik niet op zoek te gaan naar een ander bankstel, uiteraard NIET bij Montel, want ik weet niet of ze mij aan de "overeenkomst" houden. In de Algemene Voorwaarden CBW wordt hierover niets gezegd, althans niet duidelijk voor mij. Een troost: ik doe nooit aan aanbetalingen, en heb dat in dit geval dus ook niet gedaan.
1. de goederen accepteren: binnen drie weken zou er iemand van De Meubelman langskomen om de goederen te reinigen. Wel moest ik dan het totaalbedrag min 10% contant betalen;
2. de goederen weigeren: de goederen worden dan in de werkplaats gereinigd of worden opnieuw bekleed.
Ik heb gezegd dat ik geen tweedehands bankstel heb besteld en heb ze geweigerd. Ik ben nu nog steeds in afwachting van een reactie van De Meubelman. Ik heb zelf een aantal keren gebeld, kom er niet doorheen, laat mijn telefoonnummer achter maar ik word maar niet teruggebeld. Ook Montel gebeld maar die verwijzen mij naar De Meubelman. Nu zit ik al drie weken zonder bankstel en heb besloten dat ik helemaal niets meer met de zaak te maken wil hebben omdat er een wanprestatie is geleverd. Toch durf ik niet op zoek te gaan naar een ander bankstel, uiteraard NIET bij Montel, want ik weet niet of ze mij aan de "overeenkomst" houden. In de Algemene Voorwaarden CBW wordt hierover niets gezegd, althans niet duidelijk voor mij. Een troost: ik doe nooit aan aanbetalingen, en heb dat in dit geval dus ook niet gedaan.
Re: Montel/Fauteuilerie/Sanders Meubelstad - Meubelman
Hebben op 2 oktober een bank en twee loveseats bij Sanders besteld. Korting was absoluut niet mogelijk.
Twee weken later komt een folder binnen waar ons bankstel in totaal voor 400 Euro goedkoper werdt aangeboden.
Bij de Sanders winkel heb ik het adres van Nijman International gekregen en vervolgens een brief gestuurd (t.a.v. de directie!) met de vraag om die korting alsnog aan ons te verlenen. Helaas niets meer gehoord.
Enkele dagen geleden heeft 'de meubelman' gebeld om een afspraak te maken voor levering en ik heb natuurlijk gelijk mijn brief met de vraag naar een korting ter sprake gebracht. Zij gingen dit uitzoeken en twee dagen later (gisteren) ben ik teruggebeld dat zij alsnog een korting van EUR 200 aan ons toekennen. Nou dat vind ik toch wel positief want zij hadden dat niet hoeven doen.
Nu nog even afwachten want morgen worden de banken geleverd. Ben benieuwd!
Twee weken later komt een folder binnen waar ons bankstel in totaal voor 400 Euro goedkoper werdt aangeboden.
Bij de Sanders winkel heb ik het adres van Nijman International gekregen en vervolgens een brief gestuurd (t.a.v. de directie!) met de vraag om die korting alsnog aan ons te verlenen. Helaas niets meer gehoord.
Enkele dagen geleden heeft 'de meubelman' gebeld om een afspraak te maken voor levering en ik heb natuurlijk gelijk mijn brief met de vraag naar een korting ter sprake gebracht. Zij gingen dit uitzoeken en twee dagen later (gisteren) ben ik teruggebeld dat zij alsnog een korting van EUR 200 aan ons toekennen. Nou dat vind ik toch wel positief want zij hadden dat niet hoeven doen.
Nu nog even afwachten want morgen worden de banken geleverd. Ben benieuwd!
Re: Montel/Fauteuilerie/Sanders Meubelstad - Meubelman
200 euri korting dat betekent in de praktijk een 2e hands bank met een nieuwe bekleding!!!! kost die handelaar inkoop 75 eiri.
Re: Montel/Fauteuilerie/Sanders Meubelstad - Meubelman
Zit die Mandemakers ook al in de meubelen. Waar kun je tegenwoordig nog naar toe?De groot aandeelhouder van Nijman is XXXX inderdaad van Mandemakers keukens.
Re: Montel/Fauteuilerie/Sanders Meubelstad - Meubelman
Nadat we op 5 oktober 2003 onze stoel hadden teruggekregen, kregen we twee weken later zomaar ineens een brief van de Meubelman.
Alhoewel we helemaal geen bericht meer van ze hadden verwacht. Hebben ze misschien het forum gelezen of heeft de aangetekende brief aan de directeur de heer XXXX uiteindelijk toch geholpen?
In ieder geval in de brief stond dat ze een foutje hadden gemaakt en dat we toch gelijk hadden. We konden kiezen of voor 179,50 euro de stoel laten maken op 150,00 euro op onze rekening laten storten zodat de schade werd afgekocht.
We hebben natuurlijk voor laten maken gekozen.
We hebben onmiddelijk de Meubelman gebeld en het vreemde was zodra we onze naam zeiden werden we gelijk doorverbonden met de mededeling Oja, Dhr. XXXX, een ogenblikje a.u.b. (waarschijnlijk intern over gesproken dat zodra door ons gebeld zou worden er alleen bepaalde mensen ons te woord mochten staan). Afijn afgesproken dat de stoel wederom werd opgehaald en in zijn geheel zou worden herstoffeerd
De stoel is op 15 november 2003 pgehaald (en een leenfauteuile gekregen). Aangezien er kerst en nieuwjaar tussen zat verwachtten wij de stoel niet terug voor januari 2005.
Vandaag 11 januari 2005 is onze stoel teruggebracht en ik moet eerlijk zeggen hij ziet er weer fantastisch uit, maar ik zou toch nooit meer een stoel of bank kopen bij Fauteuillerie of Montel.
Nog even over Mandemakers. Het schijnt dat je tegenwoordig de Meubelman en Keukenman heb. U begrijpt het natuurlijk al de Keukenman is dus van XXXX en ja hoor hij is aandeelhouder.
Alhoewel we helemaal geen bericht meer van ze hadden verwacht. Hebben ze misschien het forum gelezen of heeft de aangetekende brief aan de directeur de heer XXXX uiteindelijk toch geholpen?
In ieder geval in de brief stond dat ze een foutje hadden gemaakt en dat we toch gelijk hadden. We konden kiezen of voor 179,50 euro de stoel laten maken op 150,00 euro op onze rekening laten storten zodat de schade werd afgekocht.
We hebben natuurlijk voor laten maken gekozen.
We hebben onmiddelijk de Meubelman gebeld en het vreemde was zodra we onze naam zeiden werden we gelijk doorverbonden met de mededeling Oja, Dhr. XXXX, een ogenblikje a.u.b. (waarschijnlijk intern over gesproken dat zodra door ons gebeld zou worden er alleen bepaalde mensen ons te woord mochten staan). Afijn afgesproken dat de stoel wederom werd opgehaald en in zijn geheel zou worden herstoffeerd
De stoel is op 15 november 2003 pgehaald (en een leenfauteuile gekregen). Aangezien er kerst en nieuwjaar tussen zat verwachtten wij de stoel niet terug voor januari 2005.
Vandaag 11 januari 2005 is onze stoel teruggebracht en ik moet eerlijk zeggen hij ziet er weer fantastisch uit, maar ik zou toch nooit meer een stoel of bank kopen bij Fauteuillerie of Montel.
Nog even over Mandemakers. Het schijnt dat je tegenwoordig de Meubelman en Keukenman heb. U begrijpt het natuurlijk al de Keukenman is dus van XXXX en ja hoor hij is aandeelhouder.
Re: Montel/Fauteuilerie/Sanders Meubelstad - Meubelman
Eind vorig jaar raakte het onderstel van onze (Montel)bank stuk en werden we geconfronteerd met het feit dat de service afhandeling via de Meubelman liep... (raar dat dat bij de verkoop niet wordt gemeld)... Toch wat bezorgd door o.a. de berichten op dit forum het gebruikelijke formulier opgestuurd naar de meubelman. Binnen twee weken stond er iemand 'van de fabriek' op de stoep om de schade te bekijken. Concludeerde dat het in de fabriek moest worden gerepareerd. De meubelman kwam een paar dagen later het defecte deel van de bank (longchair) ophalen. De originele pootjes werden direct vervangen door transport-pootjes en er werd direct een 'leen-exemplaar' aangeboden, maar dat vonden we niet nodig. Binnen twee weken weer gebeld door de meubelman, paar dagen later defecte deel van de bank weer gerepareerd teruggebracht en netjes gemonteerd. Tot onze aangename verassing: kosten euro 0.00... Kortom: het is allemaal wel wat omslachtig, en vooraf is het onmogelijk inzicht te krijgen in de kosten, maar wij zijn uiteindelijk toch wel erg tevreden over de afhandeling!
Re: Montel/Fauteuilerie/Sanders Meubelstad - Meubelman
Dat die bedrijven een serviceafdeling hebben is logisch
Dat die jullie klachten moeten oplossen ook en je moet ze dan ook een kans geven
Maar als die dat niet doen, dan ga je toch gewoon op een zaterdag om 14.00 uur, als het lekker druk is naar de winkel toe en vraag je aan de receptie/balie/kassa toch om de manager.
Je laat je toch niet constant door de telefoon afschepen
Je hebt in de winkel gekocht dus zij lossen het dan ook maar op
En je gaat de winkel niet uit zonder de afspraken schriftelijk te hebben vastgelegd.
geen winkel zit te wachten op boze klanten op het drukste moment van de dag en zullen je dus eerder je zin geven dan door de telefoon
succes
Dat die jullie klachten moeten oplossen ook en je moet ze dan ook een kans geven
Maar als die dat niet doen, dan ga je toch gewoon op een zaterdag om 14.00 uur, als het lekker druk is naar de winkel toe en vraag je aan de receptie/balie/kassa toch om de manager.
Je laat je toch niet constant door de telefoon afschepen
Je hebt in de winkel gekocht dus zij lossen het dan ook maar op
En je gaat de winkel niet uit zonder de afspraken schriftelijk te hebben vastgelegd.
geen winkel zit te wachten op boze klanten op het drukste moment van de dag en zullen je dus eerder je zin geven dan door de telefoon
succes
Re: Montel/Fauteuilerie/Sanders Meubelstad - Meubelman
Chantal gelooft echt nog in sprookjes zo te zien.
Nee, aan de telefoon word je afgescheept, in een bomvolle winkel niet!
Doe er je voordeel mee.
Nee, aan de telefoon word je afgescheept, in een bomvolle winkel niet!
Doe er je voordeel mee.
Re: Montel/Fauteuilerie/Sanders Meubelstad - Meubelman
Dit alles is van de DMG, De Mandemakers Groep,
Meubelen of Keukens, alles in de zelfde Portomonaie.
Meubelen of Keukens, alles in de zelfde Portomonaie.
Re: Montel/Fauteuilerie/Sanders Meubelstad - Meubelman
Ik heb vorig jaar zomer een bankstel bij montel gekocht.
3 maanden daarna werd het bankstel afgeleverd.
Het zag er niet zo uit zoals het hoorde.
Mijn vriendin heeft wel betaald bij aflevering.
Ik kwam thuis van mijn werk(ik werk zelf dagelijks met leder)
en zag dat er veel te veel spanning op de naden stond en dat er slecht
leder in de zitting verwerkt was. Ik heb gelijk servicedienst gebeld
met mijn klacht.
1 maand daarna is er een service monteur langsgekomen om de klacht te bekijken, volgens hem was de klacht gegrond en moest het of gerepareed worden of ik zou een nieuw stel moeten krijgen.
1 maand daarna kreeg ik bericht dat ik een nieuw stel zou krijgen.
Dat kon een paar maanden duren.
3 maanden daarna kreeg ik bericht en zijn ze langsgeweest met het nieuwe bankstel, maar dat bankstel was nog erger dan het huidige bankstel.
Dus ze hebben het weer mee terug genomen.
Volgens montel had ik gelijk en was er de oksel van de huid in de bank verwerkt.
Ik zou een nieuw bankstel krijgen voor de 2e keer.
Weer 2 maanden later kreeg ik een brief binnen waarin stond dat het nieuwe bankstel binnen was en de dag dat ze hem zouden komen brengen.
Mijn vriendin nam weer vrij van haar werk.
Maar de dag voordat het bankstel geleverd zou worden werd zij afgebeld omdat montel maar 1 bank binnen gekregen hadf ipv een stel, en dat de volgende dag niet door zou gaan.
De volgende dag had ik toevallig een vroegertje van mijn werk, en ra ra , er werd aangebeld aan de deur door montel dat ze een bank kwamen afleveren, waarop ik zei dat er gisteren afgebeld was omdat er geen stel was, dus de man nam de ene bank weer mee terug.
Nu moet ik weer wachten op bericht wat hoogstwaarschijnlijk weer een maand gaat duren datv ze mij gaan vertellen dat ik een nieuw stel over +- 3 maanden ga krijgen.
3 maanden daarna werd het bankstel afgeleverd.
Het zag er niet zo uit zoals het hoorde.
Mijn vriendin heeft wel betaald bij aflevering.
Ik kwam thuis van mijn werk(ik werk zelf dagelijks met leder)
en zag dat er veel te veel spanning op de naden stond en dat er slecht
leder in de zitting verwerkt was. Ik heb gelijk servicedienst gebeld
met mijn klacht.
1 maand daarna is er een service monteur langsgekomen om de klacht te bekijken, volgens hem was de klacht gegrond en moest het of gerepareed worden of ik zou een nieuw stel moeten krijgen.
1 maand daarna kreeg ik bericht dat ik een nieuw stel zou krijgen.
Dat kon een paar maanden duren.
3 maanden daarna kreeg ik bericht en zijn ze langsgeweest met het nieuwe bankstel, maar dat bankstel was nog erger dan het huidige bankstel.
Dus ze hebben het weer mee terug genomen.
Volgens montel had ik gelijk en was er de oksel van de huid in de bank verwerkt.
Ik zou een nieuw bankstel krijgen voor de 2e keer.
Weer 2 maanden later kreeg ik een brief binnen waarin stond dat het nieuwe bankstel binnen was en de dag dat ze hem zouden komen brengen.
Mijn vriendin nam weer vrij van haar werk.
Maar de dag voordat het bankstel geleverd zou worden werd zij afgebeld omdat montel maar 1 bank binnen gekregen hadf ipv een stel, en dat de volgende dag niet door zou gaan.
De volgende dag had ik toevallig een vroegertje van mijn werk, en ra ra , er werd aangebeld aan de deur door montel dat ze een bank kwamen afleveren, waarop ik zei dat er gisteren afgebeld was omdat er geen stel was, dus de man nam de ene bank weer mee terug.
Nu moet ik weer wachten op bericht wat hoogstwaarschijnlijk weer een maand gaat duren datv ze mij gaan vertellen dat ik een nieuw stel over +- 3 maanden ga krijgen.
Re: Montel/Fauteuilerie/Sanders Meubelstad - Meubelman
jullie motte niet zeike, bij een groot bedrijf hebbe ze uiteraard meer klachten dan bij een kleine beunhaas